Saab 9000 2,3T aut.kast

Tonnised ja nende mured
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#1

Autoks 9000 2,3T 94a. ATM. Vaja vahetada käigukast.
Tahaks teada, mis aastate ja mootorite 9000 käigukastid sobiksid vahetuseks? Kas nt 92a. 2,3 vabalthingava aut.kast sobib?
Vb kuskil juttu olnud, ei leidnud: vb keegi teab asjakohast linki vms..
Info eest tänulik.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Alates MY94 sobib kast 94-98 aastakäikudelt.Kontrolli,kas sul mootor kuni 94,või sellest alates.Visuaalselt suht raske eristada.
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#3

Aitähh. :notworthy: Esmareg. on 01.94, aga kus mootori pealt ma selle arvu leiaksin, et kas kuni 94 või alates sellest? (auto vaatamiseks pean eraldi kohale minema, siis hea teada kust otsida)
Ja nagu ma sain aru on vastavate MY erinevate mootorite AUT kastid samad? Ehk vahet pole, mis kubatuuri/hingamisega mootorilt, peaasi et see aastake paigas?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: Hensmen
Aitähh. :notworthy: Esmareg. on 01.94, aga kus mootori pealt ma selle arvu leiaksin, et kas kuni 94 või alates sellest? (auto vaatamiseks pean eraldi kohale minema, siis hea teada kust otsida)
Ja nagu ma sain aru on vastavate MY erinevate mootorite AUT kastid samad? Ehk vahet pole, mis kubatuuri/hingamisega mootorilt, peaasi et see aastake paigas?
VIN kood annab sulle täpse MY. Üsnagi tõenäoliselt on tegu MY94 autoga, kuid tegu võib vabalt ka MY93 masinaga olla.
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#5

Keegi teab, kus Tartus võib lasta ATM kasti üle vaadata? Nii, et viin sinna ainult kasti nt. Tehase tn peaks üks vist olema, vb teate veel mõnda kohta?:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Kastid on samad erinevatel mootoritel,aga difriülekanded mitte.
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#7

Hmm. Aga kas on kellelgi kogemusi, kui palju see reaalselt sõitmist mõjutab, kui originaalist teise difriülekandega kast panna? Et ei kaoks nt kiirendus ega peaks 90km/h sõites mootori pöörded kuskil 4000rpm olema?:freak: Peab kusagilt välja uurima, kui palju need ülekanded erinevad...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Manuaali peaülekandeid on siin korduvalt mainitud. Automaadi omi mitte..:( Turbo ATM kastil peaks olem 4.28, aga ma ei suuda leida kusagilt mainitavat vabalthingava automaati. Igal pool on turbo...

Manuaali vahetamise mõjusid võid Sebastiani käest uurida, ta vist kirjutas sellest oma auto juures vast... Tal sai see kõige aeglasem kast vahele...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

Vabalthingava turbiin pidi nõrgem/väiksem olema, kui turbo oma. Kuid kõigi eelduste kohaselt on turbiin terve, niiet jätad vana turbiini ja vahetad vaid kasti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Õige, turbiini vahe on seal vist. Mul on ju oma autol ka 2.3T-le pandud kast 2.0T alt, turbiin jäi samaks, vahet ei ole.

Samas selle turbiini andmed oleks huvitavad, stall speed jms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#11

Turbiini demonteerimine/monteerimine kasti küljest/külge peaks vist kõige lihtsam töö seal siis olema.
Teine variant oleks teha manuaaliks, siis küll veidi rohkem tööd ja juppe vaja soetada. Aga esialgu vajaks siiski neid andmeid, et milline atm kast oleks mõistlik oma peaülekandega, sest 2,3T atm kasti vist ei leia. Või on kellelgi pakkuda..:?
Turvalisem variant oleks muidugi vist olemasolevat remontida, aga eks see sõltub juba sellest, mis kastis sees toimunud ja kui palju vaja vahetada( e hind).
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

No just sai kirjutatud, et vist ei olegi muud vahet, kui turbiin. Ma selle peale mürki küll ei võta, aga kaugelt nuusutada juba võib vist...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#13

Kergelt segaduses nüüd. :( Seega difriülekanded erinevad vaid turbo ja vabalthingavatel kastidel? Või panen nüüd jälle võssa?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

difrid erinevad manuaalkastidel..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#15

VIN andis "model year 1994", ehk peaks siis uuemad kastid sobima.
Engine
B234E (2.3l light-pressure turbo)
Ehk polegi 147kw nagu lubatud ja nagu ka passis kirjas, vaid hoopis 125kw. Keegi kuskil ARKis soperdanud. Sumpa ka väiksem kui FPT, puudu turbokell jms.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

