Hiljaaegu garaažis märkasin, et turbo, mis on seal juba mõndaaega kapipeal seisnud oli, oli kergelt kinni jäänud. Kui liikuma sai, siis edasi liikus ilusti. Sama lugu ka westgate klapiga, kui liikuma sai, siis edasi liikus ilusti.
Mida tuleks teha sellise turboga enne peale panemist? Olen kuulnud, et kui lasta diislit sinna õli kanalisse, siis see peseb kõik selle tagi ja mustuse maha,mis sinna kogunenud on. Keegi teab veel mingeid variante?
Kas ja kuidas üldse turbosid hooldatakse (enne kui nad täielikku remonti vajavad)? Laagrite vahetus või midagi:red:???
Turbo hooldamine
Diisel lõpetaks agregaadi elu üpris loetud minutitega. Õlikambrisse lastakse puhast õli,korgid ette ja kogu lugu.Sõitva auto turbo ootab ainult korrapärast,mitte üle 10tuh.km. välbaga õlivahetust, sünt,või poolsünt õli.
Õhufilter peab olema puhas ja väljalasketrakt vaba.
Õhufilter peab olema puhas ja väljalasketrakt vaba.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Usun, et võib isegi puhastada sukeldudes turbo molekulidesse. Väike illustratiivne pilt kah. Pukside aukude ette võib sodi jääda või võlli ja puksi vahele. Pärast leotust lihtsalt suruõhuga kuivaks/puhtaks.


- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
to sninet:
Algselt postitas: Trionic
Diisel lõpetaks agregaadi elu üpris loetud minutitega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Ohjah....Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Tahad vaielda? Vaidleme. Too mulle tõestus, et diisel lõpetab turbo elu minutitega KUI see turbo asub sul näpu vahel. Loe tekst läbi, tegu oli kapi peal seisva turboga.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
S9K on kuidagi tige kenal jõuluõhtul.
Turbo on väga täpse ehitusega riistapuu. Isegi see, et sa vale vedeliku sinna sisse jätad võib lõppeda sellega, et ei saavutata õiget liupinda (või kuidas iganes seda ei nimetata) ja tõmmatakse paar triipu peale ja aidaa... Tõesti, see ei toimu sel ajal, kui too vurr seisab kapi peal. Aga peale seismist ...
Või läheb jälle mingiks pinnu lõhkiajamiseks? Arusaadav ju, mida mõeldi aga tähte peab närima piparkoogi kõrvale...
Turbo on väga täpse ehitusega riistapuu. Isegi see, et sa vale vedeliku sinna sisse jätad võib lõppeda sellega, et ei saavutata õiget liupinda (või kuidas iganes seda ei nimetata) ja tõmmatakse paar triipu peale ja aidaa... Tõesti, see ei toimu sel ajal, kui too vurr seisab kapi peal. Aga peale seismist ...
Või läheb jälle mingiks pinnu lõhkiajamiseks? Arusaadav ju, mida mõeldi aga tähte peab närima piparkoogi kõrvale...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vaata snine000, diislikyte sisaldab mitmesuguseid erinevaid lisandeid, millest osa lahustab kõiksugu sitta, samas teine osa jääb selle nn. puhta pinna peale kinni. näiteks erinevad vaikained ja vaha mis ei ole yldse mingite määrivate omadustega. samas seda lahustunud sitta ei saa sealt ka kuidagi moodi kätte, tee mis tahad, kui just kõike molekulideks ei võta ja mehhaaniliselt ei eemalda.
usu ikka natuke ka seda, mida teised kogemustest/teadmistest räägivad ja mida katse-eksituse meetoditega on nähtud ja proovitud.
sa vist ise said mingi turbiiniga kähku hakkama? seega peaks kõrvad lahti hoidma....
usu ikka natuke ka seda, mida teised kogemustest/teadmistest räägivad ja mida katse-eksituse meetoditega on nähtud ja proovitud.
sa vist ise said mingi turbiiniga kähku hakkama? seega peaks kõrvad lahti hoidma....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Correct Cyber! Tige tõesti aga mitte Teie peale. Mulle meeldib vaielda, igapäevane töö. Täpsed on puksid ja seda uuena. Tasakaalustus on muidugi täpsem kraam. Et paar triipu peale tõmmata peab sinna olema sattunud midagi sellist mis seal olla ei tohiks. Vana õli eluohtlikke kriime ei tekita. Loomulik kulumine lõhub Tavaolukorras turbo ja seda pikilõtkuga, mille tõttu tekivad valedes kohtades hõõrdumised. Näiteks kompressori tiivik hakkab mööda koda käima.
