Saab 9-5 Estate Griffin / 2000 / aljoga

Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#1

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et ühel kenal 2006. aasta sügispäeval tekkis mõte soetada vahelduseks klassikule mõni pisut uuem liikur. Mingit ratsionaalselt põhjust selleks ei olnudki, lihtsalt tahtsin kogeda, kuidas on kulgeda uuema (ja mugavama?) autoga. Samamoodi ei olnud mul selget ettekujutust, mis marki see uuem sõiduk olla võiks. Loomulikult sai esmalt Saabidele mõeldud, kuid tonnine ei tundunud mulle ikka päris „see”, 9-5 oli teada-tuntud oma „pommikindlate” mootorite poolest ja 9-3 tundus omakorda sisse istudes kuidagi kitsas ja võõras olevat. Vahepealsel ajal sai uuritud ka muid marke, alustades Volvodest ja lõpetades Alfa Romeotega. Üsna napilt jäi puudu, et oleksin ostnud minu ammuse armastuse – Alfa Romeo.

Samas jäi foorumist Trionicu jt asjatundjate postitustest silma, et kui 9-5 osta, siis kindlasti 3,0 V6 mootoriga, mis erinevalt R4 mootoritest on ennast üsna töökindlana üles näidanud. Kod. Teageri utsitamisel sai 9-5 V6 mudelitesse pisut rohkem süvenetud ja selgusele jõutud, et V6 võiks kindlasti olla kombinatsioonis Griffin paketiga, ning kahasse üsna usinalt ka erinevate riikide ostu-müügikuulutusi uuritud. Keremudelitest oleksin eelistanud universaali, kuna see on 9-5 puhul IMHO ilusaim variant ja lisaks ka väga praktiline (kavas oli perre ka koera võtmine). Samas pani mind isiklikult V6 mootorite juures tõsiselt pelgama nende kütusekulu.

Niimoodi mul käisid autoostu tujud ülesse ja alla, kuni ühel 2007.a märtsikuisel päeval tekkis foorumisse üks huvitav kuulutus – Saabide puhul üsna haruldast kirsipunast värvi 9-5 Estate Griffin. Kõik paistis olevat ideaalne – 2000.a väljalase, 3,0 V6 mootor, Griffini „täislaks” varustus, hele nahksisu (tume mind eriti ei sümpatiseeri) ja universaalkere. Lisaks oli auto algselt ostetud VM-st, kõik korrapärased (ja ka korrapäratud) hooldused tehtud ja masina suhtes kiitev sõnavõtt ka Trionicult (teades tema kalduvust perfektsionismile, siis oli sellega kõik öeldud ;) ). Põhimõtteliselt oli asi minu jaoks otsustatud juba enne proovisõitu tehes – kohtumine masina omanikega (teatavasti on Saabide puhul tegemist ühise pereliikmega :) ) oli väga meeldiv ja proovisõit pani ainult „I-le punkti” – 26.04.07 toodi auto „täisteenuse raames” Tartusse ja vormistasime asja lõplikult ära.

Nagu enda klassiku teemas sama päeva õhtul kirjutasin, siis olid emotsioonid suht laes, aga samas ka pisut vastandlikud. Vastandlikud eelkõige Saabidel esinevate tüüp(pisi)hädade tõttu – SID oli üsna loetamatu ja lisaks peksid segast ka esitulede kojamehed. Topsihoidja ka nagises vaikselt, aga järjekindlalt. SID sai kohe järgmise päeva hommikul Akordis paari tunniga korda tehtud ja nüüd töötab perfektselt. Kojameeste relee võtsin lõpuks niisama välja, et nad ei talitleks oma suva järgi, ja see asi ootab hetkel mikromootorite parandust/vahetust.

