Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Vasta
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

Tere,
selline küsimus, et kas 9-5 (2002a 2.2 tid) puhul on normaalne, et käigud lähevad sisse kõvema jõnksuga. See on loomulik, et käik läheb sisse väikese jõnksuga st. raskem ennem sisse minemist, aga võrreldes oma eelmiste masinatega on 9-5-el see raskus/jõnks ennem käigu sisse minemist suurem.

Kui tihti oleks vaja manuaalkastil õli vahetada, mäletan et eelmisel autol sai see igaksjuhuks vahetatud ja pärast oli nagu nõksu pehmem ja sujuvam käiguvahetus, samas olen ka kuulnud jutte, et manuaalkasti õli pole vaja üldse vahetada?

Selline küsimus veel, et kas see on märk siduriketta kulumisest, kui käigu vahetuseks peab siduri pedaal täiesti all olema (korralikult lõpuni), varasematel masinatel pole sellist asja täheldanud?

Loodan, et saite mu segasest jutust miskit aru :freak:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

kui sidur päris põhjast võtab, siis see näitab, et ei pruugi lahutada päris hästi ja ka sellest tingitult võivad käigud raskemini sisse minna.

äkki sid vedelikku vähe, või seal asjade juures mingi kamm...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#3

mul külmaga 1 käigu lülitus natuke raskendatud, peale seda kõik ok, 2-3-4-5 lähevad korralikult
2002a
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#4

Käigud lähevad korralikul ja usun, et 90% inimestest ei panekski seda tähele, aga endale tundub see harjumatu, kuna varasematel masinatel on hästi pehmelt ja sujuvalt käinud.

Ivomets, mis vedelikku sa silmas pead ja kuidas või kust seda kontrollida - on üldse koduste vahenditega see võimalik?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

et siduri vedelikku äkki vähe...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
mihkeltt
Postitusi: 258
Liitunud: E Mai 05, 2008 14:41
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: 95SELaunch
mul külmaga 1 käigu lülitus natuke raskendatud, peale seda kõik ok, 2-3-4-5 lähevad korralikult
2002a

täpselt sama teema, sama aasta jne, ainult 2,3t. soojalt läheb ka esimene korralikult. mida kõrgem käik, seda paremini sisse läheb.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#7

täpselt sama värk mul ka, esimese ja tagumise käigu lülitamiseks peab siduri korralikult vasta põrandat pressima. ja üldse on see sidur mul kuidagi raske.
kaamel
Postitusi: 5
Liitunud: E Veebr 16, 2009 11:16
Asukoht:
Auto:

#8

minu kasutataval 9-5-l esineb pea samasugune anomaalia. eriti teravalt tuleb see välja tagurpidi käiku sisse pannes. viimasel ajal läheb see ikka väga vaevaliselt, tihti tuleb kõik käigud kohapeal läbi lapata või autot nõksu võrra edasi liigutada. on päris totter linna vahel tagurdama hakates käigukangi otsas võimelda ja poole meetri kaupa edasi nõksutada. sõitu alustades esimene rakendub ka paraja raksakaga.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#9

Nii nüüd siis plaan kasti õli ära vahetada - nii igaksjuhuks, aga teab keegi mis õli seal kasutada ja palju teda minna võiks?
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#10

minu varasematel autodel on selline käigu mitte korralik sisseminek viidanud:
1. Siduri kalale (tsiteerides ivometsa, võib olla vabalt vedeliku vähesus)
2. Hoovastik paigast ära / rõveda lõtkuga juba
3. Kastis endas juba kõvasti miskit mäda (sünkrod hakkavad näiteks väsima)

Nüüd. Kui hoovastik paigast ära või lõtkuga ja seda pikemalt lasta freesida valesti, siis tulemuseks see, et ühel hetkel, kui saad hoovastiku korda ja mõtled, et elu ilus, on tüng. Kast on laiali ca paarituhande kiltsaga. Isegi kiiremini. Oma kogemus.

Mis õli kasti läheb, seda ütleb sulle kindlasti manual või kõikvõimas Internet. Vanasti läks tavaline mootoriõli.

PS. reeglina esimene ja tagurpidi käik lähevadki raskemalt sisse. Vanadel klassikutel oli veel tagurpidi käik sünkrota ka (võibolla uuematel on sünkrod, ei oska kommenteerida), seega pold haruldane, kus tagurpidikäik lisaks raskemale sisseminekule veel rõvedat raginat ka tegi.

