Kas Saabi remont võrreldes teiste autodega on kõvasti kallim või on see müüt
Arvan, et võiksid ise teha võrdluse. Võta mõned varuosad mida pead enda jaoks "kalliks" ja võrdle hindu teiste markide omadega. Võrdla nii A kui ka B varuosi. Nii saad vist parima ülevaatuse. Muidu võib siin tekkida mõtetu arutelu.
See täitsa isiklik arvamus.
See täitsa isiklik arvamus.

- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
algne küsimus ise on ju suht puudulikult esitatud! Saabe on ju mitmeid mudeleid, ühed on kallimad, teised odavamad, sama lugu on varuosadega. samuti oleneb, milliste Audi-VW mudelite juppidega võrrelda, ja kas võtta a või b-kategooria juppe... vanade VW-dega ja nende juppide hindadega/saadavusega võib Eestis ehk vaid Lada omasid võrrelda.
Ja vana vw sõiduomadusi võib ka aint ladaga võrrelda - seega.
Sa saad seda, mille eest maksad. Kui arvad, et saab võtab palju kütust, hooldus on kallis ja jupid kaa. Siis tea - kallis on ainult see, kes sul kaisus öösel on, kõik muu on kulukas.
Keskmises korras saabi ülalpidamine läheb maksma umbes 3000 krooni kuu ( kütus-kindlustus-hooldus) - ma ei tea, kas see on kulukas või mitte.
( minul siis kuuläbisõit ~2500km). Enivei, alla 3k eest kuus nagunii ühtegi AUTOT üleval ei pea.. ei usu, et ka mõnda liiklusvahendit sama raha eest saaks.
Kui säästa tahad, kasuta ühistransporti - on odavam ja saastab ka vähem
Sa saad seda, mille eest maksad. Kui arvad, et saab võtab palju kütust, hooldus on kallis ja jupid kaa. Siis tea - kallis on ainult see, kes sul kaisus öösel on, kõik muu on kulukas.
Keskmises korras saabi ülalpidamine läheb maksma umbes 3000 krooni kuu ( kütus-kindlustus-hooldus) - ma ei tea, kas see on kulukas või mitte.
( minul siis kuuläbisõit ~2500km). Enivei, alla 3k eest kuus nagunii ühtegi AUTOT üleval ei pea.. ei usu, et ka mõnda liiklusvahendit sama raha eest saaks.
Kui säästa tahad, kasuta ühistransporti - on odavam ja saastab ka vähem
See on jah õigesti õeldud, et oleneb VW mudelist, ma usun, et uue Phaetoni hoolduskulud ületab enamuse Saabide omad, aga vaevalt, et töökindlus sama teeb. Mu eelmine auto oli just VW, suurem osa juppe jäi siiski 100-200 krooni vahele 

Ok, tunnistan et küsimus oli võib-olla natuke kehvasti esitatud. Lihtsalt alati kui keegi mainib saabi ostu, siis esimene assotsatsioon on see, et sellega kaasnevad suured remondikulud.
Tahtsin lihtsalt saabi omanike käest küsida, et mis nende seisukoht on. Kahjuks endal siiani ühtegi saabiomanikust tuttavat ei ole ja mõtlesin et saan ehk oma vastuse siit foorumist.
Kui võrrelda autosid, siis loomulikult ei saa võrrelda phaetoni ja saab 900. Ma eeldan et võrdlusel võetakse siiski aluseks sama klassi auto ja aasta. Saab 900 - audi b4 näiteks või saab 9000 - audi 100 näiteks.
Endal on plaan mingi hetk ka saabi perega liituda ja sooviks lihtsalt kinnitust et kas tegu on müütide vüi väljamõeldistega.
Tänan soovituste eest autoosad.ee, sain sealt hästi võrdlused kätte. Järeldus - kordades vahe ei ol, arvan et ca 30% keskmiselt ja oleneb muidugi osast.
:notworthy:
Tahtsin lihtsalt saabi omanike käest küsida, et mis nende seisukoht on. Kahjuks endal siiani ühtegi saabiomanikust tuttavat ei ole ja mõtlesin et saan ehk oma vastuse siit foorumist.
Kui võrrelda autosid, siis loomulikult ei saa võrrelda phaetoni ja saab 900. Ma eeldan et võrdlusel võetakse siiski aluseks sama klassi auto ja aasta. Saab 900 - audi b4 näiteks või saab 9000 - audi 100 näiteks.
Endal on plaan mingi hetk ka saabi perega liituda ja sooviks lihtsalt kinnitust et kas tegu on müütide vüi väljamõeldistega.
Tänan soovituste eest autoosad.ee, sain sealt hästi võrdlused kätte. Järeldus - kordades vahe ei ol, arvan et ca 30% keskmiselt ja oleneb muidugi osast.
:notworthy:
Minu eelmise Saabi 3-aastase ekspluatatsiooniperioodi jooksul ei vahetanud ma ühtegi detaili kaks korda. Tegemist oli Saab 9000 '87 2.0T-ga.
Uuri, kui tihti teistel autodel veermiku detaile vahetatakse...
Praeguse Saabiga pole ka ühtegi detaili pidanud kaks korda vahetama, aga olen autot ka ainult aasta pidanud.
Muuseas, mul on olemas nn. raamatupidamine mõlema Saabi kohta. Kui oled huvitatud, siis sealt saad ettekujutuse kulutuste struktuurist ja sagedusest.
Uuri, kui tihti teistel autodel veermiku detaile vahetatakse...

