Comma vs. Valvoline DOT 5.1 piduriõli

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#1

Kiire küsimus asjatundjatele: kas teadaolevalt on Comma ja Valvoline DOT 5.1 piduriõlidel märgatavat kvaliteedivahet?
Piduriõli vahetamiseks kuluv õlikogus, et pesta välja vana õli jäägid jne? 1,5l peaks vist juba piisava varuga olema?

Valvoline puhul on teada, aga kus on Comma DOT 5.1 Tallinnas letist saadaval? Ei viitsiks nimelt kõiki Comma edasimüüjaid läbi helistama/kammima hakata...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Ega sa oma Saabi seda 5.1 ei kavatse ometi kallata?
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

Mu 9-5l oli kasutusjuhendis isegi kirjas, et DOT5-te ei tohi kasutada. 9-3l on loodetavasti ka pidurivedeliku kohta kasutusjuhendis vastav jutt olemas.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#4

Ega siin mingit saladust ju pole, 9-3 2000 aasta mudeli manual ütleb: kasuta DOT 4 piduriõli ja ära kasuta DOT 5 õli.
DOT 4 on mineraalne, DOT 5 sünteetilise õli baasil ja võib mingeid mansette paisutada.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#5

BRAKE FLUID DOT 5.1

* ideaalne ABS pidurisüsteemidele
* täidab järgmiste rahvusvaheliste standardite
nõudmisi: DOT5.1,DOT4,DOT3,JI703,FMVSS116,ISO4925 * sobib kasutamiseks kõigis süsteemides, mis nõuavad eelpoolnimetatud standarditele vastavaid pidurivedelikke
* kasutamiseks ketas-, trummel- ja tandempiduri- ning sidurisüsteemides
* seguneb ohutult kõigi DOT 3 ja DOT 4 tüüpi pidurivedelikega (välja arvatud mõned Citroeni ja Peugeot’ mudelid , mis nõuavad Comma LHM+ õli).

Klassifikatsioon : DOT5.1, DOT4, DOT3, SAE 1703, ISO 4925

DOT 5 on silokoonõli baasil, seda ei tohi panna, aga DOT 5.1 ei ole sama asi. Millest ma valesti aru olen saanud?
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#6

Comma = Mercantile ehk siis Autoasi poed kindlasti kõik müüvad.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Puhur
Comma = Mercantile ehk siis Autoasi poed kindlasti kõik müüvad.
Tänud konkreetse vastuse eest.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: djstallion
BRAKE FLUID DOT 5.1

* ideaalne ABS pidurisüsteemidele
* täidab järgmiste rahvusvaheliste standardite
nõudmisi: DOT5.1,DOT4,DOT3,JI703,FMVSS116,ISO4925 * sobib kasutamiseks kõigis süsteemides, mis nõuavad eelpoolnimetatud standarditele vastavaid pidurivedelikke
* kasutamiseks ketas-, trummel- ja tandempiduri- ning sidurisüsteemides
* seguneb ohutult kõigi DOT 3 ja DOT 4 tüüpi pidurivedelikega (välja arvatud mõned Citroeni ja Peugeot’ mudelid , mis nõuavad Comma LHM+ õli).

Klassifikatsioon : DOT5.1, DOT4, DOT3, SAE 1703, ISO 4925

DOT 5 on silokoonõli baasil, seda ei tohi panna, aga DOT 5.1 ei ole sama asi. Millest ma valesti aru olen saanud?
Kui masinale on ette nähtud DOT 4,siis tulebki sinna panna Dot 4,mitte 5, 5.1 vms.
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: djstallion
BRAKE FLUID DOT 5.1

* ideaalne ABS pidurisüsteemidele
* täidab järgmiste rahvusvaheliste standardite
nõudmisi: DOT5.1,DOT4,DOT3,JI703,FMVSS116,ISO4925 * sobib kasutamiseks kõigis süsteemides, mis nõuavad eelpoolnimetatud standarditele vastavaid pidurivedelikke
* kasutamiseks ketas-, trummel- ja tandempiduri- ning sidurisüsteemides
* seguneb ohutult kõigi DOT 3 ja DOT 4 tüüpi pidurivedelikega (välja arvatud mõned Citroeni ja Peugeot’ mudelid , mis nõuavad Comma LHM+ õli).

