split teemast "Lugejate autod" http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 291&page=4
Väike OT.
Vabandage minu ignorantsust, aga miks sa seda teed?
Kui eesmärk kiirenduspüss, siis alusena esiveoline automaatkastiga pill ju suht paha valik (lisaks alusena suht kallis auto ka), kui eesmärk niisama kulgur, siis ju performancet oksendamiseni juba ammu ...
Mulle endale meeldib ka kui autol on mingitki jõudu (hetkeliikur tehase järgi 333hp ja 450Nm, millalgi ka dünoma huvipärast, et näha kaod rattani), aga kuna oluline on siiski mugavus siis ei ole mingist piirist enam vahet, nagunii fooritagant koguaeg ei võistle ja kui olekski vahest vaja siis selleks on jõud olemas.
Kui ehitaks kiirenduspilli, kas poleks mõistlik aluseks võtta mõni tagaveoline (näiteks V8 konega), paigaldada kompressorkit, väljalase ja lsd, ning manuaalkastiga (loomulikult võib ka automaadiga, aga siis kaoks ju päris palju eesmärgi täitmisest sinna taha) oleks päris terav hammustaja ja hind total igati mõistlik, ning ka pidamine pisut parem kui esiveolisel, just stardist.
Ja ärge saage valesti aru, ma ei promo mingit teist marki, lihtsalt üritan aru saada, mulle saab disainipoolest meeldib väga, eriti aerod.
Saabi tuuning - kasutus praktilises elus
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
See on mu igapäeva sõidu masin, ei ole plaanis sellega kunagi kiirendustele minna. Valisin Saabi selleks, et see on selline soliidne ja turvaline masin. Automaatkast selleks, et linnas ummikutes istudes ei peaks käikudega punnitama.
Võimsust pole ju kunagi liiga palju. Ei ole ma ka nii rikas, et piisavalt võimas ja mugav auto osta, Audi RS6 näiteks. Nii ma siis nokitsendi tagasihoidlikult oma Saabi kallal. Autot vahetada ka ei taha, kuigi tunnen väga 4wd-st puudust. Eks siis hiljem jätan auto naisele ja ostan endale uue - siis kui sellest siiber saab
Võimsust pole ju kunagi liiga palju. Ei ole ma ka nii rikas, et piisavalt võimas ja mugav auto osta, Audi RS6 näiteks. Nii ma siis nokitsendi tagasihoidlikult oma Saabi kallal. Autot vahetada ka ei taha, kuigi tunnen väga 4wd-st puudust. Eks siis hiljem jätan auto naisele ja ostan endale uue - siis kui sellest siiber saab