Ainuke mis sinna lahustuda saab on sel juhul vana õli ja diisli watever lisandid. Suruõhuga peaks sealt kõik kätte saama. Kui aga peaks midagi sisse jääma, siis selle peseb sealt minema juba puhas kuum õli, kui turbo on juba mootori küljes. Muide kui suur kiht seda mitte eemalduvat kraami sinna laagrite vahele jääb? Mitte piisavalt. Uutel turbotel tihedate laagritega polegi seal mingit vana õli sees ja kulunud turbol tsentreerib õli võlli ära, seega kokkupuuteid praktiliselt pole. NOWAY ei lõhu diiselküte turbot ära.
Krt seda teab mis sel minu turbol surma põhjustas.
btw, minu arust kõige jõhkram pinnu lõhkiajamine oli rehvi teema, 185 või 195 laius. See oli küll WTF
Sõidke:drive: ja olge Coolid
Ainuke mis sinna lahustuda saab on sel juhul vana õli ja diisli watever lisandid. Suruõhuga peaks sealt kõik kätte saama. Kui aga peaks midagi sisse jääma, siis selle peseb sealt minema juba puhas kuum õli, kui turbo on juba mootori küljes. Muide kui suur kiht seda mitte eemalduvat kraami sinna laagrite vahele jääb? Mitte piisavalt. Uutel turbotel tihedate laagritega polegi seal mingit vana õli sees ja kulunud turbol tsentreerib õli võlli ära, seega kokkupuuteid praktiliselt pole. NOWAY ei lõhu diiselküte turbot ära.
Krt seda teab mis sel minu turbol surma põhjustas.
btw, minu arust kõige jõhkram pinnu lõhkiajamine oli rehvi teema, 185 või 195 laius. See oli küll WTF
Sõidke:drive: ja olge Coolid
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Jaah, närime lõpuni..
uue puhul ei olegi seal midagi vahele jääda, seega ei saa ka midagi lahti leotada ja vahele jääda. Seisnud kasutatud kraami puhul võib siiski midagi sinna jääda ja kui see lahti leotub ja vale koha peale läheb, siis piisab vähesest, et asi pekki panna... Eriti kui kanalid vale kraami täis kallata ja seisma jätta.
Jätad vurri riiulisse, kalla kanalid õli täis. Kui võtad riiulist kuivalt seisnu, ära määri muuga, kui õliga. Mul on siinkohal näide isegi olemas. Suvel tuli Rootsist delegatsioon, laevalt maha suitseva turboga klassik... asjaolude sunnil läks tollele külge mul kuuris kõikvõimaliku temperatuuri käes seisnud vurr, millel olid kõik augud vaid kaltsuga kinni topitud. Seisnud oli too seal ~2 aastat. sõidab too auto siiani. Vedas vist... samas keegi ei üritanud pesta seda diisliga...
EDIT: aga selle pinnu teemal on sul õigus... get a life, inimesed...

Jätad vurri riiulisse, kalla kanalid õli täis. Kui võtad riiulist kuivalt seisnu, ära määri muuga, kui õliga. Mul on siinkohal näide isegi olemas. Suvel tuli Rootsist delegatsioon, laevalt maha suitseva turboga klassik... asjaolude sunnil läks tollele külge mul kuuris kõikvõimaliku temperatuuri käes seisnud vurr, millel olid kõik augud vaid kaltsuga kinni topitud. Seisnud oli too seal ~2 aastat. sõidab too auto siiani. Vedas vist... samas keegi ei üritanud pesta seda diisliga...
EDIT: aga selle pinnu teemal on sul õigus... get a life, inimesed...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Juhuslikke uitmõtteid:
turbo läheb tasakaalust välja ka siis kui talle mitte piitsa anda, seda labadele sadestuva kraami tõttu. Aitab piitsa andmine mis hoiab labad puhtana (põletab puhtaks).
Kui tekib hõõrdumine (mõtlen metall vastu metalli, kasvõi mikroskoopiline puude) on jokk.
Kui tiivik hakkab mööda koda käima (vastu koda siis, mitte et tiiviku tükid rändavad turbos ringi), tekib korralik vene tolmuimeja hääl. Turbo puhub edasi aga hääl on infarkti tekitav. Selline turbo on väärt metalli kilohinda ainult.
