Starter ja pinge käivitamisel...
Kas on kellelgi analoogset kogemust. Alates mingist pinge väärtusest viskab starteri tagant ära. Näidiku järgi pinge langemisel alla 9,5V käivitamisel. Tõmbab mootorit ringi, teeb 1-2 pööret ja siis laseb starteri tühjalt pöörlema. Korduval käivitamisel (2-5x) hoiab vahel isegi niikaua taga, et käivitub. Suvel selline probleem korra oli, vana lühisesseläinud purgiga nässus aku väljavahetamisel probleem kadus. Nüüd mitut lühikest otsa sooja mootoriga täpselt sama effekt. Peab lihtsalt aku laadija taha panema? Süsteemi pinge on tavaliselt 13,6 (,7)V, igapäevane sõit vähemalt 2x25km.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui starter ikka järgi tuleb siis ilmselt sul aku viga vast ei ole.. rohkem kalduks arvama starteri viga. Kui tõmberelee jaoks enam voolu ei jätkuks siisi ei käi ka starter ringi. Viga vast seal teises starteri otsas.
Mul vanal saabil ka tõmberelee jamas sarnaselt. (ei sõltunud küll aku pigest) seal mingi plasstmass jubin oli ära väsinud. täpsemalt ei mäleta.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
viga tõmberelees või penteksis, kui ei ole mingit lisa releed kuskil, mis akut tyhjaks päris ei lase tõmmata.( selline oli sapakal)
kui tagant ära viskab, kas starter jätkab kiiresti pöörlemist??
tõenäoliselt ikka tõmberelee, sest nagu ytled sõltub pingest.
arvan, et piisab lahtivõtmisest ja puhastamisest.
laadimist sul ka nagu natuke vähe. enda omal 14.0 ja 14.1 näitab.
ja aku ka hästi vana. käivitamsisel pinge ca 8,5 v. aga kõik purgid terved ja käima läheb iga ilmaga.
kui tagant ära viskab, kas starter jätkab kiiresti pöörlemist??
tõenäoliselt ikka tõmberelee, sest nagu ytled sõltub pingest.
arvan, et piisab lahtivõtmisest ja puhastamisest.
laadimist sul ka nagu natuke vähe. enda omal 14.0 ja 14.1 näitab.
ja aku ka hästi vana. käivitamsisel pinge ca 8,5 v. aga kõik purgid terved ja käima läheb iga ilmaga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Peale lahtilaskmist pöörleb starter edasi. Pendiksi viga see ka pole, suvel kakkusime starteri maha ning see konkreetne jubin oli küll parimas korras. Nüüd ainult matsust ei mäleta, kas seda tõmbereleed niipalju lahti sai, et kontaktid üle käia... Läksin isegi Trionicule näitama aga siis ei suutnud viga demoda 

Tegelesin just 2.0 mootoril starteri remontimisega. 2.0 ja 2.3 starterid on küll erinevad, aga ehk on abiks.
Samade sümptomitega, aga oluliselt süvenenud (enamasti käis ringi, järgi võttis vaid külma mootori ja täis akuga) viga, oli kinni siiski pendiksis. Välisel vaatlusel starterit maha võttes tundus pendiks korras olema. Samas pendiksi vahetus ravis vea koheselt. Polnud teine kallis ka üldse (2.0 starterile 190.-).
Vigase tõmberelee korral, mis ei jaksa korralikult hambumisse tõmmata, peaks probleem avalduma raginal üleandmisega, mitte vaikselt.
Ahjaa, naise auto pagasnikus on üks saabi starter, mis ei ole 2.0 mootorile sobiv. Seisukorda ma ei tea, aga legendi järgi on see romulast ostetud varuosaks, mis ei sobinud. Tundub olevat ilma reduktorita starter (massiivne). Täpsemalt ei tea. Kui kellelgi huvi on, siis 4-pack'i eest vahetab omanikku.
Samade sümptomitega, aga oluliselt süvenenud (enamasti käis ringi, järgi võttis vaid külma mootori ja täis akuga) viga, oli kinni siiski pendiksis. Välisel vaatlusel starterit maha võttes tundus pendiks korras olema. Samas pendiksi vahetus ravis vea koheselt. Polnud teine kallis ka üldse (2.0 starterile 190.-).
Vigase tõmberelee korral, mis ei jaksa korralikult hambumisse tõmmata, peaks probleem avalduma raginal üleandmisega, mitte vaikselt.
Ahjaa, naise auto pagasnikus on üks saabi starter, mis ei ole 2.0 mootorile sobiv. Seisukorda ma ei tea, aga legendi järgi on see romulast ostetud varuosaks, mis ei sobinud. Tundub olevat ilma reduktorita starter (massiivne). Täpsemalt ei tea. Kui kellelgi huvi on, siis 4-pack'i eest vahetab omanikku.
Tundub, et ikkagi tõmberelee sisemised kontaktid tahmased. Neid läbib suur vool, olenevalt starteri üldseisukorrast (puksid kulunud, kollektor vilets jne.) kuni 200...300A. Kui relee tõmbub, siis kontaktide vahel sädelus ja veidi aja pärast kontakt kaob. Sama probleemiga kahte Saabi starterit remontinud.