Algselt postitas: Alfonze
Väike OT.
Vabandage minu ignorantsust, aga miks sa seda teed?
Kui eesmärk kiirenduspüss, siis alusena esiveoline automaatkastiga pill ju suht paha valik (lisaks alusena suht kallis auto ka), kui eesmärk niisama kulgur, siis ju performancet oksendamiseni juba ammu ...
Mulle endale meeldib ka kui autol on mingitki jõudu (hetkeliikur tehase järgi 333hp ja 450Nm, millalgi ka dünoma huvipärast, et näha kaod rattani), aga kuna oluline on siiski mugavus siis ei ole mingist piirist enam vahet, nagunii fooritagant koguaeg ei võistle ja kui olekski vahest vaja siis selleks on jõud olemas.
Kui ehitaks kiirenduspilli, kas poleks mõistlik aluseks võtta mõni tagaveoline (näiteks V8 konega), paigaldada kompressorkit, väljalase ja lsd, ning manuaalkastiga (loomulikult võib ka automaadiga, aga siis kaoks ju päris palju eesmärgi täitmisest sinna taha) oleks päris terav hammustaja ja hind total igati mõistlik, ning ka pidamine pisut parem kui esiveolisel, just stardist.
Ja ärge saage valesti aru, ma ei promo mingit teist marki, lihtsalt üritan aru saada, mulle saab disainipoolest meeldib väga, eriti aerod.
Njaa, siis sul suht samad nõudmised mis mul.
Soliidsus jah selline vaieldav teema, ka saabiroolis on igasugu rullnokki viimasel ajal masendavalt palju näha. Ja miks äärmus, RS6 on ikka hoopis teise klassi masin, aga ka tavaklassis on masinaid mis on talutava võimsusega ja ei kannata selle mure käes mis esiveoline (alajuhitavus, torque steer jne, esiveolise kohta on öeldud, et max oleks kuskil 250hp, üle selle on päris suur võimsuse kulutamine, ehk siis sa ei saa tarvitada võimsust eriti, kuigi see on dyno järgi olemas). Ses suhtes, et sul on võimsus olemas, aga kohalt minnes ei saa kasutada seda ja suurtel kiirustel on mundrimeestega sekeldusi, seega suht kahtlane.
Samas kui see on hobi ja ehitamisrõõm, siis on iseasi muidugi.
Soliidsus jah selline vaieldav teema, ka saabiroolis on igasugu rullnokki viimasel ajal masendavalt palju näha. Ja miks äärmus, RS6 on ikka hoopis teise klassi masin, aga ka tavaklassis on masinaid mis on talutava võimsusega ja ei kannata selle mure käes mis esiveoline (alajuhitavus, torque steer jne, esiveolise kohta on öeldud, et max oleks kuskil 250hp, üle selle on päris suur võimsuse kulutamine, ehk siis sa ei saa tarvitada võimsust eriti, kuigi see on dyno järgi olemas). Ses suhtes, et sul on võimsus olemas, aga kohalt minnes ei saa kasutada seda ja suurtel kiirustel on mundrimeestega sekeldusi, seega suht kahtlane.
Samas kui see on hobi ja ehitamisrõõm, siis on iseasi muidugi.
Alfonze, sa vist arvad, et head väänet on vaja ainult nullist kiirendades 
Eksid sel juhul. Kui Saabide tuunimise eesmärk või prioriteet oleks võimalikult kiirelt foori alt süstida, siis peaks omanik tõesti tagaveolise soetama, et igati rahul olla. Iseasi kas selline süstimine oleks linnas üldse mõistlik.
Paljudele avaldab muljet hoopis kiirendus alates 60km/h ja selles suhtes on veidi "softitatud" Saab isegi väga heas kirjas.
edit: loomulikult ei pea ma silmas linnas kihutamist...
edit2: see, et esiveolise max. võiks olla 250hj on laenatud ühest tuntud saatest. Ma ei võtaks seda tõsiselt, öelduna meeste poolt, kes Saabiga võibolla ainult mõne tiiru teinud

Eksid sel juhul. Kui Saabide tuunimise eesmärk või prioriteet oleks võimalikult kiirelt foori alt süstida, siis peaks omanik tõesti tagaveolise soetama, et igati rahul olla. Iseasi kas selline süstimine oleks linnas üldse mõistlik.
Paljudele avaldab muljet hoopis kiirendus alates 60km/h ja selles suhtes on veidi "softitatud" Saab isegi väga heas kirjas.
edit: loomulikult ei pea ma silmas linnas kihutamist...
edit2: see, et esiveolise max. võiks olla 250hj on laenatud ühest tuntud saatest. Ma ei võtaks seda tõsiselt, öelduna meeste poolt, kes Saabiga võibolla ainult mõne tiiru teinud

- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Mulle ongi just see olulisem, et need möödasõidud oleks ohutud. Eesti maanteed on nii hullud, ma ei julge enam lahja autoga sõita, siis ei tea kunagi, kas jõuab ohutult mööda...
Kiirendusnäitajad alates 3. käigust kuskil kiirusel 70km/h olid mu rootsi "eeskujul" mis sõitis samade juppide ja softiga päris muljetavaldavad.
Mul on kuskil selline seedetud tabel:
km/h time
50 0
60 0,61
70 1,13
80 1,74
90 2,37
100 3,11
110 3,93
120 4,83
130 5,73
140 6,71
150 7,9
160 9,28
170 10,81
180 12,35
190 14,23
200 16,55
Kuni 180-ni on päris hea, edasi juba pisut aeglasem, eks järgmine Stage 6 koos Etanooliga aitab pisut
Iseasi kui palju muidugi sellist kiirust vaja läheb...
Kiirendusnäitajad alates 3. käigust kuskil kiirusel 70km/h olid mu rootsi "eeskujul" mis sõitis samade juppide ja softiga päris muljetavaldavad.
Mul on kuskil selline seedetud tabel:
km/h time
50 0
60 0,61
70 1,13
80 1,74
90 2,37
100 3,11
110 3,93
120 4,83
130 5,73
140 6,71
150 7,9
160 9,28
170 10,81
180 12,35
190 14,23
200 16,55
Kuni 180-ni on päris hea, edasi juba pisut aeglasem, eks järgmine Stage 6 koos Etanooliga aitab pisut

