Tere,
Lisan siis lõpuks enda auto kah siia.
Autoks on siis Saab ng900 coupe, 2,3i mootoriga 110 kw ja automaatkast.
Auto sai siis ostetud mootorikolksuga ja ise üldse autot nägemata. Algselt mootorit kuulates tundus, et tegu on saale kolksuga ja sai siis mootor altpoolt lahti võetud. Pilt mis sealt paistis ei olnud aga üldsegi mitte meeldiv ja mootori ramondi asemel sai võetud varuvariant ja peale pandud teine mootor. Oma esimese mootorivahetuse kohta läks päris hästi vist - käivitus esimesel katsel. Nüüd on paar korda sõita juba saanud ja tundub et käigukast teeb mingeid trikke, põleb ka check engine ja srs-i tuli. Esmaspäeval saab käia Carrringus ja diagnostika tehtud, eks siis ole näha mis edasi saama hakkab.
Eks asjade edasisest arengust kirjutan jälle siia.
Lisan mõned illustreerivad pildid kah.
Lisatud failid
Saab 900 Coupe, 1994, rala
no võiks ju normaalselt vahetada jah ikka, sest kui gaasi järgi andes vahetab nüüd ~4800 pealt ja lapatsit vajutades 5000 pealt, siis see ei ole üldse mugav. St. et kui nt. alla 50 km/h sõita vaja, siis on pöörded laes, kui just vahepeal ei kiirenda kuskil 60-ni et käigu ära vahetaks ja siis saad rahulikult edasi kulgeda, või siis veel variant vajutada "winter" nuppu.
Oskab keegi öelda ka mis pööretel ta käiku peaks vahetama ja kui suur umbes on selliste pöörete juures kiirus. Nt. esimene proovisõit, kui käigukasti õli oli natuke üle normi, siis oli 5000 pöörde juures kiirus 70km/h kui ta 2. käigule vahetas. Nüüd aga on samade pöörete juures kiirus langenud 50-le.
Oskab keegi öelda ka mis pööretel ta käiku peaks vahetama ja kui suur umbes on selliste pöörete juures kiirus. Nt. esimene proovisõit, kui käigukasti õli oli natuke üle normi, siis oli 5000 pöörde juures kiirus 70km/h kui ta 2. käigule vahetas. Nüüd aga on samade pöörete juures kiirus langenud 50-le.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
siis on ikka miskit pekkis. Ma ei usu, et see kast väga teisiti käituks, kui mõni teine saabi kast. Vaikselt kiirendades võiks mingi 2500 peal ilmselt käiku vahetada ja 65-70 kmh võiks 4-s sisse tulla.. (on sel autol 4 või 5 käiku??) (oli vist nii tonnise puhul...)
Paraku pole seal jah mingit trossi.Eks tech`ga näed ära,milles jama.Igaks juhuks võta akuklemm pooleks tunniks maha.NG allub päris tihti sellisele provokatsioonile.(kas mõlemad massikaablid on hea kontaktiga kasti küljes?).Kas mootori andurite 2 massikaablit on sisselaske küljes?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Iisak häbeneb nüüd natuke aega....Algselt postitas: roomlaneJa kus see asub? Tegu pole tonnisega...Algselt postitas: iisak
Reguleerige kick-downi tross ära.
Kui see teil üldse külge tagasi on pandud....

Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Rõõmu valmistamiseks ei olegi paljut vaja - piisab ainult ühest SAABist 
Läks tükk aega juhtmete ülevaatamisele ja leitud 1 ühendamata juhe. Siis läks veel rohkem aega, et leida pistik kuhu see juhe minema pidi. Ilmselt just seesama TPS-i juhtmeke oligi see mis oli teiste juhtmete vahele põimunud ja seega ei olnud selle ulatuses ühtegi pistikut kuhu see torgata. Nüüd aga asi korras ja viimased pool tundi on mõnus muie näol. Armatuuri jäi põlema veel vaid SRS-i tuluke ja hüüumärgikolmnurk. Diagnostika jääb seega sel korral ära ja lähen sinna mõne aja hiljem. Enne veel autoga üht teist plaanis, eks kirjutan siiagi siis toimuvast.

