1. leht 3-st
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 0:36
Postitas aix6
Tere!
Praeguseks juba umbes kuu aega tagasi saime endale uue pereliikme.
Nüüd siis lõpuks sooviks teda ka teile kõigile tutvustada, hoogu on juba kaua võetud (isegi Saabneti numbrialused olemas

)
Auto on 9-5 aero, universaalkerega ja automaatkäigukastiga. Esmane registreerimine 12/2003, kuid mudel juba 2004 aasta. Ehk siis uus displei, mis ei tohiks enam niimoodi piksleid kaotada nagu eelmine ja ilmselt veel muid asju, mida ma lihtsalt ei tea.
Auto istub 17 tollistel velgedel, millele oli autoga kaasas üks jooks korralikke suverehve ja naastrehve, mis hetkel all. Seoses velje suure mõõduga kartsin, et tuleb hakata võitlema pikirööbastega, kuid võta näpust, püsib väga hästi rajal.
Lisadest on olemas kõik, mis eluks vajalik ja palju rohkemgi. Näiteks on lisaks tehases külge riputatud varustusele ka gaasiseade. Viimast veel kasutanud pole, gaasi tankimise kogemus puudub ja seega kogun hoogu, et minna gaasitanklasse koos kellegagi, kes "biiti" mõistab.
Puudust tunnen tulede pesuritest, mida mu suureks üllatuseks ei ole. Esituled on tavalised, mitte ksenoonid ja hetkel ei tunne, et millestki ilma oleks jäänud kuna tuled on väga head.
Auto leidis meid kõikvõimsa auto24 portaali kaudu ning eelmine omanik rääkis, et auto toodud aasta aega tagasi aeroporti kaudu Saksamaalt.
Ehk siis siiani vaid positiivsed emotsioonid ja puhas sõidurööm. Kindlasti on midagi olulist veel, mis hetkel kirja panemata jäi, lisan hiljem juurde.
Üritan ka mõne pildi lisada ja loodan, et eelmine omanik ei pahanda, et ma tema pilte kasutan kuna endal ei ole veel õnnestunud teha häid pilte.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 0:42
Postitas aix6
Siin pildil on veel õrnalt hoomatav ilus ja korralik Saabi märk kapotil. Nüüd see enam kahjuks nii ilus ei ole, sest Ülemiste Jazz kiirkäsipesulas lasti sealt värv maha

