1. leht 2-st
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 13:55
Postitas Skybound
Plaanis ka suvel osta 9-5 Aero. Mind paneb imestama see, et Aero manuaalil ja automaadil nii suur erinevus on... Huvitav kust see tuleb? Faceliftiga tuli ju uus Sentronic automaatkast ja erinevates testides kiidetakse just automaadi sujuvust (ehk siis soovitatakse just automaati) ja laidetakse manuaali ebakonkreetsust võrreldes sakslastega. Kas see nn. vähendatud väändemoment esimese 2 käigu ajal on ainult sentronicuga mudelitel?
Tegelikult 0-100 on mulle samuti suht vähetähtis suurus, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua

...seda enam, et hinnavahet ju pole. Seni olen omanud/kasutanud ainult manuaaliga isendeid ja seega juba harjunud parem-käe-harjutustega.
Hr. krss, will (või keegi teine), kes on mõlemaid proovinud - mida soovitate?
Ahjaa.... kuidas toimib sentronicu nuppude käsitsemine roolilt, kas on hea alternatiiviga tegu? Palju küsimusi jah, I know

aga ei viitsi hetkel ka autoaedadele pinda käima minna, et proovisõitu teha, kuna praegu veel ostma ei hakka. Mille jaoks siis foorumid on
EDIT: täna Saabnetti külastades avastasin imestusega, et olen enesele teadmatult Saabnetti mammutteema tekitanud

Kiitus adminnidele, kes viitsivad pidevalt foorumit sõeluda ja teemakohaselt lahterdada

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 14:01
Postitas Cyber
Algselt postitas: Skybound
, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua
Olge nüüd normaalsed..

möödasõidu eel vajutad korraks pedaali põrandasse, kast teeb nõksti käiguvahetuse ja siis ole ainult mees ja hoia kinni..

Ka automaadiga peab sõita oskama..

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 14:02
Postitas IFF
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Skybound
, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua
Olge nüüd normaalsed..

möödasõidu eel vajutad korraks pedaali põrandasse, kast teeb nõksti käiguvahetuse ja siis ole ainult mees ja hoia kinni..

Ka automaadiga peab sõita oskama..
Ega Autmaat aero'lt seda viimast ilma "S" tähe vajutamiseta kätte ei saagi.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 14:25
Postitas Jaanus
Kusjuures ma just võrdlesin Hirschi man/aut kiirendusi 0-100, nii 9-3'l kui 9-5'l on automaat aeglasem ainult 0,1sek. Originaalis on vahe millegipärast suurem.
Mu auto automaatkast on ka oluliselt elavam pärast softi vahetust, olen 100% kindel et ei suudaks manualiga kiiremini ja paremini käike vahetada. Ma olen automaadiga ülirahul, vahest maanteel kasutan ka roolinuppe, 3 või 4 käik sisse ja pedaal põhja, tunne on väga mõnus

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 16:03
Postitas Helix
Võrdlusmoment on täiesti olemas, mõlemad 9-5`d aastast 2003, Aero on manuaal, chipitud Vector +20kw on automaat. Ütleks nii et manuaal on mõeldud sõitmiseks, automaat kulgemiseks st manuaal on ikka meeste auto. Ei saa alahinnata automaadi mugavust ummikutes istudes, aga manuaaliga kui ikka vajutad siis asi läheb ja jääbki minema, automaadil tekib algul see vastik jõnks ja alles siis hakkab minema. Kuna olen sõitnud mõlema 9-5`ga, siis ütleks, et analoogses situatsioonis (rea vahetusel, kiirendusrajal jne) olen paaril korral automaadiga lausa hätta jäänud. Mis puutub roolilt käsitsi käiguvahetamisse, siis see on lahendus, kuid nõuab veidi harjumist. Nagu IFF mainis S tähte käigukangil, IMO ei saa ilma S `ta üldse sõita. Kokkuvõttes, endale automaati ei himustaks.
Automaadi mehed ärge nüüd näkku lööge, teeme nii et kellele ema kellele tütar ja

edasi sõbralikult.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 19:23
Postitas wyxx
ähh, see automaatkast oli võrratu- olen ise paadunud manuaali fänn kuid see kast avaldas muljet (räägin siis päris uuest autost). ei mingeid probleeme nn. testsõidul.
jällegi- S nupp on suureks abiks kui väga tahad selga istmesse vajutada, mis see siis ära ei ole kord seda nuppu ekstreemolukorras vajutada- loodame, et neid olukordi ei teki
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 21:01
Postitas Cyber
See jutt kisub siin juba automaat vs manuaal jutuks, aga...
Selle möödasõitmise ja kiirendamisega.... Mehed, te räägite autost, millel on siiski 250 obest kapoti all..

