Käsipiduri hooldusest NG900, OG9-3, 9-5

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#1

Selline väike tähelepanek, et käsipiduri klotse jms vahetades on paslik kontrollida ühe vedru (Return spring 4241345) olukorda.
Selle vedru ülesanne on klotsid pinge alt vabastada. Aja jooksul roostetab vedru ära ja klotsid jäävad peale. Tulemuseks rikutud käsipiduriklotsid, pidurikettad, suurenenud kütusekulu, rapsiv tagasild ja vibratsioon.
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

Mõne pildiga jubinatest ka avitad algajaid :eureka: ?

Käsipiduritrossi rataste poolne ots on ka üks viga, kõri lõppedes hakkab trossi vahelt kõrisse soppa kogunema kuni kinni kiilub.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14439
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

pilt...

Lisatud failid
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7142
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Kui juba vahetad klotse,siis ei pane ju vanade vedrudega kokku.Ikka klotsid+ rem.komplekt(maksab alla 100eegu). Selles suhtes veidi arusaamatu teemapüstitus.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#5

Mitte nii väga. Nii mõnigi ei tule selle peale, et koos klotsidega veel mingi remondikomplekt osta. Lihtsalt ei teagi sellist asja poest küsida. Algajad muidgugi. Aga kuidas sa ikka meistriks saada, kui ei õpi. Enda või teiste vigadest.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#6

oioi ma ka vahetasin klotse ja vedrusid mitte. ja tunduski, et ratta vabajooks oli kuidagi raskendatud. peab vist tagantjärgi vedrud ka uued panema :)
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#7

Mina sain käsipiduriklotside paigalduskomplekti 59 krooniga. Arvestades küljesolevate vedrude-jubinate seisukorda, peaks need kindlasti välja vahetama. Esiteks ei hakka nende pooleldi läbiroostetanud jubinatega käsipidur korralikult tööle, teiseks ei elaks need ilmselt teisi klotse ülegi. Kindlasti tasuks tähelepanu pöörata ka joonisel 15 ja 16 tähistatud jubinate (kinnitub trossi külge ja lükkab klotse trumlis laiali) puhastamisele ja määrimisele, sest vastasel juhul ei hakkagi süsteem korralikult liikuma.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#8

Autoosad.ee 59.- trummelpidurite paigalduskomplektis sisalduvad järgmised jupid jooniselt: 3, 4, 5, 10.
Ametliku koodiga 4836441 müüdav käsipidurikomplekt ei sisalda samuti minu poolt nimetatud vedru.
Jooniselt on kahjuks halvasti aru saada, aga see vedru asub trumlist väljas ehk ratta poolt vaadates trumli taga.
Seoses vahetamisega tekkis selline küsimus, et kuidas pääseb ligi pulkadele nr 3? Kas selleks peab kogu kupatuse maha võtma või saab need kuidagi lihtsamalt uutega asendada?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#9

Vähemalt OG 9-3 puhul sai ka kupatust maha keeramata hakkama. Kumbki klotsikinnitamiseks mõeldud tiftidest mahtus nibin-nabin sisse-välja liikuma, teist pidi veidi kõveraks väänama. Eelnevalt uus tift ettevaatlikult näpitsate vahel natuke kõveraks ja kui küljes, saab uuesti sirgeks painutada. Muidugi tuleb seda teha mõistlikult, et metall painutamise tagajärjel murduma ei hakkaks.

Detaili nr. 35 käsipiduriklotside paigalduskomplektis tõepoolest ei olnud, mida imestasin isegi.
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

Kavatsesin käsipiduriklotse ma peale keerata ja nüüd tuli pime, taskulambiga uurin ja uurin mitte midagi ei saa aru :wall: Kustkohast ma klotse peale keerata saan? Uurin nii tagant kui eest, läbi trumli aukude või :freak:

EDIT: Kas ainult trummeli-ketta mahavõtmisega saan klotse ligi keerata, ei ole ju nii?
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

Tänu, lugesin küll seda teemat, aga tollest kohast panin enne kogu aeg üle kus reguleerimise õpetus oli. Nüüd nägin. Jubinat nr 11 tuleb kruttida, läbi augu.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#13

Ja enne seda tross lõdvaks. Pärast uuesti trossist final tuning.
Vasta