Läks tükk aega juhtmete ülevaatamisele ja leitud 1 ühendamata juhe. Siis läks veel rohkem aega, et leida pistik kuhu see juhe minema pidi. Ilmselt just seesama TPS-i juhtmeke oligi see mis oli teiste juhtmete vahele põimunud ja seega ei olnud selle ulatuses ühtegi pistikut kuhu see torgata. Nüüd aga asi korras ja viimased pool tundi on mõnus muie näol. Armatuuri jäi põlema veel vaid SRS-i tuluke ja hüüumärgikolmnurk. Diagnostika jääb seega sel korral ära ja lähen sinna mõne aja hiljem. Enne veel autoga üht teist plaanis, eks kirjutan siiagi siis toimuvast.
Kuna jalg on kipsis ja tööl käia ei saa, siis on viimane nädal möödunud põhiliselt garaažis. Auto siis seest täiesti tühjaks võetud ja pigimattidega kaetud nüüdseks. Lähipäeval loodan vildiga kah ühele poole saada ja siis tuleb natuke elektroonikaga tegeleda enne kui auto kokku saab tagasi. Lisaks sai rattakoopad väljast poolt tehtud ühe kummise mastiksiga üle mõned korrad, eks näis kas see oli hea mõte. Igatahes loodaks saada auto lõpuks ikka vaiksemaks.
Ja 1 küsimus kah targematele. Nimelt tilgub klaasipesu vedelik välja. Seda siis tuledepesuritesse minema vooliku ühenduskohast, kus on mingi kolmik ja selle sees on millegi jaoks 1 auk ja sealt tilgub. Kas see on seal mingi klapp ja tahab puhastamist või on midagi muud nässus? Kahjuks ei ole sellest hetkel pilti käepärast.
Lisatud failid
Ja 1 küsimus kah targematele. Nimelt tilgub klaasipesu vedelik välja. Seda siis tuledepesuritesse minema vooliku ühenduskohast, kus on mingi kolmik ja selle sees on millegi jaoks 1 auk ja sealt tilgub. Kas see on seal mingi klapp ja tahab puhastamist või on midagi muud nässus? Kahjuks ei ole sellest hetkel pilti käepärast.
Lisatud failid
Mul sama probleem, tahaks ka vastust teada.Algselt postitas: rala
Ja 1 küsimus kah targematele. Nimelt tilgub klaasipesu vedelik välja. Seda siis tuledepesuritesse minema vooliku ühenduskohast, kus on mingi kolmik ja selle sees on millegi jaoks 1 auk ja sealt tilgub. Kas see on seal mingi klapp ja tahab puhastamist või on midagi muud nässus? Kahjuks ei ole sellest hetkel pilti käepärast.
Algselt postitas: rala
Nimelt tilgub klaasipesu vedelik välja. Seda siis tuledepesuritesse minema vooliku ühenduskohast, kus on mingi kolmik ja selle sees on millegi jaoks 1 auk ja sealt tilgub. Kas see on seal mingi klapp ja tahab puhastamist või on midagi muud nässus? Kahjuks ei ole sellest hetkel pilti käepärast.
Minule näitas taolise tagasivooluklapi renoveerimist auto ostmise päeval sir Ivomets. Samast asjast on juttu ka siin teemas. Põhiline on hästi ettevaatlikult see kolmikklapp lahti harutada ja siis kummikindast auguraua või kääride abil abil uus õiges mõõdus klapikene treida. Nokitsemise värk.
Mina sain niimoodi aretades ka tagumisele klaasile vee voolama.

Sellest on foorumis korduvalt jahutud. Lisaks taastamisele on võimalik ka uus klapp osta - maksab 40-50 krooni.Algselt postitas: JürgenMul sama probleem, tahaks ka vastust teada.Algselt postitas: rala
Ja 1 küsimus kah targematele. Nimelt tilgub klaasipesu vedelik välja. Seda siis tuledepesuritesse minema vooliku ühenduskohast, kus on mingi kolmik ja selle sees on millegi jaoks 1 auk ja sealt tilgub. Kas see on seal mingi klapp ja tahab puhastamist või on midagi muud nässus? Kahjuks ei ole sellest hetkel pilti käepärast.
EDIT: Mul seisab "laos" üks täiesti toimiv klapp. Võin selle ÄRA ANDA. Ostsin uue kuna kahtlustasin katkist klappi.
Läks OT-ks. Kas mõni nobenäpp leiab mõne klapiteema üles kuhu rala autoteemast osa möla liigutada?
