Nimelt pakutakse praegusele masinale vahetuseks 1995 Saab 900 Couped. Homme saame ilmselt kokku ja vaatame autosid, ehk siis kas keegi oskab anda nõu mida jälgida, vaadata, millele tähelepanu pöörata? Auto ise see:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=570854
Tundub suht ahvatlev mu praeguse auto kõrval, mis muidugi pole halb, kuid on natuke teise iseloomuga, kuid millel puudub nahksisu, igasugune kliima ja elektriakna/peegli värk jne.
900 Coupe soetamine...
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
1. 2.0 ilma turbota lollikindel mootor, võimsust vähe - resurs õigel hooldamisel väga suur. Mootrist kolin viitab kettide vahetusele (ei tea kas ng900 on B202 mootor või B204 viimasel on + 1 kett veel. B204 mootoril on juba DI peal, B202 on ilma ehk juhtmed - odavam pidamises DI maksab ~5k ja seda tuleb ka hooldada)
2. 900ng kippuvad tagant roostetama.
3. Mine vaatama kellegagi kes on omanud saabi(kui saad jutule kodanik Ivomets on Pärnust)
2. 900ng kippuvad tagant roostetama.
3. Mine vaatama kellegagi kes on omanud saabi(kui saad jutule kodanik Ivomets on Pärnust)
__In Boost We Trust__
kõik on minuarust täitsa talutav ülevalpidamise osas
kui kerel silm peal hoida ja esimeste rooste tundemärkidel ikka midagi ette võtta siis ei lähe asi käest ära ja kestab kaua
enda isendil küll nüüd mingit maksimaalset kroonilist roostelembust pole avastanud
see konkreetne auto on juba korduvalt müügis minuteada
tekkib küsimus miks ta nii kiiresti omanikke vahetab et sa juba kolmas kui mitte rohkem
tuuningut on korralikult, esipamper ei ole minuteada originaalkujuga
kui kerel silm peal hoida ja esimeste rooste tundemärkidel ikka midagi ette võtta siis ei lähe asi käest ära ja kestab kaua
enda isendil küll nüüd mingit maksimaalset kroonilist roostelembust pole avastanud
see konkreetne auto on juba korduvalt müügis minuteada
tekkib küsimus miks ta nii kiiresti omanikke vahetab et sa juba kolmas kui mitte rohkem
tuuningut on korralikult, esipamper ei ole minuteada originaalkujuga
Algselt postitas: AntiL
edit: küsiks veel niipalju, et kuidas tal juppide hinnad ja ülalpidamise kulud umbkaudu kujunevad?
Kõik oleneb eelmistest omanikest. Kui on hoitud masinat, sisi ei saa aru et "pead autot üleval" vaid hooldad jooksvalt. Kui on enne halvasti hoitud siis tõesti "pead teda üleval" ja ehk matad algul valusana tunduvaid summasid, ehkki oleneb ka kaua omale kavatsed hoida. (Ehk siis kas tuhanded aasta või aastate peale
EDIT: minul all 225/45/17 ja sõidab vabalt
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Järgnev jutt ei ole tõsisele saabihuvilisele...
110kw GSi?, siis mina ei vahetaks GSi-d selle vastu
Kui, siis turbo vastu. GSi on ökonoomsem, parema juhitavusega ja jupid on odavamad. Saabi tagakoopa ääred roostetavad samamoodi. Kliimat ja nahka muidugi ei ole. Uksi sa ka juurde ei saa. 85kw-st isegi vahetaks.
110kw GSi?, siis mina ei vahetaks GSi-d selle vastu

110kW jah. Aga krt ma tunnen natuke puud maanteesõidu mugavusest, elektrividinatest (aknad, kliimad) ja no muidu on saab ka natukene suurem, kui gsi, samuti tahaks lihtsalt vaheldust. Kuna praegu ÜLDSE aega ei ole, et GSI rõõme nautida, vaid on eranditult 100-200km maantee otsad, oleks saab minuarust parem valik.
Kui vaatama lähed, siis kontrolli:
1) et kõik käigud ilusti sisse läheksid ja siis sees ka seisaksid
2) et roolil mingit tühikäiku poleks, võid ka roolilatti loksutada, mingit loksu olla ei tohi (muuseas, täpselt sama latt, mis astral)
3) mootorist tullavõivast kolinast juba räägiti, samas seda kuuleb reeglina külma mootoriga
4)et kliimaseadmel õhusuunamised töötaksid (üles, alla, keskele). Õhku jaotav trummel aegaajalt võib olla kinnikiilunud. Külmapuhumist on hetkel raske kontrollida.
5) kindlasti veel midagi, mis meelde ei tule.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5168
1) et kõik käigud ilusti sisse läheksid ja siis sees ka seisaksid
2) et roolil mingit tühikäiku poleks, võid ka roolilatti loksutada, mingit loksu olla ei tohi (muuseas, täpselt sama latt, mis astral)
3) mootorist tullavõivast kolinast juba räägiti, samas seda kuuleb reeglina külma mootoriga
4)et kliimaseadmel õhusuunamised töötaksid (üles, alla, keskele). Õhku jaotav trummel aegaajalt võib olla kinnikiilunud. Külmapuhumist on hetkel raske kontrollida.
5) kindlasti veel midagi, mis meelde ei tule.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5168
Algselt postitas: D116
1. 2.0 ilma turbota lollikindel mootor, võimsust vähe - resurs õigel hooldamisel väga suur.
Võibolla ma olen selle koha pealt väga rumal aga mina küll ei tea, et Saabi mootoritel ressurs väga suur oleks


Mainisin ennist ülal:
110kW jah. Aga krt ma tunnen natuke puud maanteesõidu mugavusest, elektrividinatest (aknad, kliimad) ja no muidu on saab ka natukene suurem, kui gsi, samuti tahaks lihtsalt vaheldust. Kuna praegu ÜLDSE aega ei ole, et GSI rõõme nautida, vaid on eranditult 100-200km maantee otsad, oleks saab minuarust parem valik.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Aga mõnus on ju remontimas käia. Räägid sõpradega juttu ja jood tassi kohvi. Vanad mootorid on küll tanki omad. Uuemad pisut probleemsemad. Aga mulle Saab meeldib, ei lähe see remontimise pidev vajadus korda 

mina olen omanud 900 turbot juba jupp aega ja ka palju tunde veetnud kanalil seda remontides, igasugu asju juhtub selle aparaadiga.
omasin kunagi rs2000 ja sõber 85kw-st gsi-d ja mina kahetsen, et oma masinast lahti ütlesin.
juhitavus, käiguvahetus, isteasend, palju paremad mu meelest, aga eks see oleneb kasutajast
omasin kunagi rs2000 ja sõber 85kw-st gsi-d ja mina kahetsen, et oma masinast lahti ütlesin.
juhitavus, käiguvahetus, isteasend, palju paremad mu meelest, aga eks see oleneb kasutajast
njah, paneb mõtlema. Ega gsi halb pole, lihtsalt mind on hakanud natuke häirima sõidumugavuse puudumine. Mulle meeldiks muidugi suvel siledal asfaltil oma gsiga paugutada suverehvidega, kuid antud momendil mööda maanteed pikemaid otsi oleks ehk sellise autoga parem sõita.
Algselt postitas: sigaelmarAlgselt postitas: D116
1. 2.0 ilma turbota lollikindel mootor, võimsust vähe - resurs õigel hooldamisel väga suur.
Võibolla ma olen selle koha pealt väga rumal aga mina küll ei tea, et Saabi mootoritel ressurs väga suur oleksNiipalju kui on omal kokkupuutumist olnud, tundub, et mootoriosad müüakse esimesena maha lammutatavatelt autodelt. Kuuldes mis keegi oma Saabil remontinud on, tundub mootoriremont pigem reegel kui erand. Selline on minu mulje jäänud siin foorumis, huvi tõttu Saabide vastu ja mingis osas seotud oma tööga. Kindlasti mind materdatakse nüüd maha siin aga see võtaks kõvasti aega ja veenmist, et mind ümber veenda.
Ma ei tea ühtegi teist automarki, kus mootoriremondid nii aktuaalsed koguaeg on arvestades veel auto haruldust.
