1. leht 1-st

Plokikaane vahetus

Postitatud: T Jaan 25, 2005 22:28
Postitas Zazou
Homme läheb mootoril B202 plokikaane mahavõtmiseks. Kas keegi on seda ise enne teinud ja kas on tips&tricks stiilis soovitusi, mida Haynesi raamatust ei leia?

Lisatud failid

Plokikaane vahetus

Postitatud: T Jaan 25, 2005 22:36
Postitas ivomets
muidugi tahaks teada, mis sa sealt eest leiad.
mis mureks??ja näha tahaks tihendil neid kohti, kust tavaliselt õli hakkab välja lekkima. äkki mõni pilt?
aga muidu jõudu ja jaksu!

Plokikaane vahetus

Postitatud: T Jaan 25, 2005 23:13
Postitas Zazou
istungi hetkel haynesi manuali taga ja teen eeltööd. homme õhtul tahaks asja maha saada. Pildiseeria on plaanis kindlasti teha ja täna sai esimesed pildid ka tehtud. Plokk veel peal. Pärast panen need välja.

aga plokikaane lugu on iseenesest kurb, kui nii võib öelda.

asi algas sellest, et paar aastat tagasi vee temp. pidevalt jamas ja mingi hetk läks keema, millest siis tulenes see, et tihend sai kuuma ja vist põles ühe silindri juurest läbi. igaljuhul tühikäigul 1 silinder ei töötanud ja surve oli jahutussüsteemis päris suur. Läksin siis spetsialisti juurde, kus tehti remont ja vahetati plokikaane tihend ära. asi läks maksma kokku ca 3k eek. küsisin siis ka kaks korda üle, et kas plokikaant ei ole vaja lihvida, sest just siis hakkas saabnetis osalema ka isand trionic, kes kirjutas, et keema minnes läheb alati kõveraks. Helistasin siis veelkord üle ja küsisin et kas ikka kindlasti ei läinud kõveraks - vastati, et nad kontrollivad alati ja kõik oli korras. no ma siis olin kindel, et nüüd on minu (auto) eluea lõpuni kindel värk. aga võta näpust, aasta hiljem vesi kaob kuhugi ära. vahetasime siis nii soojendus kui ka suure radika, aga ikka vesi kaob ja surve särgis sees. lõpuks ka õli täiesti vahus. no selge, et tihend jälle läbi. ei ole ju normaalne see, et tihend ainult 1 aasta vastu peab! Üldiselt loen ma selle eelmise remondi praagiks, et selline olukord üldse tekkis, aga ei viitsi õiendama ka minna - pole seda tüüpi inimene ja äkki teen ka ülekohut...
üldiselt kahtlustan hetkel et kas plokikaan on ikka kõver, on seal mõra sees või mingi kamm tihendiga. eks homme selgub täpsemalt.

asja alguse juttu näeb vanast foorumist: http://www.saabnet.ee/vestlus.php?id=165

nii et saaga jätkub :)

Plokikaane vahetus

Postitatud: T Jaan 25, 2005 23:20
Postitas ivomets
mul kogemus lihvimata kaantega vaid ziguli ja vana saabi v4 mootoriga.vanal saabil nii tihedalt polte, et vea või kõver kaan sirgeks peale!:P
oleksid pidanud ikka kaane ka laskma ära lihvida.aga noh, targad ikka oleme tagantjärele.
kuidas saab panna peale lihvimata kaant, mis on kuuma saand ja kus tihend läbipõlend??
aga ju siis saab.
mis seal tihendi vahetamis ejuures nii kallist oli??
õige tähikvõtme , või mis see on, omamine??

Plokikaane vahetus

Postitatud: K Jaan 26, 2005 0:08
Postitas Zazou
no eks põhiline oli tööraha, siis lisaks õlivahetus, filter ja tihendid.

Iseenesest, kui ma viin auto remonti, ei ole minuasi öelda, vaadake, et te ikka lihvite ka. Ma ei pea sisuliselt isegi teadama, et asi plokikaanes ja/või tihendis on. aga võibolla on see normaalne, et sellise töö "garantii" on 1 aasta.:mad:

Plokikaane vahetus

Postitatud: N Jaan 27, 2005 12:53
Postitas NO FEAR
ega hullu ei ole seda kaant maha võtta...
too päris lõbus töö:eureka:
näed, mis sees on ja puha ja...

erilisi nippe mul küll sulle öelda ei ole, tähelepanelik peab olema keti suhtes: märgid, värgid!!!
muu tuleb lihtsast loogikast- mis lahti on tehtudniipidi, siis kokku pannakse teistpidi.

