2,2TiD mehaaniline viga(kett pooleks)

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#1

Nimelt suvalisel hetkel lajatas mootorituli, sai sõidetud ca 5km. Külma mootoriga viskas tagant pisut sinist, nagu mootor soojenes lajast mootoritule. Teh näitas mehaanilist viga, auto enam ei käivitu, mitte ühegi nipiga. Enne jama kostus turbo piirkonnast sarnast heli nagu oleks kollektori tihend läbi.

Edit: Varem ka avariireziimis sõitnud ja 100 polnud probleem aga seekord 70 lagi, tühikäigul hull vibra.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

variante jagub...veereta puksiiris kohale..kui muud üle ei jää
võimalused,mis meenuvad: kõrgsurve pump,EGR klapp,katalüsaator lootusetult umbes,suurem õhu-või/ja kütuseleke, no ja muidugi pole välistatud,et mootor jooksis "kokku" kuigi see viimane on vähetõenäoline...

www.troostauto.ee
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

Käisin ise ka masinat vaatamas, käivitades käib kui kohviveski kössa-kössa. Teisipäeva hommikul on Laki Troosti uksetaga.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Auto siis Troostis ja t8 osavad käed tuvastasis purunenud keti. Prognoositav investeering ~20k. Esimene diisel millel kett otsad andis:( Kes plaanib oma traktorgiga veel pikalt maanteed mõõta siis tasub ketivahetusele mõelda. Carringu pakutavast teenindusest hakkan kaarega mööda käima.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: rantto
Auto siis Troostis ja t8 osavad käed tuvastasis purunenud keti. Prognoositav investeering ~20k. Esimene diisel millel kett otsad andis:( Kes plaanib oma traktorgiga veel pikalt maanteed mõõta siis tasub ketivahetusele mõelda. Carringu pakutavast teenindusest hakkan kaarega mööda käima.

Murettekitav uudis, palju läbisõitu kogunenud oli? :o
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#6

Carringu pakutavast teenindusest hakkan kaarega mööda käima.
Carring nüüd vaevalt selle keti meelega katki tõmbas.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#7

Algselt postitas: MadMan
Carringu pakutavast teenindusest hakkan kaarega mööda käima.
Carring nüüd vaevalt selle keti meelega katki tõmbas.

Ma siiski arvan, et mehaaniku kuulmine peaks olema profesionaalsem kui tavainimesel.

Edit: Tegelikult oli suhtumine selline, et Teh viga ei näita, sul on autoga mingi jama.
Läbisõit 265 000km
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#8

Kas selliseid seadmeid pole siis olemas, millega mootorit kuulata, mis seal sees toimub? Olen ma seda unes näinud või? Mees pani klapid kõrva ja mingi otsa mootorisse. Väljast ei saa ju alati aru, eriti diisli puhul..
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#9

Üks Tefal pannide reklaam tuleb meelde - kõrv panni kohal. Lahenduseks Thermospot :P
Rantto rahaline kahju võib olla väga suur, aga muutujaid selles veavõrrandis on väga palju. Autosid ei toodeta enam kahjuks Mersudiislite kombel 500000 km kapremondivabalt. Sellel põhjusel loobusin ka dislat ostmast.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#10

Krt küll, tunnen kaasa rantto.
Nagu sa veel vähe oleks masinasse pappi pannud.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#11

Troosti kollektiivi sõnul võis ketti purunemise põhjustada ka sidur mis suvalisel hetkel libiseb. Libisemise põhjuseks võib vabalt olla vända simmerlingi leke mis poleks saanud Carringu omadel märkamata jääda sidurivahetuse ajal. Selgus ka, et pooltelje simmerligid lekivad mis juba teist korda poole aasta jooksul Carringus vahetatud. Raha on päris osavalt sellesse Saabi investeeritud ja peale mootori korda saamist ootavad uued kulutused juba järjekorras(siduriprobeem ja õlilekked) Carringus teeninduse käijes on auto täiesti korras ja probleeme pole. Troostis aga vastupidi:) Igal juhul on mõistlik auto kas või puksiiriga Tallinnasse saata, säästad närve ja teeninduse kvaliteeti ei anna võrrelda. Ehk olen liialt karm Carringu suhtes aga ma pole ainuke kes alatasa jama kaela saab.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: ml
Kas selliseid seadmeid pole siis olemas, millega mootorit kuulata, mis seal sees toimub? Olen ma seda unes näinud või? Mees pani klapid kõrva ja mingi otsa mootorisse. Väljast ei saa ju alati aru, eriti diisli puhul..
Sellised seadmed on enamustel,kes rauaga tegelevad olemas.Kahjuks ei raatsita mikrokaameraid hankida,milledega mootori soolikates tuhnida. Ka meil pole aastaid juba sellist.
Mahakanud meditsiinitehnika oleks väga abiks.Kui kellegil miskit pakkuda oleks...
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#13

Nüüd siis masin täiesti pulkadeks võetud. Plokikaas kõver, kõik tõukurid ja klapid sodid, keti hammakas pooleks. Hea õnne korral, et kaas on taastav ~40k.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

"Uut" mootorit ei taha?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#15

Paar pilti olukorras ehk? Vea algpõhjust ka annab tuvastada?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#16

Algselt postitas: iisak
"Uut" mootorit ei taha?

Olen pakkumistele avatud. Fenderneti vahendusel mootor ~35k. Auto on Laki Troostsi ja ma ise pole vaatamas käinud, seega vaatepildist ei tea midagi.

Edit: Kas selline varjant on mõtekas ost antud hetkel?
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: rantto
Algselt postitas: iisak
"Uut" mootorit ei taha?

Olen pakkumistele avatud. Fenderneti vahendusel mootor ~35k. Auto on Laki Troostsi ja ma ise pole vaatamas käinud, seega vaatepildist ei tea midagi.

Edit: Kas selline varjant on mõtekas ost antud hetkel?

Seda viimast lahendust kasutades (juhul kui see mootor sobib) on kulu kõigeväiksem kuna ülejäänud tükid saad veel varuosadeks müüa ;)

Aga see auto on miskipärast juba kuudeviisi müügis olnud...
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#18

Aga äkki oleks môistlik leedu/inglismaa poole vaadata, 9-3 tid seal juba ~3k euri maksavad (kui vähe laksulised v rool valel pool), pääsed oluliselt väiksema väljaminekuga ja saad miski koguse juppe ka müüa?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#19

Algselt postitas: epsum
Aga äkki oleks môistlik leedu/inglismaa poole vaadata, 9-3 tid seal juba ~3k euri maksavad (kui vähe laksulised v rool valel pool), pääsed oluliselt väiksema väljaminekuga ja saad miski koguse juppe ka müüa?

Idee on hea, paari päeva jooksul selgub mis teema plokikaanega on. Ise kaldun ka juba avariilist masinat soetama. Jumalad ehk kommenteerivad kas see minu poolt väljapakutud 9-5TiD mootor õnnestub 9-3 peale aretada? Eelnevalt tuleb muidugi põhjalikult üle vaadata. Samas kel pakkuda 2,2TiD 92kW matsuga masin või ainult mootor siis ootan pakkumisi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: MadMan
Paar pilti olukorras ehk? Vea algpõhjust ka annab tuvastada?
Algpõhjuseks on 90% juhtudest liigveninud kett(ketid),mis hävitavad tasahilju pinguti(d) ja tallad(ka hammasrattad). Ühel hetkel annab nõrgim lüli järele:red:.
Pagan,arumaeisaa,miks kõiki GM`i mootoreid need kettide-tuulutuste- kolbide-saalede jne. hädad kummitavad?
Miks samal ajal MB ja BMW tehnika näiteks ei eelda üleüldse mootoritransmissiooni detailide vahetust ka poole miljoni km. läbisõidu järel? Samas detaile toodavad samad tehased ja sama kvaliteediga:freak: .
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#21

Kahjuks või õnneks, aga GM-i mootorid veel kõige hullemad selles osas. Uuemate ketiga Audide kohta olen kuulnud, et need ketid ei pea üldse vastu. (vist mingil mudelil lausa alla 100tuh. aga võin eksida). Ma arvan, et nende detailid peaks ka enam-vähem (või täpselt) samast kohast tulema.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

Eks see ikka mootori projekteerimisel tehtud kompromisside põhjustet ole.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#23

Käisin eile Troostis masinat vaatamas. Kõigi eelduste kohaselt hakkas sisselaskekollektoris olev klapp rändama mis põhjustas ka mehaanilise vea. Mingil hetkel pääses ta mootorisse(jättis kolvile paar jälge) ja kuskilt pidi midagi järgi andma. Eelnev hääl mootoris(tõks) põhjustas väljalaskekollektori lahtiolek.

Lisatud failid
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#24

Kahju küll, et nii läks, aga hea on see, et ei olnud viga keti mehhaaniline kulumine. Pildi järgi tundub see hammakas küll minimaalselt kulunud.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

Algselt postitas: saab9-3
Kahju küll, et nii läks, aga hea on see, et ei olnud viga keti mehhaaniline kulumine. Pildi järgi tundub see hammakas küll minimaalselt kulunud.

Samas selle klapi seisukorda peaks saama kontrollida. Klappi eraldi ei saagi, VMi kaudu saab uue sisselaske.
Vasta