Tonnise käivitusprobleemid (ilmselt bensupump)

Tonnised ja nende mured
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#1

Et siis jah... Istun siin Saaremaal ja auto enam ei käivitu..:) Kiire telefonikonsultatsioon guruga tõi võimaliku probleemina välja surnud bensupumba. Täiesti lambist andis otsad. Käisime tuttavate pool ja ära minema hakates auto korraks purtsatas ja siis kustus kohe. Ehk siis DI ilmselt ei ole parematel jahimaadel.

Ma küll helistan targematele üle kindlasti, aga ehk targemad pead kirjutavad siia (tulevikus teistelgi hea lugeda ehk), kuidas ma seda pumba surma kontrollida saan. Ilmselt saab kusagilt midagi otse vedada, et kindlalt pumbale vool peale saada kontrolliks. Aga kus ja kuidas?

Kui see kõik tõeks osutub, siis tuleb ilmselt järgmisel nädalal uue pumbaga jälle saarde sõita ja ära vahetada koha peal (auto on kusagil Pöide külje all külakohas..:D )
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#2

On veel võimalus, et toide ei jõuagi pumbani - kaitse või relee!
Enda saabikul jõudsin selleni alles siis, kui pump oli juba vahetatud:fight:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

No homme lähen katsetama, täna ei saa mitte seda teha. Ei jõudnud koha peal isegi mõelda ja süveneda täna, sest oli vaja aja peale minna. Õnneks sain tuttavatelt asendusauto nädalavahetuseks..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#4

Vat kui tore kokkusattumus. Istusin täna just vihmas ja vahetasin bensiinipumpa. Eelmine aasta rootsi lammarist ostetud isend pidas täpselt aasta vastu. Hommikul käisin troostis ja sain sealt pumba.
Arvestama pead sellega, et voolikutega on natuke jamamist, kuna originaalil on väga jäigad plasttorud, mida uue pumbe otsa ei suru. Kummivoolikud tulevad pumbaga kaasa, aga päris otse ei sobinud ja mina pidin neid natuke lõikuma.

Pumpa on muidugi väga lihtne kontrollida. Kui oled üksi, siis võta peenike juhe ja ühenda kaitsmeplokis ohutulede ja pumba kaitse. Kui pump peaks töötama, siis käib väike särts vähemalt. kui ei siis tõenäoliselt ka mingit voolu läbi ei käi ja pump ei tööta. Kui oled kahekesi, siis teine mees võib pagassis küürutada, kõrv vastu põhja.

Edu.

Edit: Esimene pump suri mul nii, et jätsin auto seisma ja poole tunni pärast asudes ära sõitma ei läinud enam käima ja pump oligi surnud.

Seekord suri pump nii, et sõidu peal jõnksutas järjest rohkem ja koju jõudsin nii tühikäiguga nibin-nabin. Märku andis juba päev varem jõnksutamisega.

Edit2: Kontrolli pump ära ja lase troostist pakk kiirpostiga teele panna. Täna hommikul oli see seal küll laokaup. Hoiad aega ja topeltsõidu raha kõvasti kokku.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Bensiinipumba kontroll Saab 9000.

Süüde väljas. Eemalda kaks kaitset: 14 FUEL PUMP (20A) ja 22 HAZARD WRNG LIGHT (15A)

Pilt

Ühenda (traadiga) omavahel mõlema kaitsme pesade äärmised kontaktid.

Pilt

Kui pump on korras, siis tegaistme alt peab olema kuulda bensiinipumba surinat.
PS! Bensiinipumba relee korrasolekut nii kontrollida ei saa ehk siis ülaltoodud ühendamisega minnakse releest "mööda".

Kui kedagi peaks huvitama, siis pump võtab voolu 8...9 amprit :)
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#6

Mina kaitsmeid üldse välja ei võtnud, panin peenikese traadiga otse kaitsmete pealt.

Sai ka mõned pildid klõpsitud täna, aga kahjuks mitte minu aparaadiga ja ei saa pilte nii kiiresti kätte.

Tundub et cyberile nüüd õpetust kui palju ja pärast saame siit ilusa DYS õpetuse kokku panna :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

Algselt postitas: Zazou
Mina kaitsmeid üldse välja ei võtnud, panin peenikese traadiga otse kaitsmete pealt.
Mõnikord kaitsmed pealt kinnised. Pildil üks oranzh varukaitse selline on ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Lisaks Zazou jutule juurde,et kui kasutada neid nii sees-,kui välispidiselt besukindlaid voolikuid,mis komplektis(tavalise bensuvooliku väline kiht ei ole bensukindel),siis tuleks kindlasti võtturi plasttorusse suruda metallhülss,et voolikuklambrit saaks piisavalt pingutada.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Nii, lähengi varsti päikesepaistelist ilma nautima ..:P Ajan laenuks saadud passati pöördesse, loodan, et too jälle keema ei lähe ja sõidan oma autole külla ..:D

Kui ma nüüd tagantjärgi eilset päeva meenutan, siis ainuke anomaalia oli see, et konditsioneeri sisselülitumine mõjus kuidagi väga palju mootori pööretele. Seda pole varem juhtunud. Aku tuleb ilmselt enne talve ka ära vahetada, sest käivitumine eilehommikuse +2 juures polnud enam nii sujuv, starteri pöörded oli kuuldavalt aeglasemad, kui tavaliselt. Aga need kõik ei seostu kuidagi bensupumbaga..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Ja on veel võimalus,et kassett,või CPS andur on elutud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

jah.. kõik need on võimalused...

Aga ega saaga ei lõpe..:) Kuna mr Passat ei oska oma tulesid ise välja lülitada, siis ei ole seal autos enam elektripoegagi..:D Ise olen loll muidugi. Käima loomulikult see auto ei lähe... Tuttav, kellelt auto laenasin, orgunnis miski käivitusabi. Mõtlesin siin vahepeal, et meil ju siin ka üks Saaremaa mees foorumis, küsiks, äkki tal võimalik appi tulla... Ja maailm on väike..:) Tuleb välja, et mu tuttav juba oli tema käest abi otsinud, sest nad koos töötavad..:D Täiesti uskumatu lugu see seekordne Saaremaal käimine..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#12

Üks väike pilt sulle ka minu eilsest töölauast. Pumpade väljuv toru on erineva läbimõõduga. Vana peenike voolik sinna otsa ei lähe ja uus voolik on kolmiku jaoks natuke liiga jäme. Nagu Trionic soovitas tuleks sinna mingi vahejupp panna. Mina pigistasin lihtsalt klambri kõvemini kokku ja loodan et sellest piisab. Iseenesest oleks vast mõistlik kolmiku juures vana plasttoru ära lõigata ja see osa mis kolmikut katab alla jätta. Siis peaks see uuele voolikule siseläbimõõdult paremini sobima. See idee tuli endale liiga hilja pähe ja ei viitsinud enam pumpa paagist välja võtta.

Lisatud failid
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Nojah, sealt pumbast ei suutnud ma mingit piuksu välja võluda..:(

Seega siis tulen ilmselt nädala algupoole pumpa muretsema ja täpsemalt nõu küsima.

Järgmisel nädalavahel peab siis saarde tulema jälle. Kui keegi arvab, et tahab mind sinna viia ja aidata pisut (bensu maksan loomulikult kinni), siis olen ettepanekutele avatud..:D Ilmselt õnnestuks kohapealt ka sauna ja värsket jänest (liha) välja meelitada..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Cyber
jah.. kõik need on võimalused...

Aga ega saaga ei lõpe..:) Kuna mr Passat ei oska oma tulesid ise välja lülitada, siis ei ole seal autos enam elektripoegagi..:D Ise olen loll muidugi. Käima loomulikult see auto ei lähe... Tuttav, kellelt auto laenasin, orgunnis miski käivitusabi. Mõtlesin siin vahepeal, et meil ju siin ka üks Saaremaa mees foorumis, küsiks, äkki tal võimalik appi tulla... Ja maailm on väike..:) Tuleb välja, et mu tuttav juba oli tema käest abi otsinud, sest nad koos töötavad..:D Täiesti uskumatu lugu see seekordne Saaremaal käimine..:D

Oojaa! :beer:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Cyber
Järgmisel nädalavahel peab siis saarde tulema jälle. Kui keegi arvab, et tahab mind sinna viia ja aidata pisut (bensu maksan loomulikult kinni), siis olen ettepanekutele avatud..:D Ilmselt õnnestuks kohapealt ka sauna ja värsket jänest (liha) välja meelitada..;)

Kõlab nagu hea plaan. Teeme ära! :P
Iga ratas veab and then some!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

