Tuttav teema vist kõigile.
Vaja siis enda liikurile suveks jalanõusid ja proovides algul vähesega läbi ajada olen sõelale võtnud sellised tooted:
205 50 R16 87V Sava Intensa 1435.- Kummimees
205 50 R16 Nokian NRH2 1680.- Haaber (90)
205 55 R16 Kumho 712 1670.- Haaber (92)
205 55 R16 94H Nokian NRHi 1790.- Rehviekspert
205 55 R16 91V Aurora K103 1250.- Kummimees
215 55 R16 93V Nokian NRV 1395.- Rehviekspert (95)
Varuvariandid kallimast kategooriast:
205 55 R16 91W Goodyear Eagle F1 GSD3 2349.- Kummimees
205 55 R16 91V Michelin Pilot Exalto 2364.- Kummimees
205 55 R16 91Ha Pirelli P6000 1960.- Rehviekspert
Nimekiri sai pikk, kuid ehk aitavad Saabiensised terad sõkaldest eraldada. Kallimad rehvid said sisse pandud põhjusel, et teinekord on kokkuhoid võrdne koonerdamisega. Sulgudes on antud ligikaudne reaalne kiirus km/h võrreldes originaalrehvide 195 60 R15 v=90 km/h. Praegu valude peal 215 55 R16 Michelin Pilot M+S, kuid need 3 kuud kehva suusailma tahaks ikka õige rehviga läbi veereda.
Suverehvid
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
185 oleks muidugi kõige parem laius. ja hädaga 195. aga need laiad niidirullid ja juhitavus ei lähe kerge kerega 900 puhul kyll kokku
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Mis juhitavusega juhtuma hakkab?
900NG pole nii kerge midagi
195 55 R16 ja 195 50 R16 on jälle sellised vahepealsed mõõdud, kus rehvi hind teeb hüppe ülespoole ja valik aheneb tunduvalt.
195 50 R16 84HMO Pirelli P6000 1890.- Rehviekspert
www.tirerack.com andmeil saab Kumho Ecsta 712 häid hindeid.
900NG pole nii kerge midagi

195 55 R16 ja 195 50 R16 on jälle sellised vahepealsed mõõdud, kus rehvi hind teeb hüppe ülespoole ja valik aheneb tunduvalt.
195 50 R16 84HMO Pirelli P6000 1890.- Rehviekspert
www.tirerack.com andmeil saab Kumho Ecsta 712 häid hindeid.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
proovi kuskilt originaalid 185/65 15 leida ja tunned kuidas juhitavus läheb täpsemaks. ja auto hoiab suunda paremini ja otseks rattad lähevad kergemini.
aga muidugi see, kui laiad kummid alla panna, on ikkagi maitse asi rohkem, kui juhitavuse asi!
kindel, mida soovitan, on vähemalt 4 sygavat pikitriipu!
siis tõenäosus väiksem, et auto vesiliul kandma hakkab.
laiade kummide puhul see oht väga suur.
ja meil ju teed ka vagudega, kus vesi sees .
aga muidugi see, kui laiad kummid alla panna, on ikkagi maitse asi rohkem, kui juhitavuse asi!

kindel, mida soovitan, on vähemalt 4 sygavat pikitriipu!
siis tõenäosus väiksem, et auto vesiliul kandma hakkab.
laiade kummide puhul see oht väga suur.
ja meil ju teed ka vagudega, kus vesi sees .
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Nii ta on jah, tehasest tulid NG900'd raamatu andmetel 15" velje puhul 185/65 või 195/60, 16" puhul 205/50.
Sileda tee peal hoiab NG mul suunda küll väga eeskujulikult, aga suurim õudusunenägu laia kummiga on pikivaod. Praeguste laiade talvekatega on
plusskraadidega üsna "vedel" nendes sõita. Ja lumelägaga tõusevad need laiad rullid väga kergesti läga peale kandma.
