1. leht 2-st

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 21:25
Postitas LPT
Tahaks oma B202 mootoriga klassikule plokisoojenduse ja salongi pistikupesa paigaldada. Kas kellelgi on antud alal kogemust ja kust Eestis selleks jubinaid saada on? Ja õigekeelsuse targad öelge, kas õige on mootoriplokk või -blokk, ma olen täitsa segaduses, kas eesti keeles üldse selline sõna eksisteerib.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 21:32
Postitas S9K
Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.

Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögi­plokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 21:36
Postitas KT100
Kõige odavam oleks ilmselt mõnelt klassikurondilt see soojendus maha kruttida.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 21:52
Postitas LPT
Mõtlesin, et äkki keegi on katkunud, et kuidas see sealt maha käib, küll ma sellise kuskilt ikka leian. Lihtsalt cabrio seisab olude sunnil õues ja salong tahaks aeg-ajalt soojendamist.
Algselt postitas: KT100
Kõige odavam oleks ilmselt mõnelt klassikurondilt see soojendus maha kruttida.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 21:59
Postitas LPT
Ingl: Block heater. Niipalju olen siis juba targem.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.

Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögi­plokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 22:47
Postitas ivomets
kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad..

äkki leiad talle ikka kasvõi katusealuse, siis vähemalt otsene vihm ei lähe sisse. aga niiskus ikkagi täie matsuga.

ma arvan, et mõne plokisoenduse kuskilt romulast ikka saad, kui poest uut ja kallist osta ei raatsi.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Okt 29, 2008 22:50
Postitas S9K
Elumehel on rohelise tonnise küljes plokisoojendus ja see roheline läks tal nüüd lammutamisele.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: N Okt 30, 2008 9:16
Postitas saabu
16 klapilisele ei sobi vanema 8v oma( see,mis otse plokki läheb).

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: N Okt 30, 2008 9:52
Postitas Andrus99
Ega vast pelgalt salongisoojenduseks pole plokisoojendust vaja, piisaks ka väiksest salongipuhurist (toodavad näiteks Defa, Calix...). Mul endal sama mõte, auto küll varjualuse all, kuid see õhuniiskus on paganama suur meil suur osa aastast.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: N Okt 30, 2008 10:41
Postitas TFK
Ploki soojenduse ja salongi küttekeha 220v pealt ning muud sinna juurde kuuluvad asjad saad kindlasti Autoeksperdi kauplusest.
Seal siis defa toodang.

Lisaks säärane firma nagu Soeauto müüvad Galix-i toodet.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: E Nov 10, 2008 10:10
Postitas Andrus99
Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:

Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?

Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: E Nov 10, 2008 10:17
Postitas ivomets
kle, kabrio on katusega sama kui ilma katuseta, niiskus liigub täitsa vabaslt sisse-välja. seega puhur võiks lausa kogu aeg sees olla.
aga ega uste sisse see puhuri soojus niikuinii ei jõua, seal koguaeg kondentsi täis.
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: E Nov 10, 2008 10:31
Postitas Andrus99
Algselt postitas: ivomets
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.

Pane sinna garaazi niiskusemõõtja ja ma olen suht kindel, et ilma kütteta garaazis on välisõhule suht sarnane niiskustase. Mul endal samamoodi, kui graazis radikaid sisse lülitatud pole, on õhuniiskus praktiliselt sama välisõhuga, sügisel-talvel hoian radikatega mingit +10t seal, siis on niiskus oluliselt väiksem - aga paraku auto sinna garaazi ei mahu...

