Millal tuleb Saabile asine diiselmootor?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

Minule kui paadunud õlipõletaja fännile jäi silma järgnev artikkel:
Võrdlusauto siin
Kuigi tegemist teist marki autoga, kuid siiski, millal võiks loota, et Saabile ilmub kah pea sama hea diiselmootor, mille kõik parameetrid (kulu, võimsus, kiirendus) oleks ligilähedane nimetatule. Isegi 9-3 sedaani andmed ei saa sinna lähedalegi, mis muidugi on isegi klassi võrra väiksem auto :wall:
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#2

ei tea aga bemari diislid on ju alati tugevad tegijad olnud :head:
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#3

eks ta siis tulebki, kui mootorid teistele tootjatele jalgu hakkavad jääma.

seega "go bumer & co"
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

bemmil siis 2,o td suutlikus sama mis Saabi 3.0 dislal.:red:
Jah, on aega möödaläinud ka, aga ikkagi.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#5

Ma loodan, et uut 9-5 arendades tekib vingem diisel, pole küll ise proovinud kuidas see 1,9TiD sellist kere liigutab.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

Algselt postitas: rantto
Ma loodan, et uut 9-5 arendades tekib vingem diisel, pole küll ise proovinud kuidas see 1,9TiD sellist kere liigutab.
Tegelt see uus topeltturboga 1,9d peaks nagu asine olema. Saab 9-3 peal kül, mitte 9-5
Paraku ei suuda rahaliselt lubada selle ostu.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#7

Kas keegi foorumist on ültse proovisõidul käinud 9-3 1,9TTiD-ga? Ehk aretatakse 3,0 le ka TTiD külge:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: kasparius
bemmil siis 2,o td suutlikus sama mis Saabi 3.0 dislal.:red:
Jah, on aega möödaläinud ka, aga ikkagi.
3,0 on ju vana ajast-arust Isuzu toodang.Baierlased arendavad-toodavad ISE mootoreid oma brandile,vahel tilgutatakse ka teistele. Saab selles suures GM katlas enam praktiliselt mootoreid ei arenda-tooda(va.9-5),traktori omadega pole kunagi tegelenud.
BMW on juba aastaid auhinnatuimate mootorite väljatöötaja-tootja.Saabil,oma brandi säilitamiseks jäänud ainult võimalus ümberdisainida GM`i platvorme,toota GM`le novaatorlikke ideid-tehnoloogiaid,modida nende(GM)mootoreid ja toota kädilläkke ja muid käkke(kahjuks).
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: Trionic
Saabil,oma brandi säilitamiseks jäänud ainult võimalus ümberdisainida GM`i platvorme...

Täpselt nii see on...
Trollhattansaab.net

Both Saab and Cadillac will benefit from a new 2.9-litre, twin-turbo, V6 diesel engine under development with VM Motori, which is crucial to the upscale brands’ success. The engine is also destined for Cadillac’s CTS and the next generation Saab 9-5.

terv, teager
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#10

Minumeelest ei ole Saabi probleem ainult diiselmootorites. Ausalt õeldes olles siin foorumis ca 2 aastat juba kasutaja, ostaksin ma ainult sellise Saabi millel POLE Saabi mootorit (diislid ja V6). Ma olen lugenud ka palju teisi erinevaid autofoorumeid ja ma ei ole üheski teises foorumis näinud nii palju mootoriprobleeme. Ja kasutatud korras mootori leidmine ei ole ka üldse nii lihtne, enamus ammu müüdud või mingi rikkega. Päris palju kohtab siin foorumis juttu a'la "Ostsin omale 9-5. Kett, turbo ja DI vahetatud" Need 3 asja kokku maksavad ca 30 000 ja ma ei tea ühtegi teist automarki, mida ostes peaks arvestama sellise väljaminekuga või on siis juba tehtud selline väljaminek. Ilmselt ma ei ole piisavalt pädev Saabide alal aga just selline mulje on mulle Saabi mootoritest jäänud siin foorumis.
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#11

jah nii see on see isuzu mootor 9-5 3,0 dit on tõesti väga suur mööda panek . aga siiski kui see mootor on korras ei saa nuriseda möödasõit:drive: on lihtne .kütuse kulu on ka ju suht mõistlik . aga jah . ei oska kommenteerida 2,2 opeli oma
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

Mul just naabrid ostsid omale 9-5 Estate Vectori. 3.0 Tid. Issand kuidas ma jumaldan seda tohutult jõulist häält. Koha peal annad pisut gaasi ja külmavärinad käivad läbi.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#13

Algselt postitas: sigaelmar
Minumeelest ei ole Saabi probleem ainult diiselmootorites. Ausalt õeldes olles siin foorumis ca 2 aastat juba kasutaja, ostaksin ma ainult sellise Saabi millel POLE Saabi mootorit (diislid ja V6). Ma olen lugenud ka palju teisi erinevaid autofoorumeid ja ma ei ole üheski teises foorumis näinud nii palju mootoriprobleeme. Ja kasutatud korras mootori leidmine ei ole ka üldse nii lihtne, enamus ammu müüdud või mingi rikkega. Päris palju kohtab siin foorumis juttu a'la "Ostsin omale 9-5. Kett, turbo ja DI vahetatud" Need 3 asja kokku maksavad ca 30 000 ja ma ei tea ühtegi teist automarki, mida ostes peaks arvestama sellise väljaminekuga või on siis juba tehtud selline väljaminek. Ilmselt ma ei ole piisavalt pädev Saabide alal aga just selline mulje on mulle Saabi mootoritest jäänud siin foorumis.