Klassifikatsioon : DOT5.1, DOT4, DOT3, SAE 1703, ISO 4925

DOT 5 on silokoonõli baasil, seda ei tohi panna, aga DOT 5.1 ei ole sama asi. Millest ma valesti aru olen saanud?
Kui masinale on ette nähtud DOT 4,siis tulebki sinna panna Dot 4,mitte 5, 5.1 vms.

miks? mis juhtub vastasel juhul?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: Puhur
miks? mis juhtub vastasel juhul?
See huvitaks mindki. Ma saan aru, miks DOT 5 ei tohi kasutada, aga DOT 5.1? Toote spetsifikatsioon väidab ühilduvust DOT 4 standardiga, samuti võib otsides leida mitmeid tehase poolt DOT 4 autosid, kuhu DOT 5.1 sisse kallatud.

Lihtsalt huvi pärast, enda autole läheb ikkagi sisse Comma sünteetiline DOT 4. Loodetavasti kahest liitrist piisab, et süsteem ka vana õli jääkidest puhtaks pesta, sellekohast vastust ma paraku ei saanud ja ise varem kogu süsteemi õli vahetanud ei ole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

kui ikka tõesti puhtaks tahad saada,siis tuleb kõik silindrid molekulideks võtta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: ivomets
kui ikka tõesti puhtaks tahad saada,siis tuleb kõik silindrid molekulideks võtta.
Just nimelt seda mul plaanis teha ongi. Silindrid lahti, puhtaks ja uute tihenditega uuesti kokku.
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#13

ikka ei saa selgust, kõik molekulideks? Püsiks tuumafüüsikast väljas. Ülekantud tähendus jah, kuid ehk kõik ei ole nii teadlikud teemas - ei saagi.

Dot 5.1 on täiesti sobiv. 2L on ehk sobiv, kui lased voolata vedelikul maha rohkem kui poole ulatuses.

Tehakse palju "poste", kuid mitte ühtegi midagi reaalselt seletavat.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Puhur
Dot 5.1 on täiesti sobiv.

Tehakse palju "poste", kuid mitte ühtegi midagi reaalselt seletavat.
Väga asjakohane väide. Jään isegi huviga vastukaja ootama.
Algselt postitas: Puhur
2L on ehk sobiv, kui lased voolata vedelikul maha rohkem kui poole ulatuses.
Sellest lausest küll hästi aru ei saanud...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#15

Mina pumpasin 9-3l liitrise pudeliga. Rohkem ei olnud vaja. 2x lasin läbi torud:)
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

Molekulideks võtma = algosadeks lammutama - väga-väga levinud kõnepruuk...
Lased poole maha joosta = kallad peale ja õhutad ja kallad peale ja õhutad ja niplitest muudkui siriseb... pool vähemalt viskad pärast minema, sest ega sa tegelikult maha ei lase joosta, ikka pudelisse ..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: Cyber
Molekulideks võtma = algosadeks lammutama - väga-väga levinud kõnepruuk...
Lased poole maha joosta = kallad peale ja õhutad ja kallad peale ja õhutad ja niplitest muudkui siriseb... pool vähemalt viskad pärast minema, sest ega sa tegelikult maha ei lase joosta, ikka pudelisse ..;)

hakkan ise vedelikku vahetama autol, sina kui asjatundja palun räägi, kuidas ja millal vahetada? Miks üldse vahetada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Kui kõik toimib ilusti,vaheta ainult õli.Miks seda vahetada? Mineraalne pid.õli on väga hügroskoopne,seega juba paari aastane õli sisaldab niipalju vett,et see korrodeerib kogu süsteemi. Ja manuaalkasti omanikud ei raatsi sidurisüsteemis õli vahetada(kel hüdrosidur),mistõttu hävinevad ka hüdrosiduri detailid,põhjustatuna veest õlis.
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: Trionic
Kui kõik toimib ilusti,vaheta ainult õli.Miks seda vahetada? Mineraalne pid.õli on väga hügroskoopne,seega juba paari aastane õli sisaldab niipalju vett,et see korrodeerib kogu süsteemi. Ja manuaalkasti omanikud ei raatsi sidurisüsteemis õli vahetada(kel hüdrosidur),mistõttu hävinevad ka hüdrosiduri detailid,põhjustatuna veest õlis.

Kuidas satub suletud süsteemi vesi?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#20

Pidurisüsteem ei ole 100% hermeetiline. Isegi õlipaagi korgi mahakeeramine aitab õhuniiskusel õlisse kondenseeruda. Õli ise on koostisega, mis seob hästi õhuniiskust.

Endiselt sooviksin argumenteeritud vastust, miks DOT4 pidurisüsteemi DOT 5.1 õli panna ei tohiks? 25 aastat vanasse autosse ei tohiks siis ka DOT 4 õli panna, kuna tehas näeb ette DOT 3.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Saan aru,et inimestel on igav,vaja on leiutada ja leiutatu ümber targutada.
Tootjatehased näevad oma toodetele ette teatud määrdeained ja muud seadme tööks ideaalselt sobivad vedelikud.
Kas teie kaks arvate,et olete oluliselt erudeeritumad autokeemia ja -seadmete töötingimustes ,-konstruktsioonides jne. kui need sajad ja sajad insenerid,kes need seadmed ja neile vajalikud vastavad kemikaalid on aastate pikkuse töö tulemusel välja "inseneerinud" :freak: ?
Miks ühte roolivõimu käib atf ja teise ei tohi seda panna? Miks mootorisse ei tohi kastiõli valada?
Võib valada,mida iganes,ka laukavett.Ikka pidurdab,ikka kuidagi sõidab.
Miks peaks keegi siin midagi argumenteerima,lugege internetist igavuse peletamiseks.
Teil on vaba valik valada sinna kasvõi PSK`d,või Nevat.
Puhur
Postitusi: 6
Liitunud: E Juun 16, 2008 13:34
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: Trionic
Saan aru,et inimestel on igav,vaja on leiutada ja leiutatu ümber targutada.
Tootjatehased näevad oma toodetele ette teatud määrdeained ja muud seadme tööks ideaalselt sobivad vedelikud.
Kas teie kaks arvate,et olete oluliselt erudeeritumad autokeemia ja -seadmete töötingimustes ,-konstruktsioonides jne. kui need sajad ja sajad insenerid,kes need seadmed ja neile vajalikud vastavad kemikaalid on aastate pikkuse töö tulemusel välja "inseneerinud" :freak: ?
Miks ühte roolivõimu käib atf ja teise ei tohi seda panna? Miks mootorisse ei tohi kastiõli valada?
Võib valada,mida iganes,ka laukavett.Ikka pidurdab,ikka kuidagi sõidab.
Miks peaks keegi siin midagi argumenteerima,lugege internetist igavuse peletamiseks.
Teil on vaba valik valada sinna kasvõi PSK`d,või Nevat.

kas nii sisukate kommentaaridega saavutasidki 4000+ posti? Mis keegi tootja soovitab või mitte, ei olegi teema. Teema on vedeliku asendamine alternatiiviga ja selle mõjud ehk pigem.

Õige, milleks kuulata omaala "spetsialiste" kuskil foorumis, kui saab netisügavustes tuhlata.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#23

Huvitav on see, et enda meelest mitte ei targutanud, vaid küsisin infot ja nõu endast targematelt, kes võiksid olla ja on sellel alal erudeeritumad. Kui ma ennast nii lõputult teadjaks ja targaks peaksin, siis ma ei küsiks ja ei uuriks, teaksin ise täpselt.

Trionic, ei midagi isiklikku, aga eelpooltoodud näited olid ikka väga äärmuslikud. Küsimus tekkiski tänu sellele, et mitu tundi netis surfamist ei andnud mulle ühtegi vastust, et ei tohiks DOT 4 süsteemis DOT 5.1 kasutada ja miks ei tohiks.

Ammendavat vastust ei ole ma kuskilt seni saanud, küll aga on vastuse väljaselgitamine viinud selleni, et sõimatakse targutajaks...

Siin foorumis on korduvalt juttu olnud, et on tekkinud palju uusi kasutajaid, palju läbu jne. Õige, see probleem vaevab peaaegu kõiki taolisi foorumeid. Ilmselt olen mina siin üks nendest mitte eriti teretulnud kasutajatest, kes küsib valel ajal ja vales kohas valesid küsimusi, mistõttu vanad saabigurud ei saa enam ennast mugavalt tunda ja eemalduvad. Jumala eest, ma ei mõista, miks seda foorumit üldse vaja on, kui siin võib küsida ainult valitud küsimusi? Olen aastaid olnud ühe teise suure autoklubi foorumi kasutaja ja ei mäleta küll, et seal oleks iga küsimuse peale joonlauaga vastu näppe virutatud, kuigi läbureid ei sallita sealgi.

Tõenäoliselt on mõistlikum edapidi oma vastused mujalt otsida. Ei ole just meeldiv teada, et peaaegu iga minu poolt tekitatud teema saab mõnede isikute poolt halvustavaid, et mitte öelda lausa iroonilisi vastuseid. Millega ma sellise suhtumise nii lühikese ajaga ära olen teeninud, jäägu igaühe enda otsustada.