Mina ise valin hetkel Nokian NRVi, Goodyear Eagle F1 GSD3 ja võibolla ka Continental Sport Contact 2 vahel. Ega väga ei ole mõtet ju iga viimast millisekundit ja -meetrit taga ajada, testides on tipuosas vahed väga väikesed. Nii et kui algul mingi paremik enda jaoks välja valida, siis lõpuks võib vist hinna järgi otsustada küll.
Muide, testid on tehtud reeglina värskete kummidega, aga tavaliselt sa sõidad nendega ikka päris pika maa maha, näiteks eespooltoodud GSD3 teemüra pidi pärast 10kkm kõvasti tõusma. Kuna niigi kostab seda müra liiga palju sisse, siis tahaks võimalikult vaikset rehvi, samas võiks ta aga harvadel ekstreemhetkedel eeskujulikult käituda. Aga need kaks omadust rohkem või vähem välistavad üksteist.
Sileda tee peal hoiab NG mul suunda küll väga eeskujulikult, aga suurim õudusunenägu laia kummiga on pikivaod. Praeguste laiade talvekatega on
plusskraadidega üsna "vedel" nendes sõita. Ja lumelägaga tõusevad need laiad rullid väga kergesti läga peale kandma.
Mina ise valin hetkel Nokian NRVi, Goodyear Eagle F1 GSD3 ja võibolla ka Continental Sport Contact 2 vahel. Ega väga ei ole mõtet ju iga viimast millisekundit ja -meetrit taga ajada, testides on tipuosas vahed väga väikesed. Nii et kui algul mingi paremik enda jaoks välja valida, siis lõpuks võib vist hinna järgi otsustada küll.
Muide, testid on tehtud reeglina värskete kummidega, aga tavaliselt sa sõidad nendega ikka päris pika maa maha, näiteks eespooltoodud GSD3 teemüra pidi pärast 10kkm kõvasti tõusma. Kuna niigi kostab seda müra liiga palju sisse, siis tahaks võimalikult vaikset rehvi, samas võiks ta aga harvadel ekstreemhetkedel eeskujulikult käituda. Aga need kaks omadust rohkem või vähem välistavad üksteist.
F1 on ikka väga sportrehv - Turbole vist paras, NRHi sai 2004 suverehvide testis teise koha. Continentali poole hetkel ei vaata.
4 vao koha pealt on silmapaistev Michelin Pilot Exalto, Energy'l on 2 vagu nagu ka GoodYear Ventura'l ja Nokian NRHi'l.
4 vao koha pealt on silmapaistev Michelin Pilot Exalto, Energy'l on 2 vagu nagu ka GoodYear Ventura'l ja Nokian NRHi'l.
Algselt postitas: MadMan
F1 on ikka väga sportrehv - Turbole vist paras, NRHi sai 2004 suverehvide testis teise koha. Continentali poole hetkel ei vaata.
4 vao koha pealt on silmapaistev Michelin Pilot Exalto, Energy'l on 2 vagu nagu ka GoodYear Ventura'l ja Nokian NRHi'l.
Auto valmistaja tehas annab kummi ja velje mõõdud mis on ette nähtud. Ja ega ta seda asjata tee. Need mõõdud ei ole lambist võetud.
Võib olla on abiks valikul see link.

Mine kadaka autoturule. Nädalavahetustel käib seal vilgas kummiäri. Arvestada võid sellega et saad sealt ühe hooaja kestvad rehvid. Jälgi kindlasti, et kummimustrit sügavamaks pole lõigatud!
Hinna kohta nii palju, et eelmisel kevadel sain sealt 185/65 R14 rehviringi 800 EEKi eest. Rehviks oli Good Year Eagle Touring ning mustri sügavus ca 4mm. Miks ma sealt ostsin - plaanisin selle autoga veel vaid ühe hooaja sõita.
