Auto käivitamine teise auto aku pealt
... ehk siis "täkku" andmine. Kusagilt olen lugenud, et 9-5 aku pealt ei tohi täkku anda, keerab aju tuksi. Kas ka seisva mootoriga? Kunagi Honda pealt sai antud nii töötava kui seisva mootoriga ja probleeme hiljem ei tekkinud (Hondal pritsungmootor). Igaljuhul täna hommikul andsin sõbra BMW-le Saabi pealt särtsu ja igaks petteks võtsin klemmid maha. Saabijumalad võiks täpsustada, kuidas sellega täpselt on ja ka teiste mudelite kohta. Tänud!
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Töötava mootoriga ei ole soovitav teist autot käivitada kuna töötava auto generaatori jaoks on teise auto starter praktiliselt lühis. Kindlasti on parematel autodel ka generaatorid koos pingeregulaatoriga mis võibolla ka asjast(lühisest) aru saab aga ma seda ei testiks.
9-5 kohta ei oska öelda, äkki tõesti mingi eripära.
Muidu peaks täkku andma pigem seisva mootoriga. Hästi ei kujuta ette kuidas suhtub generaator sellesse, kui järsku koormatakse teda kuni 250A vooluga, mis u. 100A geneka jaoks on üsna sarnane lühisele....umbes niipalju auto starter tarbib.
Võibolla pole see probleemiks, aga seni olen ise vajadusel täkku jaganud siiski seisva mootoriga.
(gsaab jõudis ette
Nähtavasti on generaator oma pingeregulaatoriga nii konstrueeritud, et üle oma nimivoolu koormuste puhul lihtsalt piiratakse voolu. Lühist kui sellist ei teki.)
Muidu peaks täkku andma pigem seisva mootoriga. Hästi ei kujuta ette kuidas suhtub generaator sellesse, kui järsku koormatakse teda kuni 250A vooluga, mis u. 100A geneka jaoks on üsna sarnane lühisele....umbes niipalju auto starter tarbib.
Võibolla pole see probleemiks, aga seni olen ise vajadusel täkku jaganud siiski seisva mootoriga.
(gsaab jõudis ette

Eelmisel-üleelmisel aasta talvel olen külmade ilmadega oma auto pealt särtsu andnud teistele küll, töötava sooja mootoriga ja käivitamise ajal oma auto mootoripöördeid ca 2500 peal hoides. Seni pole veel midagi juhtunud, aga seda juttu, et aju/generaatorit ohustab, olen minagi kuulnud ja arvan, et see oht ei ole mitte ainult Saabidel. Äkki mõni ekspert seletaks lahti, kuna mõne kuu pärast jälle külmad käes.
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Enne külma tuleks akut kontrollida ja vajadusel uus osta, et ei oleks probleeme.
Mina ei anna kunagi täkku, et võib vigastada elektroonikat(signa, aju......), aga tross on alati kaasas:)
Mina ei anna kunagi täkku, et võib vigastada elektroonikat(signa, aju......), aga tross on alati kaasas:)
__In Boost We Trust__
"Täku" andmisel on vist mõistlikum teis akut laadida, st. ühendada krokodillid ära ja lasta mootoril käia. Tavaliselt odavatest juhtmetest palju voolu läbi ei mahu
(võrdle starterijuhtmeid ca35..70mm2 ja suva krukodillijuhe heal juhul 2..4mm2) ehk ahela takistus ei tohiks lühisena generaatorile paista.

Kui piisavalt voolu läbi ei mahu, ei vea ka starterit ringiAlgselt postitas: indrek
"Täku" andmisel on vist mõistlikum teis akut laadida, st. ühendada krokodillid ära ja lasta mootoril käia. Tavaliselt odavatest juhtmetest palju voolu läbi ei mahu(võrdle starterijuhtmeid ca35..70mm2 ja suva krukodillijuhe heal juhul 2..4mm2) ehk ahela takistus ei tohiks lühisena generaatorile paista.