Nädalavahetusel sai ettevõetud ka pikem sõit Trt-Tln-Trt trassil, mis tõestas, et see 9-5 on ikka uskumatult mugav ja samas väga võimas masin. V6 nurrub vaikselt kapoti all, andes samas endast iga gaasiliigutuse peale vaikselt märku. Kui aga gaas põhja vajutada, siis see tõmme ja hääl, mis sellele liigutusele järgnevad, annavad pigem märku, et istun mingi vihase sportauto roolis, mitte universaalkerega pereauto rooli taga :P Samuti olen märganud, et linnas sellega kulgedes sõidan täiesti hoomamatult 40km/h – see masin on lihtsalt nii krdi soliidne, et kaob igasugune vajadus mõttetult tõmmelda. Üks üllatav asi veel – kütusekulu täislastis autol Tln-Trt trassil 100km/h kulgedes jäi esimesel 100km-l 6,6-6,8 piiresse, siis läks 7 peale ja Trt-sse jõudes näitas SID numbrit 7,2L/100km (kliima oli küll ECON reziimis) - sellise suurusklassi auto kohta ju üliökonoomne kulu! Tln linnas (rohkem pikemaid ja sujuvamaid sirgeid) on kulu ca 12-13L ja Trt linnas ca 14-15L.

Ja Harman Kardon 7+1 helisüsteem on ka väga muljetavaldav - ehkki mulle alguses tundus, et basse on pisut vähe (olin harjunud klassiku supakast tuleva "tümakaga"), siis nüüd saan aru, et kõik sagedused on tegelikult omavahel peaaegu ideaalses tasakaalus ja harmoonias.

Lõppkokkuvõttes olen masinaga hetkel väga rahul. Siinkohal tahaksin veel tänada masina eelmiseid omanikke (enne mind 2 omanikku, neist esimene keegi tegelane VM-st [size=-3](nüüd siis teada, et hoopis kod. Armin Kõomägi)[/size]), kes masina eest äärmiselt head hoolt on kandnud, samuti ka omanike palveid teoks teinud autoparandajaid! Teagerile kuulub ka selle masina juures suur tänu, kuna ilma tema utsitamiseta oleksin ma suure tõenäosusega mingi muu margi valinud ;) Jube pikk jutt sai, sorri – nüüd mõned pildid kah:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Koerale kah meeldib :)

Pilt

Pilt


PS: hoolimata 9-5 soetamisest olen „klassiker” endiselt edasi – klassik on ikkagi SAAB, mis kannab selle brändi ajaloolist identiteeti paremini edasi ja millise istudes on mul endiselt tunne, et olen 100% SAAB-is :)
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#2

Ilus liikur :notworthy:
ja jah kooslus värv, mootor, varustus + lahe koerapätakas sobivad hästi kokku:P
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#3

Viimase kahe pildi järgi jääb vägisi mulje, et üheks selle masina soetamise põhjuseks oli ka kuts, kellele klassikus ilmselt nii head omaette kohta pakkuda pole :P
Palju õnne, tõeliselt hää valiku oled teinud :beer:!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Aimar
Postitusi: 206
Liitunud: K Sept 27, 2006 21:26
Asukoht:
Auto:

#4

Väga ilus! Värv on harvaesinev.
Isegi kahetsen et, eelistasin sedaani Estate`le
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: aljoga
Teagerile kuulub ka selle masina juures suur tänu, kuna ilma tema utsitamiseta oleksin ma suure tõenäosusega mingi muu margi valinud ;)

Kõige mõjuvam argument oli lõpuks see, et ostan ise selle masina ära kui aljoga peaks veel mõtlema :poke:

Sigailus värv, minu vaieldamatu lemmik (oleks äärepealt sellist värvi klassiku omanikuks saanud) ning auto on täpselt selline, nagu endalegi tahaks :thumb:

Jõudu ja jaksu grifi ja pipi (see must elukas seal punase kuradi pagasiruumis) ja klassiku eest hoolitsemisel.

