9-5 Käigukasti õpetamine

Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#1

Plaanis ka suvel osta 9-5 Aero. Mind paneb imestama see, et Aero manuaalil ja automaadil nii suur erinevus on... Huvitav kust see tuleb? Faceliftiga tuli ju uus Sentronic automaatkast ja erinevates testides kiidetakse just automaadi sujuvust (ehk siis soovitatakse just automaati) ja laidetakse manuaali ebakonkreetsust võrreldes sakslastega. Kas see nn. vähendatud väändemoment esimese 2 käigu ajal on ainult sentronicuga mudelitel?

Tegelikult 0-100 on mulle samuti suht vähetähtis suurus, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua :wtf: ...seda enam, et hinnavahet ju pole. Seni olen omanud/kasutanud ainult manuaaliga isendeid ja seega juba harjunud parem-käe-harjutustega.

Hr. krss, will (või keegi teine), kes on mõlemaid proovinud - mida soovitate? :)

Ahjaa.... kuidas toimib sentronicu nuppude käsitsemine roolilt, kas on hea alternatiiviga tegu? Palju küsimusi jah, I know :D aga ei viitsi hetkel ka autoaedadele pinda käima minna, et proovisõitu teha, kuna praegu veel ostma ei hakka. Mille jaoks siis foorumid on :cool:

EDIT: täna Saabnetti külastades avastasin imestusega, et olen enesele teadmatult Saabnetti mammutteema tekitanud :D Kiitus adminnidele, kes viitsivad pidevalt foorumit sõeluda ja teemakohaselt lahterdada :thumb:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Algselt postitas: Skybound
, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua :wtf:
Olge nüüd normaalsed..:) möödasõidu eel vajutad korraks pedaali põrandasse, kast teeb nõksti käiguvahetuse ja siis ole ainult mees ja hoia kinni..:) Ka automaadiga peab sõita oskama..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Skybound
, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua :wtf:
Olge nüüd normaalsed..:) möödasõidu eel vajutad korraks pedaali põrandasse, kast teeb nõksti käiguvahetuse ja siis ole ainult mees ja hoia kinni..:) Ka automaadiga peab sõita oskama..:)

Ega Autmaat aero'lt seda viimast ilma "S" tähe vajutamiseta kätte ei saagi.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#4

Kusjuures ma just võrdlesin Hirschi man/aut kiirendusi 0-100, nii 9-3'l kui 9-5'l on automaat aeglasem ainult 0,1sek. Originaalis on vahe millegipärast suurem.

Mu auto automaatkast on ka oluliselt elavam pärast softi vahetust, olen 100% kindel et ei suudaks manualiga kiiremini ja paremini käike vahetada. Ma olen automaadiga ülirahul, vahest maanteel kasutan ka roolinuppe, 3 või 4 käik sisse ja pedaal põhja, tunne on väga mõnus :red:
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#5

Võrdlusmoment on täiesti olemas, mõlemad 9-5`d aastast 2003, Aero on manuaal, chipitud Vector +20kw on automaat. Ütleks nii et manuaal on mõeldud sõitmiseks, automaat kulgemiseks st manuaal on ikka meeste auto. Ei saa alahinnata automaadi mugavust ummikutes istudes, aga manuaaliga kui ikka vajutad siis asi läheb ja jääbki minema, automaadil tekib algul see vastik jõnks ja alles siis hakkab minema. Kuna olen sõitnud mõlema 9-5`ga, siis ütleks, et analoogses situatsioonis (rea vahetusel, kiirendusrajal jne) olen paaril korral automaadiga lausa hätta jäänud. Mis puutub roolilt käsitsi käiguvahetamisse, siis see on lahendus, kuid nõuab veidi harjumist. Nagu IFF mainis S tähte käigukangil, IMO ei saa ilma S `ta üldse sõita. Kokkuvõttes, endale automaati ei himustaks.
Automaadi mehed ärge nüüd näkku lööge, teeme nii et kellele ema kellele tütar ja :drive: edasi sõbralikult.
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#6