Algselt postitas: sebastian
Kah OT..
Alfonze, sa vist arvad, et head väänet on vaja ainult nullist kiirendades
Eksid sel juhul. Kui Saabide tuunimise eesmärk või prioriteet oleks võimalikult kiirelt foori alt süstida, siis peaks omanik tõesti tagaveolise soetama, et igati rahul olla. Iseasi kas selline süstimine oleks linnas üldse mõistlik.
Paljudele avaldab muljet hoopis kiirendus alates 60km/h ja selles suhtes on veidi "softitatud" Saab isegi väga heas kirjas.
No mina jälle kuulnud, et saabil 100 ja üle hea kui on karmid tuuningpüssid, samas ei saa kurta ka endaoma astumist selles vahemikus ja kui vabalthingavana on lahjem kui mõni ülelaetud saab, siis meie teedel kehtiv kiirusepiirang on ju kohe ees, seega ei saa mega vahet legaalselt tulla.
Seega jääbki küsimus, et kui nullist saab ei liigu, 60 pealt astub sinu jutu järgi, siis linnas seda ei kasuta ja maanteel on kiirendused möödasõiduks ainult marginaalsete vahedega, siis lõpuks pole ju poweril enam pointi.
Samas jah, ma tean ju saabi turbotunnet, see on nii kuradi petlik, tundub et jubedalt astub mingil kiirusel, aga kunagine katsetus tõi maapeale tagasi, nimelt sai oma 9-5 2,3t pandud joonele 323 bmw-ga. Mõlemal sama kaal, mõlemad automaadid ja mõlemal 125kw. Ja tee mis tahad, bemmis tundus et auto ei liigu, joonele pannes polnud vahet mis kiiruselt oli kas samakiire või kiirem kui mu saab. Mis mind ausaltöeldes masendas, kuigi jah tuunides ilmselt on lugu teine, samas igapäevaselt kasutamatu jõud.
Ja ära arva, et kuna mul bemm, siis raudselt iga fooritagant hullult süstin, võin sõidustiili kohta vihjeks öelda, et viimaste paakide keskmine on olnud 11-12l sajale vahel ja seda 75:25 linn:mnt suhtega (ei ole mingi penskarisõit, aga arvestades, et v8 245kw, siis ikka suht rahulik).
edit: Loomulikult on sõidumugavuse oluline osa väändemoment võimalikult madalalt ja r4 mootori puhul ei tuleks see kõnealla mingil juhul ilma turbota, selles suhtes olen päri, aga kas igapäevaselt on vahet kas 400Nm või 450Nm kui vajutades suss nagunii põleb ees, see on kysimus.
Seega jääbki küsimus, et kui nullist saab ei liigu, 60 pealt astub sinu jutu järgi, siis linnas seda ei kasuta ja maanteel on kiirendused möödasõiduks ainult marginaalsete vahedega, siis lõpuks pole ju poweril enam pointi.
Samas jah, ma tean ju saabi turbotunnet, see on nii kuradi petlik, tundub et jubedalt astub mingil kiirusel, aga kunagine katsetus tõi maapeale tagasi, nimelt sai oma 9-5 2,3t pandud joonele 323 bmw-ga. Mõlemal sama kaal, mõlemad automaadid ja mõlemal 125kw. Ja tee mis tahad, bemmis tundus et auto ei liigu, joonele pannes polnud vahet mis kiiruselt oli kas samakiire või kiirem kui mu saab. Mis mind ausaltöeldes masendas, kuigi jah tuunides ilmselt on lugu teine, samas igapäevaselt kasutamatu jõud.
Ja ära arva, et kuna mul bemm, siis raudselt iga fooritagant hullult süstin, võin sõidustiili kohta vihjeks öelda, et viimaste paakide keskmine on olnud 11-12l sajale vahel ja seda 75:25 linn:mnt suhtega (ei ole mingi penskarisõit, aga arvestades, et v8 245kw, siis ikka suht rahulik).
edit: Loomulikult on sõidumugavuse oluline osa väändemoment võimalikult madalalt ja r4 mootori puhul ei tuleks see kõnealla mingil juhul ilma turbota, selles suhtes olen päri, aga kas igapäevaselt on vahet kas 400Nm või 450Nm kui vajutades suss nagunii põleb ees, see on kysimus.
Ei arvagi, mul pole bemarite vastu midagi. Neid lihtsalt on kordades rohkem ja nokad neid ka ostavad rohkem. Sellest ka vastav kuulsusAlgselt postitas: Alfonze
Ja ära arva, et kuna mul bemm, siis raudselt iga fooritagant hullult süstin, võin sõidustiili kohta vihjeks öelda, et viimaste paakide keskmine on olnud 11-12l sajale vahel ja seda 75:25 linn:mnt suhtega (ei ole mingi penskarisõit, aga arvestades, et v8 245kw, siis ikka suht rahulik).