Ma ausalt öeldes ei kujuta ette kuidas see võimalik üldse on, aga pesulast koju jõudes pidin tõdema fakti, et märk on rikutud.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 0:43
Postitas aix6
Kõrvalistujapoolset ruumi vähendab natukene keskkonsooli küljes olev handsfree süsteem, mis sobib ainult teatud seeria Nokiale ning mida mina ei suutnud tööle panna
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 0:43
Postitas aix6
Siin pildil on bensiiniluugist alla poole vaadates näha ruudukujulist musta katikut. Selle taga on peidus Gaasiseadme tankimisava.
Gaasipaak/balloon asub pagasiruumis varuratta koha peal.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 1:13
Postitas aix6
Nüüdseks on meie pere uuel liikmel läbitud esimene hooldus meie peres olles.
Hoolduse tegemiseks valisin Troost auto kuna jutud, mida olin kuulnud, olid vaid ülivõrdes. Sedasama ei saa öelda VM'i kohta, paraku.
Troost autos käisime autot uurimas/logistamas ka enne ostu.
Esimese hoolduse sisse mahtus õlivahetus, tagumised piduriklotsid ja klapikambri kaane tihend.
Mõned asjad, mis veel ees seisavad:
- oleks vaja ära vahetada poolraami puksid (ununenud, kas eesmised või tagumised).
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
Tean, et osadel autodel asub see andur rattakoopas, kui Saabil kah nii, siis võis selle lõhkuda näiteks koopasse ära külmunud lumi. Äkki?!
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 1:30
Postitas nampat
Palju õnne! Masin ülimalt kena
Välistemperatuuri andur asub esimese stange küljes numbrilauast natukene allpool ja keskel. Vähemalt minu masinal on see seal. Sai kevadel vahetatud, sest hakkas näitama, et väljas on 48 kraadi sooja, kuigi olid veel miinus kraadid. Maksis see andur minuarust mingi 200 eeksu.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 1:35
Postitas qdwin
Algselt postitas: aix6
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus
Välistemperatuuri andur asub alumise iluvõre keskel. See on võimeline korraliku survepesu korral kinnitusest välja lendama.
Aga peale öist seismist kiiksub midagi tagaratta juures just tagurdades ikka kohe väga valjult. Kässar? Kiuks haihtub peale mõningat sõitu.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 1:42
Postitas aix6
Algselt postitas: nampat
Palju õnne! Masin ülimalt kena
Välistemperatuuri andur asub esimese stange küljes numbrilauast natukene allpool ja keskel. Vähemalt minu masinal on see seal. Sai kevadel vahetatud, sest hakkas näitama, et väljas on 48 kraadi sooja, kuigi olid veel miinus kraadid. Maksis see andur minuarust mingi 200 eeksu.
Mul on enamus ajast ees kolm kriipsu ent kui näitab, siis jooksevad seal igasugused numbrid alates -40 kuni +40
Aitäh info eest, meeldiv kuulda, et see andur ei olegi meeletult kallis.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 1:46
Postitas aix6
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: aix6
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus
Välistemperatuuri andur asub alumise iluvõre keskel. See on võimeline korraliku survepesu korral kinnitusest välja lendama.
Aga peale öist seismist kiiksub midagi tagaratta juures just tagurdades ikka kohe väga valjult. Kässar? Kiuks haihtub peale mõningat sõitu.
No ikka piisavalt valjult, et esimest korda täitsa ehmatas. Käsipidurit ei kasuta, seega vist ei tohiks selles asi olla.'
Kiuks kaob kui alustada edaspidi liikumist, teeb korraks kiuks ja vaikus ning ülejäänud päeva jooksul seda heli rohkem ei kuule. Olen tähele pannud, et just külmade ilmadega kuuleb seda heli.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 2:12
Postitas tõh
mul näitas ka temp andur, et õues on +20, kui tegelt oli +5. kiskusin anduri küljest, viisin tuppa, kuivatasin ära ning paari päeva pärast panin tagasi külge. siiani töötab korrektselt.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 11:33
Postitas Helix
Tuledepesuritest. Äkki nad lihtsalt ei toimi? Luugid on küll selgelt näha ja olemas. Facelifti järgsel 2002- mudelil on lihtsalt luuad asendatud survepesuritega.
Aga pill on aus, ma tean mida te tunnete

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 15:35
Postitas Ingvar
See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 17:39
Postitas fofa
Algselt postitas: Ingvar
See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.
Ei kujuta ette, mitut erinevat sorti kriuksumisi sealt tulla võib, aga samad sümptomid vaevavad sünnist saati ka minu masinat. Eks esimeses hoolduses paistab, mis kamm on, kui on.
Aga et teemas püsida, siis selle kerega (2005 esispoiler), Hirshi tiivaga ja selle veljega must Aero on kõige ilusam Saab üldse. Respect. Kahju et selliseid enam ei tehta

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: P Jaan 13, 2008 17:54
Postitas kasparius
Minumeelest kah parim põll/spoila mis 9-5l olla võib.
Tore on, et sain sõbra Saabiusku aetud.

184kw täitsa tore ju.
Varsti tunned kuidas sellest vähe on

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: E Jaan 14, 2008 2:14
Postitas RistoAe...
Algselt postitas: fofa
Algselt postitas: Ingvar
See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.
Ei kujuta ette, mitut erinevat sorti kriuksumisi sealt tulla võib, aga samad sümptomid vaevavad sünnist saati ka minu masinat. Eks esimeses hoolduses paistab, mis kamm on, kui on.
Aga et teemas püsida, siis selle kerega (2005 esispoiler), Hirshi tiivaga ja selle veljega must Aero on kõige ilusam Saab üldse. Respect. Kahju et selliseid enam ei tehta
Ma mõtlesin, et ainult mul kriuksub. See jah selline imelik heli mis tekib just niisketel ilmadel. Vahepeal kui lumi maas ja oli nö. kuiv külm siis oli vaikus majas. Käisin korra ka Troostis ja lasin pidurid üle kontrollida. Midagi ebaloomulikku nad seal ei leidnud. Tuleb nüüd uuesti tagasi minna eks uurib siis põhjalikumalt.
Auto on igati pinks-ponks. Kuidas auto selle gaasisüsteemiga käitub, kas kiirendab samamoodi nagu bensiiniga? Olen kuulnud, et gaasiga on nagu jõudu vähem.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: E Jaan 14, 2008 9:10
Postitas kasparius
Aix ei julge gaasi tankida:)
Mul oli gaasiseade kunagi saabil ja oli jah uimasem. Maanteel hea kruisimiseks.
Naisel gaasi tankima ei soovita minna.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: E Jaan 14, 2008 9:34
Postitas Joonas
To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: E Jaan 14, 2008 22:10
Postitas MaxPower
Algselt postitas: jfs
To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?
orig. konksul jäi küll näha ning võtsin ära, ei meeldinud.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: E Jaan 14, 2008 23:22
Postitas Skol
tulede pesurid ju täitsa olemas sul! võimalik et eelmine omanik lasi nad lahti ühendada voolu alt sest nad söövad tohutult aknapesuainet.
mul ka alles kuu aega sama auto aga norras nädalasel suusareisil käies kulus 8L pesuvett. Kui õppisin uue tehnika ära esiakna pesemisel nii et tuledepesurid ei hakka kaasa pesema, olen siiani ühe ja sama pesuainega hakkama saanud. Lase tuledepesurite mootorid üle kontrollida.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:10
Postitas aix6
Algselt postitas: Skol
tulede pesurid ju täitsa olemas sul! võimalik et eelmine omanik lasi nad lahti ühendada voolu alt sest nad söövad tohutult aknapesuainet.
mul ka alles kuu aega sama auto aga norras nädalasel suusareisil käies kulus 8L pesuvett. Kui õppisin uue tehnika ära esiakna pesemisel nii et tuledepesurid ei hakka kaasa pesema, olen siiani ühe ja sama pesuainega hakkama saanud. Lase tuledepesurite mootorid üle kontrollida.
Nii mitmed on seda juba väitnud, et peaks kindlasti pesurid olemas olema.
Tundub, et peab vist Troosti pöörduma, järgmise hoolduse ajal näiteks.
Milline see uus tehnika on muidu?
Tänud
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:12
Postitas aix6
Algselt postitas: MaxPower
Algselt postitas: jfs
To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?
orig. konksul jäi küll näha ning võtsin ära, ei meeldinud.
Puudub info selle kohta veel, uurin asja ja annan teada.

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:21
Postitas Marten
Algselt postitas: aix6
Milline see uus tehnika on muidu?
No kuule... ega see ainus Saab pole siis, millega sul kogemusi oleks:wtf: Vat meie 9-3'del on sama teema, et kui kangi piisavalt kaua oled enda poole tõmmand, siis laseb tuled ka täis, aga kui tasakesi törtsutad, piirdub ainult esiklaasiga... ja krt kas 9-5 mitte kaks korda neid tulesid täis ei lasknud?
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:27
Postitas aix6
Algselt postitas: kasparius
Aix ei julge gaasi tankida:)
Mul oli gaasiseade kunagi saabil ja oli jah uimasem. Maanteel hea kruisimiseks.
Naisel gaasi tankima ei soovita minna.
Peaks siis mõnikord tankima minema

Ma arvan, et elan mõne hobuse puudumise üle, kokkuhoiu nimel.
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:28
Postitas will
Laseb jah kaks korda ning töötavad ainult siis, kui lähi/kaugtuled põlevad.
Ning korra kangi tõmmates ei hakka tuledele vett jagama:)
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6
Postitatud: T Jaan 15, 2008 0:32
Postitas aix6
[/quote]
Vat meie 9-3'del on sama teema, et kui kangi piisavalt kaua oled enda poole tõmmand, siis laseb tuled ka täis, aga kui tasakesi törtsutad, piirdub ainult esiklaasiga... ja krt kas 9-5 mitte kaks korda neid tulesid täis ei lasknud? [/quote]
9-3' el veel see kah, et tulepesurid aktiveerusid igal kolmandal kangitõmbel?!