Nonii, siit tuleb siis uue aasta "kingitus" autojuhtidele
Postimehe artikkel
Kütuse hind
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14426
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Aga see oli ju ammu teada, et aktsiisid kerkivad vastavalt euroopa ühendriikide poolt etteantud tasemele. Mida siin ikka piriseda. Tänu maailmaturu hindadele on ju palju suurem tõus olnud, kui see aktsiisitõus.
Ja tegelikult, kui suur see summa siis ikka on, mis su taskust hammustatakse? Sõites paagitäie nädalas, on see summa ~300-350 EEK kuus. Jätad natuke õlut ostmata, ongi tervislikum..
Ja tegelikult, kui suur see summa siis ikka on, mis su taskust hammustatakse? Sõites paagitäie nädalas, on see summa ~300-350 EEK kuus. Jätad natuke õlut ostmata, ongi tervislikum..

Vabandust OT pärast aga selle lause eest Cyber põled sa kord põrgus:evil::evil::evil:Algselt postitas: Cyber
Jätad natuke õlut ostmata, ongi tervislikum..![]()
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14426
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
jajah ..
burn, m...f...r, burn.. Arvestades ka järgmise aasta alkoholiaktsiisi tõusu, siis pead sa tõesti ainult mõned õlled ostmata jätma..
(EPL-i artikkel)


Kiire matemaatika andis tulemuse, et iga kilomeeter mis maha sõidan, muutub ca. 18 senti kallimaks... Ja kuna ei ole sunnitud iga päev sadu kilomeetreid läbima, siis see lisakulu ei eruta väga! Ehk siis, selle peale lööksin Cyber'i kombel käega
Aga tegelikult on ju nii, et selle tulemusena muutub kõik kallimaks, sõltuvalt sellest kui suure osa mingi kauba või teenuse hinnast moodustab kütuse hind.

- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
"Lisaks hakatakse uuest aastast aktsiisiga maksustama ka maagaasi ja elektrienergiat." 
Järgmisel aastal pannakse ka tagumikule andurid, kuidas aktiisikaup võibolla ilma kontollita.