Minu poolest võib teema lukku panna, et keegi enam "targutada" ei saaks.
v6sa
Postitusi: 32
Liitunud: K Mär 22, 2006 15:59
Asukoht:
Auto:

#24

Tubli, tubli. Ilmselt on Trionic tühikargaja, kes autoasjadest mitte sittagi ei tea.:freak: Just...

Üldiselt ei soovitata vedelikke omavahel segada. Keegi ei tea, kuidas reageerib x aastat tundmatus (kas on ikka kindel, mis moosi eelmine omanik koonerdamishoos sinna valas) mahlas vedelnud mansett uuele vedelikule. Sitemal juhul läheb kogu pidurisüsteemi kummidetailide vahetuseks. Või ka mitte, kes teab.

DOT 4 on äärmiselt lollikindlaks tõdetud. Kui ei kavatse just igapäevaselt OT üritusi külastada või teadlikult liikluses surmarallit sõita, on DOT4 omadused täitsa piisavad. Kui seda vedelikku ikka nii mõne aasta järel vahetada. Ega see sünteetilinegi mingi imevedelik pole, ka see vananeb süsteemis ja tuleb lõpuks välja vahetada.

Aga eks ego upitab ikka, kui saab valada süsteemi parimat. Miks mitte siis juba võistlusautodele mõeldud erivedelikke? Nede liitrihind võiks olla midagi hoopis muud, ikka kohe teine tunne sõites.:thumb:

Teemaalgataja juba sai vastuse, tema soovitud vedelikku müüb Mercantile ehk otsida tasub Autoasi kaubamärgi alt. Ja veel, sama putka müüb ka DOT4 sünteetiliste lisanditega. Kui märksõna "sünteetiline" on oluline. Suure tõenäosusega saab vastavat mahla kas Laagri või Peterburi tee kioskist.

Valvoline ja Comma mahladel ei tohiks olla olulist vahet. Valvoline on meile lihtsalt tuntum (ilmselge põderlandia mõju)... Hinnavahe on olemas, kuid ka see on pigem marginaalne. Ise olen Comma mahlasid kasutanud küll vaid viis astat, kuid seni pole ükski mind veel alt vedanud, eks jõuavad:red:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

to distallion ja Puhur:
Kahju,et te mu suht õelast( :red: ) postitusest seda iva ei leidnud,mida sinna üritasin peita.Lihtsalt täiest arusaamatuks jääb,et miks otsida jäärapäiselt alternatiivi asjale,mis teatud kohtadesse on SOBIVAIMAKS tunnistatud,mis on soodsa hinnaga ja vabalt kõikjalt kättesaadav.See,et näit. DOT5.1 katab nelja omadusi,ei paneks mind ikkagi seda sisse valama.Kui alternatiivi otsid tavalisele dot4`le,vali hoopis näiteks Castrol Responce Synt. dot4(250eeku liiter),või siis mõni race dot4(hinnad algavad 1000 eegust liiter).Nende abil teed sa midagi paremaks vähemalt: väiksem hügroskoopsus,oluliselt kõrgem keemistemperatuur,paremad viskoossusomadused,rohkem
korrosioonivastaseid inhibiitoreid,oluliselt suurem vastupidavus "vananemisele" jne. Teatud määrdeainetel on kindlad määrimisomadused ja ainele vastavalt on välja töötatud ka tihendusmaterjalid(on teatud lisandid,mis sobuvad kokku kasutatavate tihendite kummisegude omadustega.Ei kuivata tihendeid,ega aja neid ka "paiste".
Hea näide on viiekäiguline ZF automaatkast,millele sobib ainult Esso LT 71 141 õli. Võtad Castroli Transmax Z õli,mis spetsifikatsiooni järgi katab täielikult antud Esso omadused.Kast töötab ka sellega ja midagi hullu ei juhtu,aga kõik töörežiimid on paigast ning sõita on äärmiselt ebameeldiv.
Või tonnise saabi roolivõimendi,kuhu käib ka spetsiaalõli.Võib ju sinnagi panna mõnda muud ATF tüüpi õli.Võimendamine toimib ilusti,aga miskipärast hakkab varsti pumba simmerling lekkima,või lati otsatihend.

to Puhur ja v6sa:
Ma olengi "spetsialist" ja tühikargaja ja mu eesmärgiks on jõuluks 7000 postitust täis saada sisutu pläma abil.
Vasta