tagasilla lammutamine

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#1

no ei saa neid amordi kinnituse polte kätte. Üritasin päris suure jõuga keerata, aga need ei käi isegi ringi. Kas seal on mingi tihvt või mingi nipp, kuidas need tagumised amordid lahti käivad?

staazikamad lammutajad vast oskavad nõu anda....

Lisatud failid
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#2

Ma suvel vahetasin klassikul amorte ja samamoodi, polt kinni nagu kännu taga ja egas aidanudki muu, kui tuli rellakas appi võtta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

amordi kummipuksi sees on veel metallist puks, mis roostetab poldi kylge kinni ja see hoiabki , et sa polti keerata ei jõua. lihtsam tee kui relakaga kummipuksid ja nende sees oleva poldi läbi lõikad.siis saad kätte ja paned uue poldi ja ennem teed mootoriõliseks, siis järgmisel vennal 10 aasta pärast tööd vähem

nojah, siin ei pääse relakaga kohe ligidale. eks pead väljapoolt pleki äärest lõikama ja siis plekki nats painutama, et amori puksi kätte saad
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

Mina tegin nii, et lõikasin poltidel pead maha ja teiseltpoolt mutriga keerasin. Fake tõmmits noh;) Vahepeal peab suuremaid mutreid või midagi analoogset alla panema, sest keere saab otsa.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#5

Ma klassikul tagaamorte vahetasin, siis olin ka sellega hädas. Mutri keerasin otsast ära ja siis silmusvõtmega sain seda polti ka sedasi keerata, et seadsin võtme poldi pea peale nii, et võtme käepide jäi alla poole. Siis lasin auto tungrauast alla, nii et auto raskusega keeras poldi lahti. Aga probleemi see päris ei lahendanud, sest polt hakkas koos puksi sees oleva hülsiga puksi sees ringi käima. Siin aitab vaid rakis, aga kust kinni hakata, ei tea. Klassikul see amordi alumine puksi kõrval veel üks kamber, millel auk sees. Sealt sai ühe teise poldiga surutud see polt välja.
Kinni tagasi pannes määrisin vasemäärdega, peaks ka teinekord kergem lahti saada olema.
55581286
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#6

Mulle öeldi teeninduses, siis kui amorte tahtsin vahetada, et kiireim viis on tagasild alt ära ja siis rellakat. Muidu ei pääse poltidele korralikult ligi. Ehk poldid on minevik.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#7

mul tagasild ongi alt ära. sellepärast ei saanudki suure jõuga väänata, sest sild polnud kuskil kinni. Ei pääse haamriga ka eriti põrutama, piduriketas ees.
http://www.saabnet.ee/pildid/foorum/var ... gasild.JPG

tegelikult otsest häda ei olegi neid sealt lahti saada, aga silda on nadi ladustada, kui amordid seal risti küljes.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

ah ujuta neid asju mingi õliga paar päeva, siis saad löömisega ehk lahti
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

Kinnijäänud polte-mutreid aitab liikuma saada pitsiga punaseks ajamine. Antud juhul seda hästi teha ei saa, amort võib lõhkeda.
On veel üks nipp, kuidas roostest jagu saada. Antud juhul ilmselt ebarats. Kuid on poes saada sellised ained nagu roostelahustid. Paned roostes detaili likku ja mõne aja pärast on haljas metall väljas. Mitte segi ajada roostemuunduriga, see hoopis teine asi. Muidugi läheb rooste lahustamine üsna aeglaselt ja ainet tuleb regulaarselt juurde panna. Selle hülsi ja poldi lahtisaamiseks võib minna nädal või kaks mängimist. Mõne uunikumi lammutamisel võib aga detail seda ajakulu väärt olla.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#10

Niisuguseid roostekänkareid olen võtnud lahti suruõhu meisliga.Väristab roostu lahti.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#11

Ma olen proovinud õlitada, föönitada, jne.Jupi müümise korral oleks vaja ju kummipuks ellu jätta ja seetõttu olen igasuguseid variante proovinud.
Kui ei tule, siis ei tule.Puksil on metalltoru sees ja see mädaneb väga kinni sinna poldi külge.Isegi pärast poldi läbilõikamist olen püüdnud seda poldi jäänust sealt puksist kätte saada.Ka siis on nöök.Puks ei maksa ka eriti midagi.Ja järelikult tuleb polt relakaga läbi lõigata.
Õigemini ei ole see ajakulu seda puksihinda väärt.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#12

Kas tonnisel ei ole poldid tsingitud?Vanadel klassikutel polnud küll mingit probleemi poltide kätte saamisega,juhul kui keegi ei olnud originaali asemele suvalist polti keeranud.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

Minumeelest tsingitud need pole kuid üsna raskesti ja aeglaselt roostetavad küll. Enamasti on poldid suht kerged lahti tulema kuid meie soolased talved teevad aastate jooksul oma töö. Need sildade poldid saavad veel eriti hästi soolata.
Vasta