Tervist!
On tekkinud mõte endale auto soetada ja millegipärast on silm järjest enam jäänud peatuma just Saabil (võibolla põhjus ka selles, et oman mitut Saabifännist-omanikust sõpra). Kuna olen alles tudengiaastate lõppjärgus, siis eelarve väga suur ei ole, umbkaudu 50000 +- 5000. Nüüd ongi esimene küsimus: kas sellise raha eest üldse on mõtet Saabi osta, ehk siis kas sellises hinnaskaalas on võimalik saada isend, milles on (mõistlikkuse piires muidugi) Saabidele iseloomulik korralik varustus, millele ei tule autohinnale lähedases summas remondiraha alla panna ja on võrdlemisi ökonoomne? Nii palju kui ise olen uurinud, on selles hinnaklassis variandid 900 ja 9000. Tahaks küll turbodiislit, aga 2,2 TD mootorit on vist Saabidel saada alates 9-3 vanematest mudelitest ja ei tea kui usaldusväärne on osta 9-3 esimesi väljalaskeid, lisaks on minu hinnaskaalas nende varustus mitte just kõige rikkalikum. Kui bensumootoreid vaadata, siis hoolimata kiusatusest vaadata turbomootorite poole, tuleks kütusekulu arvesse võttes jääda vist tavaliste 2,0 mootorite juurde? (või oskab keegi väidet ümber lükata ja tuua ära kütusekulude võrdluse tava- ja turbomootorite vahel?). Ja kui valida 900 ja 9000 vahel, siis on millegipärast silma natuke rohkem paitanud 900 (näeb minu jaoks rohkem "Saab" välja ka). Tean, et 9000 pluss on mahutavus, aga päris palju sõidan üksi või ainul paari inimesega, nii et mahutavuse võib vast valemist maha kriipsutada. Mis plussid-miinused veel on kummalgi autol mida tähele panna?
Kõik asjalikud kommentaarid/nõuanded/vastused on oodatud ja tänuväärt. Aitäh!
Paluks nõuandeid seoses Saabi muretsemisega
Kui otsid ökosaabi, siis vali tõesti pigem turbota 900 kui 9000. Jäta sellest 50k-st osa raha (näiteks 10k) ostujärgseks remondiks-hoolduseks ning vali tiba odavam saab. NG900 hinnad on suht all. 90% on kindel, et pärast ostmist tuleb auto siiski "üle käia". 40k eest saab suht kobeda NG millest omakorda 10k lisamisega hea auto pikaks ajaks.
EDIT:
Müügisolevatest NG-dest hakkas muidugi silma kasutaja spark poolt pakutav turbokas. See oleks tõeliselt väärt ost:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4166
...ja ega see turboka kütusekulu nüüd nii palju suurem ka pole...
EDIT2:
Motorheadi saab tundub ka "okas" olevat:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6185
EDIT:
Müügisolevatest NG-dest hakkas muidugi silma kasutaja spark poolt pakutav turbokas. See oleks tõeliselt väärt ost:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4166
...ja ega see turboka kütusekulu nüüd nii palju suurem ka pole...
EDIT2:
Motorheadi saab tundub ka "okas" olevat:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6185
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Kütusekulu teema- foorumis OLEMAS. Palju erinevaid Saabe erinevate kuludega. Kui see sind väga muretsema paneb, ei soovita Saabi. TD-d sa selle raha eest ei saa ka.
9-3 on 900 edasiarendus, niiet seal peaks asjad paremad olema kui lõpuotsa 900-l isegi.
Saab 900 on tõesti rohkem kui 9000 klassikalise Saabi moodi.
9-3 on 900 edasiarendus, niiet seal peaks asjad paremad olema kui lõpuotsa 900-l isegi.
Saab 900 on tõesti rohkem kui 9000 klassikalise Saabi moodi.
Sent from my Monte Carlo using B236
Oi, see 900 Turbo tundub tõesti päris kena olevat
. Ainuke asi, et kahe uksega...mul endal muidugi ei tuleks ilmselt kunagi tagaistmel istuda, aga kaasreisijatel oleks mugavam...mul endal tekib ka mingi veider klaustrofoobia kolmeukselise auto tagaistmel. Aga selle auto tahaks küll üle vaadata oma silmaga.

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14426
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sinna taha pääsemine EI OLE probleem..
see uks on suur ja lai ja esiiste liigub ka ettepoole ja sinna taha pugemine ei ole sugugi keeruline..
Kui sa sinna just turvatooli ja väikelast ei pea toppima, siis kõik kes ise liikuda suudavad, poevad sinna väga edukalt.