Mina siis järgmine. Hommikul auto ei käivitunud. Õnneks mul bensurõhu kell olemas, kahjuks seier 0 asendis. Üks pumpadest lööb, aga kumb seda ma ei tea.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

Pump olemas koos kopsikuga, homme pealelõunasel tööpäeva lõpul paneme Iffiga Saaremaa poole jugama..:) Hea, et härrased spetsialistid olid nõus koostama vahetust vajavad jupid nii, et mulle metsa tingimustes võimalikult vähe tööd jääb.. :notworthy: Zazou käest sain teise kopsiku ja uus pump läheb sinna sisse, kohapeal tunduvalt vähem rabelemist.:notworthy:
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Annan ka spets abinõud ja -vahendid sulle(teile) kaasa.
Ärge saunas enestele liiga tehke:drink:
Jänkut tahaks kah nosida....:freak:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

jänese koha pealt peab vaatama, mis teha annab... ma pole ise ka varem jänest teinud... kõigepealt katsetame ja siis vaatame, mis värk kujuneb...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: Trionic
Ärge saunas enestele liiga tehke:drink:

Ausõna luban, et rohkem ei võta kui ise kohale jaksan kanda! :head:
Iga ratas veab and then some!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#21

Krt, mul vist tiba uuem pumba süsteem kui teisel vanemal tonnisel? Vanal oli kaks pumpa. Väike, mis lõi paagist kopsikusse ja suur mis oli peapumbaks. Nüüd selline küsimus, et kas uuemal süsteemil oli ainult üks pump? EPC-d vaadates ei leia ma teist pumpa. Pump ise undab kenasti, aga kas siis nii kiire oli tema lõpp? Järsult lihtsalt enam ei löö survet üles. Kahtlane.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

1 neh, täitsa surnd oli, tänu meistrite poolt tehtud ettevalmistusele oli see vahetus suhteliselt valutu. Isegi toruotsad eraldusid pumba küljest üsna kergelt. Uus pump teeb küll pisut kahtlaselt kõva häält, aga selle selgitab pisut hiljem spetsalistide abiga välja, mis seal täpselt uriseb.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: Cyber
1 neh, täitsa surnd oli, tänu meistrite poolt tehtud ettevalmistusele oli see vahetus suhteliselt valutu. Isegi toruotsad eraldusid pumba küljest üsna kergelt. Uus pump teeb küll pisut kahtlaselt kõva häält, aga selle selgitab pisut hiljem spetsalistide abiga välja, mis seal täpselt uriseb.

Hea päästmise operatsioon oli, õhtul remontisime ennast ning hommikul autot. Mõlemat võtsime täie tõsidusega ning sai saavutatud rahuldav tulemus.

Eemaldus isegi natukene liiga palju jubinaid toruotstega. Nii, et pidime plekist uue "ajutise" lahenduse ehitama. :D

Täna spets varustusele ning õpetustele oli vahetus lihtne. Ilma oleks kõvasti nuputamist olnud. :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

Spetsialistid palusid pumba mingil hetkel lähemale vaatlusele tuua... Hetkel küll midagi hirmsat ei tuvastatud.

Samas eneseremont eelmisel õhtul väga hästi ei õnnestunud..;) Hommikul oli ikka pisut katkine tunne..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Krt, mul vist tiba uuem pumba süsteem kui teisel vanemal tonnisel? Vanal oli kaks pumpa. Väike, mis lõi paagist kopsikusse ja suur mis oli peapumbaks. Nüüd selline küsimus, et kas uuemal süsteemil oli ainult üks pump? EPC-d vaadates ei leia ma teist pumpa. Pump ise undab kenasti, aga kas siis nii kiire oli tema lõpp? Järsult lihtsalt enam ei löö survet üles. Kahtlane.

Uuem Walbro pumbaga süsteem omab ühte elektrilist pumpa ja teist mehaanilist. Viimane on selline pealtnäha süütu plastikust jublakas ja ei oskaks kahtlustadagi, et see midagi pumpab.
Kui sul pump undab, siis võib ju ka rõhuregulaator täiesti nässus olla. Või siis vahetult peale pumpa on voolik puru, sellesama plastikust kopsiku sees. Näiteks. Oletada võib mida iganes, demonteeri asi maha ja hakka diagnoosima. :)
Vasta