Plokikaane vahetus

Postitatud: N Jaan 27, 2005 13:30
Postitas Zazou
praegu siis asi niikaugel, et muu kõik maas ainult torx 10 polnud. täna loodetavasti on kaan maas ka.
kõige suuremaks probleemiks oli väljalaske kollektori tagumine mutter ja sisselaske kollektori äärmine polt (see mis jääb mootoripadja käpa taha)
aga need raskused said ületatud...

Plokikaane vahetus

Postitatud: N Jaan 27, 2005 15:25
Postitas ivomets
no näed, tähikut või torxi oli vaja!
ja see maksab!!;)

Plokikaane vahetus

Postitatud: R Jaan 28, 2005 12:20
Postitas Zazou
maksab jah 136eek oli stokkeris. aga isand Trionicu käest sain tasuta laenuks :)
plokikaan nüüd maas (võti jäi ka õnneks terveks) ja viga silmaga näha. varsti panen lubatud pildid ka.

Plokikaane vahetus

Postitatud: R Jaan 28, 2005 14:08
Postitas Arno
Selle prao pilt mul endal küll eriti hästi välja ei tulnud makroobje puudumise ja kehva valguse tõttu ;) Nii et, ka digiga on valgust ikka vaja, mitte välklampi.

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 0:20
Postitas Zazou
nüüd ka väike ülevaade tehtust.

ühtlasi pean lisama ka väikese vabanduse eelmise remontija suhtes, et siin enne kohe õiendama kukkusin ja telefoni ei kasutanud. Hetkel üritatakse minu muret mulle soodsas suunas lahendada ja see näitab et ka vanema ja vaesema saabiomaniku suhtes ei olda ükskõiksed :)

aga siin nüüd ka lubatud pildid. http://www.saabnet.ee/index.php?l=plokk

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 1:51
Postitas ivomets
vaatan , et kõik kolvid nii mustad ja klapid kah.
või näen piltidelt valesti?
halli värvi nagu polekski?

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 2:09
Postitas Zazou
just sellised nad ongi. kohati olid lausa tahmatükid kolbidel (paremini näeb siin: http://saabnet.ee/pildid/plokk/1085.jpg)
üks põhjust vast see, et vahepeal oli topeltkogus õli sees :red:

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 8:12
Postitas Trionic
Kunagi eelmises elus on selle mootori jahutusvedelikuga sõidetud kindlasti
aastaid üle lubatud aja ja tolleaegne sinine vedelik muutub alum.suhtes
ülimalt agressiivseks(tegelikult on ta seda juba värskena).Duesenbergi
vanal classicul sõi tosool end läbi mootori otsakaane.

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 11:26
Postitas ivomets
hei trioonic:
kuidas saab nii mustaks ja sitaseks kolvid ja klapid?
kas seal muud viga ei ole?
oleks , et 1 silinder,see kus jahutusedelik sisenes. peaks olema ju eriti puhas ja pestud???

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 12:55
Postitas iisak
võibolla rumal küsimus aga kas ja kui palju sa Zazou ühe õlivahetustsükli jooksul õli peale valasid?

Plokikaane vahetus

Postitatud: L Jaan 29, 2005 17:02
Postitas zill
värk oli selles et tavalise veega sõitsin ja iga õhtul lasin vee välja
õli panin ka nii tunde järgi, et ikka vääga viletsaks see õli ei läheks

Plokikaane vahetus

Postitatud: E Jaan 31, 2005 22:29
Postitas Zazou
Selgituseks siis, et tegemist minu vana saabiga, mida ekspluateerib Zill.

Plokikaane vahetus

Postitatud: T Veebr 01, 2005 14:04
Postitas NO FEAR
to Zazou...minu sügavamad kaastundeavaldused...

eriti veel see, et viis kraadi külma ja viitsid midagi teha.....prrrrrrrrrr
karage peab ikka soe olema, et higi tilgub ja palju õlut sisse mahuks:drink: