Oskab keegi kirjeldada, kuda töötab 1985 aasta Saab 90 soojenduskraan?
Vaevalt ta niisama keeramisega, vöi on?
Näide: 200 seeria Volvol on termostaadiga soojenduskraan. Salongist timmid soovitud temperatuuri, andur fikseerib selle. Salongi puhutava öhu temp.-i möötev andur, mis on kraaniga ühendatud kapillaartoru kaudu, kontrollib et öhk oleks pidevalt sama juhi poolt soovitud temperatuuriga. Kui mootori tööreziim muutub (kas linnasöit vöi maanteel, siis ju mootori koormus muutub, veepumba tootlikus väheneb/suureneb koos mootori pööretega, jm) tahab ka salongiöhku puhutava sooja öhu temp muutuda, andur saab sealt impulsi ning pöörab ise kraani vastavalt vajalikus suunas. Nii ei pea juht pidevalt ise kruttima sooja, kui söidab muutliku reziimiga (asula- maantee- asula- maantee). Seda puudust tunneb eriti vene söidukitega, ja ka teistega, millel vaid salongist otse keeratav kraan.
Ka Saab 900 soojenduskraani tööpöhimöte on teretulnud siia (on need samad 90-ga?). Ons see sama laadi mis Volvol, vöi ...?
Klassikute soojenduskraani tööpõhimõte
90 kraan on selline,nagu 99`l ,sellel on termostaat.
900 kraanis on siiber ja hammasratas/-latt ülekanne.2 toru sisse,2 välja.
Kraani sulgedes väheneb pidevalt tsirkulatsioon radika poolele,samas võrdeliselt suureneb tsirkulatsioon kraani siibri ees.Kraan täiesti kinni,siis radikasse ei tule midagi,vedelik tsirkuleerib siibri ette tekitatud ühenduse kaudu tagasi mootorisse.
Alati ajab marru,kui näed klassikuid,kus "ants" on selle asemel,et orig.kraan korda teha,pannud lõdvikule santehnilise kraani vahele.
Sellise lahendusega kinnise kraaniga nullitakse õige ringlus,mis viib pikemas perspektiivis mootoririkkeni.
900 kraanis on siiber ja hammasratas/-latt ülekanne.2 toru sisse,2 välja.
Kraani sulgedes väheneb pidevalt tsirkulatsioon radika poolele,samas võrdeliselt suureneb tsirkulatsioon kraani siibri ees.Kraan täiesti kinni,siis radikasse ei tule midagi,vedelik tsirkuleerib siibri ette tekitatud ühenduse kaudu tagasi mootorisse.
Alati ajab marru,kui näed klassikuid,kus "ants" on selle asemel,et orig.kraan korda teha,pannud lõdvikule santehnilise kraani vahele.
Sellise lahendusega kinnise kraaniga nullitakse õige ringlus,mis viib pikemas perspektiivis mootoririkkeni.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
taas pean ühel kraani hakkama remontima. aga mitte ei mäleta kuidas teda sealt kõlari august kätte sai. mida selleks teha tuli, oskab keegi anda nõu??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