OT: Mine nõua õigust, saad kindlustuse hinna allapoole. Rõhu sellele, et nende viga VIN-i lugemisel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#17

jätk OT'le: Esialgu pole hullu, auto mulle ei kuulu. Löön hetkel summasid kokku, et kas on mõtet võtta tegemisse, sest peale kasti ka muid asju vaja seal teha.
Võiks ikka FPT olla..:(
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

FPT hinna osas võid konsulteerida Sebastianiga ;) Ta paneb sulle sellise FPT peale, et ise ka ei usu :evil:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

S9K-l on ses osas õigus. Vajalik on üks lisaklapp, pisut voolikuid ja ECU progemine..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#20

:eureka: Asi paistab jälle natuke helgem :)
Kas turbo ja väljalase siis samad? Kasutaja D116'ga käisime täna vaatamas, tema leidis küll, et sumpa otsast vähemalt väiksem kui FPT'l, samas võimalik, et see mingi ise aretatud lihtsalt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#21

LPT ja FPT on muu raua poolest tõesti samad. FPT-l vaid BPC klapp küljes ja aju oskab seda BPC-d juhtida. Ülejäänud erinevused on väiksed (näiteks LPT-l pole armatuuris rõhukella).

Mina näiteks võtan oma LPT->FPT projektiga juba üle aasta hoogu. Mis siis et sebastian elab vaid mõne trollipeatuse kaugusel....

Muidugi see aasta tasus hoovõtmist, sest härradel on nüüd 9-5 bpc pookimine selge :)
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#22

Kardan, et sinnamaani jõudmisel, kus võiks hakata FPT'ks arendama, on minu ainsaks maksevahendiks jäänud (lihtõpilasena) kast Red Bulli vägijooki, millega ilmselt herr Sebastianit ei meelita.:( Kui endale auto jätta, siis peaks esialgu veermiku jm üle käima. Siis upgrade'imise kallale.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

Algselt postitas: Hensmen
Kardan, et sinnamaani jõudmisel, kus võiks hakata FPT'ks arendama, on minu ainsaks maksevahendiks jäänud (lihtõpilasena) kast Red Bulli vägijooki, millega ilmselt herr Sebastianit ei meelita.:( Kui endale auto jätta, siis peaks esialgu veermiku jm üle käima. Siis upgrade'imise kallale.
Kindlasti peaksid muud asjad enne üle vaatama, kui softi kallale asud :)
Mis puutub väiksemasse summutitorusse, siis see on ilmselt mingi aretis hiljem. FPT+ korral tuleks juba sellega midagi ette võtta.
Softi ja raud peavad vastavuses olema. Üsna mitu korda olen inimestele öelnud, et parem soft on ainult performance request - kui raud ei luba, pole ka softist abi.
Ehk siis vastavuses raud lubab softil oma õiget tööd teha.

Hea näide hiljuti ühe Aeroga (omanik ilmselt ei ole meie foorumi liige), kui keevitasin tollele stage3 peale. Muidugi kohe hoiatasin, et ainult sport-õhufiltrist ei piisa, et paremat minekut oleks. Ta sai aru.
Soft oli teatud-testitud ja pidanuks lubama kuni 280bhp jagu jõudu.
Proovisime autot enne ja pärast softi vahetust. Vahe paremuse poole oli selgelt tuntav. Seejärel kohe dünostendi proovima. Omaniku ootused olid kõrged (minul ootused puudusid :cool: ) ja arusaadav ka.
Tulemus...~220bhp, ehk siis veel viletsam, kui originaalis. Aga vahe paremuse poole oli ju enne tuntav!
Võite siis arvata, kui rõõmsalt dünost lahkuti...
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#24

Heheeh.:wall: Sain just teada ühe uuema tüübi kasutatud atmkasti hinna. See ikka kordades kallim kui vanem. Uue tüübi omi vähe saada ka vist.. Ka uue sisu maksumus sinna 10k kanti. Äkki keegi oskab odavamale lahendusele tulla?
Müüja väited, et kasti remont 4-12k ei tundu ka just eriti reaalsed, käisin ühest atm kastidega tegelevast töökojast läbi, nemad ka arvasid, et alla 10k ei mängi välja.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#25

Mis kastil üldse viga, on see teada?

MY94 mootori külge vist MY92 kast üks-ühele ei lähe, seal oli vist ühe kinnituspoldi asukoht teine? Aga väidetavalt pidi saama selle suht lihtsalt ümber teha. Ka on variant kahest kastist üks terve ehitada.

Mul on ka üks 2.3T kast pakkuda, kuid seegi tahab remonti saada - vead ja maksumus teada.
Vasta