Juhil olemas E katek.veel variant juhil ei ole E kat.
Auto Saab 9000.Auto kaal tühimass 1374 kg,täismass 1840 kg,lubatud haagis piduritega 1200 kg.
Küsimus ;kas tohib vedada tühja haagist tühimass 350 kg ,passi järgi täismass 2300 kg
haagise vedu
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ei või ilma E katita vedada, sest autorongi registrimass läheb üle 3500kg.
C ei puhu pilli .. E on vajalik. C ei anna automaatselt B juhtimise õigust. Küll annab CE õiguse juhtida BE-d (Liiklusseadus, §22, Juhtimisõigus)
Liiklusseaduse lisa 1 järgi vajalikud kategooriad:
B - auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
BE - B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg
Liikluseeskirjast mõningad mõisted:
(4) Autorongi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni.
(16) Kerghaagise all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 haagist, mille registrimass ei ületa 750 kg.
(40) Registrimassi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurimat massi, mis ei tohi ületada valmistaja poolt lubatud suurimat massi.
Autorongi registrimass on kõikide kokkuhaagitud sõidukite registrimasside summa.
C ei puhu pilli .. E on vajalik. C ei anna automaatselt B juhtimise õigust. Küll annab CE õiguse juhtida BE-d (Liiklusseadus, §22, Juhtimisõigus)
Liiklusseaduse lisa 1 järgi vajalikud kategooriad:
B - auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
BE - B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg
Liikluseeskirjast mõningad mõisted:
(4) Autorongi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni.
(16) Kerghaagise all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 haagist, mille registrimass ei ületa 750 kg.
(40) Registrimassi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurimat massi, mis ei tohi ületada valmistaja poolt lubatud suurimat massi.
Autorongi registrimass on kõikide kokkuhaagitud sõidukite registrimasside summa.
Oot-oot. Šotimaal ja Soomes ei ole registrimass alati oluline. Ise vastutad, kui ületad autole lubatud haagise täismassi (siis tegeliku massina). Ja see laks on ikka päris valus rahakotile.
: Kontrollitakse kaalumisega (või arvutamisega, kui koormas olev träni on varustatud vastava infoga). Haagise registrimassist rohkem ei tohi selle tegelik mass olla, selle eest saab veel topelt aia...
Ka meie kodumaal on teada juhtumeid, kus vaadati TÜHJA haagise korral vaid kurja pilguga ja loeti sõnad peale, et koormat vedada ei tohi. Samas, Nurme haagiserendist treilerit ei saa, kui auto ja juht ei vasta ülaltoodud nõuetele...
Seaduses on niimoodi kirjas, jah, et ei tohi ka tühja tirida. Tobe, aga nii ta on.
Kas keegi TEAB, kuidas mujal Euroopas asjad on?


Ka meie kodumaal on teada juhtumeid, kus vaadati TÜHJA haagise korral vaid kurja pilguga ja loeti sõnad peale, et koormat vedada ei tohi. Samas, Nurme haagiserendist treilerit ei saa, kui auto ja juht ei vasta ülaltoodud nõuetele...

Seaduses on niimoodi kirjas, jah, et ei tohi ka tühja tirida. Tobe, aga nii ta on.

Kas keegi TEAB, kuidas mujal Euroopas asjad on?

