Vibratsioon sõitmise ajal.

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#1

Viimasel ajal olen täheldanud oma auto juures sõidu ajal mingit vibrat. Aru aga ei saa millest tulla võib. 50km/h ei ole vibrat, kui aga maanteele minna ja sõita nii 90km/h+ siis juba on. Sõitsin nädal aega tagasi Soomes kiirteel ja siis sain eriti hästi aru. Kuna nüüd vaja Soomes seda kiirteed edaspidigi sõita siis oleks üli hea kui ma saaks sellest vibrast lahti. Äkki keegi oskab midagi pakkuda, mis viga võib olla või mida kontrollida?

Niipalju veel, et kiirendusel ja pidurdamisel vibra ei muutu. Pidurdamisel vaid nii palju, et väheneb vastavalt kiirusele.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Analoogsel teemal on väga palju juttu olnud.
Kõigepealt vaata rehvid üle. Ega seal mingisugust pragu või muhku pole? Rõhud normis? Siis kasi puhtaks veljed. Kui vibra on ikka alles, siis lase rehvid ära tasakaalustada. Kui nüüd ka vibreerib, siis otsi üles mõni meistrimees.

EDIT: Võid ka foorumi otsingut kasutada. Analoogsetest teemadest võid veel variante leida.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#3

Ok, pean vist siis mõne meistrimehe poole suunduma, rehvid korras ja veljed puhtad ning tasakaalustada ka lastud.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#4

Oleksin ise samuti esimese raksuga velgi pakkunud, aga ühel teedeehitus firma Mazda 323F-il oli mõni aeg tagasi selline probleem, et vibreeris kiirusevahemikus 90-110 km/h, alla ja üle selle vibra polnud. Esinduses öeldi, et viga mootoris :freak:. Täpsemalt kahjuks ei tea, niiet soovitan samuti lasta auto üle vaadata - mõne probleemiga on nii, et mida varem jaole saad, seda kergemalt pääsed.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#5

Olen nüüd lõpuks saanud midagi nokitseda ja vist aru saanud kust vibra võib tulla.

Lisatud pildi pean osa nr 19. Oskab keegi öelda, mis hoiab seda juppi loksumast? Käega saab väga hästi aru, et loksub see jupp.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

jah, seal peab lõtk olema. ja ise kipun arvama, et 85% et viga on sul ikka kuskil mujal. olen korra yhel masinal selle puksi ära vahetand nii katsetamise mõttes. proovi ikka teised rehvid ja kummid kaasa arvatud.

edit: aga siiski kui hakkad seda jubinat vahetama on meetod, kuidas saab selle maha ilma kasti osadeks võtmata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#7

Kui seal peab lõtk olema siis ma ei hakka vahetama. Katsun kuskilt siis saada miskid teised rattad korraks alla. Siis oleks päris kindel, kas on velgede/rehvide viga või mitte.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

Ma tegelesin isegi piduriketastega, kuid lõpuks taandus asi ikkagi balansipingi kalibreerimisele. ;)
Mida madalam rehv, seda täpsem balanseerimistöö peab olema. NG sillaehitus on niisugune, et rehvi ebatäpsused tulevad väga hästi rooli.
NB! Iga kord enne balansseerimist tuleb veljed terasharjaga või survepesuriga seest ära puhastada.
Valukad võiks seestpoolt ära vahatada, siis ei jää saast nii kergesti külge.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#9

Kuna vahepeal pole autoda sõita saanudki eriti siis nüüd hakkasin jälle vibra peale mõtlema. Eile autoga sõites tuli vibra korralikult esile jälle. Mõtlesin, et kas rehvide/velgede viga saab olla, kuna vibra tugevus sõltub gaasi vajutamisest. Hetkel ei tule küll meelde kas vabalt veeredes oli vähem või siis kui vedu taga. Kui ma väga nüüd ei eksi siis rehvid/veljed vibraksid samamoodi olenemata sellest, kas vedu taga või mitte?
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#10

Sa pead millestki peale hakkama, mitte nii palju mõtlema.
Alusta kõige lihtsamast.
Keera rool kohapeal äärde välja, võta muda velgede seest terasharjaga välja (Vahepeal pead autot liigutama, et support ei segaks.) ja siis proovi kas muutus midagi.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#11

