1. leht 2-st

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 8:57
Postitas Puhh1
Kuidas käitub auto siis, kui turbo töötamast lakkab?:) Paljud on öelnud et võib siis auto kuusakoskisse viia. Müüt või tegelikkus?

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 9:01
Postitas kasparius
Oleneb autost . Samas võimalik turbo remont ja võimalik ka uus turbo osta.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 9:16
Postitas qdwin
Tonnise turbol käisid mitme turbo labad korpuses ära. Mootor töötab jätkuvalt.
Kui väga hullusti veab, võivad turbo tükid mootorist läbi käia...

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:28
Postitas ivomets
esimesed tunnused võivad olla, käivitamisjärgselt õrn sinine suits. siis hiljem tumedam sinine suits ja siis nagu vana zigulii- paksu sinist tossu. ja see rikub ka katalysaatorit,nii et kiiresti kallale, kui märke näitab lahkumise koha pealt

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:33
Postitas qdwin
Kui ühel garrettil õli hakkas vabalt lahkuma, oli gaasi andes millegipärast paks valge suitsukate taga.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:41
Postitas Jupats
Ega midagi erilist ei juhtu. Autol kaob jõud, ajab tossu välja. Pööretel üle 3000 jõud ültse puudub jne. Kuusakoskisse viia ei tasu kindlasti. Suur väljaminek see turbo on küll. 9-5tel maksavad uued turbod vahemikus 15-20tuh(tutikad). Kui annab remontida siis saad 3-4000 hakkama. Tonnistel jäävad hinnad ka samasse kanti.

EDIT: Äkki täpsustad mudelit(juhul kui selline mure tõesti on) siis oskab täpsemalt rääkida.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:45
Postitas Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:47
Postitas ivomets
yks teeäärde jäämise põhjusi on DI -kasseti lõppemine. Seega õiged kyynlad ja õiged sädevahed väga olulised. kyynlad vaid NGK! Sest nende järgi olla see di-kassett valmistatud.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:49
Postitas pva
No asi ei ole nii hull - meil on alati rqqm saabisqpru aidata ju!
Siis kui su turbo rikkub vqid vabalt mulle helistada - ma ise ajan see kuusakoski asi - sa ei pea millestki muretsema :)

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 10:56
Postitas Jupats
Jah! muid küünlaid EI TOHI kasutada. Niiviisi võib DI´ga kohe hüvasti jätta.
Turbo kohapealt võiksid olla hoolas, siis ei tohiks see nii kiiresti lõppeda. Talvel ära hakka külmalt käivitades kohe sõitma (veel vähem kiiruskatset tegema). Külma mootoriga ei tasu üle 2500rpm sõita. Enne igat väljasuretamist lase 30sek kohapeal jahtuda. Kui lased auto peeneks (kiirendad kõvasti) siis lase üks 3-5min kohapeal töötava mootoriga turbol jahtuda. 9-5tel ning 9-3del oleks soovitatav lisada ka karterituulutuse kit (oli vist ka ng900del??:poke:)

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 11:51
Postitas Cyber
Kui lakkab töötamast, siis tuleb vahetada. Kui palju juppe just, selgub spetsialistide käe all. Vaikselt lekkiv vurr reostab sul katalüsaatori, Kui läheb pauguga, ehk pääsed katalüsaatori vahetusest. Aga üldiselt ei ole ta siiski selline pauguga minev kraam (va värskelt vahetatud remontturbod vahel..;) ) Küll asi märku annab, et miskit hakkab väsima

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 13:02
Postitas Trionic
Algselt postitas: Puhh1
Kuidas käitub auto siis, kui turbo töötamast lakkab?:) Paljud on öelnud et võib siis auto kuusakoskisse viia. Müüt või tegelikkus?
Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 13:05
Postitas Trionic
Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Kui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 13:08
Postitas IFF
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Puhh1
Hetkel sellist probleemi pole. Kuna oman esimest korda autot millel on turbo peal, siis tahtsin lihtsalt teada mis juhtub, et ega näiteks keset maanteed teeäärde ei jää.
Kui õlirõngad kompressoris lendavad,kaob kogu õli läbi sumpsi ja jääd ikkagi teele.