Järgmisel aastal pannakse ka tagumikule andurid, kuidas aktiisikaup võibolla ilma kontollita.
__In Boost We Trust__
- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3186
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kütuse hind mõjutab ju kõiki, isegi neid kellel autot pole. Kõik teenused ja kaubad kallinevad selle tulemusena. Lätis veel aktsiise ei tõsteta, kel piir lähedal käib sealt jooke ostmas ja kütust tankimas:)
Algselt postitas: Cyber
Aga see oli ju ammu teada, et aktsiisid kerkivad vastavalt euroopa ühendriikide poolt etteantud tasemele. Mida siin ikka piriseda. Tänu maailmaturu hindadele on ju palju suurem tõus olnud, kui see aktsiisitõus.
Ja tegelikult, kui suur see summa siis ikka on, mis su taskust hammustatakse? Sõites paagitäie nädalas, on see summa ~300-350 EEK kuus. Jätad natuke õlut ostmata, ongi tervislikum..![]()
Igati mõistlik jutt tegelikult. Kuid foorumites ja artikli kommentaarides läheb selliste uudiste peale igavene hala ja vingumine lahti.
Protsentuaalselt polegi väga hull tõus aga tõesti ka muud hinnad ronivad tasapisi üles selle tõttu.
Läti kohta niipalju, et ka nemad peavad aktsiisi LE miinimumtasemele tõstma, niiet odavam kütus seal on suht ajutine nähtus.
Veel seadust kommenteerides - mulle jäi arusaamatuks, miks on lennukibensiini aktsiis nii madal 1.1 kr/l, samas kui autokütusel on 5.6kr/l. Lendamine on luksuskaup ja luksust tuleks ikka ennekõike maksustada.
Tuleb Kuningas hankida, meil siin on yks olemas ja "royal degree" x ja y ytlevad, et bensiini hind on 100 ja 80 filsi liitrilt. Ei huvita meid maailma hinnad ega muud asjad.
Monarhia ruulib:)
Monarhia ruulib:)
Ühe liitri rapsiõliga saaks sõita hea kakskümmend km, aga mõelge kui kaua sellega praadida saaks!!:) Hinnaklass diisliga juba sama... Mingi murrang väärtushinnangutes? No ei saa ju ignoreerida, kandes endas eestlase traditsioonilist mõtteviisi. See sügis sai küll vähesega läbi, tankisin ainult korra kahe kuu kohta ja tegelikult sai omaarust kõvasti ringi sõidetud. Jalgrattale panin juba naelkummi alla talve puhul, siiski. Head aastavahetust Saabifoorumile!
Algselt postitas: olaviv
Veel seadust kommenteerides - mulle jäi arusaamatuks, miks on lennukibensiini aktsiis nii madal 1.1 kr/l, samas kui autokütusel on 5.6kr/l. Lendamine on luksuskaup ja luksust tuleks ikka ennekõike maksustada.
Võib-olla sellepärast, et lennukid kulutavad enamuse oma kütusest mitte oma riigi territooriumi kohal ja saaste jääb teiste territooriumite kanda. Siseliinid aga moodustavad üldisest mahust nii väikse osa, et ei peeta "arvestatavaks", samuti mõjuks see siseliini lennuhinnale paraja matsuna.
Väga ei jaga seisukohta, et hakkab hala peale, sest lisaks bensule on veel "10 asja" mille arvelt pigistada (vähem õllet juua) tuleb.
Kellelgi ei oleks vist selle vastu midagi, kui sõidukilomeetri hind ikka soodsam oleks, või kuidas ?!
-
- Postitusi: 36
- Liitunud: N Mär 08, 2007 17:39
- Asukoht:
- Auto:
-Sellest 350-st kuni 500st eegustkoos muude aktsiise tõusuga saab aasta lõpuks ca 2000-2500.- eegune auk igakuises rahakotis.
Mis polegi nii väike summa. kaasavaraks taas edasilükatud € saabumine, mis laenajate tuleviku pisutki turvalisemaks suudaks luua. Vastse isana, hetkel teisele lapsele küll ei kipu mõtlema, ei näi see tulevik nii roosiline... Riik aga peaks käituma alati nii, et lapsed oleksid siia riiki alati teretulnud...
ei ole vingumine, vaid enda jaoks olen selle nii lahti mõtestanud....
Tänasel päeval annab ka eesti riik euribori muutustesse oma pisikese osa, kuigi see on väga kaugelt haetud, siis auribori muutused koos aktsiisi muutuse ja selle tagajärgedega tähendavad halvimal juhul isegi enam, kui 3-4 tonnist kadu kuises rahakotis...
Mis polegi nii väike summa. kaasavaraks taas edasilükatud € saabumine, mis laenajate tuleviku pisutki turvalisemaks suudaks luua. Vastse isana, hetkel teisele lapsele küll ei kipu mõtlema, ei näi see tulevik nii roosiline... Riik aga peaks käituma alati nii, et lapsed oleksid siia riiki alati teretulnud...
ei ole vingumine, vaid enda jaoks olen selle nii lahti mõtestanud....
Tänasel päeval annab ka eesti riik euribori muutustesse oma pisikese osa, kuigi see on väga kaugelt haetud, siis auribori muutused koos aktsiisi muutuse ja selle tagajärgedega tähendavad halvimal juhul isegi enam, kui 3-4 tonnist kadu kuises rahakotis...
Mõnes mõttes tervitatav, kui inimesed teevad autoga tõepoolest ainult vajalikke sõite, mitte ei sõida linnas maha 30km, et minna linna teise otsa 2kr/kg odavamat banaani ostma või ei veeda oma nädalavahetusi Statoilist kabanossi ostes ja seda kuhugi sööma sõites, et siis pärast minna kuskile drive-inni kohvi ostma. Teine tervitatav tendents on see, et vast hakkab rullnokkade masinapark kah veidi ohutumaks muutuma ja rohelise lehega 540 ja 750 mudelitähisega surmarelvi jääb teedel vähemaks.
Ideaalpildis võiks väga kallis kütus lahendada ka umbes Tallinna ja reedeõhtuse Tallinn-Trt maantee, kui ainult ühistranspordi kvaliteet siin riigis kriitikat kannataks.
Kõige valusam litakas ilmselt keskklassi noortele peredele, kes oma linnalähedastele põldudele ehitatud uutest küprokimajadest iga päev kahe autoga linna ja tagasi peavad saama.
Ideaalpildis võiks väga kallis kütus lahendada ka umbes Tallinna ja reedeõhtuse Tallinn-Trt maantee, kui ainult ühistranspordi kvaliteet siin riigis kriitikat kannataks.
Kõige valusam litakas ilmselt keskklassi noortele peredele, kes oma linnalähedastele põldudele ehitatud uutest küprokimajadest iga päev kahe autoga linna ja tagasi peavad saama.
Eks nende aktsiisidega ju ongi nii, et kõige enam mõjutab aktsiisitõus just madalama sissetulekuga inimeste elatustaset.
Et kui inimene, kes teenib 5000 kr kuus sõidab kuus 1000km maha, siis aktsiisitõusu tagajärjel tema pere peab oma sõitusid vähendama, et toime tulla.
Kuid inimene, kes teenib 50000kr kuus sõidab ikka sama palju edasi ja ei pea eriti millestki loobuma.
Sama juhtus ka ka ju alkoholi ja tubakaaktsiisiga, et vaesed jäid lihtsalt vaesemaks.
Aga noh eks see paras dog-eat-dog maailm ole.
Et kui inimene, kes teenib 5000 kr kuus sõidab kuus 1000km maha, siis aktsiisitõusu tagajärjel tema pere peab oma sõitusid vähendama, et toime tulla.
Kuid inimene, kes teenib 50000kr kuus sõidab ikka sama palju edasi ja ei pea eriti millestki loobuma.
Sama juhtus ka ka ju alkoholi ja tubakaaktsiisiga, et vaesed jäid lihtsalt vaesemaks.
Aga noh eks see paras dog-eat-dog maailm ole.
romza
Diisliliitri eest saab siis 17.50 välja käima hakata 

Algselt postitas: romza
Eks nende aktsiisidega ju ongi nii, et kõige enam mõjutab aktsiisitõus just madalama sissetulekuga inimeste elatustaset.
Et kui inimene, kes teenib 5000 kr kuus sõidab kuus 1000km maha, siis aktsiisitõusu tagajärjel tema pere peab oma sõitusid vähendama, et toime tulla.
Kuid inimene, kes teenib 50000kr kuus sõidab ikka sama palju edasi ja ei pea eriti millestki loobuma.
Sama juhtus ka ka ju alkoholi ja tubakaaktsiisiga, et vaesed jäid lihtsalt vaesemaks.
Aga noh eks see paras dog-eat-dog maailm ole.
Täpselt. Eks see on aegade algusest peale nii olnud, et kes rohkem teenib, see saab ka rohkem kulutada.
Küll aga oleks Eestis tervitatav maksustada luksusautod ja väga võimsad autod - kui ikka tõesti väga vaja on H2 roolis ringi kulgeda ja fossiilset kütust põletada, siis maksa kah nii, et veri ninast väljas, nagu igal pool mujal. Jääks sellist wannabe-rikaste harimatute ülbikute massi liikluses vähemaks, kes hetkel peamiselt tooni annavad. Selle papi eest võiks näiteks arendada ühistransporti - saaks kehvikud ilma mõrvata rahakotis oma sõidud tehtud ja tõsirikastel hummerimeestel oleks mujale kah parkida kui invakohtadele, kuna parklad paugust tühjemad.

USA-s näiteks Hummeri ostnud firmadele antakse maksusoodustus, kuid samas Toyota Priuse ostjaid nööritakse täiega.
Toyota on järjest enam hakanud USA-s müüma suuri V8 mootoritega nn Pickup-Truck autosid.
Kuid eks autode ostueelistuse kohapealt saab jääma määrajaks mugavus, võimsus, kiirendus ja kasutuslihtsus.
Kui ikka on näha, et mingid rullnokad oma elektri või biokütuse autodega annavad igale bensuõgijale lutti, siis hakkab ka arvamus muutuma, kuid sinna on veel mõnikümmend aastat aega....
Toyota on järjest enam hakanud USA-s müüma suuri V8 mootoritega nn Pickup-Truck autosid.
Kuid eks autode ostueelistuse kohapealt saab jääma määrajaks mugavus, võimsus, kiirendus ja kasutuslihtsus.
Kui ikka on näha, et mingid rullnokad oma elektri või biokütuse autodega annavad igale bensuõgijale lutti, siis hakkab ka arvamus muutuma, kuid sinna on veel mõnikümmend aastat aega....
romza
Algselt postitas: willAlgselt postitas: eeroz
Diisliliitri eest saab siis 17.50 välja käima hakata![]()
ja alates 01.08.08 maksad diisli eest 20. Ning, kui siia panna juurde dollari tugevnemine siis.......
Ei tea midagi, talvel on diisel tavaliselt kõrgema hinnaga olnud kui suvel.
Soomes hetkel odavaim diislihind 1.089€, seega seal on kütus aasta algusest odavam kui siin
