9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab

Tonnised ja nende mured
ravia
Postitusi: 77
Liitunud: T Okt 07, 2008 23:19
Asukoht:
Auto:

#1

olen täitsa uus saabi omanik. täna ostsin. sõitsin kodu 200 km.kõik ok. järsku temperatuuri näidik punasel! jäin seisma lasin kohapeal töödata ,seier langes normi . sõitsin rahulikult 70-85kmt.asi korras.aga nagu 100-110 jälle punasele.ka tundub et sooja puhub sisse viletsalt. panin hi peale aga minuarust eriti sooja ei tule.on kuskil miski viga?ehk teab keegi. tosooli panin ka teepeal juurde. ikka sama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Laialivalguv jutt.Näita mõnele teadjamale.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

symtoomid võivad viidata jahutusvedeliku vähesusele
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Kas ventilaator rakendub? Aga sümptomid on sarnased jahutusvedeliku vähesusele jah. Omal läbi elatud.. :red: Sooja ei tule, vent lärmab. Seier õnneks punasesse mul ei roninud. Pisut kõrgemale tavalisest küll.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ravia
Postitusi: 77
Liitunud: T Okt 07, 2008 23:19
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: ivomets
symtoomid võivad viidata jahutusvedeliku vähesusele
kallasin, juurde . praegu sõitnud linnavahel kõik on ok. ventilaator töötab ka. aga kui trassipeal paarkümmend kilti sõidan 100kmt. siis hakkab jälle punasele seier tõusma? ehk on ploki k. tihend minemas?
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: ravia
kallasin, juurde . praegu sõitnud linnavahel kõik on ok. ventilaator töötab ka. aga kui trassipeal paarkümmend kilti sõidan 100kmt. siis hakkab jälle punasele seier tõusma? ehk on ploki k. tihend minemas?

Äkki hoopis jahutus radiaator,kunagi oli klassik ja olid samad sümptomid kuigi radiaator nägi ok välja vahetasin radiaatori ära ära ja kõik korras;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

1. kas paisupaagi punn on kenasti kinni ja hoiab sooja mootoriga rõhku?

2. kui punasele läheb, kas hakkab vedelik ka keema?
kui ei, siis andur võib ka pees olla.

3. systeem on lihtsalt must, ehk pandud mingit lekkeparandajat ja see on ummistunud soojendusradika ja teisegi radika. vanade masinate puhul on jahutuse paranemine alati pärast systeemi läbipesu õige ainega. aga mitu päeva hoidnud ainet sees ja ringi kimand
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#8

Oma kogemusele tuginedes pakun välja,et tegemist blokikaane tihendi või lausa blokikaane probleemiga.Kas kiirel sõidul kui kuumaks läheb,on lõdvikud ka kõvad?Surve võib minna nii suureks,et võib isegi lõdviku lõhki lüüa.Minul lõi lõhki jahutusradiaatori ülemise paagi(õnneks mitte Saabil),tegemist oli Opel Omegaga.
janek83
Postitusi: 229
Liitunud: T Aug 21, 2007 14:55
Asukoht:
Auto:

#9

To Tanel: suure kiiruse pealt on üsna raske lõdviku katsuda! Tundub, et tegemist on siiski blokikaane tihendi rikkega.
Tean meest, kelle vintsiga võib midagi isegi katki tõmmata...
ravia
Postitusi: 77
Liitunud: T Okt 07, 2008 23:19
Asukoht:
Auto:

#10

ja ma jäin seisma ja tõesti lõdvikud olid paistes. tegelikult kui ploki tihend i viga siis peaks ka paisupaagis peale mootori seiskamist korisema ja mulisema hakkama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

kui voolikud rõhu all, siis paisupaagi punn korras- nii peab olema

kui sa sumbutajast tilku maitsed ja need magusad tunduvad, siis satub jah. vedelik silindritesse ja teine asi mida vaadata , et kõik kyynlad peavda olema yhtlased pruunid, vedelikuga kokku puutunud kyynal on hele ja pestud.
aga arvan, ikka, et lihtsab probleem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ravia
Postitusi: 77
Liitunud: T Okt 07, 2008 23:19
Asukoht:
Auto:

#12

suured tänud. sõdan veel paar päeva.ehk näitab õige vea välja. paistab et oled suur saabi fänn. ilus saabi kolleksioon sul. ma ka olen saabist sisse võetud. omanud olen palju erinevaid marke. saabist enam ei loobu! maagiliselt mõnus auto! ehk oskad aidata ,juhi istmesoendus ei tööta. kas seda parandada ka võimalik?
roberto
Postitusi: 46
Liitunud: K Nov 14, 2007 11:01
Asukoht:
Auto:

