Klassiku mootori hooldusremont

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#1

Hei kõik teadjamehed!
Otsustasin oma klassiku mootoril esimese simmeringi ära vahetada. Vända otsakaane (kus simmerind sees on) äravõtmisega kukkus vända otsast mingi hammasratas ära. Paneks tagasi, kuid sellel on kaks asendit, ei tea kumba. Kes ütleks mis ülesannet see hammasrattapaar täidab.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

Õlipump on see.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Ühe külje peale on nähtav punkt kärnitud.See pool jäetakse pisikese kaane poole,aga vahet tegelikult pole,kui ka vastupidi läheb.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#4

Tegelikult mõtlesin ma, et vända otsal on kaks anki kuid hammasrattal vaid üks sälk - kumba anki ta siis käib? Kuid kuna tegemist on õlipumbaga, siis vahet pole ilmselt.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#5

Mure peas ja muhk ees!
Kui juba remondiks läks, siis otsustasin ka õli ära vahetada. Ei teagi, millal vahetati viimati. Ise pole vahetanud veel, kuigi pea viis tuhat juba läbi sõidetud.
Kes ütleks millist õli mootorisse panna ja kui palju seda sinna vaja on?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

On sul 8 või 16 klapiline mootor?

16 klapilisele läheb Bentley manuaali järgi 4 liitrit ja 10W-30
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#7

Mul see tavaline 8 klapiga.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#8

8-klapilise kohta leidsin info, et õlikogus on 3,5 liitrit ja 10W-30, aga vahet pole, 4L kanku ostad ju nii või teisiti.

Millist viskoossust nüüd täpselt panna, seda võiks vist pikalt arutada, 10W-40, 5W-40.... ma ei tea, ehk saabigurud soovitavad, mida nad klassikutesse tavaliselt valavad...?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#9

Peasi, et puhas õli. Peaasi, et uus. Täismineraal käib väga hästi. Proovige mind ümber mõelda. Eks igaühe rahakoti järgi asi käib.:love:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Täissünteetilist hõredale mootorile ei soovita.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

Algselt postitas: KT100
Peasi, et puhas õli. Peaasi, et uus. Täismineraal käib väga hästi. Proovige mind ümber mõelda. Eks igaühe rahakoti järgi asi käib.:love:

Mootorile küll,aga kui vurr ka küljes,siis peaks ikka natuke valima.Aga siin teemas vist jutt vurrita autost.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#12

Just, tavaline vabalthingav.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Pane poolsünteetilist,10,või 15W. Kvaliteetsed mineraalõlid,mida ise julgeks enda mootorisse valada on tunduvalt kallimad,kui täissünteetiline.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#14

Tänud!
Nii teengi
:head:
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#15

Kuidas sa selle vända rihmaratta poldi lahti said?
Kas väntvõlli saab/tuleb kuidagi fikseerida?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

jõuga tuleb;
õppinud mehed kel head riistad avavad suruõhuvõtmega rammides.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#17

tegelikkuses on selline hammas-sektor, selline spetshammasratas, mis hooratta (siduri poolt siis) ära fikseerib.
Aga peaks ka ju suure eebliga saama. ja kõige mugavam jah selle suruõhu poldikeerajaga.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#18

Nii... Uurisin siin välismaa saabilehekülgi ja väidavad, et saab ka starteriga lahti jõnksutada. Kuidas kodumaa saabileheküljelised kommenteerivad?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

Kasutasin suruõhuvõtit, tuli imelihtsalt, vb isegi liialt lihtsalt. Ilmelt oleks ka mingi akutoitel oleva aparaadiga lahti saanud.
Vasta