1. leht 2-st
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: T Okt 07, 2008 23:54
Postitas ravia
olen täitsa uus saabi omanik. täna ostsin. sõitsin kodu 200 km.kõik ok. järsku temperatuuri näidik punasel! jäin seisma lasin kohapeal töödata ,seier langes normi . sõitsin rahulikult 70-85kmt.asi korras.aga nagu 100-110 jälle punasele.ka tundub et sooja puhub sisse viletsalt. panin hi peale aga minuarust eriti sooja ei tule.on kuskil miski viga?ehk teab keegi. tosooli panin ka teepeal juurde. ikka sama.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 8:14
Postitas Trionic
Laialivalguv jutt.Näita mõnele teadjamale.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 8:58
Postitas ivomets
symtoomid võivad viidata jahutusvedeliku vähesusele
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 9:26
Postitas Cyber
Kas ventilaator rakendub? Aga sümptomid on sarnased jahutusvedeliku vähesusele jah. Omal läbi elatud..

Sooja ei tule, vent lärmab. Seier õnneks punasesse mul ei roninud. Pisut kõrgemale tavalisest küll.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 14:25
Postitas ravia
Algselt postitas: ivomets
symtoomid võivad viidata jahutusvedeliku vähesusele
kallasin, juurde . praegu sõitnud linnavahel kõik on ok. ventilaator töötab ka. aga kui trassipeal paarkümmend kilti sõidan 100kmt. siis hakkab jälle punasele seier tõusma? ehk on ploki k. tihend minemas?
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 16:47
Postitas TFK
Algselt postitas: ravia
kallasin, juurde . praegu sõitnud linnavahel kõik on ok. ventilaator töötab ka. aga kui trassipeal paarkümmend kilti sõidan 100kmt. siis hakkab jälle punasele seier tõusma? ehk on ploki k. tihend minemas?
Äkki hoopis jahutus radiaator,kunagi oli klassik ja olid samad sümptomid kuigi radiaator nägi ok välja vahetasin radiaatori ära ära ja kõik korras;)
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 16:53
Postitas ivomets
1. kas paisupaagi punn on kenasti kinni ja hoiab sooja mootoriga rõhku?
2. kui punasele läheb, kas hakkab vedelik ka keema?
kui ei, siis andur võib ka pees olla.
3. systeem on lihtsalt must, ehk pandud mingit lekkeparandajat ja see on ummistunud soojendusradika ja teisegi radika. vanade masinate puhul on jahutuse paranemine alati pärast systeemi läbipesu õige ainega. aga mitu päeva hoidnud ainet sees ja ringi kimand
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 17:46
Postitas taneli01
Oma kogemusele tuginedes pakun välja,et tegemist blokikaane tihendi või lausa blokikaane probleemiga.Kas kiirel sõidul kui kuumaks läheb,on lõdvikud ka kõvad?Surve võib minna nii suureks,et võib isegi lõdviku lõhki lüüa.Minul lõi lõhki jahutusradiaatori ülemise paagi(õnneks mitte Saabil),tegemist oli Opel Omegaga.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 18:49
Postitas janek83
To Tanel: suure kiiruse pealt on üsna raske lõdviku katsuda! Tundub, et tegemist on siiski blokikaane tihendi rikkega.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 20:46
Postitas ravia
ja ma jäin seisma ja tõesti lõdvikud olid paistes. tegelikult kui ploki tihend i viga siis peaks ka paisupaagis peale mootori seiskamist korisema ja mulisema hakkama.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 20:57
Postitas ivomets
kui voolikud rõhu all, siis paisupaagi punn korras- nii peab olema
kui sa sumbutajast tilku maitsed ja need magusad tunduvad, siis satub jah. vedelik silindritesse ja teine asi mida vaadata , et kõik kyynlad peavda olema yhtlased pruunid, vedelikuga kokku puutunud kyynal on hele ja pestud.
aga arvan, ikka, et lihtsab probleem.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:11
Postitas ravia
suured tänud. sõdan veel paar päeva.ehk näitab õige vea välja. paistab et oled suur saabi fänn. ilus saabi kolleksioon sul. ma ka olen saabist sisse võetud. omanud olen palju erinevaid marke. saabist enam ei loobu! maagiliselt mõnus auto! ehk oskad aidata ,juhi istmesoendus ei tööta. kas seda parandada ka võimalik?
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:12
Postitas roberto
Ilmselt vajab termostaat vahetust.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:30
Postitas taneli01
Kui tekib meeletu ülerõhk ei pruugi paisupaagis midagi vulksuda,surve on lihtsalt liiga suur.Korki lahti keerates viskab aga poole jahutusvedelikku välja.Ei pruugi ka sumbutist midagi väljuda.Kõige hullem kui kaanes praod sees,mis võib ülekuumenenud mootori puhul kergesti juhtuda,eriti kui külma vedelikku peale valatakse.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:32
Postitas taneli01
Küsimus veel-kas ostsid oma SAABI otse omanikult või platsilt?