terv, teager
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#6

Kena! Kahjuks ei ole ma griffini mugavust tava 9-5-ga võrrelda saanud aga salong paistab ilus ja korralik ning Estate oleks ka minu valik 9-5 kereversioonidest. Õnne ja muretuid ning mugavaid kilomeetreid! :beer:
PS. Vaadates neljandalt pildilt vasakut esimest velge: Kui minu auto velje välisküljele selline tinaplönn lüüaks siis ma karjuks niikaua kui mu autole uus velg alla pannakse või rikutu taastatakse! :gun:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

see tinaplönn võta jah sealt kiiremaskorras ära. Lase kleebitav tasakaalustus tina panna. see pannakse kodarate taha. Mina loll lasin ka siiani tinaplönni panna. nüüd aga rehv roostetab nagu vana loom:(
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#8

Enam ei ole eriti mõtet seda kiskuda sealt enne kui rehvivahetuseks läheb nendel velgedel. Kahju on juba sündinud ja lakk on kahjustatud. Pildilt tundub et seda tasakaalustustehnikat on ennegi kasutatud. Keegi on kunagi rikkumatta äärega veljele need plönnid kuvaldaga külge löönud!!!
Tegelikult läksin jutuga postituse teemast ilusti mööda.. Vaevalt et kodanik Aljoga sellel kahjul sündida on lasknud ja auto on sellegipoolest ilus ning loodetavasti saab neljajalgne sõber seda luksust seal taga kaua nautida :)
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#9

Kõik on ilus, ainult et kui koera seal taga vedama hakkad, siis tuleb selle tagumise osaga väga palju vaeva näha, et seda korras hoida... Ise sõidan kahe suure koeraga ringi ja umbes nädalaga on must kate ühtlaselt punakate karvadega kaetud, mille eemaldamise jaoks on väga võimast tolmuimejat vaja. Pildil oleva koeratõuga ei ole vähemalt ilaprobleeme :) Aga kummimatt oleks ikkagi asja eest.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Aljogal ju vastav teemagi üleval, kus ta omale matti ja lisa koeravõrku otsib..;)

Aga iseenesest täitsa njämm-njämm
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#11

Tänud heade sõnade ja soovituste eest :) Ryhkijal põhimõtteliselt õigus – üks oluline argument selle auto ostmisel oli perre koira võtmine. Õigemini, kõik asjaolud langesid ühel hetkel kokku – uuema auto ostusoov oli juba tükimat aega, tyygassiga pani oma Griffini müüki, minu klassiku mootor läks paar päeva pärast kuulutuse ülespanekut katki, koeramüüja teatas ka enam-vähem samal ajal, et nüüd on võimalik kutsikas ema juurest ära võtta ja nii ta läks…

Tundub, et kummimatt tuleb auto „tervise” huvides siiski kiiremas korras VM-st ära osta. Koeravõrk peab aga veel ootama: VM tahab selle eest saada müstilised 7431 eeku, samas Rootsis pakutakse selliseid kasutatult ca 2000 eesti raha eest.
Kasutaja avatar
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#12

Minugi poolt õnnitlused! Muretuid kilumeetreid :beer:
Meil sinuga paistab olevat autode ja koerte suhtes sama maitse (endal samasugune must jubin ringi jooksmas) :thumb:
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#13

No kes ütles, et punane värv SAABile ei sobi!
Siin teile tõestus superb autost!

ja Griffin on Griffin- paremat ei oskagi tahta!

Õnne Sulle, hääd kulgemist
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#14

ja minu teada esimene omanik mitte VM-st vaid palju suurema kaliibriga mees, kes nüüd muu tegevuse kõrvalt vahelduseks ka kirjaniku leiba sööma hakanud. vähemalt tol ajal oli ta küll hästi hoitud:thumb:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Ka Aljoga eelne omanik ei hoidnud hoolduse pealt kokku.Kõik pisihädad,mis Griffinil küljes on tüüpilised ajafaktorit arvestades. Vurr ja mõlemad kassetid on vist veel sünnipärased.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#16

urr see on küll kenake, kogu text läbi lugedes ja siis pildid. 100% kooslus. see kuts seal on nagu täpp i peal.
Ilus ja särav.

Ära siis ka oma klassikut unusta, auto mille kohta mu teine pool kokkutuleku pilte vaadates ütles "Vot see on õige Saab"
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#17

Muide, kui sind veel see koeravõrk huvitab, siis saadeti mulle pilt ka sellest, mis maksab 400 rootsi krooni + transa.



Algselt postitas: aljoga
Tänud heade sõnade ja soovituste eest :) Ryhkijal põhimõtteliselt õigus – üks oluline argument selle auto ostmisel oli perre koira võtmine. Õigemini, kõik asjaolud langesid ühel hetkel kokku – uuema auto ostusoov oli juba tükimat aega, tyygassiga pani oma Griffini müüki, minu klassiku mootor läks paar päeva pärast kuulutuse ülespanekut katki, koeramüüja teatas ka enam-vähem samal ajal, et nüüd on võimalik kutsikas ema juurest ära võtta ja nii ta läks…

Tundub, et kummimatt tuleb auto „tervise” huvides siiski kiiremas korras VM-st ära osta. Koeravõrk peab aga veel ootama: VM tahab selle eest saada müstilised 7431 eeku, samas Rootsis pakutakse selliseid kasutatult ca 2000 eesti raha eest.

Lisatud failid
romza
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

Üks pilt on eriti äge, kui klassiku pilt võrdluseks kõrvale tuua:
Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#19

See punane on midagi silmale ja kindlasti ka hingele :love:
Ka mina vahtisin enne SAABi toomist Alfa Romeosid ja siis läksin ja tõin omale SAABi - auto, millest mul aimugi polnud. Mulle hakkab ka mu punane 9-3 "kitsaks" jääma... tahaks juba suuremat ja punasemat, võimsamat ja kiiremat (mis sellest, et kihutada ei tohi), kiirendada on ju mõnus :P
Üks inimene ütles mulle: "Ma minestan iga kord, kui su punast SAABi mööda sõitmas näen..." Ma ootan, millal mul selline "minestamine" peale tuleb (vaimustusest) - siis on aeg autot vahetada, leiaks siis ka midagi taolist, nagu punane püss :)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#20

Algselt postitas: suur
Üks pilt on eriti äge, kui klassiku pilt võrdluseks kõrvale tuua:
fotograafi käekiri, mis teha... lihtsalt meeldib selline nurk ja kooslus ;)
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#21

Algselt postitas: Rästas
See punane on midagi silmale ja kindlasti ka hingele :love:

eiei. silmale ja hingele on just see must :P
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#22

olles nüüdseks 9-5 Griffiga sõitnud juba ligemale 3 kuud, võin tõdeda, et olen oma valikuga väga rahul. kõige enam meeldib Griffi juures see, et tegemist on väga mitme autoga ühes pakendis: ühelt poolt soliidne ja luksuslik, samas väga jõuline, aga ka äärmiselt funktsionaalne ja palju tavaari mahutav. kui vaja, läheb salongi 5 inimest, pagassi 1 koer ja 350 eeguga soetatud eraldusvõrega eraldatud reisijate pagas, katusele veel rattaid nii palju, kui raam mahutab. hoolimata pagasi raskusest, astub masin maanteel endiselt väga reipalt edasi. maanteel reaalne kütusekulu 7,5 L (8,5 ainult siis, kui ratas katusel), mis on sellise masina kohta ikka üliöko kulu. vähemalt pool sellest rõõmust tuleneb muidugi asjaolust, kuivõrd hästihooldatud see masin oli. eks näis, mis ma sellest paljukirutud Saabi mudelist aasta pärast arvan (ptüi x 3).

Pilt

pesupäev:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#23

Ilus auto ikka!
romza
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#24

Esiteks väga ilus Griffin.Teiseks väga ilus klassik.Kolmandaks arvan,et Aljoga võiks kõigi Saabnetlaste autode pildistamisega omale lisa:beer:teha.Ja need autod saaks juba väga heade fotode tõttu kiirelt müüdud,kui selline vajadus tekkima peaks!
TEN POINTS fotograafile ja 2-le Saabile:thumb:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#25

Hunnik punkte ka minu poolt. Griffini pildid annavalt muljeavaldava ülevaate autost.
Vasta