#13

Ilmselt vajab termostaat vahetust.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#14

Kui tekib meeletu ülerõhk ei pruugi paisupaagis midagi vulksuda,surve on lihtsalt liiga suur.Korki lahti keerates viskab aga poole jahutusvedelikku välja.Ei pruugi ka sumbutist midagi väljuda.Kõige hullem kui kaanes praod sees,mis võib ülekuumenenud mootori puhul kergesti juhtuda,eriti kui külma vedelikku peale valatakse.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#15

Küsimus veel-kas ostsid oma SAABI otse omanikult või platsilt?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

Aga esimese asjana kontrolli, mis värvi mootoriõli on.
Kui see näeb ok välja, siis vaheta ära paisupaagi kork ja termostaat! Kumbki ei maksa teab mis palju. Need võiksid tegelikult igal juhul vahetada.
ravia
Postitusi: 77
Liitunud: T Okt 07, 2008 23:19
Asukoht:
Auto:

#17

ei ostnud platsilt.sveitsist toodi.seisnud .aasta alguses oli viimane servis,õlid ja filtrid vahetati. mootor käib vaäga ilusti ja vaikselt.arvan et on vahetatud ka kett ja muu. läbisõit kolmsadanelituhat. servu raamatust ei saa täpselt aru.ei jaga seda keelt
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#18

Eks pead jah algul lihtsamatest asjadest peale hakkama,nagu termostaat ja paisupaagi kork.Kui tulemust ei ole eks siis juba suuremad tööd.Jahutusvedelik ja õli ei pruugigi kokku saada,seega ei teki ka mootorikarterisse emulsiooni.
Kahju muidugi,et ei tea auto ajalugu võibolla sellepärast müüdigi,et tekkisid probleemid jahutusega ja seal suurem remont väga kallis.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#19

ma ei saa hästi aru, kuidas lekkiv plokikaanetihend saab mootorit üle kuumendada? Lekkimine muidugi igasugu jamasid põhjustab ja jahutusvedelik võib ka ära kaduda aga kui vedelikku normis ja trassil sõites üle kuumeneb, siis ikka jama kusagil mujal. Vähene vedelik hakkab esmajoones tunda andma linnas sõites, eriti ummikus tiksudes.
Esmalt võiks siiski jahutusradikat kahtlustada. Võibolla on esimene (kondi radikas) surnud putukatest nii umbes, et õhk enam läbi ei käi?
Aga mis siin foorumis ikka oletada, mine näita autot mõnele asjatundjale.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#20

Silindrist lööb kolb rõhu jahutussüsteemi läbi vigase plokikaane tihendi või läbi mikropragude plokikaanes ja ongi kogu lugu.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#21

ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??

Mis me ikka vaidleme. Praod kaanes või põlenud tihend on enamasti ikka ülekuumenemise tagajärg, mitte põhjus. Põhjused on ikka rikked jahutussüsteemis - pump, radikas, vdelik väljas jne.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#22

Rõhk jahutussüsteemis tekitab õhukorgi kus iganes jahutussüsteemis ja jahutusvedelik enam ei ringle-nii see kahjuks on.Tekibki ülekuumenemine.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: olaviv
ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??
Ebaõige rõhk jahutussüsteemis muudab jahutustingimusi. Been there, done that!
Pärast paisupaagi korgi vahetust kadusid mul päris paljud sarnased anomaaliad. Füüsikaliselt ei oska põhjendada.

EDIT: Muidugi, olin termodünaamika (ja Heli Lootuse ;)) juba päris unustanud. Füüsikaga on asi väga lihtsalt põhjendatav.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: olaviv
ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??
Ebaõige rõhk jahutussüsteemis muudab jahutustingimusi. Been there, done that!
Pärast paisupaagi korgi vahetust kadusid mul päris paljud sarnased anomaaliad. Füüsikaliselt ei oska põhjendada.

Mis siin õpetada. Erinevatel rõhkudel on vedelike keemis temperatuur ning omadused erinevad.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

muidugi termostaati võib ka kahtlustada; radikas jääb kylmaks, kui temp tõuseb punase peale.
katsuda radikat keskelt kuskilt ja isegi alt, kust välja peaks voolama.
ylevalt, kust sisse tuleb, sealt ikka natuke paisub ja läbi pääseb ja sealt sotti ei saa
aga termostaat- see ei maksa midagi ja vahetus ka lihtne. ja saad igaljul talveks sooja auto,ses mõttes, et kiiremini soojeneb.
istmesoojendustel võib 2 kala vähemalt olla- lyliti peetis, proovi ära vahetada, või siis istme seest kuskil traat puruks.
saad proovida kas vool tuleb istme alla .
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta