1. leht 1-st

Veljed tahmased

Postitatud: E Mai 19, 2008 22:25
Postitas Rästas
Miks on 9-3 veljed tahmased (eriti esimesed). Olid eelmisel ja on uuel ka, samamoodi maja ees seisval EvgGad'i Aerol.
Kas viga on viletsates piduriklotsides/ketastes? Vanal Saabil oli sama jama, sai uued (kallimad) klotsid pandud ja ikka olid veljed tahmased. Samas Mazdal sellist asja pole. Mingi Saabide omapära?

Millegi pärast ei luba minul algatada teemat rubriigis "Veermik, kere sisustus" New Topic nuppu ei ole.
Keegi võiks selle palun siis ümber tõsta.

Veljed tahmased

Postitatud: E Mai 19, 2008 22:28
Postitas S9K
Viga on ehk hoopis heades klotsides. Mis kulub see pidurdab ;)

Veljed tahmased

Postitatud: E Mai 19, 2008 22:28
Postitas djstallion
Veermik, kere, sisustus
See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus

Veljed tahmased

Postitatud: E Mai 19, 2008 22:35
Postitas Rästas
Algselt postitas: djstallion
Veermik, kere, sisustus
See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Sry, nää, silm ei seletanud :D

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 0:16
Postitas mihkeltt
mul 9-5-l sama teema, esiveljed lähevad suht kiiresti mustaks, tagumised koguaeg ilusti puhtad.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 0:18
Postitas S9K
Esimesed pidurid saavad kõige rohkem valu + klots on suurem.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 0:35
Postitas Rästas
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Esimesed pidurid saavad kõige rohkem valu + klots on suurem.
Miks just Saabil lähevad veljed tahmaseks ja teistel autodel mitte? Vähemalt ei ole muudel markidel nii. Mõtlesin, et ehk on velje materjal selline, et korjab selle klotsi tahma külge kinni. Aga eelmisel Saabil olid talvel all Dezent veljed ja need olid samamoodi tahmatanud.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 0:38
Postitas S9K
Pigem kas klotsi või ketta materjal. Head pidurid noh:notworthy:

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 1:03
Postitas Joonas
Mul vist kõikidel masinatel esiveljed sõiduga tahmaseks läinud... ei eristaks siin Saabi teistest :)

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 7:23
Postitas djstallion
Algselt postitas: Rästas
Miks on 9-3 veljed tahmased (eriti esimesed). Olid eelmisel ja on uuel ka, samamoodi maja ees seisval EvgGad'i Aerol.
Kas viga on viletsates piduriklotsides/ketastes? Vanal Saabil oli sama jama, sai uued (kallimad) klotsid pandud ja ikka olid veljed tahmased. Samas Mazdal sellist asja pole. Mingi Saabide omapära?
Ehk sa ei harrasta Mazdaga nii sportlikku sõidustiili? Samas, nii palju kui mina tean, siis mida kallim ja parem klots, seda kiiremini see kulub. Mazdal on ehk lihtsalt kehvad klotsid.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 8:32
Postitas Cyber
Lähevad ka kõigil teistel. Nagu öeldud, mis kulub, see pidurdab..:D Seni, kuni sa seda sodi sinna kuudeks ei jäta, siis tuleb ta üsna kergelt maha ka, survepesur ja pisut ehk mõnd pesuainet.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 8:35
Postitas Jaanus
Pane veljevaha peale ja piduritolm ei jää enam nii hästi kinni. Hiljem kerge puhastada ka ;)

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 12:27
Postitas aednik
EBC toodab kevlarkiust klotse, väidetavalt tolmavad vähem kui metallilaastu sisaldavad. Ja kiud ei tungi nii velje sisse.

Veljed tahmased

Postitatud: T Mai 20, 2008 13:58
Postitas Aeronautik
Mul Saabil veljed tahmased....eriti siis kui uued klotsid on. Mingi aja möödudes nad niiväga enam tahmaseks ei lähe. Hondal oli sama teema ja pemmil ka.

Veljed tahmased

Postitatud: R Mai 23, 2008 11:52
Postitas Trionic
Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.

Veljed tahmased

Postitatud: R Mai 23, 2008 13:57
Postitas aednik
Kevlari tõmbetugevus on 5 korda suurem kui terasel sama kaalu kohta, ja 5-6 korda kergem kui teras. Aga palju oleneb muust materjalist ka ilmselt vist.