-
- Postitusi: 281
- Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.
2 enam vähem hinnaklassis diisel 9-3-e, aga seisukorra kohta ei oska midagi kosta. Pigem võtaks isegi ajalooga ng900.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Turbo ja mitteturbo bensiinikulust niipalju, et 2 ühesugust OG 9-3-e, esimene ilma turbota teine LPT. LPT võtab keskmiselt liiter 100 km-le vähem, võimsust ca 15% rohkem ja sõidumõnu oi-oi-kuipalju suurem. Rahalist kokkuhoidu selle 1 liiter vähemaga arvatavasti ei saa, sest turbot peab remontima/vahetama just siis kui remondisumma bensu pealt kokku hoitud 

Kui ostad turu odavaima masina, siis avaneb sul võimalus selle remondiks kohe mõnikümmend tuhat raha paigutada. Seega arvesta endale kohe mingi rahaline varu. Kui sul on auto soetamiseks 55k raha ning koheseks remondiks rohkem pole, siis jääd nende diislitega jänni. Mina odavat traktorit ei ostaks.Algselt postitas: Fabrik
2 enam vähem hinnaklassis diisel 9-3-e, aga seisukorra kohta ei oska midagi kosta. Pigem võtaks isegi ajalooga ng900.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Tundub olevat 2 varianti.
1. osta foorumlase käest teada ajalooga masin
2. osta turult väga odav teadmata ajalooga masin ning seda ca 10- 20k raha eest remontida/hooldada (auto hind 30-40k siis).
Algselt postitas: matu
Oi, see 900 Turbo tundub tõesti päris kena olevat. Ainuke asi, et kahe uksega...mul endal muidugi ei tuleks ilmselt kunagi tagaistmel istuda, aga kaasreisijatel oleks mugavam...mul endal tekib ka mingi veider klaustrofoobia kolmeukselise auto tagaistmel. Aga selle auto tahaks küll üle vaadata oma silmaga.
aga palun

Algselt postitas: matu
eelarve väga suur ei ole, umbkaudu 50000 +- 5000. Nüüd ongi esimene küsimus: kas sellise raha eest üldse on mõtet Saabi osta, ehk siis kas sellises hinnaskaalas on võimalik saada isend, milles on (mõistlikkuse piires muidugi) Saabidele iseloomulik korralik varustus, millele ei tule autohinnale lähedases summas remondiraha alla panna ja on võrdlemisi ökonoomne?
ei. keskmise tüüpvea parandamine maksab 5000+ krooni (ketivahetus 12-13000), ja neid leiad sa 50k masinal hulgi. arvelevõtmine ja kindlustus (2.3FPT) 5000. mingi ökoauto ta ka pole (poolteist tonni rauda ikkagi). eestis arvel oleva masina korral kontakteeru teenindusega (Troost, Autotarvete OÜ või VM), kus masinat on hooldatud. igasugune muu otse kuskilt (Šveitsist läbi Leedu) või naabrimehe hooldatud on valus.
Olles sõitnud nii enda omaga kui turbokaga, siis kütusekulu võiks teoreetiliselt olla isegi turboka kasuks (kui sõita oskad), kuid reaalses elus viskab turbokas nii mõnusalt edasi, et sa lihtsalt ei suuda ökojoont ajada.Algselt postitas: suur
Kui otsid ökosaabi, siis vali tõesti pigem turbota 900 kui 9000. Jäta sellest 50k-st osa raha (näiteks 10k) ostujärgseks remondiks-hoolduseks ning vali tiba odavam saab. NG900 hinnad on suht all. 90% on kindel, et pärast ostmist tuleb auto siiski "üle käia". 40k eest saab suht kobeda NG millest omakorda 10k lisamisega hea auto pikaks ajaks.
EDIT:
Müügisolevatest NG-dest hakkas muidugi silma kasutaja spark poolt pakutav turbokas. See oleks tõeliselt väärt ost:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4166
...ja ega see turboka kütusekulu nüüd nii palju suurem ka pole...
EDIT2:
Motorheadi saab tundub ka "okas" olevat:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6185
Minu Saabi viimase 1600km keskmine kütusekulu on 8.4l/100km. Sisaldab paari Tallinn-Jõhvi ja Tallinn-Rapla otsa. Suur osa siiski ka linnas ja konditsioneeri ei lülita kunagi välja. See pole teoreetiline kulu, vaid täis paagiga fikseeritud näit, kus uuesti täis tankides on liitrid jagatud läbitud kilomeetritele.
Turboka remondikulud võivad hiljem muidugi üllatada.
Mul turbokaga võrreldes täiesti tavaline auto- pole DI-d isegi, vaid tavaline jagaja.
Härra Jürgen tegi mulle pakkumise, mis täitsa ahvatleb http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=053d On kellelgi mingeid soovitusi, miks kindlasti peaks/ei peaks selle isendi poole vaatama? Tundub korralik masin olevat. Kuna asub Tartus ja mina Tallinnas, pole veel jõudnud ise üle vaadata, aga lähiajal üritan seda teha.
Algselt postitas: matu
Oi, see 900 Turbo tundub tõesti päris kena olevat. Ainuke asi, et kahe uksega...mul endal muidugi ei tuleks ilmselt kunagi tagaistmel istuda, aga kaasreisijatel oleks mugavam...mul endal tekib ka mingi veider klaustrofoobia kolmeukselise auto tagaistmel. Aga selle auto tahaks küll üle vaadata oma silmaga.
Sealt tagant saab isegi siis välja, kui keegi ees istub (muidugi oleneb ees ja tagaistujate mõõtmetest). Ja kahe uksega on palju ilusam