Saabi ükskõik milline kiirendus oleneb rehvidest, nende pidamisest. Ja see "alates 60km/h" oli mul toodud üsna meelevaldselt. Tuunitud mootoril võib see olla üksjagu allpool. Korralikus 900NG, 9000 või 9-5 tuuningus arvestatakse ka seda, missugune on rehvide pidamine madalatel käikudel. Selleks on näiteks 9-5 softis torque limiter mida vastavalt muudetakse.
Hea pidamisega laiad rehvid ja.. juurdunud arvamus hädisest esiveolisest võib hoobilt muutuda

-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Need on väga karmid nimbrid sul seal kiirenduses Jaanus.
Automaadiga veel kusjuures. 80-120 on 3,1 sek
60-120 on 4,1sek
80-140 on 5sek.
Karm, isegi nii karm, et ei taha uskuda.
Automaadiga veel kusjuures. 80-120 on 3,1 sek

60-120 on 4,1sek
80-140 on 5sek.
Karm, isegi nii karm, et ei taha uskuda.
Sent from my Monte Carlo using B236
Hea rehv on ka tagaveolisel oluline, kuid ma arvan et see juurdunud arvamus ei kao, sest kui esiveolisega hea rehviga (loe: laia rehviga) sõita, siis on see meeletu rooliga maadlemine meie kuumaastikul, seega see ei saa kuidagi meeldima hakata. Ja mida võimsam, seda hullem asi on, seejuures isegi 60 pealt vajutades on torque steer häiriv, mitte ainult kohapealt minnes. Minu saabil oli nutune 235 pastel ees, hea pidamise jaoks 300+hp juures võiks ikka min. 255 v 275 olla, ma ei kujuta ette kellele selline juhitavus meeldiks, lisaks polnud sportvedrustust, mis oleks võimsale autole ju mõnus lisa, ja autol oli jõud olematu. Seega maitseasi ...
Ilmselt kui peegelsiledal teel prooviks ühte ja teist, ja just sirgel teel, siis ei teeks vahet, aga kohe kui konarused ja kurvid mängus, siis asi teine.
Lisaksin veel, et ei olnud mõtet õhutada surematut teemat RWD vs FWD vaid lihtsalt aru saada miks nii tehakse (tuunitakse mingist piirist veel edasi), eriti veel kui pole plaan käia rajapäevadel, ega pisutki omc-d v quartermilet proovida.
Samas jällegi tuleb hobielement ka mängu, kui see on mõte omaette siis on iseasi, sest on ju ka saabe mis on meeletu poweriga (oli vist kasutaja Ironman), aga selle praktilisus ja igapäevakasutus on omaetteteemad, seal ongi asi emotsionaalne ehitamisrõõm.
Ja kuna offtopic on nii pikalt käinud, siis äkki moded tõstavad selle kuskile mujale kuhu see paremini sobiks.
Ilmselt kui peegelsiledal teel prooviks ühte ja teist, ja just sirgel teel, siis ei teeks vahet, aga kohe kui konarused ja kurvid mängus, siis asi teine.
Lisaksin veel, et ei olnud mõtet õhutada surematut teemat RWD vs FWD vaid lihtsalt aru saada miks nii tehakse (tuunitakse mingist piirist veel edasi), eriti veel kui pole plaan käia rajapäevadel, ega pisutki omc-d v quartermilet proovida.
Samas jällegi tuleb hobielement ka mängu, kui see on mõte omaette siis on iseasi, sest on ju ka saabe mis on meeletu poweriga (oli vist kasutaja Ironman), aga selle praktilisus ja igapäevakasutus on omaetteteemad, seal ongi asi emotsionaalne ehitamisrõõm.
Ja kuna offtopic on nii pikalt käinud, siis äkki moded tõstavad selle kuskile mujale kuhu see paremini sobiks.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Jah ... esiveost tääki pole loota, aga siiski ... võimalik on saada hea ja kiire auto ... ilmselt siin foorumis pole kedagi kes läheks ajapeale tikku neljaks ajama .... enamsti ikka oma lõbuks ja rahuks
või ma eksin:? 


