Mure järgmine. Kiirendusel, kui turbo rõhk jõuab umbes kollase kolmveerandise (pisut enne punase ala) hakkab auto puterdama, jõud kaob ära, kui kiirus tõuseb edasi aga lihtsalt jõudu pole. Ja nii teeb kõikide käikudega olenemata kiirusest. Ühendasin BPC klapi tagan ära, et mitte lasta rõhul liialt kõrgele tõusta põhimõtteliselt LÜT seting. Ja enam ei tee midagi. Normaalselt ühtlasel kiirusel sõites on kõik OK.
Kas peaks hakkama uut DI kasseti otsima, või on millesgi muus probleem.
NG puterdab
Puterdab mismoodi? Et jätab nagu süüdet vahele? Kas jamab alati mingi kindla rõhu (turbo seier) või kindlate pöörete juures?
Muidu võib olla vabalt ka BPC viga. Võta F-voolik BPC-lt lahti ja proovi sõita ettevaatlikult gaasi andes, et cutoffi ei tuleks - ehk siis umbes sama rõhuga, nagu klapiga oli. Natuke raske on, vajab veidi harjutamist, aga õnnestub küll. Kui enam ei puterda, siis BPC üsna tõenäoliselt vilets.
Muideks, küünlad (või üks neist) võivad ka viletsad olla, vaheta nad, kui seda just hiljuti teinud pole.
Muidu võib olla vabalt ka BPC viga. Võta F-voolik BPC-lt lahti ja proovi sõita ettevaatlikult gaasi andes, et cutoffi ei tuleks - ehk siis umbes sama rõhuga, nagu klapiga oli. Natuke raske on, vajab veidi harjutamist, aga õnnestub küll. Kui enam ei puterda, siis BPC üsna tõenäoliselt vilets.
Muideks, küünlad (või üks neist) võivad ka viletsad olla, vaheta nad, kui seda just hiljuti teinud pole.
Nu puterdab nii nagu ei saaks kütust peale või nagu oleks süüde vale. Ja hakkab seda tegema alati sama rõhu puhul, ehk siis kui turbo seier jõuab sinna kollase kolmveerandisse. Pööretest ei olenenud nagu midagi, proovisin seda nii maanteekiirustel kui ka linnas. Asi juhus nii et hommikul läksin Tallinnasse ja auto sõitis Ok´lt ja kui tagasi hakkasin tulema siis hakkas asi peale. Juhtub asi ka nii kui 5 käigu pealt tõsta 4 käigupeale (maanteel möödaminekuks) siis hakkab kohe puterdama ja läägima ning möödasõidust ei tule kohe midagi välja.
Aga samas ma panin täna 98 sisse muidu liiklen 95 ringi, kas sellest võis midagi halba tekkida, isearvan, et mitte. Või äkki tõmbas pensufiltri umbe?
Aga samas ma panin täna 98 sisse muidu liiklen 95 ringi, kas sellest võis midagi halba tekkida, isearvan, et mitte. Või äkki tõmbas pensufiltri umbe?
Nu ei ole jah ja homme hommikul pean varakult jälle tallinnasse tulema:wall::wall:
Tegelikult nüüd kui järgi hakkan mõtlema siis võib ju viga olla jah BPC klapis. Kui oletada, et sel hetkel kui klapil on vaja hakata rõhku reguleerima laperdab see seib seal sees nii kuidas juhtub ja seepärast tekib ka kiire rõhukõikumine milletõttu muutub segu ja süüde kõik valeks. Mul manomeeter olemas saan hommikul järgivisata ja vaadata kas rõhk hakkab kõikuma või mitte.
Mis arvate sellest variandist?
TO Cyber:
Ma olen oma BPC kapiga rahulikult ka 1,1 barise rõhuga sõitnud, niite probleeme pole olnud
Tegelikult nüüd kui järgi hakkan mõtlema siis võib ju viga olla jah BPC klapis. Kui oletada, et sel hetkel kui klapil on vaja hakata rõhku reguleerima laperdab see seib seal sees nii kuidas juhtub ja seepärast tekib ka kiire rõhukõikumine milletõttu muutub segu ja süüde kõik valeks. Mul manomeeter olemas saan hommikul järgivisata ja vaadata kas rõhk hakkab kõikuma või mitte.
Mis arvate sellest variandist?
TO Cyber:
Ma olen oma BPC kapiga rahulikult ka 1,1 barise rõhuga sõitnud, niite probleeme pole olnud
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No problem, ma lihtsalt arvasin, et MBC leidumine majapidamises on suurema tõenäosusega kui teise BPC leidumine..Algselt postitas: csn
TO Cyber:
Ma olen oma BPC kapiga rahulikult ka 1,1 barise rõhuga sõitnud, niite probleeme pole olnud