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:44
Postitas suur
Aga esimese asjana kontrolli, mis värvi mootoriõli on.
Kui see näeb ok välja, siis vaheta ära paisupaagi kork ja termostaat! Kumbki ei maksa teab mis palju. Need võiksid tegelikult igal juhul vahetada.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 21:57
Postitas ravia
ei ostnud platsilt.sveitsist toodi.seisnud .aasta alguses oli viimane servis,õlid ja filtrid vahetati. mootor käib vaäga ilusti ja vaikselt.arvan et on vahetatud ka kett ja muu. läbisõit kolmsadanelituhat. servu raamatust ei saa täpselt aru.ei jaga seda keelt
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:05
Postitas taneli01
Eks pead jah algul lihtsamatest asjadest peale hakkama,nagu termostaat ja paisupaagi kork.Kui tulemust ei ole eks siis juba suuremad tööd.Jahutusvedelik ja õli ei pruugigi kokku saada,seega ei teki ka mootorikarterisse emulsiooni.
Kahju muidugi,et ei tea auto ajalugu võibolla sellepärast müüdigi,et tekkisid probleemid jahutusega ja seal suurem remont väga kallis.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:16
Postitas olaviv
ma ei saa hästi aru, kuidas lekkiv plokikaanetihend saab mootorit üle kuumendada? Lekkimine muidugi igasugu jamasid põhjustab ja jahutusvedelik võib ka ära kaduda aga kui vedelikku normis ja trassil sõites üle kuumeneb, siis ikka jama kusagil mujal. Vähene vedelik hakkab esmajoones tunda andma linnas sõites, eriti ummikus tiksudes.
Esmalt võiks siiski jahutusradikat kahtlustada. Võibolla on esimene (kondi radikas) surnud putukatest nii umbes, et õhk enam läbi ei käi?
Aga mis siin foorumis ikka oletada, mine näita autot mõnele asjatundjale.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:21
Postitas taneli01
Silindrist lööb kolb rõhu jahutussüsteemi läbi vigase plokikaane tihendi või läbi mikropragude plokikaanes ja ongi kogu lugu.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:33
Postitas olaviv
ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??
Mis me ikka vaidleme. Praod kaanes või põlenud tihend on enamasti ikka ülekuumenemise tagajärg, mitte põhjus. Põhjused on ikka rikked jahutussüsteemis - pump, radikas, vdelik väljas jne.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:40
Postitas taneli01
Rõhk jahutussüsteemis tekitab õhukorgi kus iganes jahutussüsteemis ja jahutusvedelik enam ei ringle-nii see kahjuks on.Tekibki ülekuumenemine.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:43
Postitas suur
Algselt postitas: olaviv
ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??
Ebaõige rõhk jahutussüsteemis muudab jahutustingimusi. Been there, done that!
Pärast paisupaagi korgi vahetust kadusid mul päris paljud sarnased anomaaliad. Füüsikaliselt ei oska põhjendada.
EDIT: Muidugi, olin termodünaamika (ja Heli Lootuse

) juba päris unustanud. Füüsikaga on asi väga lihtsalt põhjendatav.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 22:55
Postitas IFF
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: olaviv
ja see rõhk jahutussüsteemis kuumendab mootorit??
Ebaõige rõhk jahutussüsteemis muudab jahutustingimusi. Been there, done that!
Pärast paisupaagi korgi vahetust kadusid mul päris paljud sarnased anomaaliad. Füüsikaliselt ei oska põhjendada.
Mis siin õpetada. Erinevatel rõhkudel on vedelike keemis temperatuur ning omadused erinevad.
9000 Aero jahutusvedeliku temp jamab
Postitatud: K Okt 08, 2008 23:29
Postitas ivomets
muidugi termostaati võib ka kahtlustada; radikas jääb kylmaks, kui temp tõuseb punase peale.
katsuda radikat keskelt kuskilt ja isegi alt, kust välja peaks voolama.
ylevalt, kust sisse tuleb, sealt ikka natuke paisub ja läbi pääseb ja sealt sotti ei saa
aga termostaat- see ei maksa midagi ja vahetus ka lihtne. ja saad igaljul talveks sooja auto,ses mõttes, et kiiremini soojeneb.
istmesoojendustel võib 2 kala vähemalt olla- lyliti peetis, proovi ära vahetada, või siis istme seest kuskil traat puruks.
saad proovida kas vool tuleb istme alla .