Avastasin, et olen teema unarusse jätnud. Autoga viimasel ajal polegi olnud aega eriti tegeleda, ainult sõidurõõmu nautinud ja seda pakub ta minule täiesti piisavalt, eriti kui võrrelda mu eelmise rallikaga.
Et jutt niisama OT poleks, siis näitan teile väikseid kokkuvõtteid kah mis autoga toimunud on vahepeal. Tegelikult küll sai see kõik tehtud juba enne lastekodus käimist ja midagi muutunud pole hetkel. Aegamööda proovin ka suuremalt teile neid pilte näidata ja vb ka kommenteerida kui kellelgi huvi on.
Mõned pildid
Alar
Et jutt niisama OT poleks, siis näitan teile väikseid kokkuvõtteid kah mis autoga toimunud on vahepeal. Tegelikult küll sai see kõik tehtud juba enne lastekodus käimist ja midagi muutunud pole hetkel. Aegamööda proovin ka suuremalt teile neid pilte näidata ja vb ka kommenteerida kui kellelgi huvi on.
Mõned pildid
Alar
Lisan ka siis veel sel aastal tehtud asjadest natuke infot.
Niisiis, kuna auto sai ostetud koliseva mootoriga ja eeldatavalt oli viga saaledes, siis saigi alustatud mootori uurimist altpoolt. Õlid välja ja karteripõhi alt ära. Karteripõhjast leidus siis üsna parajalt metallipuru ja laaste. Ja nagu arvata võis, oligi 2. kepsu saale hävinud. Oli ikka väga kõva loks asjal sees ja näha et asja juba varem üritatud ajutiselt remontida. Ilmselt oli seda tehtud siis Eestisse müümisel ja kestis asi paar aastat isegi.
Kuna nüüd oli viga teada ja selle mootori remontimiseks oleks pidanud ta maha võtma niikuinii, siis sai otsustatud peale panna hoopis garaazis vedelev samasugune, aga korras mootor.
Sai siis koduste vahenditega hakatud mootorit vahetama. Auto tungrauaga üles ja mootor vintsiga alla - ei olnudki midagi keerulist.
"Uus" mootor sai siis kah altpoolt lahti võetud ja üle vaadatud, et sealt kõik ilus on ja uuesti kokku tagasi. Lisaks tuli ümber tõsta ka kõiksugu lisavidinad mootorile(veepump, genekas, starter jne.) ja ka automaatkast manuaali asemel. Esimese korraga aga olid kogemata läinud hoorataste poldid omavahel segi ja ei osanudki tähele panna nende erinevat pikkust. Tänu sellele ei tahtnud käigukast ilusti mootoriga kokku sobida ja sai päevakene pead murtud enne kui viga leitud.
Kuna vahetasin esimest korda elus mootorit, siis oli algul kõige suurem hirm, et kas pärast ikka oskan kõik juhtmed ja voolikud õigesse kohta tagasi panna, tundus neid ikka päris palju olema. Aga õnneks oli kokkupanek oodatust palju lihtsam ja ilmselt tähelepanematuse tõttu jäi 1 pistik ühendamata.
Alguses sai mootorisse valatud pesuõli ja seejärel alles poolsünt. Käigukastiski sai paar korda õli vahetatud ja kohe tuleb seda jälle teha, igaks juhuks. Vaatamata sellele 1 pistikule läks "uus" mootor käima esimese korraga ilusti ja ei esinenudki erilisi tõrkeid, seda siis kuni esimeste proovisõitudeni, kui pidasin automaatkasti täitsa lolliks läinud olevat. Sai siis see 1 pistik kah ühendatud ja nüüd kuu ajaga juba 2000km sõidurõõmu seljataga:)
Pildikesi selle kohta näete siit
Lisatud failid
Niisiis, kuna auto sai ostetud koliseva mootoriga ja eeldatavalt oli viga saaledes, siis saigi alustatud mootori uurimist altpoolt. Õlid välja ja karteripõhi alt ära. Karteripõhjast leidus siis üsna parajalt metallipuru ja laaste. Ja nagu arvata võis, oligi 2. kepsu saale hävinud. Oli ikka väga kõva loks asjal sees ja näha et asja juba varem üritatud ajutiselt remontida. Ilmselt oli seda tehtud siis Eestisse müümisel ja kestis asi paar aastat isegi.