See on nii tugevalt kontrollivast politseinikust kinni (ja oma käitumisest) et kindlat valemit (va BE lubade omamine) ei olegi.
Osad miilitsad arvestavad tegelikku massi ( ehk , sinu auto tühimass peab olema suurem kui haagise tühimass pluss koorem seal peal) ja kogu see kompott peab olema alla 3.5t.
Osad miilitsad nõuavad ainult registrimassi..
Kui oma haagis, siis on mu meelest mõistlik teha selline 300-400kg tühimassiga haagis, millel kandevõime oleks täpselt nii, et täismass jääks alla 3.5t.
Teine variant - olen näinud kusagil EU määrustes et 3.5t piir B kati puhul nihutati 4.25t peale, ja EU määrused peaksid ülimuslikud olema, kahjuks pole aega olnud et seda määrust uuesti leida ja siis peaks saama muretumalt liigelda.
Edit: Sirgi seisukoht: http://www.postimees.ee/290204/lisad/au ... 127343.php
Osad miilitsad arvestavad tegelikku massi ( ehk , sinu auto tühimass peab olema suurem kui haagise tühimass pluss koorem seal peal) ja kogu see kompott peab olema alla 3.5t.
Osad miilitsad nõuavad ainult registrimassi..
Kui oma haagis, siis on mu meelest mõistlik teha selline 300-400kg tühimassiga haagis, millel kandevõime oleks täpselt nii, et täismass jääks alla 3.5t.
Teine variant - olen näinud kusagil EU määrustes et 3.5t piir B kati puhul nihutati 4.25t peale, ja EU määrused peaksid ülimuslikud olema, kahjuks pole aega olnud et seda määrust uuesti leida ja siis peaks saama muretumalt liigelda.
Edit: Sirgi seisukoht: http://www.postimees.ee/290204/lisad/au ... 127343.php
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Äkki sa mõtled seda?? 3.5t auto + kerghaagis ~750kgAlgselt postitas: epsum
Teine variant - olen näinud kusagil EU määrustes et 3.5t piir B kati puhul nihutati 4.25t peale, ja EU määrused peaksid ülimuslikud olema, kahjuks pole aega olnud et seda määrust uuesti leida ja siis peaks saama muretumalt liigelda.
Algselt postitas: Cyber
B - auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega
Mina tegin endale ka EB load, just sellepärast.
Kui sul on haagis, mille lubatud reg. mass on 2300 KG, ja su auto + haagis > 3500, siis vaja EB. Või nagu ka varem öeldud, haagise reg. massi saad ARK'is väiksemaks teha lasta.
Igalpool euroopas on see täpselt samamoodi. Näide praktikas on ntx hobustega, kahe hobuse haagis reg. ümber ühe hobuse jaoks ... ja voilà, saadki oma A6'ga ja tava juhiloaga tõmmata
Minu E kat'i load ei pärine eestimaalt ja siiralt tunnen kaasa kõigile, kes neid tahavad siin tegema hakata ... kui neid vajavaid protseduure lugesin / vaatasin
:eureka:Sipelgaz:freak:
Kui sul on haagis, mille lubatud reg. mass on 2300 KG, ja su auto + haagis > 3500, siis vaja EB. Või nagu ka varem öeldud, haagise reg. massi saad ARK'is väiksemaks teha lasta.
Igalpool euroopas on see täpselt samamoodi. Näide praktikas on ntx hobustega, kahe hobuse haagis reg. ümber ühe hobuse jaoks ... ja voilà, saadki oma A6'ga ja tava juhiloaga tõmmata

Minu E kat'i load ei pärine eestimaalt ja siiralt tunnen kaasa kõigile, kes neid tahavad siin tegema hakata ... kui neid vajavaid protseduure lugesin / vaatasin
:eureka:Sipelgaz:freak:
Keegi võiks jah siin oma (võimalikult värsked) e-kati tegemise kogemusi teisetega jagada. Endalgi väike vajadus/huvi selle vastu.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Teooria ja liiklus. Eksamil ja õppesõidus ju neil lukustatavad kärud, see lihtne boksi ajada.
Aga noh, ma tegin juba eelmisel sajandil käru load.
bussi ja tsilli tegin selle sajandil ja sama, teooria ja liiklus.
Arvan, et võimalus odavamalt saada on vaid siis, kui teed paar kategooriat koos.
Ja ega see E-kat ei erine D-katist, mille tegemiseks olid natuke teistsugused testid kui sõiduauto omad. Muud ei ole seal midagi. Käisin kohal suht harva, sest põhiline teooria oli ju teada aga kui jah, üle mitme aja siis teste tegema hakkasin...ei tea, kas olingi kunagi teinud. No nii loll oled kõigis olukordades et jama kohe.
Aga noh, ma tegin juba eelmisel sajandil käru load.