Juhtmetel tekib siis (kui nende ristlõige väike ja takistus suur) tugev pingelang ja starterini ei jõua suurt miskit.
Sõber Ohm ütleks selle kohta, et juhtmed jube tuliseks lähevad. Kuhugi peab see energia minema, kui mitte starterisse, siis juhtmete soojendamiseks ikka

Et siis mahub ikka küll, krokodilli juhtmed ei saa kohe kuidagi 2mm2 ristlõikega olla...kui pole päris s.....marketi pesunöörid.
Tegelikult kui mõtlema hakata, siis generaator pole aku, mis lühistamisel astronoomilisi ampreid võib anda.
Tuleb palju tulla on ja mootoril on siis genekat lihtsalt raskem vedada kuna max. koormus taga.
Lühikokkuvõte minu Toyota Avensise (2007) käsiraamatust juhtmetega käivitamise kohta. Ilmselt on iga auto manuaalis antud juhtumit kirjeldatud.
Autod ei tohi teineteisega kokku puutuda.
Abiakuga auto mootor peaks olema töösoe, käivitamise hetkel hoida pöördeid ca 2000 p/min.
Kaablite ühendamise järjekord:
1. Kõigepealt plusskaabel tühja aku külge ja seejärel abiaku külge
2. Siis miinuskaabel abiaku külge ja seejärel tühja aku külge
Kaablite lahtiühendamine vastupidises järjekorras, kõigepealt miinuskaabel ja siis plusskaabel.
Diiselmootoriga autot käivitades soovitatakse tühja akut kõigepealt 5 min abiaku pealt laadida, hoides samal ajal abiakuga auto mootori pöördeid ca 2000 p/min.
Autod ei tohi teineteisega kokku puutuda.
Abiakuga auto mootor peaks olema töösoe, käivitamise hetkel hoida pöördeid ca 2000 p/min.
Kaablite ühendamise järjekord:
1. Kõigepealt plusskaabel tühja aku külge ja seejärel abiaku külge
2. Siis miinuskaabel abiaku külge ja seejärel tühja aku külge
Kaablite lahtiühendamine vastupidises järjekorras, kõigepealt miinuskaabel ja siis plusskaabel.
Diiselmootoriga autot käivitades soovitatakse tühja akut kõigepealt 5 min abiaku pealt laadida, hoides samal ajal abiakuga auto mootori pöördeid ca 2000 p/min.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Abivajajale tuleks miinusklemm üldse kere/mootori külge ühendada. Aku laadimisel tekkiv paukgaas võib klemmide lahti ühendamisel tekkiva sädelusega mõnusa jõmaka tekitada.
Edit: Parandasin ühe näpuka (oli paukkaas) , mis Cyberi tsitaadis siiski sees. Ei tea miks esialgu nii kirjutasin
Edit: Parandasin ühe näpuka (oli paukkaas) , mis Cyberi tsitaadis siiski sees. Ei tea miks esialgu nii kirjutasin
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Just nii!
tonnise owners manual ütleb nii:
1. Switch off ignition and turn off all power consumers.
2. Switch off donor car
3. Start with connecting positive terminal of donor car to positive terminal of the flat battery. Next connect negative terminal of donor car battery to the engine's lifting eyebolt, for example, of the faulty car, furthest away from the battery.
4. Start donor car and then faulty car, let it run for a while before disconnecting in revers order.
Eraldi veel warning:
Do not connect negative lead from the donor car to the faulty cars battery because spark can ignite the explosive gas in the battery.
9-5 owners manual (MY2000)
To jump start your vehicle:
1 Check the other vehicle. It must have a 12-volt battery with a negative ground system.
2 Get the vehicles close enough so the jumper cables can reach, but be sure the vehicles are not touching each other. If a
poor connection on the negative jumper cable should exist, it is possible for damage to be caused to electrical systems/components of either vehicle should inadvertent contact be made. You would not be able to start your car
and bad grounding could damage electrical systems.
3 Turn off the ignition on both vehicles. Turn off all lights that are not needed, and radios. This will avoid sparks and help save both batteries and it could save your radio.
4 Open the hood and locate the battery. Find the positive (+) and negative (-) terminals on the battery.
5 Check that the jumper cables do not have loose or missing insulation. If they do, you could get a shock and also the vehicles could be damaged. Before you connect the cables, here are some basic things you should know.
Positive (+) will go to positive (+) and
negative (-) will go to negative (-) or a major metal engine part with a good ground. Do not connect (+) to (-) or you
will get a short that could injure you or would damage the battery and maybe other parts as well.