Aga sul on ju täiesti õigus. Ehk tulenebki see Saabi kestvus ajast ja arust, ja mitte üldse sellest kuidas autoga käituda. Ja nii mõeldaksegi, et Saab see ju kestab, teen mis tahan.....Aga tegelikult on õel auto - Kui Sa mind ei hoia, ei hoia mina Sind ka.
EDIT: omaaegsed Saabiomanikud hoidsid kõik oma Saabe paremini kui tänapäeva Saabe omavad inimesed. ( Need on hoopis teised inimesed kui Saabi kui marki hindavad inimesed)
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: sigaelmarAlgselt postitas: D116
1. 2.0 ilma turbota lollikindel mootor, võimsust vähe - resurs õigel hooldamisel väga suur.
Võibolla ma olen selle koha pealt väga rumal aga mina küll ei tea, et Saabi mootoritel ressurs väga suur oleksNiipalju kui on omal kokkupuutumist olnud, tundub, et mootoriosad müüakse esimesena maha lammutatavatelt autodelt. Kuuldes mis keegi oma Saabil remontinud on, tundub mootoriremont pigem reegel kui erand. Selline on minu mulje jäänud siin foorumis, huvi tõttu Saabide vastu ja mingis osas seotud oma tööga. Kindlasti mind materdatakse nüüd maha siin aga see võtaks kõvasti aega ja veenmist, et mind ümber veenda.
Ma ei tea ühtegi teist automarki, kus mootoriremondid nii aktuaalsed koguaeg on arvestades veel auto haruldust.
Saabi staaz 1996 aastast 9000 2.0 96kW B202 mootor 1986a ilma turbota, auto spidomeetri näit oli keritud 150tuh peale

Auto õli vahetasime regulaarselt 10 000km tagant, uus poolsünt tuntud tootjalt (sellele mootorile võib sellist panna ei ole turbo kus õli kvaliteet on väga oluline ja intervall lühem) auto läbis meiekasutuses 200tuh(venemateed ka seal) veel ja lõpetas oma eluiga(2004a) sest põhi oli väga roostes(mootor tegi oma tööd väga hästi mingei kolinaid ei olnud) - meie teedest sellise ajajooksul andsid endast teada(praegused kõik tonnised mul on kaetud alt+tagakoopad biitumiga).
Mootoris vahetasime ainult üks kord ketti 2001a, kolin hakkas külmal mootoril ja mõnikord ka soojal), ja seda tegime ise(sama protseduuri läbis samasuguse mootoriga CS, sest mõnikord oli kuulda väikest kolinat). Rohkem mingeid muresi ei olnud ei mootori ega pritsungi kohta.
B202 teeb oma tööd ilusti:), ja arvan et teised saabi mootorid ka kestavad ilusti, kui jälgitakse õlivahetuse intervalle.
Aeroga teine asi õli vahetan 7-7.5tuh vahel mitte rohkem ja ainult sellist http://www.liquimoly.ru/catalog2008/Molygen_5W-50.html pidi väga hea õli pidi olema turbo autole. Aero on juba 2 aastat kasutuses ja samuti ei ole probleeme mootoriga isegi ketti kolinat ei ole siiani.
__In Boost We Trust__
Mootori kestvuse koha pealt - kui oma turboga NG900 ostsin, oli läbisõit ~280 000. Kui maha müüsin, oli 335 000km. Õli vahetasin ~10 000km tagant(tegelikult siis Troosti teenus "väike hooldus" ehk vahetati ka salongifilter ja muu, mis vahetamist vajas). Mootoriga seotud asjadest sai selle aja jooksul vaid karterituulutus korda tehtud(kokku alla 1k) ja maha müües oli mootori hääl ilus ja turbo OK, seega tõenäoliselt sõidab ka järgmised 50kkm muretult, kui ilusti hooldada. Ei ütleks, et mootori ressurssi vähe on, pigem on probleem selles, et enamasti on odomeeter keritud või auto lihtsalt käest lastud... nagu Eleri juba ütles, hoolduse pealt kokkuhoidmine maksab valusalt kätte.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
napoleoni auto on väga hea näide, kuidas mootor ja turbiin kestavad. ja hääl oli ikka väga kena. ja see 136 kw, seega mitte lahja pill.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