Praeguse Saabiga pole ka ühtegi detaili pidanud kaks korda vahetama, aga olen autot ka ainult aasta pidanud.
Muuseas, mul on olemas nn. raamatupidamine mõlema Saabi kohta. Kui oled huvitatud, siis sealt saad ettekujutuse kulutuste struktuurist ja sagedusest.
Hea tähelepanek, krss. Võtan kriitika omaks.
Kolme aasta läbisõit oli 71639 km, odomeetri näit lõpus oli 232303 km.
Ekspluatatsiooni jooksul oli ka üks kraavi sõit ning üks väiksem teelt välja sõitmine. See peaks ju ka statistikat mõjutama?
Kahjuks eraldi statistika A või B varuosade kohta puudub. Piduri peapumba aga sain suisa romulast - 600 krooniga sain kätte...
Aga iga hoolduse või remondi puhul on odomeetri näit kenasti kirjas.
Mis aga minu eelmise postituse point oli - Saab 9000 on väga vastupidav auto, vähemalt mis puudutab mootorit ja veermikku. Et kui sa ostad kallima varuosa, siis see ka kestab kauem.
Detailset statistikat järelduste tegemiseks pakkusin aga juba konkreetselt asjast huvitatutele.
Kolme aasta läbisõit oli 71639 km, odomeetri näit lõpus oli 232303 km.
Ekspluatatsiooni jooksul oli ka üks kraavi sõit ning üks väiksem teelt välja sõitmine. See peaks ju ka statistikat mõjutama?

Kahjuks eraldi statistika A või B varuosade kohta puudub. Piduri peapumba aga sain suisa romulast - 600 krooniga sain kätte...

Aga iga hoolduse või remondi puhul on odomeetri näit kenasti kirjas.
Mis aga minu eelmise postituse point oli - Saab 9000 on väga vastupidav auto, vähemalt mis puudutab mootorit ja veermikku. Et kui sa ostad kallima varuosa, siis see ka kestab kauem.
Detailset statistikat järelduste tegemiseks pakkusin aga juba konkreetselt asjast huvitatutele.
Algselt postitas: krss
No ärme nyyd liiale lähe, viimane Volks mille söiduomadusi Ladaga sai vörrelda, oli siiski Pörnikas:)...
meil oli vahepeal kolf, II, ei roostetand kah, jube hea oli - bena võttis isegi külmade otstega linnas aind 6.5 (muidugi minekut vobsjee ikka ei olnud ka), mõnnalt tuuleklaasi nurkades mnt peal pahistas juba 80kmh pealt (kere nii kandiline noh), aljoga ütles ka, et lahe autu, kunagine saksa pensionäri unistus, ja seest oli tore, lihtne, tahhoka kohal oli seinakell, naljakast riidest iste ja polster, pika sirge joonlauaga disainitud, mossest hullem. tore kulgur oli (sellega sooritasime isegi paar möödasõitu ja mõnel korral õnnestus ketsi panna ka), ilus must autu, läikis, nigu valitsuse massin, tõeline Kraft Durch Freude, lukku käis puldiga, tegi piiks-piiks. aga lössi sõideti. kahju kohe teisest, niuts
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
aljoga lausa arvab, et golf II on peaaegu (rõhk sõnal "peaaegu") samasugune kultusauto kui klassik 900. taotluslikult ülilihtne (ja omamoodi -stiilne) disain, sõiduomaduste koha pealt ei oska kosta.
Mis aga minu eelmise postituse point oli - Saab 9000 on väga vastupidav auto, vähemalt mis puudutab mootorit ja veermikku. Et kui sa ostad kallima varuosa, siis see ka kestab kauem.
Detailset statistikat järelduste tegemiseks pakkusin aga juba konkreetselt asjast huvitatutele. [/quote]
Võin samuti detailset statistikat tõsisele huvilisele pakkuda.
Detailset statistikat järelduste tegemiseks pakkusin aga juba konkreetselt asjast huvitatutele. [/quote]
Võin samuti detailset statistikat tõsisele huvilisele pakkuda.