6 Connect the red positive (+) cable to the positive (+) terminal of the vehicle with the discharged battery.
7 Do not let the other end touch metal. Connect it to the positive (+) terminal of the good battery. Use a remote positive
(+) terminal if the vehicle has one.
8 Now connect the black negative (-) cable to the good battery’s negative terminal. Do not let the other end touch anything until the next step. The other end of the negative cable does not go to the dead battery. It goes to a major metal part with a good ground on the engine of the vehicle with the discharged battery.
9 Attach the cable at least 18 inches (45 cm) away from the discharged battery, but not near engine parts that move. The electrical connection is just as good there, but the chance of sparks getting back to the battery is much less.
10 Start the vehicle with the good battery and run the engine for a while.
11 Try to start the vehicle with the discharged battery. If it does not start after a few tries, it probably needs service.
12 Remove the cables in reverse order to prevent electrical shorting. Take care that they do not touch each other or any
other metal.
Ehk on piisav seletus??
tonnise owners manual ütleb nii:
1. Switch off ignition and turn off all power consumers.
2. Switch off donor car
3. Start with connecting positive terminal of donor car to positive terminal of the flat battery. Next connect negative terminal of donor car battery to the engine's lifting eyebolt, for example, of the faulty car, furthest away from the battery.
4. Start donor car and then faulty car, let it run for a while before disconnecting in revers order.
Eraldi veel warning:
Do not connect negative lead from the donor car to the faulty cars battery because spark can ignite the explosive gas in the battery.
9-5 owners manual (MY2000)
To jump start your vehicle:
1 Check the other vehicle. It must have a 12-volt battery with a negative ground system.
2 Get the vehicles close enough so the jumper cables can reach, but be sure the vehicles are not touching each other. If a
poor connection on the negative jumper cable should exist, it is possible for damage to be caused to electrical systems/components of either vehicle should inadvertent contact be made. You would not be able to start your car
and bad grounding could damage electrical systems.
3 Turn off the ignition on both vehicles. Turn off all lights that are not needed, and radios. This will avoid sparks and help save both batteries and it could save your radio.
4 Open the hood and locate the battery. Find the positive (+) and negative (-) terminals on the battery.
5 Check that the jumper cables do not have loose or missing insulation. If they do, you could get a shock and also the vehicles could be damaged. Before you connect the cables, here are some basic things you should know.
Positive (+) will go to positive (+) and
negative (-) will go to negative (-) or a major metal engine part with a good ground. Do not connect (+) to (-) or you
will get a short that could injure you or would damage the battery and maybe other parts as well.
6 Connect the red positive (+) cable to the positive (+) terminal of the vehicle with the discharged battery.
7 Do not let the other end touch metal. Connect it to the positive (+) terminal of the good battery. Use a remote positive
(+) terminal if the vehicle has one.
8 Now connect the black negative (-) cable to the good battery’s negative terminal. Do not let the other end touch anything until the next step. The other end of the negative cable does not go to the dead battery. It goes to a major metal part with a good ground on the engine of the vehicle with the discharged battery.
9 Attach the cable at least 18 inches (45 cm) away from the discharged battery, but not near engine parts that move. The electrical connection is just as good there, but the chance of sparks getting back to the battery is much less.
10 Start the vehicle with the good battery and run the engine for a while.
11 Try to start the vehicle with the discharged battery. If it does not start after a few tries, it probably needs service.
12 Remove the cables in reverse order to prevent electrical shorting. Take care that they do not touch each other or any
other metal.
Ehk on piisav seletus??

