Auto ajalugu
Esmaesitleti 1993 aasta lõpus. SAAB GM900 toodeti samal baasil, mis Cavalier/Vectra veermik, aga kõik teised detailid olid SAABi osad välja arvatud 2.5 V6, mis oli GM toodang. Esimesed mudelid olid lastehaigustega (nagu ikka uued autod on) enamus avastatud vigadest parandati garantii korras.
Põhiasjad mida kontrollida:
Mootor
SAAB 900 mootor on mõeldud väga pikaealiseks, kui seda on korralikult hooldatud, tehtud õli ja õlifiltri vahetused.
Õli, mida vajab turbo, vahetatakse iga hooldusperioodi tagant. Nii, et parim lahendus kus seda teha, oleks SAABi esinduses.
Käivita auto, vajuta gaasi umbes 3000rpm, see peaks esile tooma keti hääle- Kui mootorist kostub heli nagu „lakk lakk lakk“, siis see tähendab, et ketid tuleks vahetada.
Kontrolli ega õli kuskil ei lekiks.
Direct Ignition (tuntud kui ka DI) on turboga mudelitel on kergesti katki minev kaup, kuid seda on võimalik osta SAABi esindustest.
Käigukast
Kontrolli käike, käigukastiga oli probleeme esimestel mudelitel (peamiselt 1994 ja 1995 aasta mudelitel) probleeme oli Reverse ehk tagurpidi ja ka teise käiguga.
Kontrolli, et sa ei saaks panna tühikäiku sisse kui võti on väljas ja reverse ehk tagurdamine sees.
Väldi „Sensonic“ tüüpi käigukaste, kui sa juhuslikult muidugi ei taha just seda, sest kui midagi juhtub, siis selle parandamine on kallis.
Kontrolli manuaalkäigukast üle, et seal poleks mingeid lekkeid.
Kere
Kontrolli uste ääri ja veendu, et seal poleks roostet.
Ka tagaluugiääre ja tagumised rattakoopad amordi ümbert. (Kui seal on pisut roostet siis varsti on auk.)
Vedrustus ja juhtimine
Kuula kolisemist/kolkse esimestest amortidest kui sõidad läbi aukude või pidurdamistel/kiirendamistel. Üldjuhul kui on kolkse või kolisemist vedrustus vajaks vahetust, see pole raske töö inimestele, kel on võimalust seda kuskil teostada.
Kontrolli roolisüsteemi ja veendu, et seal poleks märke leketest.
Pidurid
Kontrolli, et pidurite ketastel poleks roostet.
Kontrolli käsipiduri efektiivsust.
Sisustus
Veendu, et konditsioneer või kliima kontroll töötaks ilusti. Kindlasti vaata, et õhku tuleks jalgadele. See võib olla probleemiks konditsioneeriga (sellega võid kaubelda ka hinda alla)
Kui on kliima automaatika siis võib teha kalibreerimist ja vea testi vajutades alla AUTO ja OFF nupp. Peale seda ei tohi ekraanile tulla suuremat numbrit kui 0 kui siis on mingi kala kuskil.
Kontrolli, et istmed liiguksid nii ülesse kui ka alla.
Audio
Veendu, et automüüjal oleks olemas raadio turvakood. Muidugi kui ei ole siis saab seda SAABi esindustest.
Ostueelne kontroll
1. Ametlik margiesindus Viking Motors.
Viking Motors AS, Tammsaare tee 51
11316 Tallinn
Tel (+372) 6652 602
Fax (+372) 6652 660
Üldine E-mail: saab@saab.ee
Varuosade E-mail: parts@saab.ee
2. Troost Auto.
Troost Auto kadaka osakond: Kadaka tee 187C, Troost Auto laki osakond: Laki tn. 7
3. Autotarvete OÜ, (Saabi-Anti).
Autotarvete OÜ
Kalmistu tee 30 C, 11216 Tallinn
Tel.:+372 6 088 481
Faks: +372 6 088 482
GSM: +372 50 16399
e-mail: info@saabianti.ee
4. Carring AS (suhteliselt kasutu).
Carrring, Ringtee 56, 51014 Tartu
Avatud E-R 8-18.00, L 9-14.00
Müük: tel 7 425 764,
Teenindus: tel 7 425 777
E-mail: carring@carring.ee
Kokkuvõte
SAAB NG900 on ehitatud hästi, soliidsed ja vastupidavad nagu ka kõik teised SAABid. Kui auto on hästi hooldatud, sõidab see elulõpuni!
Koostatud www.saabcentral.com poolt.
Tõlgitud minu poolt
;)
Kui midagi lisada, siis kribage siia!
Loodan, et on kasu ka siis kellegil!:thumb:
SAAB GM 900 (Tuntud ka NG 900): Kasutatud auto ostmine.
Sorry tegin mis suutsin kui ei meeldi siis ei meeldi, võib-olla kellegil enne ostu vaja seda?:(
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Noh, tubli poiss, et midagi ära tõlkisid..
Selle DI jutu kohta ütleks küll, et kui hooldada, siis kestab ka see pikalt. Muidugi ostes ei tea seda, kuidas sellega varem ringi on käidud.
Usun, et kellelgi on sellest teemast kindlasti kasu tulevikus. Eriti kui siia veel pisut sisukaid kommentaare tuleb.

Usun, et kellelgi on sellest teemast kindlasti kasu tulevikus. Eriti kui siia veel pisut sisukaid kommentaare tuleb.
Rooste kohapealt võiks lisada veel ka tagaluugiääre ja tagumised rattakoopad amordi ümbert.(kui seal on pisut roostet siis varsti on auk)
Kui on kliima automaatika siis võib teha kalibreerimist ja vea testi vajutades alla AUTO ja OFF nupp. Peale seda ei tohi ekraanile tulla suuremat numbrit kui 0 kui siis on mingi kala kuskil:thumb:
Kui on kliima automaatika siis võib teha kalibreerimist ja vea testi vajutades alla AUTO ja OFF nupp. Peale seda ei tohi ekraanile tulla suuremat numbrit kui 0 kui siis on mingi kala kuskil:thumb:
Päris asjalik tekst, tänud!
Tore oleks veel saada modifikatsioonide kokkuvõte, et mis aastal midagi muudeti/lisati. Olen ise veidi ringi otsinud aga siiani on ainuke teadmine, et 1996 muudeti esisilda ja käiguvahetust paremaks. Huvitav kas NG'l tehase immo/alarm ka on?
Tore oleks veel saada modifikatsioonide kokkuvõte, et mis aastal midagi muudeti/lisati. Olen ise veidi ringi otsinud aga siiani on ainuke teadmine, et 1996 muudeti esisilda ja käiguvahetust paremaks. Huvitav kas NG'l tehase immo/alarm ka on?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
aastate muudatusi aitab teil leida http://www.saabmuseum.com
- kirschberg
- Postitusi: 35
- Liitunud: E Juul 17, 2006 22:00
- Asukoht:
- Auto:
SE taseme varustuses on nii alarm kui ka immo, ostmisel peaks siis kontrollima et mõlemad puldid (peab olema 2 tk) toimivad, need kipuvad aastatega rikki minema, Vikingus saab uue puldi ca tonni eest 

saabmusem lehel on tõesti MY ajalugu olemas aga kaunis napp. Siiski panin selle lühidalt eesti keelde, võibolla teemaalgataja soovib selle lisada:
1994
standardvarustuses ABS pidurid, juhi airbag, el. aknad, kesklukk, roolivõim
1996
pidurisüsteem EBD (electronic break force distribution)
tehasealarm
1997
Talladega edition - kerevärvi pamprid ja peeglid, ilupaneel tagatulede vahel ning 16" valuveljed
parandati käiguvahetuse mehhanismi
1994
standardvarustuses ABS pidurid, juhi airbag, el. aknad, kesklukk, roolivõim
1996
pidurisüsteem EBD (electronic break force distribution)
tehasealarm
1997
Talladega edition - kerevärvi pamprid ja peeglid, ilupaneel tagatulede vahel ning 16" valuveljed
parandati käiguvahetuse mehhanismi
Algselt postitas: Cyber
Noh, tubli poiss, et midagi ära tõlkisid..Selle DI jutu kohta ütleks küll, et kui hooldada, siis kestab ka see pikalt. Muidugi ostes ei tea seda, kuidas sellega varem ringi on käidud.
Usun, et kellelgi on sellest teemast kindlasti kasu tulevikus. Eriti kui siia veel pisut sisukaid kommentaare tuleb.
vb kui pole palju küsitud siis äkki seletad mulle mis see DI on ja kuidas seda kontrollida
tänud