Madaldusvedrud, nende tootjafirmad ja kvaliteedierinevused

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#1

Milliste tootjate madaldusvedrud oleks soovitav alla kruttida? Kilen, Lesjoförs? Parima hinna-kvaliteedi suhtega tootja?
Kui suur on erinevate tootjate vedrude jäikuse erinevus?
Kes võiks olla siin müügiteemas pakutavate vedrude reaalne tootja?

Vihjeks veel nii palju, et kui madaldusvedrude (-30-35mm) allakruvimise plaan käiku läheb, siis koostöös tavaamordiga.
Jürgen

#2

V-Maxx firma tooted on kvaliteedi ja hinna suhtes mõistlikud.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#3

Algselt postitas: Jürgen
V-Maxx firma tooted on kvaliteedi ja hinna suhtes mõistlikud.

Kas oled uurinud, pakkuvad nad Saabile midagi?
Ma küll ei leidnud seal saabi http://www.hiltrac.com:poke:

http://www.raituning.ee/shop.php?sortby ... D=522&p=17
__In Boost We Trust__
Jürgen

#4

Pakuvad küll, Tartust saab neid DB-HP'st.
Email: tartu@db-hp.ee
Valikust link kah: http://www.hiltrac.com/pdf/saab.pdf
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Jürgen
Pakuvad küll, Tartust saab neid DB-HP'st.
Email: tartu@db-hp.ee
Valikust link kah: http://www.hiltrac.com/pdf/saab.pdf
Aga hind on nedel päris krõbe. Minu autole vedrud maksavad tootja hinnakirja järgi €142, millele siinne edasimüüja veel mõnuga otsa keevitab. Kileni-Lesjöforsi vedrud saab oluliselt odavamalt.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Pool saabimaailmast kasutab neid kileneid-lesjöforse... ja toimivad küll. Ma ei usu, et sa erilist vahet tunneksid, kui sa teaksid, et su vedrudel mõni muu kiri peal on. Mrc pakutud on täiesti söödavad ilmselt.

Aga on ju veel ka Eibach, (elkpartsus su autole 180£ set +shipping), veel krõbedam, kui eelpool mainitud asjad...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#7

IMHO see on kuidagi inverteeritud praktilisus :)
meie teedega jaikus on viimane asi mida tahta, samuti 35mm ei tahenda erilist kreenide vahendamist iseenesest.
Minu kogemusest seni kui sa ringile ei lahe on mqtekam tavavedrud ja korralikud amordid. Naiteks sport Bilsteinid tava vedrudega mu kunagises ///M535-l andud suureparane tulemus - kreenid vaiksem, seisab ideaalselt ja tagumik rahul.
Planeerin Alfal sama teostada.

Ja on veel teeaare kivid - suur mure parkimisel, jne jne jne
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

Eks ta hakkab tänu jäigemale vedrule rohkem hüppama ja seda ei reguleeri enam amordiga kah. Samas see peaks olema suhteliselt minimaalne (mõtlen jäikust, tavavedru vs madaldusvedru). Minul on H&R madaldusvedrud. Ma arvan, et need madaldus vedrud on kõik enam vähem sama jäikusega.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#9

Hmm, see tähendab, et tavavedruga võrreldes jäigem madaldusvedru koostöös tavaamordiga juhitavust ei paranda, küll aga teeb sõidu ebamugavamaks? Küsimus võib tunduda rumalana, aga mul puuduvad isiklikud kogemused selles valdkonnas. Korralikud sportamordid on aga liiga suur investeering, mida ma tõenäoliselt teha ei kavatse.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Usun, et parandavad siiski. Madalad vedrud on üldjoontes siiski ka jäigemad (kasvõi selleks, et kompenseerida madalusest tingitud võimalust aukudes vastu maad käia mõne põhjadetailiga). Iffi auto näitel on tegu ikka ülijäiga asjaga võrreldes minu tavasettingus autoga. Mõlemal tavaamordid, aga tal madal sportverdu. Jäik amort on veel samm edasi sellest.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#11

Jah, nõus. Selleks et saavutada maksimaalne juhitavus, tuleks kindlasti paigaldada nii jäigemad sportvedrud, sportamordid, rääkimata uretaanpuksidest ja muudest sildu ja raami stabiliseerivatest abivahenditest. Endal on aga soov leida meeldiv kompromiss juhitavuse ja sõidumugavuse vahel, maksmata selle eest üüratuid summasid.

Uretaanpuksid on juba plaani võetud, loodetavasti saab suve jooksul ka teostatud. Madaldusvedrud peaksid teoreetiliselt parandama antud mudeli vastikut õõtsumist, mis omakorda võimendab ebatäpsusi juhitavuses. Ühtlasi parandab madaldusvedru ka auto visuaalset külge, lõivu tuleb muidugi praktilisuse arvelt maksta. Samas tundub OG 9-3 siiski piisavalt kõrge kliirensiga olevat, et -35mm madaldus ei tee seda oluliselt madalamaks mõne teise pereauto omast ning kui offroadi pole plaanis harrastada, ei tohiks see väike madaldus ka häirima hakata. Paljud Honda riisikärud tunduvad juba tehasest tulevat suurusjärgus sama kliirensiga, mis OG 9-3 saaks olema -35mm madaldusega.

Mingit übertuuningut ei ole plaanis tegema hakata, pigem asendada sillas ja veermikus vahetust vajavad detailid originaalidega võrreldes veidi paremate vastu, et korvata konstruktorite puudujääke. Napilt tikutoosi jagu teepinnast kõgremal asuva põhjaga tolmuimejaga liiklemist ei igatse, kustukumme standardvarustusse ei taha. Kuna harrastan võrdlemisi sportlikku sõidustiili, siis sooviks lihtsalt väikeste muudatuste näol saavutada ka sellele vastav juhitavus, kaotamata samas liialt palju sõidumugavust. Seetõttu ei igatse kollast Koni amorti ei selle jäikuse, ega ka hinna pärast.