Õli tsentreerib ka uutel turbodel võlli ära, seepärast peabki uue turboga mootorit tühjalt niikaua ringi ajama kuni õhk välja läheb.
turbo läheb tasakaalust välja ka siis kui talle mitte piitsa anda, seda labadele sadestuva kraami tõttu. Aitab piitsa andmine mis hoiab labad puhtana (põletab puhtaks).
Kui tekib hõõrdumine (mõtlen metall vastu metalli, kasvõi mikroskoopiline puude) on jokk.
Kui tiivik hakkab mööda koda käima (vastu koda siis, mitte et tiiviku tükid rändavad turbos ringi), tekib korralik vene tolmuimeja hääl. Turbo puhub edasi aga hääl on infarkti tekitav. Selline turbo on väärt metalli kilohinda ainult.
Õli tsentreerib ka uutel turbodel võlli ära, seepärast peabki uue turboga mootorit tühjalt niikaua ringi ajama kuni õhk välja läheb.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tabasid ära! Läksin oma rasvast tilkuvaid näpukesi küürima, tagasiteel süldilaua veerde jäi mingi Juku risuks ette...Algselt postitas: Cyber
OT: oi... hr. Tatikas on ka saanud peki-kapsa kuhja varjust välja üle tüki aja..![]()
![]()
Sa vali veidi oma väljendeid ja suhtumist.Sinuga vaidlema asumine ei paku mulle midagi.Sisutud postitused ja -vaidlused sobivad SR foorumisse.Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ära ohi niisama, kui midagi on öelda siis ütle välja.
Mitu turbot sa oled elus ära remontinud ja veel nii,et need töötama ka jääks?Miks su enda oma kohe laiali läks?
Aga asjast: Jutt käib kasutatud(vanast) turbokompressorist,mille sisemised tööpinnad on tavaliselt kaetud šlaki- ja karstakihiga.Võlli liigutades jääb tihti petlik mulje pikilõtku puudumisest ,külglõtku suurus pole seni oluline,kuni tiivikud korpusele ohtlikult lähedale ei liigu,sest õlirõhk tsentreerib võlli.Kuni sa pole seal õlikambris sonkinud,mingite X kemikaalidega leotanud(miks diisel ei sobi,mainis juba ivomets) ja suruõhuga kakat lahti üritanud puhuda,pole veel hullu.Seade võib käia veel kaua.Lahtipääsenud šlakitükid suudavad vigastada nii võlli,kui puksi.Võll on pehmest,kuid väga plastilisest sulamist.Kõik need asjad suudavad ka südamiku korpust kahjustada,kui mingi s...atüki pärast hetkeks mõni ülipeentest õlikapillaarkanalitest ummistub ja mõni õlirõngas,või puks momendiks takerdub.
Ka uue turbo südamik on alati täidetud õliga,mitte muidugi silmini täis valatud ja kinni korgitud.Esimene käivitus on alati kõige kriitilisem.Juba sel momendil pööritatakse võlli kümnekonna tuhande pöördega ning kui pinnad on kaetud mingi suvalise ollusega,mis pole ÕLI,või kui need momendiks kuivaks jäävad, juhtubki see,mis sinu turboga.
Turbokompressorit seestpoolt puhastatakse AINULT siis,kui see on osandatud ja sinna paigaldatakse UUED detailid(eeldusel muidugi,et nii võll,tiivikud,kui südamiku tööpinnad on veatud).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ärme SR-i küll siia sega, see on koht kuhu mina oma jalga ei tõsta. JA me ei tea keegi, mis juhtus minu turboga. Võib olla lõhkusid selle fuel cut offid.
Ma ütleks, et minu väljendid on isegi tagasihoidlikud. Tühja ohkimise asemel oleks võinud ju ära seletada mis toimub kui diisliga puhastada.
Vaidlemine on minu jaoks edasiviiv jõud.
Hetkel jään oma arvamusele kindlaks.
Turbo puhul EI OLE tegemist mingi kergelt puruneva asjaga, et näppida ei tasu. Miks te arvate, et näiteks kuivalt näpuga ringi ajamine rikub pinnad? Kust te võtate seda, see on puhas lollus ju, kui see oleks nii, siis oleks teil kõigil juba ammu need turbod katki. Kui üks materjal on hulga kõvem ja ideaalselt sileda pinnaga siis, mis sul seal laastu lõikama hakkab? Ei hakkagi miskit, sest kõva ja pehme materjali hõõrdumine pole pooltki, mis sarnase kõvadusega materjalidel. Lisaks palju sul neid õlijäätmeid seal pukside vahel on? VÄHE ja need lahustuvad ka ära.