Veljed tahmased

Postitatud: R Mai 23, 2008 14:20
Postitas fofa
Tüüpilised tutika auto mured - tolmukübe siin, tahm seal. Sõida paar kuud ära, siis rahuned maha :)

Variant 2: värvi veljed mustaks - bling-bling!

Veljed tahmased

Postitatud: K Juun 25, 2008 16:40
Postitas Rästas
Algselt postitas: Trionic
Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.
No kes sulle, Trionc, vastu vaielda tihkab :D
St, et esimesed klotsid/kettad hõõrduvad pidurdamisel rohkem, kui tagumised? Et just esimesed veljed tahmased on ja tagumised mitte.
Algselt postitas: djstallion
Ehk sa ei harrasta Mazdaga nii sportlikku sõidustiili? Samas, nii palju kui mina tean, siis mida kallim ja parem klots, seda kiiremini see kulub. Mazdal on ehk lihtsalt kehvad klotsid.
Tegelikult on minu sõidustiil enamjaolt sama - st kulgen üldiselt rahulikult, pidurdan võimalikult vähe (ei ole järske pidurdamisi, kui keegi ees just mingit trikki ei tee). Mazda klotse ei oska kiita ega laita: 20'000km sõidetud, tahma pole.
Algselt postitas: fofa
Tüüpilised tutika auto mured - tolmukübe siin, tahm seal. Sõida paar kuud ära, siis rahuned maha :)
Variant 2: värvi veljed mustaks - bling-bling!
Pole nagu esimene Saab majas, esimene tutikas küll jah :)
Eelmisel (vanemal) olid samamoodi esiveljed tahmased. Sai paigaldatud kallimad klotsid - tahmarindel muutusteta.

Ega see niiväga häirigi. Pigem tõmbab tähelepanu ja nõuab tihedamat puhastamist, kui tagumised veljed.
Jaanus, aitäh veljevaha soovituse eest ;)

Veljed tahmased

Postitatud: N Juun 26, 2008 17:37
Postitas ssilverr
Sa läks klotsi ostmisega vales suunas, otsisid kallimaid , ikka odavaim pead otsima, need küll ei pea ka eriti aga see eest tahma ka ei tule :eureka:

Veljed tahmased

Postitatud: N Juun 26, 2008 18:05
Postitas sebastian
Kindlasti oleneb see velje kujust (kodaratest näit.) ja pinnakattest. Vaevalt nüüd Saabidel kuidagi ekstra "tahma pritsiv" pidurisüsteem on. Enamustel autodel on pidurid üldjoontes ikka ühesugused.
Esimesed tõesti tahmavad rohkem, aga sellepärast, et kettad ja klotsid märksa suuremad - vastavalt suurem ka pidurdusjõud.
Sõidetakse ju enamasti suht tühja autoga, mis veelgi suurendab koormuste erinevusi esi- ja tagapidurite vahel.

Kuulnud veel seda, et ajal kui asbesti piduriklotsides kasutati, tahmasid need vähem. Nüüd asbest keelatud, aga tahmavad ka rohkem.
Ei oska kommenteerida..

Veljed tahmased

Postitatud: N Juun 26, 2008 18:20
Postitas Rauno
lohutuseks - minu e39-sal ja grand cherokeel tahamsid nad palju kiiremini, kui 9-5-el.
Esimestele klotsidele suurem pinge ja kulumine = tahm.

Veljed tahmased

Postitatud: E Juun 30, 2008 10:40
Postitas S&S
Jah kõikidel autodel ikka reeglina sama viga.Aga proovi Green Monster klotse need on vähe puhtamad.

Veljed tahmased

Postitatud: T Juul 01, 2008 11:11
Postitas sigaelmar
Algselt postitas: Rästas
Algselt postitas: Trionic
Kas te inimesed tõesti naiivselt arvate,et pidurdamisel(mil toimub seisva abrasiivse pinnaga klotsi surumine suure jõuga vastu kiiresti pöörlevat ketast) tekkinud tolmu/tahmaosakesed annihileeruvad:poke: .
Loomulikult veljed määrduvad,kui pidurdada ja seda kõigil pidureid omavatel liikurvahenditel.
No kes sulle, Trionc, vastu vaielda tihkab :D
St, et esimesed klotsid/kettad hõõrduvad pidurdamisel rohkem, kui tagumised? Et just esimesed veljed tahmased on ja tagumised mitte.

Esipidurid võtavad alati rohkem kui tagapidurid