bussi ja tsilli tegin selle sajandil ja sama, teooria ja liiklus.
Arvan, et võimalus odavamalt saada on vaid siis, kui teed paar kategooriat koos.
Ja ega see E-kat ei erine D-katist, mille tegemiseks olid natuke teistsugused testid kui sõiduauto omad. Muud ei ole seal midagi. Käisin kohal suht harva, sest põhiline teooria oli ju teada aga kui jah, üle mitme aja siis teste tegema hakkasin...ei tea, kas olingi kunagi teinud. No nii loll oled kõigis olukordades et jama kohe.
Vaat selle registrimassi vähendamisega võib ka endale jalga lõigata - kandevõime väheneb ju kah, kuna tühimass jääb ikka tühimassiks... Praegu on väga väike võimalus kaalubussi otsa sattuda, kuid see on siiski võimalik. Pealegi, keskmine kahehobusetreiler kaalub tühjalt 450-700 kg. Kui see registreerida kerghaagiseks, saab sellega üsna pisikest obust vedada. 300 kg on sihukese niru poni kaal...
Ohutu ka legaalne on BE ära teha. Teooria ja sõit. Kallis küll, aga siis on edasi muretu. Ja sõpru tekib kah kohe juurde - ikkagi "kärumees"...
Ohutu ka legaalne on BE ära teha. Teooria ja sõit. Kallis küll, aga siis on edasi muretu. Ja sõpru tekib kah kohe juurde - ikkagi "kärumees"...
Minu E kat'i load ei pärine eestimaalt ja siiralt tunnen kaasa kõigile, kes neid tahavad siin tegema hakata ... kui neid vajavaid protseduure lugesin / vaatasin
[/quote]
Hakkas kohe huvitama, mille poolest mujal lihtsam on? Täna just vaatasin/otsisin lähimat autokooli kus BE-d teha:)
Ei saanudki täpselt aru, kas ilma koolita ka saab eksamit teha? Kõige lihtsam variant tundus olevat 2x4h teooriat +sõit.
Olen nüüd targem. Ilma autokoolita ei saa ja seaduses esitatavad miinimumnõuded on 6h teooriat ja 6h õppesõitu. Head koolivalikut kõigile. Täpsemalt BE kategooria omandamisest
[/quote]
Hakkas kohe huvitama, mille poolest mujal lihtsam on? Täna just vaatasin/otsisin lähimat autokooli kus BE-d teha:)
Ei saanudki täpselt aru, kas ilma koolita ka saab eksamit teha? Kõige lihtsam variant tundus olevat 2x4h teooriat +sõit.
Olen nüüd targem. Ilma autokoolita ei saa ja seaduses esitatavad miinimumnõuded on 6h teooriat ja 6h õppesõitu. Head koolivalikut kõigile. Täpsemalt BE kategooria omandamisest
Nägin ükspäev sellist autovedamise haagist kus ainult esirattad olid peal ja auto tagarattad veeresid ise.
Mis lugu sellise "haagisega" on?
Netist leidsin sarnase asja pildi:

Mis lugu sellise "haagisega" on?
Netist leidsin sarnase asja pildi:

Selle käruga on selline lugu, et pukseerida tohid ainult ülevaatuse ja kindlustusega autot. Sammuti on kiirusepiirang 50km/h
Algselt postitas: eeroz
Nägin ükspäev sellist autovedamise haagist kus ainult esirattad olid peal ja auto tagarattad veeresid ise.
Mis lugu sellise "haagisega" on?
Netist leidsin sarnase asja pildi:
![]()
Aga tüüpilist piirangut auto+haagise kaalule siis pole? Va. see mis ikka pukseerimisel, et vedav auto peab olema veetavast raskem?
Oot-oot, ülevaatus pole oluline. Küll aga peab pukseeritaval olema kehtiv liikluskindlustus. Täpselt samamoodi, nagu trossi otsas, lihtsalt teist juhti pole vaja.
Kiirusepiirang on jah, 50 km/h. Seda ka tühja haagise korral - eriti huvitav on haagist tuua ja viia.
Nurmevanal on kaks sarnast... Pakkus kevadel vanemat kümne kEEK eest müügiks.
Pukseerida ei tohi raskemat sõidukit, kui veduki tühimass. Seda ka painduva korral... Aga ega seda nõuet vist jälgitagi.
Kiirusepiirang on jah, 50 km/h. Seda ka tühja haagise korral - eriti huvitav on haagist tuua ja viia.
Nurmevanal on kaks sarnast... Pakkus kevadel vanemat kümne kEEK eest müügiks.
Pukseerida ei tohi raskemat sõidukit, kui veduki tühimass. Seda ka painduva korral... Aga ega seda nõuet vist jälgitagi.
Küsiks veel nõu haagise veo kohta.
Autol reg tunnistusel:
piduriteta haagise mass: 500 kg
piduritega haagise mass: 1400 kg
Haagis (piduriteta):
tühimass: 400 kg
registrimass: 750 kg
Kas siis sellist piduriteta haagist võib see auto vedada?
Või loeb registrimass ainult?
Kui sama haagis oleks piduritega, siis poleks küsimust ju.
Autol reg tunnistusel:
piduriteta haagise mass: 500 kg
piduritega haagise mass: 1400 kg
Haagis (piduriteta):
tühimass: 400 kg
registrimass: 750 kg
Kas siis sellist piduriteta haagist võib see auto vedada?
Või loeb registrimass ainult?
Kui sama haagis oleks piduritega, siis poleks küsimust ju.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Loeb haagise registrimass! Ehk, siis sinupoolt mainitud piduriteta haagis (750kg) on maksimaalse lubatud registrimassiga kerghaagis üldse. Kui haagise registrimass ületab 750kg, siis ei ole tegemist enam kerghaagisega ning sellise asjanduse vedamiseks on vaja juba vastava kategooria (E) juhiluba. Kui antud haagis oleks piduritega (mida esineb kerghaagise puhul harva), siis võiks´seda sikutada probleemivabalt.
Muide, ARK's saab teha avalduse haagise registrimassi muutmiseks. Näiteks saad lasta muuta selle 750kg reg massiga asjanduse autoga sobivaks (500kg). Sel juhul vähendatakse loomulikult ka haagise kandevõimet.
Teoorias võid muuta ka autotreileri (reg mass 2700kg) kerghaagiseks. Ainus jama on siis selles, et 750kg (max kerghaagise reg mass) miinus treileri tühimass (700kg) võrdub kandevõime (50kg)
Muide, ARK's saab teha avalduse haagise registrimassi muutmiseks. Näiteks saad lasta muuta selle 750kg reg massiga asjanduse autoga sobivaks (500kg). Sel juhul vähendatakse loomulikult ka haagise kandevõimet.
Teoorias võid muuta ka autotreileri (reg mass 2700kg) kerghaagiseks. Ainus jama on siis selles, et 750kg (max kerghaagise reg mass) miinus treileri tühimass (700kg) võrdub kandevõime (50kg)