Täpselt nii see just ongi.
Viimane Saab mis tõeliselt Saabi nime ja au võib kanda on vana hea tonnine, kõik mis sellest edasi, ongi paras rist ja viletsus
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#14

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul just naabrid ostsid omale 9-5 Estate Vectori. 3.0 Tid. Issand kuidas ma jumaldan seda tohutult jõulist häält. Koha peal annad pisut gaasi ja külmavärinad käivad läbi.

2,2 ja 3,0 erinevus on ikka üle mõistuse. 2,2 põriseb ja 3,0 uriseb, hääl on tõepoolest vägev:)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#15

Vaatasin ka Alfa (algupäraselt ju hetkel kasutatav 1.9 itaalaste tehtud)andmed üle, hetke seisuga isegi see väike 147 ei saa andmetega ligilähedalegi.

Kuid see selleks, Imelikul kombel pole avalikustatud selle super-pupper kaheturbolise 9-3 kütusekulusid, kuid aeg 0 ... 100 -ni 8,4sek. juba ligineb. Siiski see on 9-3 ja millegipärast 9-5 -le teda ei pakuta.
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: sigaelmar
Minumeelest ei ole Saabi probleem ainult diiselmootorites. Ausalt õeldes olles siin foorumis ca 2 aastat juba kasutaja, ostaksin ma ainult sellise Saabi millel POLE Saabi mootorit (diislid ja V6). Ma olen lugenud ka palju teisi erinevaid autofoorumeid ja ma ei ole üheski teises foorumis näinud nii palju mootoriprobleeme. Ja kasutatud korras mootori leidmine ei ole ka üldse nii lihtne, enamus ammu müüdud või mingi rikkega. Päris palju kohtab siin foorumis juttu a'la "Ostsin omale 9-5. Kett, turbo ja DI vahetatud" Need 3 asja kokku maksavad ca 30 000 ja ma ei tea ühtegi teist automarki, mida ostes peaks arvestama sellise väljaminekuga või on siis juba tehtud selline väljaminek. Ilmselt ma ei ole piisavalt pädev Saabide alal aga just selline mulje on mulle Saabi mootoritest jäänud siin foorumis.

Kõik autoomanikud ei käi foorumites kurtmas, maksavad oma arved kinni ja elavad edasi. Oma tuttavate kogemustele tuginedes väidan endiselt, et Saabi on siiski suht odav pidada.Ja võrdluseks ei ole mingid luks masinad, vaid tavalised autod. Näiteks MB,Mazda,Audi, BMW, Volvo. Venna BMW (diisel) mootoriremont läks näiteks 50k maksma. Mitte, et kokku oleks lasknud, vaid ühel päeval lihtsalt ei käivitunud. Paari nädala pärast läksid õhkpadjad... Palju õnne! Ehk siis kodanikud, ärge vinguge! Ei ole sel Saabil häda midagi.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

Algselt postitas: jannos
Kõik autoomanikud ei käi foorumites kurtmas, maksavad oma arved kinni ja elavad edasi. Oma tuttavate kogemustele tuginedes väidan endiselt, et Saabi on siiski suht odav pidada.Ja võrdluseks ei ole mingid luks masinad, vaid tavalised autod. Näiteks MB,Mazda,Audi, BMW, Volvo. Venna BMW (diisel) mootoriremont läks näiteks 50k maksma. Mitte, et kokku oleks lasknud, vaid ühel päeval lihtsalt ei käivitunud. Paari nädala pärast läksid õhkpadjad... Palju õnne! Ehk siis kodanikud, ärge vinguge! Ei ole sel Saabil häda midagi.

Ma ise arvan täpselt sama. Lihtsalt Meie Saabi inimesed räägime kõik südamelt ära mis auto juures tehtud:thumb: ja muidugi ka seda mis katki läks või minemas on:wtf:. Ühesõnaga kõigest.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#18

Läheb küll OT, aga: kui minu käest on küsitud, kas Saabi on kallis pidada, siis olen alati vastanud, et EI OLE - aga ainult SIIS, kui oled teadlik ja hoolas omanik. Saab ei ole pommikindel nagu Toyota, kaugeltki mitte, aga kui oskad õigetele asjadele õigel ajal tähelepanu pöörata, siis saab jamasid ennetada. Karterituulutuse kit-i paigaldamine, õlivahetus iga 10k tagant, pärast külmkäivitust kulgemine pensionäri kombel vähemalt 7-8 min, occasional paugutamine tühjadel sirgetel, et karterituulutus umbe ei läheks, turbo jahutamine paar minutit tühikäigul pärast pikki otsi (või pärast "paugutamist" ;) ), ksenoonide säästmine päevasel ajal udukate näol (vist ainult minu kiiks :) ) jne. jne. Kui häält hakkab tegema kett, siis on abiks Saabi 8-aastane mootorigarantii (mis on VM kaudu küll äärmiselt tricky, nagu ajalugu on näidanud, aga siiski - pretsedenditult pikk garantiiaeg tootja poolt). Ja 9-5 paljukirutud tagasild pole minu kasutuse jooksul veel oma olemasolust märku andnud, kuna väldin auke ja ei lase ka täishooga raginal üle trammirööbaste.... Kui välja arvata SID (mis polnud ka HÄDAVAJALIK remont), siis konkreetselt REMONDI jaoks on mul kulunud 0 krooni. Kõik investeeringud on suunatud iluvigadele, mugavustele, regulaarsetele hooldustele, välisele tuuningule jne. Automaatkast on muidugi omaette ooper, aga selle aeg-ajalt välja löövad kapriisid ei vaja samuti hädavajalikku remonti. Nüüdseks siis peaaegu 6 kuud ja üle 10 tuhande km probleemivaba kulgemist ja ei paindu minu keel ütlema, et 9-5 sitt auto on :drive: Eriti arvestades kõiki plusse ja mõnusid, mis see auto hoidmise eest vastutasuks pakub (mida pole vaja vast siinkohal üles lugema hakata) ;)

Teemasse niipalju, et uue 9-3 TTiD peaks tõesti hea mootor olema, eriti vaadates andmeid -> 132kW, 400Nm(!), 5.9l/100km. Maksimum rõhk oli vist 1,8 bari. Eks aeg muidugi näitab, kuidas töökindlusega on, 2 turboga mootor vist suht keeruline ja raske remontida.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#19

Jätkaks seda OT natukse. Olen ka siin remondikulusid kokku löönd ja mõelnud, et kas ma olen tõesti miski risti ja viletsuse kaela saanud. Tegelt... well. Ei ole. Kõik need remondirahad olen ma omal initsiatiivil ja ennetavalt alla pannud sinna. Vahetasin ketid ära. Karm. Oleks võind rahulikult ilmselt veel miski 50-100k lasta nendega ja siis oleks nad uue omaniku probleem old. Tagasilda tekkis pisike kolks. Aimatav, aegajalt oli kosta. Well. Lasin terve puksiringi tagasillas välja vahetada. Esisilda tekkis kolks. Vahetati zharniir, konte jne. Kolks on ikka sees. Hmh.. kas on raisatud raha?

jne. Tegelt kannatab SAAB piisavalt palju, kui mentaliteet on see, et sõita niikaua, kui tükid küljest ära kukuvad.

Siit siis katke mu jutuajamisest endise Audiomanikuga... praegu Saabiomanik, traktorist :) Tuli jutuks nagi remondist ja teenindustest. Kutt siis rääkis, et tal oli nagu vedand, et tal oli hea masin, suht harva pidi teeninduses käima, et teised käisid tihemini. Ma siis häbelikult küsisin, et kui tihti käisid... endal silme ees terendamas need kord kvartalis raha välja käimised.

Tüüp vastas: nohh, suht harva, nii kord nädalas, mõnikord üle nädala.

I rest my case.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#20

Hea küll, aitab OT-idest, soovisin vaid arutelu õlipõletajatest ja küsimusest kas ning kunas on loota paremat dislat Saabile. Tundub, et sellest TTiD saab pisut ehk asja, kui kestvusprobleemid teda tapa.
Tore arutelu tekkis ja et asi veel huvitavam oleks, siis tegin ühe väikese võrdlustabeli. Ja statistikat saab ju alati teha nii või naa, ühe sõnaga viimasele reale tegin indeksi "auto kaal/(kiirendus*kütusekulu)". Andmed võtsin osaliselt rahvusvahelistelt lehtedelt, kui Eesti lehtede andmed puudulikud/segased tundusid. Autod valisin järgnevalt: Sedaan kerega väikseima töömahuga, kuid valikust kõige võimsama mootoriga mudelid.
EDIT: 9-5 mootor on siiski TiDSPF.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 759
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#21

ja seda FIAT-i diislit saab ka Hirsch-da
ja ka seda Opeli mootorit

väga hull, see diisli omanike elu pole :cool:
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#22

ega see diisel tahabki ju suuremat hool ja vaeva :drive:
ei ole päris nii et tuled sõidust tartu ots tehtud ja parts auto seisma :wall: turbo :evil: eks ta ole
Vasta