Kuna nüüd oli viga teada ja selle mootori remontimiseks oleks pidanud ta maha võtma niikuinii, siis sai otsustatud peale panna hoopis garaazis vedelev samasugune, aga korras mootor.
Sai siis koduste vahenditega hakatud mootorit vahetama. Auto tungrauaga üles ja mootor vintsiga alla - ei olnudki midagi keerulist.
"Uus" mootor sai siis kah altpoolt lahti võetud ja üle vaadatud, et sealt kõik ilus on ja uuesti kokku tagasi. Lisaks tuli ümber tõsta ka kõiksugu lisavidinad mootorile(veepump, genekas, starter jne.) ja ka automaatkast manuaali asemel. Esimese korraga aga olid kogemata läinud hoorataste poldid omavahel segi ja ei osanudki tähele panna nende erinevat pikkust. Tänu sellele ei tahtnud käigukast ilusti mootoriga kokku sobida ja sai päevakene pead murtud enne kui viga leitud.
Kuna vahetasin esimest korda elus mootorit, siis oli algul kõige suurem hirm, et kas pärast ikka oskan kõik juhtmed ja voolikud õigesse kohta tagasi panna, tundus neid ikka päris palju olema. Aga õnneks oli kokkupanek oodatust palju lihtsam ja ilmselt tähelepanematuse tõttu jäi 1 pistik ühendamata.
Alguses sai mootorisse valatud pesuõli ja seejärel alles poolsünt. Käigukastiski sai paar korda õli vahetatud ja kohe tuleb seda jälle teha, igaks juhuks. Vaatamata sellele 1 pistikule läks "uus" mootor käima esimese korraga ilusti ja ei esinenudki erilisi tõrkeid, seda siis kuni esimeste proovisõitudeni, kui pidasin automaatkasti täitsa lolliks läinud olevat. Sai siis see 1 pistik kah ühendatud ja nüüd kuu ajaga juba 2000km sõidurõõmu seljataga:)
Pildikesi selle kohta näete siit
Lisatud failid
Uuendaks ka vahepeal teemat.
Kõigepealt siis väike link piltidele. See küll mis seal on, on kõik tehtud enne Tilsis käiku, ehk siis eelmine aasta, aga nüüd on need teile nähtavad kah.
Paar päeva tagasi siis sai profülaktika mõttes vahetatud bensu-, õhu- ja salongifilter, samuti ka taas käigukastiõli(vist juba 4. kord, nii igaks juhuks) Ja täna siis diagnostikas tiir tehtud esimest korda. Tundus kõik enamvähem korras olema, käigukasti oli vaja ainult õli juurde valada veidike. Ära sai kustutatud ka SRS tuluke armatuurist mis ostmisest peale põles. Tech2 aga ei suutnud tuvastada püsikiirusehoidjat. Ei ole seda veel töötamas ka näinud. Peab nüüd uurima juhtmed üle ja piduripedaali all pidi olema mingi andur ka. Kui kellelgi on häid vihjeid mida ja kust vaadata, siis ootan huviga.
Nüüd siis tuleb sõitu nautida ja oodata soojade ilmade saabumist, et ette võtta poleerimine, vahatamine ja sisu hooldus taas.
Endiselt mulle see auto täitsa meeldib:)
Alar
Kõigepealt siis väike link piltidele. See küll mis seal on, on kõik tehtud enne Tilsis käiku, ehk siis eelmine aasta, aga nüüd on need teile nähtavad kah.
Paar päeva tagasi siis sai profülaktika mõttes vahetatud bensu-, õhu- ja salongifilter, samuti ka taas käigukastiõli(vist juba 4. kord, nii igaks juhuks) Ja täna siis diagnostikas tiir tehtud esimest korda. Tundus kõik enamvähem korras olema, käigukasti oli vaja ainult õli juurde valada veidike. Ära sai kustutatud ka SRS tuluke armatuurist mis ostmisest peale põles. Tech2 aga ei suutnud tuvastada püsikiirusehoidjat. Ei ole seda veel töötamas ka näinud. Peab nüüd uurima juhtmed üle ja piduripedaali all pidi olema mingi andur ka. Kui kellelgi on häid vihjeid mida ja kust vaadata, siis ootan huviga.
Nüüd siis tuleb sõitu nautida ja oodata soojade ilmade saabumist, et ette võtta poleerimine, vahatamine ja sisu hooldus taas.
Endiselt mulle see auto täitsa meeldib:)
Alar