Algselt postitas: AndrusFJR
Küsiks veel nõu haagise veo kohta.
Autol reg tunnistusel:
piduriteta haagise mass: 500 kg
piduritega haagise mass: 1400 kg
Haagis (piduriteta):
tühimass: 400 kg
registrimass: 750 kg
Kas siis sellist piduriteta haagist võib see auto vedada?
Või loeb registrimass ainult?
Kui sama haagis oleks piduritega, siis poleks küsimust ju.
Seaduse järgi ei või.
Aga tegelikult sõltub kordniku suvast. Kui hakata numbreid liitma ja lahutamata, siis tuleb välja, et tühja kerghaagist võid vedada ja võid vedada ka 100 kg koormat, sest autol on lubatud kuni 500 kg. Seda piiri ei tohi mitte mingil juhul ületada.
Mis imelik haagis? Mingi ATVveokuut?
Edit: Tarzic, tegelikult võib ilma E-katita vedada teatud tingimustel ka raskemat, kui 750 kg... Ülalpool on need tingimused kirjas.

Aga tegelikult sõltub kordniku suvast. Kui hakata numbreid liitma ja lahutamata, siis tuleb välja, et tühja kerghaagist võid vedada ja võid vedada ka 100 kg koormat, sest autol on lubatud kuni 500 kg. Seda piiri ei tohi mitte mingil juhul ületada.
Mis imelik haagis? Mingi ATVveokuut?
Edit: Tarzic, tegelikult võib ilma E-katita vedada teatud tingimustel ka raskemat, kui 750 kg... Ülalpool on need tingimused kirjas.
Algselt postitas: v6sa
Kui hakata numbreid liitma ja lahutamata, siis tuleb välja, et tühja kerghaagist võid vedada ja võid vedada ka 100 kg koormat, sest autol on lubatud kuni 500 kg. Seda piiri ei tohi mitte mingil juhul ületada.
Oot, kas härrased seaduse-silmad ei lähtu siiski alati registrimassist? Ma kohe mitte ei taha uskuda sa õigeks meheks politseiniku silmis jääd kui vead tühja või pool-tühja 750kg reg. massiga haagist autoga millel passis 500kg lubatud...
Isiklik kogemus näitab, et kui väikese Peugeot Partneriga vedada laia ja kõrge tendiga 750kg reg. massiga piduriteta kerghaagist, siis on trahvikviitung kiire tulema, kuna antud autoga võid tõmmata kuni 450kg (ilma piduriteta). Ja politseiniku ei huvita absoluutselt, kas haagis on tühi, täis või midagi vahepealset...
Aga üldiselt on nii, et kui sul mõistliku suurusega auto veab mõistliku suurusega käru millel on 1 telg, siis politseinikud eriti uudishimu üles ei näita. Kui aga kärul on 2 silda, siis 90% juhtudest on tegemist mitte-kerghaagisega ning sellise asjandusega liigeldes oled kindlasti korravalvurite huviorbiidis.