Niisiis...kuu aega on möödas sellest, kui selle teema algatasin ja selle aja jooksul on olnud väga lähedal oma esimese Saabi ostule. Kahjuks läksid asjad nii, et see sõiduk ei vahetanudki omanikku ja nõnda olen mina ikka veel sõiduvahendist ilma. Nüüd tean vähemasti seda, et ülekaalukalt tõmbab NG900 poole, nii et loodaks mõne sellise sobiva ka leida endale. Paar huvipakkuvat kuulutust ostu-müügi all vaatasin läbi, ehk oskab keegi veel midagi pakkuda? Hinnapiir siis umbes 60000 (või natuke üle kui asi tõesti väärt on).
Nii, jätkan siis seda teemat siin paari nõuande küsimisega.
Olen ühel NG900''l nüüd natuke pikemat aega silma peal hoidnud ja käisin eile tuttava autospetsialisti juures, kes vaatas alt ja peal üle ja luges ette mis kohe silma jäi. Tegemist selle sõidukiga siis: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1
Loeti ette järgmised asjad: väntvõlli tagumine tihend vaja vahetada, summuti tagumine pütt teeb häält (vaja vahetada), roolivõimu pumbast lekib veidi õli (kas vaja pump vahetada või mingi tihendite komplekt?), üks tagumine piduriketas on osaliselt roostes, järelikult seal mingi kamm.
Nüüd paluks, et asjatundjad annaksid oma hinnangu, palju nende asjade kordategemine võiks umbkaudu maksma minna (iga asja maksumus siis eraldi). Siis tean, mis rada pidi müüjaga edasi minna. Müüa oli nõus küll natuke hinda alla võtma nende asjade pärast, aga kui tema pakutud allahindlus on võrreldes paranduskuludega väga väike, siis pole nagu mõtet.
Tänud ette vastuste eest!
Olen ühel NG900''l nüüd natuke pikemat aega silma peal hoidnud ja käisin eile tuttava autospetsialisti juures, kes vaatas alt ja peal üle ja luges ette mis kohe silma jäi. Tegemist selle sõidukiga siis: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1
Loeti ette järgmised asjad: väntvõlli tagumine tihend vaja vahetada, summuti tagumine pütt teeb häält (vaja vahetada), roolivõimu pumbast lekib veidi õli (kas vaja pump vahetada või mingi tihendite komplekt?), üks tagumine piduriketas on osaliselt roostes, järelikult seal mingi kamm.
Nüüd paluks, et asjatundjad annaksid oma hinnangu, palju nende asjade kordategemine võiks umbkaudu maksma minna (iga asja maksumus siis eraldi). Siis tean, mis rada pidi müüjaga edasi minna. Müüa oli nõus küll natuke hinda alla võtma nende asjade pärast, aga kui tema pakutud allahindlus on võrreldes paranduskuludega väga väike, siis pole nagu mõtet.
Tänud ette vastuste eest!
soovitan vaadata üle ka see auto: http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=6422
minu teada liigub ta ka tallinnas,nii et kui huvitab saab kokkusaamist plaanida.
minu teada liigub ta ka tallinnas,nii et kui huvitab saab kokkusaamist plaanida.
Siit tuleb sulle veel üks asjalik nõuanne:
SAAB turboga - mõttetu raha raiskamine.
Aga selle eest omab töölkäimine ja rahakogumine sügavat mõtet.
Enamus saabikuid (kuni uuemate mudeliteni) on sellega ("mõttetu kütuse raiskamisega" nii ehk naa tegelenud.
Sa oled ju tudeng, ära unusta ära, pappi nagu muda, võid kütust raisata küll.
Kukkus natuke irooniline välja aga ei sanud vait ka olla kui lahmima hakatakse.
SAAB turboga - mõttetu raha raiskamine.
Aga selle eest omab töölkäimine ja rahakogumine sügavat mõtet.
Enamus saabikuid (kuni uuemate mudeliteni) on sellega ("mõttetu kütuse raiskamisega" nii ehk naa tegelenud.
Sa oled ju tudeng, ära unusta ära, pappi nagu muda, võid kütust raisata küll.
Kukkus natuke irooniline välja aga ei sanud vait ka olla kui lahmima hakatakse.
Selle asjaga on siis nüüd nii, et võib selle teema lukustada, sest alates tänasest olen ametlikult sisse kirjutatud saabihaigete kliinikusse. Ehk siis sõitsin õuele 98. aasta Saab 9-3'ga.
ja
ja kõik muu. Varsti vast teen lugejate autode alla ka teema et lähemalt rääkida mis ja kus.