ähh, see automaatkast oli võrratu- olen ise paadunud manuaali fänn kuid see kast avaldas muljet (räägin siis päris uuest autost). ei mingeid probleeme nn. testsõidul.

jällegi- S nupp on suureks abiks kui väga tahad selga istmesse vajutada, mis see siis ära ei ole kord seda nuppu ekstreemolukorras vajutada- loodame, et neid olukordi ei teki
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

See jutt kisub siin juba automaat vs manuaal jutuks, aga...
Selle möödasõitmise ja kiirendamisega.... Mehed, te räägite autost, millel on siiski 250 obest kapoti all..:) Kui te leiate, et seda jääb möödasõitmisel väheks, siis peaksite ehk valima kohta, kus mööda sõidate, mitte kiruma, et automaat on uimane ja ei jõua..;) Võimas auto ei anna õigustust tõmmelda tee peal.

Kickdown on täpselt samasugune harjumise asi nagu manuaaliga käigu alla vahetamine. Õigel hetkel jalg põrandasse ja aidaa..:) Ma õpin seda värki hetkel, pole nii hull miskit.

Ringrajale te automaadiga nagunii ei roni, võtke ikka auto selle järgi, kuidas te teda kasutate.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

Algselt postitas: Helix
automaadil tekib algul see vastik jõnks ja alles siis hakkab minema. Kuna olen sõitnud mõlema 9-5`ga, siis ütleks, et analoogses situatsioonis (rea vahetusel, kiirendusrajal jne) olen paaril korral automaadiga lausa hätta jäänud.
Olin kuni tänase päevani Helixiga nõus 9-5 kohapealt. Kui vajutada gaas põhja, tekkis pikk pikk mõttepaus kui midagi ei toiminud ja seejärel vahetati korraga nii käik alla kui tõmmati turbo surve üles. Väga vastik järsk üleminek peale pikka pausi. Arvasin et süüdi on Saabi insenerid. Enam ei arva. Tänase täistööpäeva tulemus on uus väljalaskekollektor ja uued kollektori tihendid. Nüüd näib et kõik on peapeale pööratud. Sellist pikka auku ei suutnud enam mingi meetodiga tekitada. Kõik toimis ülimalt loogiliselt ja kiiresti. Mis oli omapärane, kui 60 peal gaas põhja lajatada ilma sportrežiimita , oli kiirendus märgatavalt jõhkram ja kuidagi vabam. Ka manoka seier läks tugevalt punasesse. Alla 60 toimis kõik nii nagu loogiline.
Mu arvamus 5 käigulisest automaadist paranes märgatavalt.
Natuke V70-st. Istusin täna ühes sellises juhi istmel mõnda aega. Iseeneset väga mugav ja ergonoomiline koht. Aga mina oma kõvera seljaga vajusin seal kössi, nagu tavalistel Saabi istmetelgi. Aero iste on võrratult parem - selga toetatakse täispikkuses!!!

Mida aga 9-5 Aerole ette võiks heita, seal ei ole saadaval sellist mõnusat elektroonika poolt piiramata momenti nagu tonnisel. Spidoka seier kerkib 9-5-s hirmsa hooga aga tunnet ei ole.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Arvan,et kui sisselaske marginaalse(aga tüüpilise) lekke ka kõrvaldame ja CPS ka vahetame,muutub kõik ülimalt loogiliseks ning tühikutevabaks.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#10

aero automaat tuleb õpetada sõitma. Ehk siis eelmises postituses kirjeldatud suur auk tekib siis, kui oled teinud 'soome tädi' stiili sõitu ja kast on ennast õppinud vastavalt ka vahetama (vahetatakse ca 2000 - 3000 rpm vahepeal, sujuvalt).

Ma olen neid loomkatseid natukse teind. Kuna ma ise olen 'soome tädi' stiilis sõitja, siis on mu suksu reegline suhteliselt uimane. A üldiselt kast suudab ümber õppida miski ühe Pärnu otsa jooksul. Ühes suunas siis. Alguses on natukse opakas ja ei saa aru, mis sa talt tahad... a misil hetkel saabub valgustatus ja siis on selline 'hoidke mind kinni' teema. Linnavahel gaasi vajutada ei saa, varbaotsaga puudutad, läheb kutt äksi täis ja kohe perutama :D Ja hoia jumal selle eest, kui siis sellel äksi täis kastil S nuppu katsuma hakkad :P
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

See õppimine toimub ka mootori juhtimise poolel. Sõitsin lõuna-eestisse täislastis ja lisaks 2 jalgratast katusel (keskmine kulu 11l/100km). Kuna pidev koormus oli märgatavalt suurem, siis ilmselt aju arvas, et nüüd tulebki rohkem väge täis olla. Möödasõidud ilma sportrežiimita sujusid täislastis paremini kui ilma S-ta kerge autoga.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#12

nu tegelt ega see S ilmselt muud ei tee (trionic parandab, kui ma eksin), kui seda, et keeratakse segu natukse teravamaks ja venitatakse käigud pikemaks. Et ma olen tahhot jälginud, siis non-S peal kiputakse käiku kõrgemaks vahetama 4-5 tuhande pöörde vahel, kiirendades kusagil 5 ringi, siis S laseb ikka mootori peeneks enne kui käigu vahetab, et peale käiguvahetust oleks pööre üleval ja edasi saaks söösta kohe.

Samas minu tavasõidustiili juures ei viitsi kast üldse venitada, vahetatakse seal 2-3 tuhande pöörde juures, ma selline kruiisija tüüp :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#14

Ära siin ässita midagi, kes pärast politseile trahvid ära maksab :head:
Algselt postitas: Trionic
Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

Ma usun, et piisaks ka harjutustest linnakiiruse raames..;) 2 sekundiga linnakiiruseni vms..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#16

akujuhe maha 5min seisma. Parktuled peal(miskipärast nii soovitati) Ja maanteel tallama. aju hakkab teisiti mõtlema. rõhud suurematel käikudel suuremad kui esimestel käikudel. Ei tea kas T7 puhul ka aitab...
Sent from my Monte Carlo using B236
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: Skybound
Plaanis ka suvel osta 9-5 Aero. Mind paneb imestama see, et Aero manuaalil ja automaadil nii suur erinevus on... Huvitav kust see tuleb? Faceliftiga tuli ju uus Sentronic automaatkast ja erinevates testides kiidetakse just automaadi sujuvust (ehk siis soovitatakse just automaati) ja laidetakse manuaali ebakonkreetsust võrreldes sakslastega. Kas see nn. vähendatud väändemoment esimese 2 käigu ajal on ainult sentronicuga mudelitel?

Tegelikult 0-100 on mulle samuti suht vähetähtis suurus, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua :wtf: ...seda enam, et hinnavahet ju pole. Seni olen omanud/kasutanud ainult manuaaliga isendeid ja seega juba harjunud parem-käe-harjutustega.

Hr. krss, will (või keegi teine), kes on mõlemaid proovinud - mida soovitate? :)

Ahjaa.... kuidas toimib sentronicu nuppude käsitsemine roolilt, kas on hea alternatiiviga tegu? Palju küsimusi jah, I know :D aga ei viitsi hetkel ka autoaedadele pinda käima minna, et proovisõitu teha, kuna praegu veel ostma ei hakka. Mille jaoks siis foorumid on :cool:

Milleks :drive: vehkida, kui saad normaalselt liigelda ja end mõnusalt tunda. Kõik need hobused jõuvad piisavalt maani välja. Mina olen mugav inimene ning ei taha käte jalgadega roolis vehkimise peale mõeldagi.
postiljon
Postitusi: 58
Liitunud: N Mär 02, 2006 13:21
Asukoht:
Auto:

#18

Ok, olgu selle kiirendusega kuidas on, aga läks üks Aero ikka loosi :red:
Ärge siis kõvasti kõhtu lööge :beer:
Piisas jällegi sellest kui istusin autosse ja roolist kinni haarasin. Edaspidised ümbervormistamise liigutused olid justkui "pilves" tehtud. Ehk on Saabijumal hoopiski naissoost? :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: krss
Algselt postitas: Trionic
Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
Kas see käib maanteesõidu puhul nii, et paned põhurullid katuseraamile ning kaheteljelise haagissuvila konksu otsa? Omale nagu jäänud selline mulje, et maanteel muu ei aitagi kui auto liikumistakistuse suurendamine...
et õelutseme vää
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#20

21. sajand ja kõrgtehnoloogia ajastu.... kas nendel iseõppivatel kastidel mingitki RESET nuppu pole? :P
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Häda ongi,et kulged,nagu vana peer maanteel,tahad äkilist möödasõitu ja neeger kastis mõtleb,mõtleb ja mõtleb.Siis käik alla,jälle mõtleb jne. 3-4 sellise kiirendusega vahetab juba mõttelise kiirusega ja siis on nagu pöörane mõni aeg,kuniks jällegi uniseks lased neegril minna.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

A kas S tähe vajutamine ei tee neegrit erksaks või unustab ta selle ära peale X kilomeetrit ning muutub Sport režiimis ka uniseks? Usun, et Trolliga sõitma minnes esimese asjana vajutakse kohe S peale :evil:

terv, teager
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: teager
A kas S tähe vajutamine ei tee neegrit erksaks või unustab ta selle ära peale X kilomeetrit ning muutub Sport režiimis ka uniseks? Usun, et Trolliga sõitma minnes esimese asjana vajutakse kohe S peale :evil:

terv, teager
Kuna me pole nii rikkad,et iga päev uusi rehve osta(või veel hullem-trahve maksta) siis on Trollil S nupp kinni teibitud:thumb:
Aga ilma naljata- see Värdjas muutub TÄIESTI JUHITAMATUKS S nuppu kasutades:gun::gun::gun:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#24

See värdjas on ilma S-ita üheaegselt nii sõidetav kui tige. Nagu vana hea tonnise õli/vedru loogikaga kast. Kui vaja siis uimerdamiseks vagur, kui vaja siis kohe lendab. Erinevalt minu aero 5-käigulisest kastist. Usun, et Trollil aitab kaasa ka Hirschi soft, kus penskari reziim on kõrvaldatud (ega kellelgi pole laenata uuema otsa 9-5 hirschi aju?).
No Fakk! Aero ilma S-ita on siiski väga-väga mõtetu! Krt. talla ja talla, et midagigi toimuks. Kui gaas põhja lajatada, siis muidugi ärgatakse rõõmsa üllatusega ellu ja hakatakse käikudega toimetama et näidata oma tublidust (pokazuha).
Nüüd harjus kogu kupatus (mitte ainult kast) pideva S-iga ära. Turbo rõhk lasti kõvasti madalamale, käike hakati sujuvamalt vahetama, möödasõidul kõigepealt pestakse silmi ja sügatakse naba ja siis hakatakse laisalt sörkima, kogu moment vallandatakse alles peale 80km/h! See kõik on üks paljudest põhjustest miks tonnine meeldib mulle rohkem. Tunnet on!!! Mida ei üritata elektroonika poolt ära tappa!!! Käike ei vahetata tonnisel mõtetult tihti (see mõjub muidugi kõvasti ökonoomsusele), 1800 pöörde juures on tõmme mõnusalt olemas, alates 2300 veab väga nobedalt. Samas käigu alla vahetamine tahab äkilisemat vajutust, erinevalt 5-käigulisest (väga suur miinus tonnisel).
Üks adapteerumise põhiomadusi peaks olema, et intensiivse sõitmise juures ei vahetata käike liiga kiiresti üles, ma pole seda viivitust endale sobiva pikkusena veel tähele pannud. Ok. Tänavasõit ei ole nürburgring aga ikkagi!
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#25

Veidi OT,aga samas nagu mitte...Sombune hommikupoolik Stockholmi sadamas.Laevalt maha ja puhuma....

Lisatud failid
Vasta