Algselt postitas: suur
Abivajajale tuleks miinusklemm üldse kere/mootori külge ühendada. Aku laadimisel tekkiv paukkaas võib klemmide lahti ühendamisel tekkiva sädelusega mõnusa jõmaka tekitada.
Kuskil aasta tagasi läks tööl tõstukil aku tühjaks (mingi Bulgaaria diiseltõstuk, Balkancar või mis ta oli...) ja sai tonnise pealt täkku antud. Alguses mõned minutid lihtsalt laes töötava mootoriga ja siis kui krokodillid ikka peal olid siis proovitud veel tõstukit käivitada. Hiljem mingeid probleeme autol ei esinenud (vot küll ei mäleta millises järjekorras krokodillid ühendasime).
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
No kuulge!!! KAs tõesti on nii, et kui ma mingi aja pärast foorumis miskit küsin, siis tuleb vastu miski inglise jura
Mõttetu see asi siin ...
Kuna ma saksa keelt valdan, kas siis hakkan saksa manuaalist teksti ümber kribama we?
Vabandan teema risustamise pärast:freak:
Mõttetu see asi siin ...
Kuna ma saksa keelt valdan, kas siis hakkan saksa manuaalist teksti ümber kribama we?
Vabandan teema risustamise pärast:freak:
4 Open the hood and locate the battery.
Kõlab samamoodi, et leia bensiiniluuk, ava see ja pane toru ots sisse...
Positive (+) will go to positive (+) and
negative (-) will go to negative (-)
Kuhu sa need otsad pistsid!!! (a la Baskin)
Ei tea kas 9-5 manuaal on ka tunduvalt paksem, kui tonnise oma. Täpsustav jutt peab ju kuhugi ära mahtuma.
(vabandan OT pärast, ei saanud mitte vaiki olla. NOFEAR ära nüüd kurjusta, kohe tõlkida proovin
)
9000
1. Autodel süüde ja kõik elektritarbijad lülida välja.
2. Autod liiguta teineteisele piisavalt lähedale, kuid mitte nii, et nad kokku puutuksid.
3. Ühenda ühe juhtmega mõlema auto akude plussklemmid.
4. Ühenda teise juhtme abil doonorauto aku miinusklemm patsiendi mootori mõne jämeda poldi (või tõstekronsteini) külge, soovitavalt kaugele akust. Selleks, et võimalik sädelemine ühendamisel ei toimuks aku läheduses.
5. Käivita doonorauto ja seejärel patsient. Luba mootoritel mõni aeg töötada ja siis eemalda juhtmed vastupidises järjekorras
9-5
1. Sama toiming nagu 9000 puhul ja kui paari proovimise järel patsient ei soostu käivituma, tuleb ta teenindusse viia.
(tuli natuke vähem sõnu kui originaalis, ma loodan
)
Kõlab samamoodi, et leia bensiiniluuk, ava see ja pane toru ots sisse...

Positive (+) will go to positive (+) and
negative (-) will go to negative (-)
Kuhu sa need otsad pistsid!!! (a la Baskin)
Ei tea kas 9-5 manuaal on ka tunduvalt paksem, kui tonnise oma. Täpsustav jutt peab ju kuhugi ära mahtuma.
(vabandan OT pärast, ei saanud mitte vaiki olla. NOFEAR ära nüüd kurjusta, kohe tõlkida proovin

9000
1. Autodel süüde ja kõik elektritarbijad lülida välja.
2. Autod liiguta teineteisele piisavalt lähedale, kuid mitte nii, et nad kokku puutuksid.
3. Ühenda ühe juhtmega mõlema auto akude plussklemmid.
4. Ühenda teise juhtme abil doonorauto aku miinusklemm patsiendi mootori mõne jämeda poldi (või tõstekronsteini) külge, soovitavalt kaugele akust. Selleks, et võimalik sädelemine ühendamisel ei toimuks aku läheduses.
5. Käivita doonorauto ja seejärel patsient. Luba mootoritel mõni aeg töötada ja siis eemalda juhtmed vastupidises järjekorras
9-5
1. Sama toiming nagu 9000 puhul ja kui paari proovimise järel patsient ei soostu käivituma, tuleb ta teenindusse viia.
(tuli natuke vähem sõnu kui originaalis, ma loodan

Hendrique,Skybound räägivad "aju "mahapõletamisest. Millise aju? Isegi vanal klassikul on mitmeid neid küljes. 9-5`tel juba kümneid,enamik neist võrgus töötavaid.SS/SC`del veelgi rohkem,side mööda optilisi kaableid.Viimastel ei tohi üleüldse vooluga mingeid trikke teha.Akuklemmide mahavõtmisel-paigaldamisel ei tohi isegi süütevõtit luku läheduses hoida,vastasel korral ja kõige süütum tagajärg on treileril esindusse sõit,kogu elektroonika ülekodeerimine,palju raha. Halvemal juhul veelgi suuremad väljaminekud mõne ecu väljavahetamiseks.
Närisin tähte veidi.
Aga ikkagi,ostke korralik uus aku.Paigaldage vastavalt eeskirjadele ja sõike,naeratus näol.Kui tõesti on vaja enese masinale vooluabi,otsige mõni tola,kes voolu annab.Ise seda ärge kunagi tehke(pean silmas masinaid,milledel on juba kõik ecu`d võrgus).Tonnise ja vanematega tehke,nagu Sebastian kirjutas.
Närisin tähte veidi.

Aga ikkagi,ostke korralik uus aku.Paigaldage vastavalt eeskirjadele ja sõike,naeratus näol.Kui tõesti on vaja enese masinale vooluabi,otsige mõni tola,kes voolu annab.Ise seda ärge kunagi tehke(pean silmas masinaid,milledel on juba kõik ecu`d võrgus).Tonnise ja vanematega tehke,nagu Sebastian kirjutas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Hendrique,Skybound räägivad "aju "mahapõletamisest. Millise aju? Isegi vanal klassikul on mitmeid neid küljes. 9-5`tel juba kümneid,enamik neist võrgus töötavaid.SS/SC`del veelgi rohkem,side mööda optilisi kaableid.Viimastel ei tohi üleüldse vooluga mingeid trikke teha.Akuklemmide mahavõtmisel-paigaldamisel ei tohi isegi süütevõtit luku läheduses hoida,vastasel korral ja kõige süütum tagajärg on treileril esindusse sõit,kogu elektroonika ülekodeerimine,palju raha. Halvemal juhul veelgi suuremad väljaminekud mõne ecu väljavahetamiseks.
Närisin tähte veidi.
Aga ikkagi,ostke korralik uus aku.Paigaldage vastavalt eeskirjadele ja sõike,naeratus näol.Kui tõesti on vaja enese masinale vooluabi,otsige mõni tola,kes voolu annab.Ise seda ärge kunagi tehke(pean silmas masinaid,milledel on juba kõik ecu`d võrgus).Tonnise ja vanematega tehke,nagu Sebastian kirjutas.
Deem, mul oli igaljuhul võti augus ja OFF, kui akut maha võtsin.... kas see jutt käis SS/SC kohta? Ühesõnaga lõppkokkuvõttes ei maksa tulega mängida. Endal aku korralik ja pole veel vooluabi vajanud, aga sõbrad ostku omale uued ja ärgu mind tülitagu

