aku laadimine

Teemad elektroonikast...
Vasta
daidalus
Postitusi: 82
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#1

Ma murega.

Et mul Saabil mingid kaootilised voolulekked, mis aku tühjaks tõmbavad.

Siis üks soovitus meistrilt oli aku korralikult täis laadida. Et siis saaks aku testigi teha.

Ma siin sõbra käest sain vana veneaegse akulaadija, aga ma hakkasin natuke nende aegade ja asjade pärast muretsema.

Laadija on selline silindrikujulise plekist korpusega võprjamitel tip vsa-10A. väljastatav pinge on 6-6-12V, väljastatav vool 8-13.5-8A. Hind 17rub 50kop.

Küsimus on selles, et kui kaua ma sellise aparaadi taga teda võiks hoida? Ma justkui mälust kaevan välja sellise heiastuse, et see hape läheb mingil hetkel aku sees keema. Aga kas see ka akule kahjulik on? Aku ise on delphi ca 60 Ah, täpselt ei mäleta, kas oli 55 või 65 või 60.

Et siis sellist loogilist aega tahaks teada, millega midagi hirmsat ei juhtu, aga aku saab täis.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#2

no ise kasutanud ka veneaegset laadijat ja saab aku laetud küll:thumb:

akut laetakse üldiselt ühe kümnendikuga mahtuvusest-ehk siis 60 Ah akut 6A vooluga.
Ja elektrolüüt peabki mulisema hakkama ja paar kolm tundi võid küll teda seal hoida. Katsu käega aku korpust, et liiga kuumaks ei lähe ja NB laadimisel eralduvad gaasid on plahvatusohtlikud..

Muidugi on igasugu keerulisemaid laadimis-tühjendamistsükleid, millega üritatakse vana akut turgutada, aga kui su aku ikka veel kasutuskõlblik on, siis saad ta minu jutu alguses toodud süsteemiga küll täis..
Ja kui aku õues täitsa tühi oli, siis külmaga läheb täitsa jäässe, siis peaks ennem laadimist ikka toas üles sulama.
Ise ka meelitasin sellist akut alguses väiksema vooluga...
daidalus
Postitusi: 82
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#3

Nii et see 8A, mida see trafo pakub, on sellele akule justkui palju?

Trionicu soovitus oli pigem nõrga vooluga täis laadida. Sel laadijal mingit voolu reguleerimise võimalust ei paista. Ei teagi kohe, olla või mitte olla. Aku ise on alla kahe aasta vana, nii et peaks veel käima küll.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#4

minu vene laadijal annab ise regullida ja ampermeeter on ka peal. Arvasin, et sinu omal on ka.
No 8a saab ka laadida, siis jälgi lihtsalt, et hullult keema ei lähe ja lae lühemalt.
Väga väikese vooluga, kui õigesti mäletan, ka ei soovitatud laadida-plaadid sulfateeruvad ära.
Lühidalt-kui on vaja ikka laadida lae ära, aga ära ise samal ajal magama jää, vaid hoia asjade käigul silma peal;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

Mul kodus üks lääne päritolu laadija riiulis. Kui venelasega jänni jääd, võin oma laenata (eeldusel, et see liiga pikaks ajaks laenutusse ei jää).
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Arvesta nii, et kui aku päris tühi, siis sinu 60Ah aku puhul 6 ampriga laadimine peaks kestma u. 13 tundi.
Seda nimetatakse 0,1C laadimiseks - C on siis aku mahutavus ampertundides.
Aku nimelt selline asjapulk, et täpselt samapalju energiat ta välja ei anna, kui laadimiseks läheb. Seepärast peab laadima umbes 1,3x "kauem".
8 ampriga laadimine siis vastavalt ~10 tundi. Aga tuleb meeles pidada, et kui laed 0,1C-st suurema vooluga, tuleb ka paremini jälgida, et akut liiga kaua ei keedaks.
See vene võprjamiitel võib olla päris kahtlane asi. Kui pole ampermeetrit küljes, siis jumal teab mis voolu ta tegelikult annab. Alguses ehk tõesti 8 amprit ja mõne tunni pärast juba 5 või veel vähem. Siis on üsna raske hinnata, millal aku tegelikult täis on. Kõrv vastu akut ja kui tugevalt muliseb, siis tunnike veel laadida. Ei hakka ju tänapäeval keegi elektrolüüdi tihedust mõõtma, mis annaks täpse info aku laetuse kohta...nagu vanal heal ajal tehti :cool:
daidalus
Postitusi: 82
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#7

No tundub, et sain hakkama.