Algselt postitas: krss
...tollal kui aastane läbisõit sinna 100.000km kanti jäi, tellisin Saksast üliväikese läbisõiduga väga vana diisel-Audi ning...Enda käes jõudis diisel-Granada 500.000km-ni, ning siis läksid vahetusse originaalsed tehases paigaldatud sharniirid...
Sinu mega läbisõidud ja olematud remondivajadused km/kohta tulevad vist pigem Soome peegelsiledatest teedest - sest kui su töölesõidu trajektoorile jääks Pärnu mnt lõik Mersu keskusest Järve Selverini (ja veel mõni sarnane koht, mida Tallinnas on küllaga), siis peaks silladetaile iga paari kuu takka vahetama.
Algselt postitas: vaadeAlgselt postitas: krss
...tollal kui aastane läbisõit sinna 100.000km kanti jäi, tellisin Saksast üliväikese läbisõiduga väga vana diisel-Audi ning...Enda käes jõudis diisel-Granada 500.000km-ni, ning siis läksid vahetusse originaalsed tehases paigaldatud sharniirid...
Sinu mega läbisõidud ja olematud remondivajadused km/kohta tulevad vist pigem Soome peegelsiledatest teedest - sest kui su töölesõidu trajektoorile jääks Pärnu mnt lõik Mersu keskusest Järve Selverini (ja veel mõni sarnane koht, mida Tallinnas on küllaga), siis peaks silladetaile iga paari kuu takka vahetama.
Kui kõik mootorkütuse pealt võetav aksiis läheks teedele mis siis....... Hea teema mis?

Minu kokkuvõte teemast: Saab kui kvaliteetauto tahab korralikke juppe ja asjatundlikku paigaldust - siis sõidab jälle tükk aega. 
Eesti teede-tänavate seisukorra järgi võib otsustada, et elame 4. järgu riigis, autode järgi jälle, et USA-st natuke vaesemad.

Eesti teede-tänavate seisukorra järgi võib otsustada, et elame 4. järgu riigis, autode järgi jälle, et USA-st natuke vaesemad.
Lõin 2 aasta kulud kokku: 30 000 km
Bensiini peale 1kr/km 30 000kr
Korraline hooldus (õlivahetused, lekkiv radikas, .... pisihoole) 7000kr
Kitsejaht
(esituli, suunatuli...) 6000kr
Talvekummid, valuveljed 10 000kr
Lisavarustus, liikluspolitsei, muu tiliuliu ... 4000kr
+laste turvatoolid 3000kr
+auto amort (ostuhinna ja jääkväärtuse vahe)
ei ole odav, ei ole. Bussiga sõites hoiaks ikka Ullult kokku
Bensiini peale 1kr/km 30 000kr
Korraline hooldus (õlivahetused, lekkiv radikas, .... pisihoole) 7000kr
Kitsejaht

Talvekummid, valuveljed 10 000kr
Lisavarustus, liikluspolitsei, muu tiliuliu ... 4000kr
+laste turvatoolid 3000kr
+auto amort (ostuhinna ja jääkväärtuse vahe)
ei ole odav, ei ole. Bussiga sõites hoiaks ikka Ullult kokku

Algselt postitas: indrek
Talvekummid, valuveljed 10 000kr
Lisavarustus, liikluspolitsei, muu tiliuliu ... 4000kr
+laste turvatoolid 3000kr
ei ole odav, ei ole. Bussiga sõites hoiaks ikka Ullult kokku![]()
no need summad ei sõltu vist auto margist
(liikluspolitsei vast ehk siiski, kui on turbo)
Algselt postitas: indrek
Lõin 2 aasta kulud kokku: 30 000 km
Bensiini peale 1kr/km 30 000kr
Korraline hooldus (õlivahetused, lekkiv radikas, .... pisihoole) 7000kr
Kitsejaht(esituli, suunatuli...) 6000kr
Talvekummid, valuveljed 10 000kr
Lisavarustus, liikluspolitsei, muu tiliuliu ... 4000kr
+laste turvatoolid 3000kr
+auto amort (ostuhinna ja jääkväärtuse vahe)
ei ole odav, ei ole. Bussiga sõites hoiaks ikka Ullult kokku![]()
Aga küsimus ei olnud ju kas bussiga on odavam.