Ni. Sellega lõpetan oma diletantliku sõnavõtu ;)

EDIT: ei saa veel kommenteerimata jätta siduriketta kulumisest tingitud sümptomeid. Need on risti vastupidised, ehk siis sidur ei _ühenda_ enam korralikult, ehk siis lahutab juba kusagil esimese poole sees ja lahti lastes haagib alles üleval otsas. Päris peetis ketas ei haagigi korralikult ära enam ja jääbki libisema. See, et põhja täiesti pead suruma, viitab pigem sellele, et see jublakas, mis sidurit lahutab (vedelikajamiga siduri puhul peasilinder + töösilinder) ei toimeta korralikult ja siis pead otsas trampima seal.
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#11

Algselt postitas: miku
minu varasematel autodel on selline käigu mitte korralik sisseminek viidanud:
1. Siduri kalale (tsiteerides ivometsa, võib olla vabalt vedeliku vähesus)
2. Hoovastik paigast ära / rõveda lõtkuga juba
3. Kastis endas juba kõvasti miskit mäda (sünkrod hakkavad näiteks väsima)

Nüüd. Kui hoovastik paigast ära või lõtkuga ja seda pikemalt lasta freesida valesti, siis tulemuseks see, et ühel hetkel, kui saad hoovastiku korda ja mõtled, et elu ilus, on tüng. Kast on laiali ca paarituhande kiltsaga. Isegi kiiremini. Oma kogemus.

Mis õli kasti läheb, seda ütleb sulle kindlasti manual või kõikvõimas Internet. Vanasti läks tavaline mootoriõli.

PS. reeglina esimene ja tagurpidi käik lähevadki raskemalt sisse. Vanadel klassikutel oli veel tagurpidi käik sünkrota ka (võibolla uuematel on sünkrod, ei oska kommenteerida), seega pold haruldane, kus tagurpidikäik lisaks raskemale sisseminekule veel rõvedat raginat ka tegi.

Ni. Sellega lõpetan oma diletantliku sõnavõtu ;)

EDIT: ei saa veel kommenteerimata jätta siduriketta kulumisest tingitud sümptomeid. Need on risti vastupidised, ehk siis sidur ei _ühenda_ enam korralikult, ehk siis lahutab juba kusagil esimese poole sees ja lahti lastes haagib alles üleval otsas. Päris peetis ketas ei haagigi korralikult ära enam ja jääbki libisema. See, et põhja täiesti pead suruma, viitab pigem sellele, et see jublakas, mis sidurit lahutab (vedelikajamiga siduri puhul peasilinder + töösilinder) ei toimeta korralikult ja siis pead otsas trampima seal.


Tundub, et see käikude teravam sisseminek on SAABi puhul normaalne. Lihtsalt polnud harjunud sellega kuna eelmisel masinal käis see väga pehmelt. (sidur on küll kulunud, aga ei usu, et sellest)

Mis õlisse puutub, siis sai Carringust võetud spets õli.

Aga soovitage kuidas seda vahetada, nimelt käigukastist oli väljalaskmise punnile jääb ette sillatala.
Kas peaks laskma õli imuriga välja tõmmata?
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Kustkohast sa imuriga seda välja tõmbad?
Keera lühikese "8" kuuskandi ja lehtvõtmega punn eest ära ja lase õli välja.:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#13

Algselt postitas: iisak
Kustkohast sa imuriga seda välja tõmbad?
Keera lühikese "8" kuuskandi ja lehtvõtmega punn eest ära ja lase õli välja.:wise:

jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.

Imeda oleks kavatsenud pealevalamise august?

Oleks ka varjant mootorit tungiga tõsta natuke, et võibolla lasevad mootoripadjad nii palju painduda, et saaks võtmega keerata tala pealt :conf:?
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Rauno
jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.
Oeh...
Puust ja punaseks.
Võtad nr.8 kuuskandi-igas korralikus tööriistakohvris on selline ca 3cm pikk. Võid lõigata u. 1cm lühemaks. Topid sinna auku ja keerad "8" silmusega lahti. Kõik.
Ja reeglina õlivahetusega kasti ei remondi:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#15

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: Rauno
jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.
Oeh...
Puust ja punaseks.
Võtad nr.8 kuuskandi-igas korralikus tööriistakohvris on selline ca 3cm pikk. Võid lõigata u. 1cm lühemaks. Topid sinna auku ja keerad "8" silmusega lahti. Kõik.
Ja reeglina õlivahetusega kasti ei remondi:wise:

Puust ja punaseks aitas. Proovin ja kui õnnestub siis ole tänatud ;)

Mis mul seal terves kastis ikka remontida :conf:
Kasutaja avatar
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#16

Nii - sai siis ostetud 8 kuuskant, lõigatud see 2cm lühemaks ja jõuõlga pikendatult sai kasti ilusti lahti jah.

Õli panin 2l.
Vasta