Või proovi panna tagumised rattad ette ja vaata, mis siis teeb.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#12

Algselt postitas: saab9-3
Või proovi panna tagumised rattad ette ja vaata, mis siis teeb.
Tagarattad on reeglina rohkem muda täis. Esiratastesse ei lase pidurid mudal nii palju koguneda.
Kuid veljed peavad olema võimalikult puhtad.
Kui auto rattaid on tehtud mõnes viisakamas töökojas, on arvatavasti valitud sirgemad veljed esimesteks ja vigasemad tagumisteks. Kui suvaliselt ringi tõstad, võib hoopis sellest uus vibra tekkida.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#13

Olen ka tegutsenud mõtlemise vahepeal. Veljed ees puhastatud...ei muutunud midagi. Siis kui talverehvid alla sai, sai tagumised veljed ette...muutust mitte midagi.

Ja minuarust tagarattad ei tekita niimoodi rooli vibra. Minul samas rooliga kõvasti tunda.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

Teema algusest on möödas juba 5 kuud. Kas tõesti ei jõua selle aja jooksul mõne spetsialisti jutule? See teoretiseerimine mitte millegi teemal on pisut koomiline juba.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

Algselt postitas: Mikk195

Ja minuarust tagarattad ei tekita niimoodi rooli vibra. Minul samas rooliga kõvasti tunda.
Keegi ei olegi väitnud, et tekitavad. Loe palun tähelepanelikult või tule kohale ja saad teada põhjuse.
Rohkemat ei saagi kodugaraazhis teha.
Kui, siis ainult rattaid ükshaaval üles tõstes kontrollida, kas ühelgi rattal pidur pole peale jäänud ja et rattalaagrid puruks ei ole. Enne lõplikku katkiminekut rattalaager tavaliselt undab umbes aasta aega.
Vibra saab tulla näiteks kõverast poolteljest ja veel kümmekonnast muust asjast.
Ja kusagil suvalises soojakus, kus võll töölaua seest välja kasvab ei ole tõesti mõtet SAAB-i rattaid balansseerimas käia- samahästi võib üldse tegemata jätta.
Ja veel lisaks seda, et kummirõhkude kontrollimisega bensiinijaamas tasub olla ettevaatlik, sest manomeetrid ei talu põrutusi ja hakkavad näitama suvalisi asju.
Üsna hiljuti alles nägin pealt kuidas pumpaja ots 2 meetri pealt vastu kappi lendas.
EDIT: Esimeses postis on sul kirjas, et vibra kiirendades pidurdades ei muutu. Paar posti edasi väidad, et gaasi andes muutub. Kuna sa algandmeteski kindel ei ole, siis saad ise asja ainult hullemaks teha.
Hea külg on muidugi see, et lõpuks teenib spetsialist lihtsalt rohkem raha.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Cyber
Teema algusest on möödas juba 5 kuud. Kas tõesti ei jõua selle aja jooksul mõne spetsialisti jutule? See teoretiseerimine mitte millegi teemal on pisut koomiline juba.
Olen külastanud spetsialiste, kuid ilmselt mitte kõige õigemaid siis. Samas meeldib mul ise nokitseda, oleks hea meel kui saaksin ise jagu asjast. Tõesti pikale asi veninud, kuid ei ole kogu aeg aega, ega ka raha.
Algselt postitas: Motorhead
Keegi ei olegi väitnud, et tekitavad. Loe palun tähelepanelikult või tule kohale ja saad teada põhjuse.
Rohkemat ei saagi kodugaraazhis teha.
Ja kusagil suvalises soojakus, kus võll töölaua seest välja kasvab ei ole tõesti mõtet SAAB-i rattaid balansseerimas käia- samahästi võib üldse tegemata jätta.