Algselt postitas: CyberNo problem, ma lihtsalt arvasin, et MBC leidumine majapidamises on suurema tõenäosusega kui teise BPC leidumine..Algselt postitas: csn
TO Cyber:
Ma olen oma BPC kapiga rahulikult ka 1,1 barise rõhuga sõitnud, niite probleeme pole olnud![]()
Seda küll jah
Aga kas see ka mu probleemi lahendab? Vaevalt küll:
Mul hakkas 1 baari juures ka vahele jätma ja süüdlasteks süüteküünlad. Välimuselt olid nad täiesti normis, puhastasin korralikult, aga tolku polnud. Panin uued (kindlasti õige mark peab olema!), herr Trionic ladus Krytox määret piipudele ja kõik hakkas toimima suurepäraselt.
Võimalik, et viga polnudki niivõrd küünaldes, kui et vastavat määret polnud vahel ja peksis sädet "mööda".
Muideks ära lase "puterdama"...kui tõesti küünaldes häda, siis väga reaalne, et lendab ka DI kassett. See "vahelejätmine" mõjub DI-le katastroofiliselt.
Manomeetrit pole sul mõtet proovida, rõhk niikuinii kõigub. Loomulikult kõigub ka siis kui küünlad või DI süüdi.
(...päris hea Exelist oma auto ajaloo kohta mälu värskendada, selliseid pisiasju muidu ei meenukski...
)
Võimalik, et viga polnudki niivõrd küünaldes, kui et vastavat määret polnud vahel ja peksis sädet "mööda".
Muideks ära lase "puterdama"...kui tõesti küünaldes häda, siis väga reaalne, et lendab ka DI kassett. See "vahelejätmine" mõjub DI-le katastroofiliselt.
Manomeetrit pole sul mõtet proovida, rõhk niikuinii kõigub. Loomulikult kõigub ka siis kui küünlad või DI süüdi.
(...päris hea Exelist oma auto ajaloo kohta mälu värskendada, selliseid pisiasju muidu ei meenukski...

Algselt postitas: saimon
csn mina neljapäeval teen kogu ringi. Aga, kus sa mõtlesid seda määrida saabianti juures seda teha ei saa kuna neil pole määret.(Täna hommikul vastati mulle vähemal nii)
OK DI hooldusega sai asi ühelepoole, saimon aitab hädast välja
Homme läheb DI troosti ja seal määritakse ära.
Keerasin autol küünlad maha ja mõõtsin küünlavahed ära. Nu need kõiguvad umbes 1,1 kuni 1,2. Mulle on jäänud kuskilt meelde et küünlavahe peab olema 1,0 kas keegi saab seda kinnitada. Ja kas poest ostetud uued küünlad võiks kah igaksjuhuks üle kaliibreerida?
Keerasin autol küünlad maha ja mõõtsin küünlavahed ära. Nu need kõiguvad umbes 1,1 kuni 1,2. Mulle on jäänud kuskilt meelde et küünlavahe peab olema 1,0 kas keegi saab seda kinnitada. Ja kas poest ostetud uued küünlad võiks kah igaksjuhuks üle kaliibreerida?
Sädevahe PEAB olema 1,0mm ja poest ostetud küünlad tuleb igal juhul üle kalibreerida.
Küünlad lähevad AINULT NGK BCPR-6ES(11)
Kui on järel 11 siis on sädevahe 1,1mm ja kui ei ole siis 0,7mm:wise:
Küünlad lähevad AINULT NGK BCPR-6ES(11)
Kui on järel 11 siis on sädevahe 1,1mm ja kui ei ole siis 0,7mm:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Algselt postitas: iisak
Sädevahe PEAB olema 1,0mm ja poest ostetud küünlad tuleb igal juhul üle kalibreerida.
Küünlad lähevad AINULT NGK BCPR-6ES(11)
Kui on järel 11 siis on sädevahe 1,1mm ja kui ei ole siis 0,7mm:wise:
Mul on peal küünlad NG BCPR7ES (11) mitte BCPR6ES Ehk võib eeldada et on valed.
Igatahes tänud ja lähen homme kohe poodi nõudma:notworthy:
Algselt postitas: csnAlgselt postitas: iisak
Sädevahe PEAB olema 1,0mm ja poest ostetud küünlad tuleb igal juhul üle kalibreerida.
Küünlad lähevad AINULT NGK BCPR-6ES(11)
Kui on järel 11 siis on sädevahe 1,1mm ja kui ei ole siis 0,7mm:wise:
Mul on peal küünlad NG BCPR7ES (11) mitte BCPR6ES Ehk võib eeldada et on valed.
Igatahes tänud ja lähen homme kohe poodi nõudma:notworthy:
Tehas annab 7 turbomootorile ja 6 vabalthingavale. Meie kliimas soovitav kasutada 1 aste soojemaid,ehk siis 6 ja 5. Mõju
on kütusekulus tuntav ja külmkäivitus talvel kergem.
Õiged on need kõik. Sädevahe on antud 1 +0,1. Kui paned Iisaku mainitud 11 lõpuga küünlad kalibreerimata külge,ei jää enam varu, vahe ju kulub ja edasine on varsti liigne kontaktivahe,mis teadagi suurim DI surmapõhjus.
Jutt ei kehti vabalthingavate NG`de(BCP5EV,plaattinaelektroodid) ja paljude DI`ga 9-3/9-5 mudelitele,kus ettenähtud ka vastavad Pt. või Ir. sulamitega elektroodid. Selliste sädevahet EI TOHI näppida.
Kasutage alati oma Saabides ettenähtud materjale,vahetage neid ettenähtud ajal,või veel parem tunduvalt varem(uuemad masinad panevad juba 30tuh. välpadega, mis on igasuguse turbomootori enneaegne surm). Siis ei pea meiesugused 3 aastat vanadele autodele

Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Lisaks veel selle,et kuna vastupidiselt teiste firmade süütesüsteemidele,millede väljatöötamise järel otsiti sobivad küünlad, läks Saab oma algselt DI-APC ja hiljem trionicute puhul vastupidist teed.
Otsiti välja sobivad küünlad(alati NGK toodete hulgast) ja rajati neile süütesüsteem. Seepärast on äärmiselt oluline kasutada ainult õigeid ja NGK küünlaid.
Otsiti välja sobivad küünlad(alati NGK toodete hulgast) ja rajati neile süütesüsteem. Seepärast on äärmiselt oluline kasutada ainult õigeid ja NGK küünlaid.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989