Hinna kohta nii palju, et eelmisel kevadel sain sealt 185/65 R14 rehviringi 800 EEKi eest. Rehviks oli Good Year Eagle Touring ning mustri sügavus ca 4mm. Miks ma sealt ostsin - plaanisin selle autoga veel vaid ühe hooaja sõita.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kadaka turult kahel korral 4 kummi ostetud. Mõlemal korral oli probleeme. Üks kumm oli peale paarikuulist rahulikku ja kumme säästvat sõitu sõna otses mõttes kaheksas! Raputas nii et tahtis auto laiali lammutada. Ostes oli kõik korras ja kummivahetuses polnud samuti probleeme näha.
Teisel juhul hakkas ka raputama aga õnneks mitte eriti lammutavalt.
Järeldus nagu ikka: koonerdamiene pole kokkuhoid!!!
Mõtekam seega uus protikumm osta, vähemalt mustrit piisavalt et taevast alla sadav kraam leiaks kummimustri vahelt tee välja. Ja et hind ikka ropult odavam võrreldes uuega, pole kahju poolkulununa ära visata.
Enam kasutatud kummidega riskima ei hakka.
Teisel juhul hakkas ka raputama aga õnneks mitte eriti lammutavalt.
Järeldus nagu ikka: koonerdamiene pole kokkuhoid!!!
Mõtekam seega uus protikumm osta, vähemalt mustrit piisavalt et taevast alla sadav kraam leiaks kummimustri vahelt tee välja. Ja et hind ikka ropult odavam võrreldes uuega, pole kahju poolkulununa ära visata.
Enam kasutatud kummidega riskima ei hakka.
Minu oopeli all kestis kasutatud rehv terve hooaja, kuigi lõpuks oli mustrit minimaalselt järel. Kaheksasse ei läinud. Aga siiski rõhutan et kasutatud rehvi ost on rohkem õnnemäng. Kui plaanid seda autot rohkem kui aasta omada siis osta kindlasti uued. Olgu siis taastatud või tehase rehv, vähemalt uus.
Olge nüüd ikka normaalsed - kasutatud rehv on puhas surmaring. Vend mõtles, et hoiab kokku ja soetas A8 alla ringi pruugitud rehve - pidid müüja sõnul heas korras olema - paar kuud hiljem läks ühel päeval kaks rehvi puruks. Keegi ei tea, millega eelmine omanik hakkama on saanud ja mina küll kasutatud rehvide teema edasiarendamises mingit mõtet ei näe. Prott ja odav uus rehv omavad siiski mingit garantiid, et nendega pole üle äärekivide turvist sodiks sõidetud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
protikummid need kõige suuremad saastad: keegi ei tea, milline karkass seal selle kummikihi all peidus.ja kui laiali vajunud yks või teine samamõõduline kumm oli ennem, kui prottima hakati. ja kolmandaks mis kummisegu seal peal, seda teab vaid jumal taevas.
ainult talvel lumes madala kiirusega sobivad heaks läbivuseks.
ainult talvel lumes madala kiirusega sobivad heaks läbivuseks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



vaata www.abv.ee, sealt rehviotsing ja jaehinnast saabisõpradele -25% alla. Tegu Saksa rehvitootjaga Fulda.
Nomaeitea.
Minu poolt hääl kasutatud rehvile : miski 1 hooaeg sõitnud P6000 (pirellid siis) .. pidasid nagu kurat, ei läinud kõveraks ega katki ja maksid 1200 jooks.
Pealegi, rallisõitmiseks on uusi kumme tarvis - rahulikuks kulgemiseks tänaval (kihutame me kõik aint suletud teelõigul, eks) .. sobib veidi kasutatud ka hästi.
Minu poolt hääl kasutatud rehvile : miski 1 hooaeg sõitnud P6000 (pirellid siis) .. pidasid nagu kurat, ei läinud kõveraks ega katki ja maksid 1200 jooks.
Pealegi, rallisõitmiseks on uusi kumme tarvis - rahulikuks kulgemiseks tänaval (kihutame me kõik aint suletud teelõigul, eks) .. sobib veidi kasutatud ka hästi.