Tääki pole loota, täitsa nõusAlgselt postitas: Homersimpson
Jah ... esiveost tääki pole loota, aga siiski ... võimalik on saada hea ja kiire auto ... ilmselt siin foorumis pole kedagi kes läheks ajapeale tikku neljaks ajama .... enamsti ikka oma lõbuks ja rahuksvõi ma eksin:?
![]()

Aja peale...jälle oleneb mida silmas pead. Lennuväljal kergete tagaveolistega tõesti pole mõtet Saabi võrrelda.
Samas sarnase kaalu- ja jõunäitajatega kilomeetri- või miili distantsil ei tohiks jääda ka tagaveolistele alla.
Mõtlen siis selliseid sõite, kus 0...100km/h kiirendus pole primaarne.
Mis linnasõitu puutub, siis Alfonzel täiesti õigus. Väga laia rehviga esiveoline ei ole mugavalt juhitav. Ei saa tahta, et rattad mis hirmsasti väänavad samas ka pööravad hästi.
Ses suhtes jah, mul sportvedrustus ja ees 245 18" ja ei kisu vägapalju (kisub rohkem kui talvekad mis olid 225 ja 17" aga oluliselt vähem kui kunagine saab, ning pole mingisugust vahet kas tallan või veeren niisama), samas taga lükkavad on 275 ja pisutki puutepinda, et hobene maha saaks, seega igapäevaselt universaalne ja kannatab ka rajale minna kui on soovi.
Samas talvel on hetki kus võiks esiveolist omada (see talv oli 2 päeva), aga sel juhul ei ole küsimus enam hobujõududes vaid kohalt ära saamises, ka 125kw on kyll ja veel talveks, lihtsalt non LSD tagavedu (see non LSD viga tuleb likvideerida lähiajal) on halvim võimalik variant lumemördis (4veolise vastu ei saa talvel miski).
Samas talvel on hetki kus võiks esiveolist omada (see talv oli 2 päeva), aga sel juhul ei ole küsimus enam hobujõududes vaid kohalt ära saamises, ka 125kw on kyll ja veel talveks, lihtsalt non LSD tagavedu (see non LSD viga tuleb likvideerida lähiajal) on halvim võimalik variant lumemördis (4veolise vastu ei saa talvel miski).
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Jälle kõik õige ... Kui et see jutt sai üle toodud Jaanuse auto teemast, siis .... ikka on see teema, et las se Nm ja obene olla .. peaasi et on
Tõestama, ma loodan, et ei hakka ükski saab kuskil foori taga....

- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Sa näed seda eest , aga meie peeglist .... asi seegi
niisama norin
Eelmine mõte jääb jõusse ...


- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Vat selle tuunimisega ongi nii, kui sõitmisest siiber saab, siis kukun tuunima ja kui valmis, siis vahepeal sõidan jälle ja üks selline lõputu ring koguaeg ...
Algselt postitas: vmaster
Ostke auto ja sõitke. Mesasja te tuunite tast koguaeg![]()
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 2005
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Algselt postitas: Jaanus
Vat selle tuunimisega ongi nii, kui sõitmisest siiber saab, siis kukun tuunima ja kui valmis, siis vahepeal sõidan jälle ja üks selline lõputu ring koguaeg ...
Algselt postitas: vmaster
Ostke auto ja sõitke. Mesasja te tuunite tast koguaeg![]()
See tuunimine on on üks kole asi küll. Teed ja teed aga valmis ei saa kunagi ja kui korraks tundub, et nüüd on valmis, siis on see petlik ja hakkab otsast peale jälle

Vabalthingavaga ma ei sõidaks, müüks maha KOHEAlgselt postitas: kasparius
vabalthindavaga ma ka ainutl vist sõidaks![]()

Haigus mis muud. Mõni korjab marke...ostab mingi pisikese paberilipaka überhinnaga ja müüb teisele hullule oma lipakaid ka jõleda hinnaga. Pere näljas, lapsed nutavad, naine ahastab... Mis krdi pärast küsin ma!

Aga vot just selle haiguse pärast...niikaua, kui selline indiviid pole ühikonnale ohtlik, pole vaja teda kinnimajja panna, ainult kaasa tunda tuleb.
Algselt postitas: sebastianVabalthingavaga ma ei sõidaks, müüks maha KOHEAlgselt postitas: kasparius
vabalthindavaga ma ka ainutl vist sõidaks![]()
Just just!
Mootor ilma turbota - mõtetu kütuse raiskamine:nono:
Protsess käib - tulemust pole!