Ma väljendasin end valesti pigem. Tahtsin seda pigem kui küsimust vormistada, kuid jäi küsimärk puudu. Olen püüdnud pumpamisel normaalseid manomeetreid otsida. Bensiinijaamades näitavad nad tõesti aiateibaid.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#17

Ühel vanal jaapanlasel, mida kunagi pidasin, tekkis väike vibra sisse 100 pealt edasi kiirendades. Ajaga läks järjest hullemaks. Kadus, kui tundmatu vanusega hammasrihm vahetatud sai ..

Mootorit süüdistades proovi sama kiirust aga erinevaid käike.

Alati ei ole tõesti rattad süüdi.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

Algselt postitas: Tan
Ühel vanal jaapanlasel, mida kunagi pidasin, tekkis väike vibra sisse 100 pealt edasi kiirendades. Ajaga läks järjest hullemaks. Kadus, kui tundmatu vanusega hammasrihm vahetatud sai ..

Mootorit süüdistades proovi sama kiirust aga erinevaid käike.

Alati ei ole tõesti rattad süüdi.
Ilmselt pead silmas samu pöördeid, mitte sama kiirust. Või proovisid 100 pealt kiirendades 1. käigu ka ära?
Kuidas mootori vibra rooli sattub:?
Kui vibra sagedus on seotud veeremisega, ja on roolist tunda, nagu kirjeldati, siis ta ka tuleb veermikust.
Töökotta on vaja minna- niisama põrnitsemine ja arvamine ei vii enam edasi. Esimese asjana rattad pinki.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#19

Käisin eile rehve tasakaalustamas ja sellest oligi abi. Ma nüüd ei tea kas sai tõesti kehvas kohas eelmine kord tasakaalustatud või on nii kehvad rehvid.
Miski imepisike vibra veel on, aga nüüd juba loodan sellest lahti saada suverehvide alla panemisega.

Aga tänud kaasamõtlejatele. Sai see pikale veninud asi lahendatud!:beer:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

Ehk oli teisel firmal pink kalibreerimata.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#21

Tina võis ka minema lennata velje küljest näiteks.
Vahelelöödaval tinal sureb mõnikord kõrv ära ja raskus tuleb lahti.
Kleebitavat tina armastavad pesulad mingil põhjusel. Kui vahetult pärast kleepimist pesulasse sõita, siis kaovad tihti ära.
On olnud juhus, kus käsipesulas eemaldati kõikide rataste välimistele äärtele kleebitud tina. Geeniuseid leidub igal sammul.
Või sõideti vahepeal löökauku.
Kuid kodutingimustes ei oleks teemaalgatajal nende paljude mõtetega midagi peale hakata.
Mikk195
Postitusi: 102
Liitunud: K Mai 02, 2007 13:22
Asukoht:
Auto:

#22

Järgisin kõrval kuidas tasakaalustati. Vaatasin, kust vana tina ära võeti ja kuhu uus kleebiti. Sisemise serva külge löödavat ei näinud, kuid seda mis liimiti, tundus liimijälgede järgi hoopis teise koha peal. See siis peaks vast tähendama, et oli kehva pink.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#23

Enne rehvide tasakaalustamist pestakse veljed porist.Siis eemaldatakse vanad raskused.Kui keegi teeb teisiti, rikub reegleid.Olen aastaid töötanud sellel alal.Sellest oleneb ka palju kuidas tehnik viitsib velje pinki panna.Kui ikka koonust korralikult ära ei tsentreeri on tulemus hoopis midagi muud .
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#24

Aga rehvide enda kohta, kas ma ei näinudki sõnagi? Protitud naastrehvid pidid olema ju esimene asi, mis minema tuleb visata :poke:

Miks üldse sõna võtan on see, et endal kõrvaistuja ka ütles, et kusagil 90+ tuleb väike võbin natuke nagu sisse, ma olen suht kindel, et asi on velgede tasakaalustamises.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

Minul selline imelik juhus tegelikult. Omal on veljed kõverad ja mitte vähe vaid suht palju, teiseks on hetkel peal Vallai talvekad mis ei hiilga just koostekvaliteedi poolest. Pingis näitas tasakaalustamine noh kergelt nii 160 g mõni velg. Tervet velge täis liimima ei hakanud. Aga maanteel kusjuures midagi tunda pole. Päris tõsiselt, mitte mingit vibra pole.
Vasta