"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Algselt postitas: Trionic
Hendrique,Skybound räägivad "aju "mahapõletamisest. Millise aju? Isegi vanal klassikul on mitmeid neid küljes. 9-5`tel juba kümneid,enamik neist võrgus töötavaid.SS/SC`del veelgi rohkem,side mööda optilisi kaableid.Viimastel ei tohi üleüldse vooluga mingeid trikke teha.Akuklemmide mahavõtmisel-paigaldamisel ei tohi isegi süütevõtit luku läheduses hoida,vastasel korral ja kõige süütum tagajärg on treileril esindusse sõit,kogu elektroonika ülekodeerimine,palju raha. Halvemal juhul veelgi suuremad väljaminekud mõne ecu väljavahetamiseks.
Närisin tähte veidi.
Aga ikkagi,ostke korralik uus aku.Paigaldage vastavalt eeskirjadele ja sõike,naeratus näol.Kui tõesti on vaja enese masinale vooluabi,otsige mõni tola,kes voolu annab.Ise seda ärge kunagi tehke(pean silmas masinaid,milledel on juba kõik ecu`d võrgus).Tonnise ja vanematega tehke,nagu Sebastian kirjutas.
AndrusFJR tsiteeris 2007(!) aasta Toyota Avensise manuaali ja ainuke erinevus, mida ma tegin, oli pöörete hoidmine 2000 asemel 2500 peal.
Kui tähte närida, siis enne akuklemmide mahavõtmist laske spetsialistil ka turvaseadmetest ülevaade teha ja otsige sireeni võti sahtlipõhjast välja, et naabrid politseid ei kutsuks ja kindlasti kasutage spetsiaalseid kummikindaid ja ärge tehke seda kõike paljajalu või veekogus

No offence

Villast just võib kanda, sünteetilist ei tohi.Algselt postitas: roomlane
Ja üleüldse, ärge kandke villast kampsunit auto juurde minnes, vältimaks staatilist elektrit jne.

Äkki keegi kustutaks viimased 40 postitust selles teemas.
Algselt postitas: SkyboundAlgselt postitas: Trionic
Hendrique,Skybound räägivad "aju "mahapõletamisest. Millise aju? Isegi vanal klassikul on mitmeid neid küljes. 9-5`tel juba kümneid,enamik neist võrgus töötavaid.SS/SC`del veelgi rohkem,side mööda optilisi kaableid.Viimastel ei tohi üleüldse vooluga mingeid trikke teha.Akuklemmide mahavõtmisel-paigaldamisel ei tohi isegi süütevõtit luku läheduses hoida,vastasel korral ja kõige süütum tagajärg on treileril esindusse sõit,kogu elektroonika ülekodeerimine,palju raha. Halvemal juhul veelgi suuremad väljaminekud mõne ecu väljavahetamiseks.
Närisin tähte veidi.
Aga ikkagi,ostke korralik uus aku.Paigaldage vastavalt eeskirjadele ja sõike,naeratus näol.Kui tõesti on vaja enese masinale vooluabi,otsige mõni tola,kes voolu annab.Ise seda ärge kunagi tehke(pean silmas masinaid,milledel on juba kõik ecu`d võrgus).Tonnise ja vanematega tehke,nagu Sebastian kirjutas.
Deem, mul oli igaljuhul võti augus ja OFF, kui akut maha võtsin.... kas see jutt käis SS/SC kohta? Ühesõnaga lõppkokkuvõttes ei maksa tulega mängida. Endal aku korralik ja pole veel vooluabi vajanud, aga sõbrad ostku omale uued ja ärgu mind tülitagu![]()
Käib SS ja SC kohta jah. Kevadel pidas üks ss omanik meid,Anti töökoda ja VM`i liig kalliks, viis oma paariaastavanuse SS`i Amservi tuttava juurde aku vahetusse. Loomulikult oli võti ees ja uue akuga pani ss roolid -kastid lukku ja keeldus starterist ja üleüldse kõigest.Masin tassiti tänavale ja kõik.Käisime siis Iisakuga paukuvas pakases ja üritasime vägisi,aga lootusetu. Sõimata saime ka omanikult,et krdi jobud(eelnevalt said SaabiAnti ja VM oma jao). Peale sellised vägilasi enam välitöödele me kumbki eriti ei kipu. Kuhu kõva ,aga kokkuhoidlik mees oma surnud saaniga edasi treilas,pole teada...
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989