1. leht 1-st

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 15:28
Postitas suur
Juhtusin eile õhtul telekast saadet "how it's made" nägema ja seal näidati parasjagu autode termostaatide valmistamist. Ja saingi lõpuks termostaadi tööpõhimõtte teade.

Väga lihtne kogu asi on üles ehitatud vaha soojuspaisumisele. Sula vaha soojuspaisumistegur pidi väga soodne olema.
Klapi surubki lahti vaha, mis temperatuuri kasvades kasvab.

Nüüd aga küsimus - mis kurat selle väga lihtsa tööpõhimõttega termostaadi juures pe*se läheb, et teda iga aasta vahetama peab? Vaha hakkab lekkima või mis?

Ing. keelne termostaadi jutt:
http://auto.howstuffworks.com/question248.htm
The secret of the thermostat lies in the small cylinder located on the engine-side of the device. This cylinder is filled with a wax that begins to melt at perhaps 180 degrees F (different thermostats open at different temperatures, but 180 F/82 C is a common temperature). A rod connected to the valve presses into this wax. When the wax melts, it expands significantly and pushes the rod out of the cylinder, opening the valve.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 15:59
Postitas gsaab
Seal samas saates muidu rääkis sellest ka ;) miks termostaat enam ei tööta. Ilmselt kõige parema vastuse oskavad need öelda kes termostaate vahetavad.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 19:56
Postitas sigaelmar
Kas teda just iga aasta vahetama peab..... Osad termostaadid mädanevad katki, võibolla on tosool süüdi?

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 21:02
Postitas Trionic
Kallimad ja keerukamad kestavad ka üle 10 aasta.Mu Hallil läks just vahetusse ja seda ennetavalt. Oli teine koos masinaga 95ndal külge poogitud.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 21:14
Postitas suur
Algselt postitas: gsaab
Seal samas saates muidu rääkis sellest ka ;) miks termostaat enam ei tööta.
See jäi kahe silma vahele.

Aga no aasta tagasi vahetasin termostaati ja nüüd jälle porno majas. Kui termostaat välja võtta siis näeb välja nagu uus. Ja just tonnisel on see aastaga hävimine. teistel autodel pole nagu eriti kuulnud sellist jama (mingi sõber kurtis vana sierraga sama jama).

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 22:37
Postitas tripp
Algselt postitas: suur
Aga no aasta tagasi vahetasin termostaati ja nüüd jälle porno majas. Kui termostaat välja võtta siis näeb välja nagu uus. Ja just tonnisel on see aastaga hävimine. teistel autodel pole nagu eriti kuulnud sellist jama (mingi sõber kurtis vana sierraga sama jama).

Ma ka 9-5-l eelmisel talvel vahetasin, praegu näitab jälle väsimise märke :gun:. Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: T Jaan 15, 2008 22:44
Postitas suur
Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..
Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: K Jaan 16, 2008 6:43
Postitas Trionic
On OEM omast kallimaid ja kvaliteetsemaid.Kestab ka saabidel Wahler 3-4 aastat ja rohkemgi.
Ära väsib termostaadi bi-metallvedru,mitte parafiin.
Ja kui mootorit on mingil põhjusel üle kuumutatud,siis hävib termostaat praktiliselt kohe( koos sellega ka klapisääretihendid,kui need just teflonkummist ei ole).

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: K Jaan 16, 2008 11:02
Postitas Homer
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..
Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.

Uuemaid MB-sid ei tea, aga näiteks W124 Mersul on just Wahler OEM tootja.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: K Jaan 16, 2008 11:06
Postitas Jupats
Kas 9-5tel on ka orig. Wahler? Minu omal tiksub 8 aasta:D

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: K Jaan 16, 2008 13:33
Postitas NO FEAR
Originaal peabki kauem vastu. Nii, kui paigaldad järelturu saasta, hakkadki vahetama.

Vennikesed ... seal soovivad ka elada.
Igatahes minu 15 aasta autode omamise ja remontimise kogemus on küll selline ja ega kaubandusega töötavad mehed teist juttu ei räägi.

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: N Veebr 21, 2008 7:59
Postitas suur
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..
Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.
Termostaadi kohta selline info.
Käisin eile VM'is mingeid plastklibakaid ostmas ja nii muuseas küsisin ka termostaadi hinda. Tuli välja, et OEM termostaat on ODAVAM, kui B-osana müüdav Wahler. Loomulikult ostsin A-varuosa kohe ära.

Ilmnes veel üks huvitav fakt - Tonnisel (vähemalt uuema otsa tonnisel) ja 9-5'l on sama termostaat. Vähemalt margiesinduses väideti nii (usun neid).

Kui vabam moment tekib, vahetan termostaadi koos jah- vedelikuga ära.

Lisatud failid

Termostaat läbi - Miks?

Postitatud: N Veebr 21, 2008 16:57
Postitas mad1
no vana tõde: tihtilugu ongi nn a osa odavam kui nn b osa,mis siis ka tegelikkuses on siiski a osa:)
kuna tihti on nn b osa kvaliteetsem, siis peabki b osa olema kallim..see pole muidugi reegel

sellest teemast pikemalt siin linke.meenutuseks:

http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... 9#pid91324

http://ec.europa.eu/comm/competition/ca ... ure_et.pdf

teada tuntud põhjus, miks varuosad ei kesta on selles, et kokkuhoiupoliitika ja äge konkurents tööstuses sunnib kasutama aina odavamaid materjale..sellest siis ka kvaliteedi ning kestvuse langus uuematel autodel

tendents on ikkagi selles suunas: sõidad paar-kom aastat ja võtad uue masina ja vana tagasi või kusagile ida-euroopa turule...arenenud ühiskonnas pole auto ekspluatatsioon peale garantiiaega enam otstarbekas ega mõttekas