55 Ah oli see aku ja 9 tundi ma teda laadisin. Mulises kogu aeg ja mingit erilist valjenemist ma ei täheldanud. Lõpuks oli aku üsna soe, aga kuum ma ka ei ütleks.

Tänu.

Et see kaootiline leke ka sama kergelt kaoks...

Ega keegi ei tea öelda, kas mingi selline vidin, mis salongi sigaretisüütajasse käib, võimaldab lekke ilmnemist tuvastada? Ma olen näinud ühte, mis aku laadimist näitas, äkki on olemas mõni niisugune, mis pinget mõõdab jube täpselt?

Mul leke kaob tavaliselt vooluahela katkemisel ja siis on mõne tunni pärast aku ennast jälle kokku kogunud nii palju, et käivitub. Või siis mitte, sõltuvalt lekkimise kulgemise ajast.

Kurdetud, jälle kergem.

.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

selleks, et vaadata, kas vool kuskile kaob on vaja ampermeetrit; või sellist testrit, millega ampreid saam mõõta.
yks võimalus on, et võtad akult "+ "klemmi maha ja paned ampermeetri sinna vahele, et yks juhtme ots oleks akupeal ja teine mahavõetud juhtme otsa peal, ehk järjestikku yhendad( autol syyde väljas ja kõik tuled jne. kustutatud).
siis vaatad, mida näitab.mingi 0,... amprit võib ehk näidata, sest heal juhul sa unustasid ukse lahti ja salongitule põlema. peale tule väljalylitamist peaks päris 0,0.... näitama.
kui ei, siis lekib kuskilt ja hakkad viga otsima.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Päris 0,0 ei saa, kell kindlasti võtab oma osa. Aga muidugi see on äärmiselt väike.:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

, et saa s9K aru saaks,mida need "... " tähendavad mõõtsin asjad yle:
uks lahti 0,14 A ja uks kinni 0,09 A.

täpsetes asjades selliseid termineid ei kasutata nagu "äärmiselt väike " jne...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

Algselt postitas: daidalus
55 Ah oli see aku ja 9 tundi ma teda laadisin. Mulises kogu aeg ja mingit erilist valjenemist ma ei täheldanud. Lõpuks oli aku üsna soe, aga kuum ma ka ei ütleks.
Ei ole hea, et kogu aeg muliseb.

See viitab rikkis akule mille mahutavus on kõvasti langenud.
Mahutavus madal, siis saab ka ruttu "täis" ja kukub kohe keetma. Üsna kohe pärast laadija ühendamist.

6...8A laadides peaks täiesti tühi aku esimesed tunnid suhteliselt vait olema või ainult natukene kahisema.
(huh...pole ma nii ammu autoakut laadinud, et täpselt polegi kõik meeles :P)

"Mulisemine" on hästi ära tuntav...nagu vesi kannus keeks :)
daidalus
Postitusi: 82
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: ivomets
selleks, et vaadata, kas vool kuskile kaob on vaja ampermeetrit; või sellist testrit, millega ampreid saam mõõta.
yks võimalus on, et võtad akult "+ "klemmi maha ja paned ampermeetri sinna vahele, et yks juhtme.....

Eh, see jama kaob aku juhtme mahatõstmisega st, nii ei leia ma seda iial. Või vähemalt on leke kadunud pärast seda, kui starteriga aku kuivaks tõmmata ja sellest väike voolukatkestus tekkib (vähemalt ma arvan, et tekkib, kuna immo läheb peale).
Vasta