Ahjaa, kapillaar kanalid on LIIGA palju öeldud nende aukude kohta puksides.
Ma ütleks, et minu väljendid on isegi tagasihoidlikud. Tühja ohkimise asemel oleks võinud ju ära seletada mis toimub kui diisliga puhastada.
Vaidlemine on minu jaoks edasiviiv jõud.
Hetkel jään oma arvamusele kindlaks.
Turbo puhul EI OLE tegemist mingi kergelt puruneva asjaga, et näppida ei tasu. Miks te arvate, et näiteks kuivalt näpuga ringi ajamine rikub pinnad? Kust te võtate seda, see on puhas lollus ju, kui see oleks nii, siis oleks teil kõigil juba ammu need turbod katki. Kui üks materjal on hulga kõvem ja ideaalselt sileda pinnaga siis, mis sul seal laastu lõikama hakkab? Ei hakkagi miskit, sest kõva ja pehme materjali hõõrdumine pole pooltki, mis sarnase kõvadusega materjalidel. Lisaks palju sul neid õlijäätmeid seal pukside vahel on? VÄHE ja need lahustuvad ka ära.
Ahjaa, kapillaar kanalid on LIIGA palju öeldud nende aukude kohta puksides.
Hmmm... loen siin seda teemat ja imestan, et mõni aeg tagasi sai Speedpartsist soetatud upgrade turbo, sel pole mingeid korke avade ees ega ka õli sees, kuna kuskilt midagi välja ei voola...
Kuna paigaldamine on plaanis alles kevadepoole, kas siis peaks muret tundma
Tegemist muidugi uue turboga (või siis renoveeritud õigemini vist...).
Kuna paigaldamine on plaanis alles kevadepoole, kas siis peaks muret tundma

Tegemist muidugi uue turboga (või siis renoveeritud õigemini vist...).
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ohh, juba lapsena, kui tsiklimootorit üritasin parandada, siis kuulasin vanemate meeste juttu, et ära diisliga mootoripooli ja laagreid puhasta. Kui millegagi üldse puhastada, siis bensuga - sellel pole diislile omast läga sees. Diisel jätab tõesti mingi rämeda pa*akihi peale, mis kuidagi ei irdu. Turbo kallale ei julgeks ikka ronida.
tsitaat:Ahjaa, kapillaar kanalid on LIIGA palju öeldud nende aukude kohta puksides.
Aga millal keegi on rääkinud puksides olevatest aukudest?Seal on hoopis teised detailid,milledes kapillaarkanalid.Su enda pandud pildilgi üks selline junn.
Speedpartsist ei tea ma midagi.Tutikatel on punnid ees. Ja välja ei pea sealt midagi voolama.Mainisin ju,et ega keegi südamikku kurguni täis vala(va.enne käimajooksmist).
Ja mis puudutab vaidlemist: oma ignorantsuses ma targematega ei vaidle ning üleüldse ei meeldi mulle vaielda,ega kuuluta ma ka püha tõde.Igaüks toimetab oma parema äranägemise järgi.
Aga millal keegi on rääkinud puksides olevatest aukudest?Seal on hoopis teised detailid,milledes kapillaarkanalid.Su enda pandud pildilgi üks selline junn.
Speedpartsist ei tea ma midagi.Tutikatel on punnid ees. Ja välja ei pea sealt midagi voolama.Mainisin ju,et ega keegi südamikku kurguni täis vala(va.enne käimajooksmist).
Ja mis puudutab vaidlemist: oma ignorantsuses ma targematega ei vaidle ning üleüldse ei meeldi mulle vaielda,ega kuuluta ma ka püha tõde.Igaüks toimetab oma parema äranägemise järgi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Nagu juba mainisin eelnevalt- puhastada võid agregaati väljastpoolt,seest puhastamine eeldab turbo osandamist ja normaalselt seda kokku kannatab panna ainult uute kuludetailidega(pluss tasakaalustamine).
edit: mõlemad kojad saab muidugi eraldada ja tagasi kruvida,aga mida see annaks?
edit: mõlemad kojad saab muidugi eraldada ja tagasi kruvida,aga mida see annaks?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989