Aga see eest millise fantastilise Suitsu show ning kibeda lõhnaga! :freak:

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 13:35
Postitas qdwin
Iff on vist mõne sellise suituskatte sees sõitnud, et suisa lõhnaeripärades nõnda hästi orienteerub.:poke:

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: R Juul 27, 2007 13:41
Postitas IFF
Algselt postitas: qdwin
Iff on vist mõne sellise suituskatte sees sõitnud, et suisa lõhnaeripärades nõnda hästi orienteerub.:poke:

Tõsi olen sõitnud sellise 9-5 järgi, mis suitses vägagi palju, eriti ärevaks läks siis kui hakkas sooritama möödasõitu. :o

Omanik tundus sõitvat täiesti rahuliku südamega. :bs:

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: L Juul 28, 2007 18:10
Postitas ametivend
Kas CO järgi ka võimalik turbo korras olekust aimu saada, mõtlen selle all seda, et kui ülevaatusel on co normis kas siis võib öelda, et turbo ka korras?

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: P Juul 29, 2007 10:53
Postitas Trionic
Ei ole.Turbo võib olla pilbasteks,aga õlirõngad pesades ja tihedad.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: P Juul 29, 2007 10:58
Postitas Cyber
CO järgi vist mitte, aga need muud jäägid seal võivad viidata liigsele õlipõletamisele, mis turbo kaudu mootorisse jõuavad. Aga nagu Trionic ütles, vurr võib ka ilma õli läbi laskmata pilbasteks olla..:) ja õli võib ka mujalt mootorisse jõuda..:)

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: E Juul 30, 2007 16:19
Postitas Saingi
Algselt postitas: Cyber
ja õli võib ka mujalt mootorisse jõuda..:)
:thumb:

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: E Juul 30, 2007 17:47
Postitas olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: E Juul 30, 2007 17:52
Postitas Cyber
Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Selge, võib mu eelnevad kahtlused ära unustada ja jamaks kuulutada..:)

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: T Juul 31, 2007 6:35
Postitas Trionic
Algselt postitas: olaviv
Ülevaatuse gaasianalüsaator ei tuvasta väljalaskes põlevat õli. Võibolla tahmasus on veidi suurem, kui perfektsel mootoril aga sellest ei saa veel midagi kindlat järeldada.
Ja kuidas veel tuvastab:freak: . HC väärtus näitab seda kenasti.Kui asja tunned,suudad üpris täpselt ka oletada,kas põlemata süsivesinike liigne hulk on põhjustatud põlemata kütusest,-õlist, kas õli on tulnud õlirõngastest,klapisäärtest jne. Mingit tahmasust bensiinimootoritel üleüldse ei mõõdeta:poke:

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: T Juul 31, 2007 14:46
Postitas olaviv
Osad analüsaatorid mõõdavad tahma ka, lihtsalt meil pole bensumootoritel see normeeritud seega ei pöörata sellele tähelepanu. Ja reeglina korras katiga masinal sumpsist HC'd välja ei tule. Muidugi kui õlilekk juba nii suur on, et kat seda ära põletada ei jõua, siis tuleb küll. Ainuld et algne küsimus oli, et kas väikest õlileket õnnestub analüsaatoriga tuvastada. Nojah, kui suur leke on suur ja kui väike on väike...
Olen ise käinud mitu korda sellise masinaga ülevaatusel, mis ca 1l õli 1000km kõhta ära põletas (ei tilkunud) ning ühelgi korral ei näidanud analüsaator mingit kõrvalekallet.

Amatöörlik küsimus turbo kohta

Postitatud: K Aug 15, 2007 15:49
Postitas jack
Algselt postitas: Trionic

Otsene vastus küsimusele: auto muutub jõuetuks(kuna turbomootor on madala surveastmega ja ülelaadimist ei toimu).Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi.

Kas see seletaks nt. kütusekulu imeliku suurenemise?:freak: