Mootoriõlid: 5W30 või mis?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#1

Ühel saabilehel on selline arutlus:
http://www.saabspokane.com/saab_flyer_2.htm
kus väidetakse, et vedelam õli on autotootjate püüe järgida üht tobedat regulatsiooni, millel pole erilist reaalset väärtust ja mis põhjustab mootorite kiiremat hävimist.
How do lighter oils shorten engine life? My 40 years of experience with engines has shown that the engine bearings, (Connecting Rod, and Crankshaft Main Bearings) will bear the brunt of the damage. Engines older than 60K miles old will also wear out camchains, pistons, and valve guides if 7000 -10,000 mile oil changes are adopted to "reduce waste byproducts" of automobiles.

As to engine bearings, even the 10 wt. Multi-grades, (10-30; 10-40 & even 10-50’s), synthetic and non-synthetic, do not cushion the engine bearings sufficiently after 60K. There are wide parameters in the way oils are rated for viscosity and as a Saab Specialist- I have known for 30 years that the 10-weights were not viscous (thick) enough at operating temps. Any farmer knows that straight 30 wt. oil is much heavier than any 10-30, 10-40 and sometimes 10-50’s depending on the operating temperature of the oil.

In California, we used 20-40 oils, and in the northwest- Mobil 1 (15/50) works best. In winter- we mix 10-30 and 15/50 for the proper viscosity.

Neil on seal soe aastaringi ja talvedki suhteliselt leebed.
Kuna järjest rohkem otsustavad masinate hooldustingimuste üle müügimehed mitte insenerid.
Mis meie tingimustes õige oleks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

väga hea valik oleks ka meie tingimustes 5 W -30.
aga kahjuks yldse 30 lõpuga õlisid vähe myydakse meil.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

5w30 on meil valikus nii castrol kui ka LIQUI MOLY:notworthy:
freddirek
Postitusi: 49
Liitunud: R Juun 29, 2007 16:27
Asukoht:
Auto:

#4

Küsin kindluse mõttes üle, kas Castrol 5w30 slx Profesional powerflow longlife sobib Saab 9-5 2001 a 136 kw mootorisse? Ette tänud!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Tavakasutajal erilist vahet pole, mis sisse kallad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Lihtsalt Castroli,kui brändi tooted on selgelt ülehinnatud,arvestades hinna-kvaliteedi suhet ja võrreldes näiteks Liqui Moly sarnaste toodetega.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

Minumeelest on need USA jutud mootoriõlide kohta meie jaoks üsna kasutud. Esiteks räägivad nad seal USA autodest, mis aga on Jaapani ja Euroopa omadest tehnika poolest generatsioon maas. Teiseks on seal autode osas hinnatundlikkus üsna suur, mis tähendab, et turul on ka palju hästi odavat ja (meie mõistes) madala kvaliteediga õli, kütust jne.
Kuid õige on see, et mootori tootja soovitust õlide osas tuleb järgida, vedelam õli ei pruugi mõnele vanema tüübi mootorile sobida, õlipumba tootlikkus, laagrite tolerantsid jne. Ning kliima mõju muidugi ka, võibolla tõesti kuumal suvel ei pruugi nW30 piisavalt "õline" olla.
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#8

Koos turbo remondiga vahetasin ka õli (kuigi korralise hoolduseni oleks veel aega olnud). Sellest ka küsimus, et kuidas autole selgeks teha, et hooldus on tehtud ja et ta hakkaks uuesti nullist õlivahetuseni jäänud kilomeetreid lugema?
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#9

Seda peab Techiga mudima.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Ei pea.SID`i nupukombinatsiooniga mängides saab ka.
Kasutaja avatar
kapaa
Postitusi: 116
Liitunud: N Okt 15, 2009 18:46
Asukoht:
Auto:

#11

Aga milline se nupukombinatsioon on?
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Trionic
Ei pea.SID`i nupukombinatsiooniga mängides saab ka.

Seda ma ei teadnud.
Ma arvasin, et lihtsalt on võimalik see ''time for service'' kiri eest ära saada, aga et mälusse jääb asi edasi tiksuma ja et nullimiseks ikka techi vaja.
Kui seda SID'i mudides teha saaks oleks ju jah huvitav teada ;)
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#13

keerad võtme asendisse on.
Vajutad korra nupule clear ja siis vajutad uuesti ja hoiad kuni 8 sec nuppu all, kuni ekraanile ilmub tekst cleared.

Vähemalt nii ütles programm autodata.

Lisatud failid
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#14

hmm... toimisin vastavalt juhendile, aga tegi ainult ühe piiksu ja ekraanile ilmus tekst cleared.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#15

Nii ta peaks tegema jah, aga kas see ikka nullib service intervalli? Ma nagu mäletan, et sellega saad ainult häirivast kirjast sidil lahti...
Vasta