Mõlgutan mõtteid ka selle kiti paigalduse suhtes: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... 3f98667283
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

See viimane on hädavajalik, et roolimise täpsust tugevalt paremuse poole muuta...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#13

1. Koni amort pehmes settingus ei ole jäik
2. -35mm og9-3 peal ei tee autot jäigaks. Väga OK on.
Mul need mõlemad läbikäidud rada.
Kui ei soovi raha kulutada KONIde või muude sportlike amortide peale, soovitangi pista alla madalvedru, vajadusel uued amordid, aga siis kui amorte vaja vahetada, ei näe mina küll põhjust miks osta originaalamort kui Koni maksab samapalju:)
Sent from my Monte Carlo using B236
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: kasparius
1. Koni amort pehmes settingus ei ole jäik
2. -35mm og9-3 peal ei tee autot jäigaks. Väga OK on.
Mul need mõlemad läbikäidud rada.
Kui ei soovi raha kulutada KONIde või muude sportlike amortide peale, soovitangi pista alla madalvedru, vajadusel uued amordid, aga siis kui amorte vaja vahetada, ei näe mina küll põhjust miks osta originaalamort kui Koni maksab samapalju:)
Kas olen nüüd mina millestki valesti aru saanud, aga kollane Koni sportamort maksab ikka oluliselt rohkem, kui Sachsi õliamort, mis OG 9-3 originaalis all on.
Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#15

kui paned alla madaldusvedru ja jätad vana amordi, saab amort väga kiiresti otsa, kindlasti soovitav vahetada mõlemad, nii amotr kui vedru, korrada.
Kileni vedru kohta ütlen omast kogemusest, et tegu on siiski disaini mitte performance tootega, tulemuseks ilus madal ja pehme auto, mina nendega rahul ei ole, vahetan kindlasti mõne jäigema vastu välja lähiajal...
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: TROLL
kui paned alla madaldusvedru ja jätad vana amordi, saab amort väga kiiresti otsa, kindlasti soovitav vahetada mõlemad, nii amotr kui vedru, korrada.
Kileni vedru kohta ütlen omast kogemusest, et tegu on siiski disaini mitte performance tootega, tulemuseks ilus madal ja pehme auto, mina nendega rahul ei ole, vahetan kindlasti mõne jäigema vastu välja lähiajal...
Kui madalam vedru on liiga pehme, siis on stock amordi kiire suremine täiesti arusaadav. Kui aga madaldusvedru on reaalselt ikkagi ka piisavalt jäik, siis ei tohiks ju seda teoreetiliselt juhtuda.

Ei ole seda võimalust ning kui olekski, ei tõuseks käsi ikkagi 10+ tuh. krooni vedrude-amortide alla matma.

EDIT: Võibolla sain su jutust veidi valesti aru ja soovitasid lihtsalt koos madaldusvedruga alla kruvida uued amordid, mitte tingimata performance amordid. Samas on hinna poolest ja väidetavalt ka mitte eriti suure jäikuse tõttu silma jäänud Sachs Performance gaasiamordid, mis pidavat oma olemuselt olema pigem pisut jäigemad ja vastupidavamad alternatiivid tavaamordile.
Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#17

mina panin kah lihtsalt uued originaalid, milleks Viggeni puhul ongi SACHS Performance, üldiselt ei nurise antud kombinatsiooni üle- Kileni vedru ja Sachs Perf. amort, hea kombinatsioon igapäeva sõiduks ja vahel ka rajal "õõtsuda"
Kõval raja entusiastil tuleks ikkagi vähe teisi tooteid vaadata.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

Kurvides mängib ka väga suurt rolli stabilisaator varras.

Õõtsumine kurvis on minu arust väga nõme, mul kõrval tänavas üks pikk kurv mis tuleb orust üles. Seal hakkab 9-5l kurvi sisene pool jõhkralt õõtsuma. Aga tonnisega oli nagu lust ja lillepidu:D Tonnisele tahakski partsforsaabs-ist tellida ette ja taha upgrade stabikad + poly puksid, no sillapuksid peab ka muidugi tellima.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: TROLL
mina panin kah lihtsalt uued originaalid, milleks Viggeni puhul ongi SACHS Performance, üldiselt ei nurise antud kombinatsiooni üle- Kileni vedru ja Sachs Perf. amort, hea kombinatsioon igapäeva sõiduks ja vahel ka rajal "õõtsuda"
Kõval raja entusiastil tuleks ikkagi vähe teisi tooteid vaadata.
Sama kombinatsioon on ka minul mõtteis. Rajaentusiast ei ole. Ilmselt tuleb antud auto puhul leppida mõningase õõtsumisega, kui just väga suuri summasid ohverdada ei taha ja sellega koos ka tänavasõidumugavust.
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#20

~
Mõlgutan mõtteid ka selle kiti paigalduse suhtes: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... 3f98667283 @ £201.77

Hei
Kas keegi on nüüdseks proovinud sellist varianti?
Ehk kasutanud "Steering Rack Clamp & Brace" kitti?
Kuna mul rool õigel pool siis mõlgub mõttes midagi sellist http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2894 @ £93.90

Või äkki on keegi proovinud nt. neid Lesjöforsi tagumisi HD (Heavy Duty - 42 778 13) vedrusid?
Vasta