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: E Nov 10, 2008 19:21
Postitas LPT
Hakkab Calixi peale asi kiskuma. Sain siit Soomest pea kõik jupid, nüüd otsin ainult seda juhet, mis stange alt kolmikusse läheb, st seda, millele ühest otsast võrgupistikuga juhe sisse topitakse. Ja kütteelement kah veel puudu. Mul seisab auto mingi tendi all, aga niiskust kogub ju ikka. Ja uusi Defa salongisoojendeid saab siit 20-25 euri eest.
Algselt postitas: ivomets
kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: T Nov 11, 2008 22:12
Postitas taneli01
Seda juhet ja ka kütteelementi võid küsida Espoo MOTONETIST.Juhe koos võrguühenduse juhtmega maksid 50 euri ümber.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Nov 12, 2008 2:22
Postitas mad1
Algselt postitas: taneli01
Seda juhet ja ka kütteelementi võid küsida Espoo MOTONETIST.Juhe koos võrguühenduse juhtmega maksid 50 euri ümber.

imelik lugu aga keegi pole meilt küsinud..müüme aastaid calix toodangut probleemivabalt:P

galix kataloog

vali sobiv,saada kood ja asjad tulevad kohale nagu imeväel:P

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: T Dets 09, 2008 12:04
Postitas aljoga
Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: T Dets 09, 2008 12:13
Postitas rantto
Arktilises kliimavöötmes on auto koguaeg kaabli otsas kui mootor ei tööta. Temp. seier ei pruugi liikuda kuid kohe peale käivitumist hakkab sooja puhuma.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: T Dets 09, 2008 12:41
Postitas Trionic
Algselt postitas: aljoga
Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?
Armatuuris ei pea sul midagi toimuma.Plokikütte eesmärk on mootorit plusskraadide juures hoida.Kui talvel 2-30 soojakraadini tõuseb temp.,on väga hea juba.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: T Dets 09, 2008 13:34
Postitas ivomets
tatrmiit oskab öelda, mitmest tunnist piisab; mul koguaeg taga.
ja ära tunned sellest, et mootor läheb päris soojaks, nii, et käega kohe tunda on, kui 3...4 tundi sees olnud.
muidugi testriga võid ennem proovida, kas mingit takitstust on...

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Dets 10, 2008 9:12
Postitas Trionic
Algselt postitas: AndrusFJR
Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:

Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?

Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
Salongi pole mõtet kütta,kasulikum on tekitada seal vaba ventilatsioon,et vältida seeni-hallitust.Iisaku Kollane seisis täpselt aasta õues,aknad kinni,aga vent.torustik on vabastatud
filtritest ja muudest takistustest,samuti pagasiruumi väljatõmbeavad.Külmas pikalt seismine ei kahjusta autot.Pidevad temperatuurimuutused küll.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Dets 10, 2008 9:53
Postitas habemik
Trionic´uga 100% nõus:head:
Selle aeg-ajalt kütmisega teed pigem kahju, kui sest kasu on. Hea oleks, kui SAAB seisaks kusagil varjuall või siis kohas, kus päike talla peale ei paista. Päike teatavasti on ka üks küttekeha:eureka:
Soojendab masinat üsne kenasti ja pärast jahtudes tekib kondents:wise:
Nii et parim kuskil varjuall, aku maas ja uksed-luugid veidi lahti, et õhk saaks vabalt liikuma!

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Dets 10, 2008 10:16
Postitas Andrus99
Mnjah, mu enda mõte liiguba ka ikka sinnapoole, et pole mõtet kütta, parem ventilatsioon tagada.

Aga tänud nõuannete eest :thumb:

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Dets 10, 2008 14:45
Postitas Trionic
Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .Kasisime ära ja läks köetud ruumi talvituma.

Plokisoojendus klassikule

Postitatud: K Dets 10, 2008 15:34
Postitas ivomets
Algselt postitas: Trionic
Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .

jaa, tean, mis tunne see on, seepärast sai eelmine aasta kohe kiiruga garaaz yyritud....
muidu see halltus läheb ka istmete sisse, armatuuri alla ja isegi lukuauku ja muudesse kohtadesse, kust seda kätte kuidagi ei saa.... ja lõhnaga hakkab ennast igal ajal meeldetuletama