Kui te leiate, et seda jääb möödasõitmisel väheks, siis peaksite ehk valima kohta, kus mööda sõidate, mitte kiruma, et automaat on uimane ja ei jõua..

Võimas auto ei anna õigustust tõmmelda tee peal.
Kickdown on täpselt samasugune harjumise asi nagu manuaaliga käigu alla vahetamine. Õigel hetkel jalg põrandasse ja aidaa..

Ma õpin seda värki hetkel, pole nii hull miskit.
Ringrajale te automaadiga nagunii ei roni, võtke ikka auto selle järgi, kuidas te teda kasutate.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: K Apr 11, 2007 23:45
Postitas qdwin
Algselt postitas: Helix
automaadil tekib algul see vastik jõnks ja alles siis hakkab minema. Kuna olen sõitnud mõlema 9-5`ga, siis ütleks, et analoogses situatsioonis (rea vahetusel, kiirendusrajal jne) olen paaril korral automaadiga lausa hätta jäänud.
Olin kuni tänase päevani Helixiga nõus 9-5 kohapealt. Kui vajutada gaas põhja, tekkis pikk pikk mõttepaus kui midagi ei toiminud ja seejärel vahetati korraga nii käik alla kui tõmmati turbo surve üles. Väga vastik järsk üleminek peale pikka pausi. Arvasin et süüdi on Saabi insenerid. Enam ei arva. Tänase täistööpäeva tulemus on uus väljalaskekollektor ja uued kollektori tihendid. Nüüd näib et kõik on peapeale pööratud. Sellist pikka auku ei suutnud enam mingi meetodiga tekitada. Kõik toimis ülimalt loogiliselt ja kiiresti. Mis oli omapärane, kui 60 peal gaas põhja lajatada ilma sportrežiimita , oli kiirendus märgatavalt jõhkram ja kuidagi vabam. Ka manoka seier läks tugevalt punasesse. Alla 60 toimis kõik nii nagu loogiline.
Mu arvamus 5 käigulisest automaadist paranes märgatavalt.
Natuke V70-st. Istusin täna ühes sellises juhi istmel mõnda aega. Iseeneset väga mugav ja ergonoomiline koht. Aga mina oma kõvera seljaga vajusin seal kössi, nagu tavalistel Saabi istmetelgi. Aero iste on võrratult parem - selga toetatakse täispikkuses!!!
Mida aga 9-5 Aerole ette võiks heita, seal ei ole saadaval sellist mõnusat elektroonika poolt piiramata momenti nagu tonnisel. Spidoka seier kerkib 9-5-s hirmsa hooga aga tunnet ei ole.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: N Apr 12, 2007 6:52
Postitas Trionic
Arvan,et kui sisselaske marginaalse(aga tüüpilise) lekke ka kõrvaldame ja CPS ka vahetame,muutub kõik ülimalt loogiliseks ning tühikutevabaks.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: N Apr 12, 2007 9:10
Postitas miku
aero automaat tuleb õpetada sõitma. Ehk siis eelmises postituses kirjeldatud suur auk tekib siis, kui oled teinud 'soome tädi' stiili sõitu ja kast on ennast õppinud vastavalt ka vahetama (vahetatakse ca 2000 - 3000 rpm vahepeal, sujuvalt).
Ma olen neid loomkatseid natukse teind. Kuna ma ise olen 'soome tädi' stiilis sõitja, siis on mu suksu reegline suhteliselt uimane. A üldiselt kast suudab ümber õppida miski ühe Pärnu otsa jooksul. Ühes suunas siis. Alguses on natukse opakas ja ei saa aru, mis sa talt tahad... a misil hetkel saabub valgustatus ja siis on selline 'hoidke mind kinni' teema. Linnavahel gaasi vajutada ei saa, varbaotsaga puudutad, läheb kutt äksi täis ja kohe perutama

Ja hoia jumal selle eest, kui siis sellel äksi täis kastil S nuppu katsuma hakkad

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: N Apr 12, 2007 9:25
Postitas qdwin
See õppimine toimub ka mootori juhtimise poolel. Sõitsin lõuna-eestisse täislastis ja lisaks 2 jalgratast katusel (keskmine kulu 11l/100km). Kuna pidev koormus oli märgatavalt suurem, siis ilmselt aju arvas, et nüüd tulebki rohkem väge täis olla. Möödasõidud ilma sportrežiimita sujusid täislastis paremini kui ilma S-ta kerge autoga.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: N Apr 12, 2007 13:29
Postitas miku
nu tegelt ega see S ilmselt muud ei tee (trionic parandab, kui ma eksin), kui seda, et keeratakse segu natukse teravamaks ja venitatakse käigud pikemaks. Et ma olen tahhot jälginud, siis non-S peal kiputakse käiku kõrgemaks vahetama 4-5 tuhande pöörde vahel, kiirendades kusagil 5 ringi, siis S laseb ikka mootori peeneks enne kui käigu vahetab, et peale käiguvahetust oleks pööre üleval ja edasi saaks söösta kohe.
Samas minu tavasõidustiili juures ei viitsi kast üldse venitada, vahetatakse seal 2-3 tuhande pöörde juures, ma selline kruiisija tüüp

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 13, 2007 8:12
Postitas Trionic
Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 13, 2007 8:18
Postitas Jaanus
Ära siin ässita midagi, kes pärast politseile trahvid ära maksab
Algselt postitas: Trionic
Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 13, 2007 8:46
Postitas Cyber
Ma usun, et piisaks ka harjutustest linnakiiruse raames..

2 sekundiga linnakiiruseni vms..

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 13, 2007 8:56
Postitas kasparius
akujuhe maha 5min seisma. Parktuled peal(miskipärast nii soovitati) Ja maanteel tallama. aju hakkab teisiti mõtlema. rõhud suurematel käikudel suuremad kui esimestel käikudel. Ei tea kas T7 puhul ka aitab...
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 13, 2007 9:49
Postitas will
Algselt postitas: Skybound
Plaanis ka suvel osta 9-5 Aero. Mind paneb imestama see, et Aero manuaalil ja automaadil nii suur erinevus on... Huvitav kust see tuleb? Faceliftiga tuli ju uus Sentronic automaatkast ja erinevates testides kiidetakse just automaadi sujuvust (ehk siis soovitatakse just automaati) ja laidetakse manuaali ebakonkreetsust võrreldes sakslastega. Kas see nn. vähendatud väändemoment esimese 2 käigu ajal on ainult sentronicuga mudelitel?
Tegelikult 0-100 on mulle samuti suht vähetähtis suurus, aga kui ka möödasõidukiirendusel on automaat-Aero uimasem kui manuaal, siis peaks vist manuaali eelistama.... mida selle 184 kW teadmisega peale hakata, kui see maapinnani ei jõua

...seda enam, et hinnavahet ju pole. Seni olen omanud/kasutanud ainult manuaaliga isendeid ja seega juba harjunud parem-käe-harjutustega.
Hr. krss, will (või keegi teine), kes on mõlemaid proovinud - mida soovitate?
Ahjaa.... kuidas toimib sentronicu nuppude käsitsemine roolilt, kas on hea alternatiiviga tegu? Palju küsimusi jah, I know

aga ei viitsi hetkel ka autoaedadele pinda käima minna, et proovisõitu teha, kuna praegu veel ostma ei hakka. Mille jaoks siis foorumid on
Milleks

vehkida, kui saad normaalselt liigelda ja end mõnusalt tunda. Kõik need hobused jõuvad piisavalt maani välja. Mina olen mugav inimene ning ei taha käte jalgadega roolis vehkimise peale mõeldagi.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 12:51
Postitas postiljon
Ok, olgu selle kiirendusega kuidas on, aga läks üks Aero ikka loosi

Ärge siis kõvasti kõhtu lööge

Piisas jällegi sellest kui istusin autosse ja roolist kinni haarasin. Edaspidised ümbervormistamise liigutused olid justkui "pilves" tehtud. Ehk on Saabijumal hoopiski naissoost?

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 12:54
Postitas Trionic
Algselt postitas: krss
Algselt postitas: Trionic
Enne dynoüritusi oleks ka kasulik auto äkilisemaks õpetada,kuigi väände- ja jõunumbrite absoluutväärtustele see vast väga suurt mõju ei avalda.
Kas see käib maanteesõidu puhul nii, et paned põhurullid katuseraamile ning kaheteljelise haagissuvila konksu otsa? Omale nagu jäänud selline mulje, et maanteel muu ei aitagi kui auto liikumistakistuse suurendamine...
et õelutseme vää
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 18:08
Postitas Skybound
21. sajand ja kõrgtehnoloogia ajastu.... kas nendel iseõppivatel kastidel mingitki RESET nuppu pole?

9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 19:46
Postitas Trionic
Häda ongi,et kulged,nagu vana peer maanteel,tahad äkilist möödasõitu ja neeger kastis mõtleb,mõtleb ja mõtleb.Siis käik alla,jälle mõtleb jne. 3-4 sellise kiirendusega vahetab juba mõttelise kiirusega ja siis on nagu pöörane mõni aeg,kuniks jällegi uniseks lased neegril minna.
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 19:49
Postitas teager
A kas S tähe vajutamine ei tee neegrit erksaks või unustab ta selle ära peale X kilomeetrit ning muutub Sport režiimis ka uniseks? Usun, et Trolliga sõitma minnes esimese asjana vajutakse kohe S peale
terv, teager
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 22:39
Postitas iisak
Algselt postitas: teager
A kas S tähe vajutamine ei tee neegrit erksaks või unustab ta selle ära peale X kilomeetrit ning muutub Sport režiimis ka uniseks? Usun, et Trolliga sõitma minnes esimese asjana vajutakse kohe S peale
terv, teager
Kuna me pole nii rikkad,et iga päev uusi rehve osta(või veel hullem-trahve maksta) siis on Trollil S nupp kinni teibitud:thumb:
Aga ilma naljata- see Värdjas muutub TÄIESTI JUHITAMATUKS S nuppu kasutades



9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: R Apr 20, 2007 23:26
Postitas qdwin
See värdjas on ilma S-ita üheaegselt nii sõidetav kui tige. Nagu vana hea tonnise õli/vedru loogikaga kast. Kui vaja siis uimerdamiseks vagur, kui vaja siis kohe lendab. Erinevalt minu aero 5-käigulisest kastist. Usun, et Trollil aitab kaasa ka Hirschi soft, kus penskari reziim on kõrvaldatud (ega kellelgi pole laenata uuema otsa 9-5 hirschi aju?).
No Fakk! Aero ilma S-ita on siiski väga-väga mõtetu! Krt. talla ja talla, et midagigi toimuks. Kui gaas põhja lajatada, siis muidugi ärgatakse rõõmsa üllatusega ellu ja hakatakse käikudega toimetama et näidata oma tublidust (pokazuha).
Nüüd harjus kogu kupatus (mitte ainult kast) pideva S-iga ära. Turbo rõhk lasti kõvasti madalamale, käike hakati sujuvamalt vahetama, möödasõidul kõigepealt pestakse silmi ja sügatakse naba ja siis hakatakse laisalt sörkima, kogu moment vallandatakse alles peale 80km/h! See kõik on üks paljudest põhjustest miks tonnine meeldib mulle rohkem. Tunnet on!!! Mida ei üritata elektroonika poolt ära tappa!!! Käike ei vahetata tonnisel mõtetult tihti (see mõjub muidugi kõvasti ökonoomsusele), 1800 pöörde juures on tõmme mõnusalt olemas, alates 2300 veab väga nobedalt. Samas käigu alla vahetamine tahab äkilisemat vajutust, erinevalt 5-käigulisest (väga suur miinus tonnisel).
Üks adapteerumise põhiomadusi peaks olema, et intensiivse sõitmise juures ei vahetata käike liiga kiiresti üles, ma pole seda viivitust endale sobiva pikkusena veel tähele pannud. Ok. Tänavasõit ei ole nürburgring aga ikkagi!
9-5 Käigukasti õpetamine
Postitatud: L Apr 21, 2007 1:13
Postitas heikiw
Veidi OT,aga samas nagu mitte...Sombune hommikupoolik Stockholmi sadamas.Laevalt maha ja puhuma....
Lisatud failid