1. leht 1-st

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: N Mär 12, 2009 13:12
Postitas Rauno
Tere,
selline küsimus, et kas 9-5 (2002a 2.2 tid) puhul on normaalne, et käigud lähevad sisse kõvema jõnksuga. See on loomulik, et käik läheb sisse väikese jõnksuga st. raskem ennem sisse minemist, aga võrreldes oma eelmiste masinatega on 9-5-el see raskus/jõnks ennem käigu sisse minemist suurem.

Kui tihti oleks vaja manuaalkastil õli vahetada, mäletan et eelmisel autol sai see igaksjuhuks vahetatud ja pärast oli nagu nõksu pehmem ja sujuvam käiguvahetus, samas olen ka kuulnud jutte, et manuaalkasti õli pole vaja üldse vahetada?

Selline küsimus veel, et kas see on märk siduriketta kulumisest, kui käigu vahetuseks peab siduri pedaal täiesti all olema (korralikult lõpuni), varasematel masinatel pole sellist asja täheldanud?

Loodan, et saite mu segasest jutust miskit aru :freak:

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: N Mär 12, 2009 14:49
Postitas ivomets
kui sidur päris põhjast võtab, siis see näitab, et ei pruugi lahutada päris hästi ja ka sellest tingitult võivad käigud raskemini sisse minna.

äkki sid vedelikku vähe, või seal asjade juures mingi kamm...

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: N Mär 12, 2009 15:55
Postitas 95SELaunch
mul külmaga 1 käigu lülitus natuke raskendatud, peale seda kõik ok, 2-3-4-5 lähevad korralikult
2002a

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Mär 13, 2009 10:49
Postitas Rauno
Käigud lähevad korralikul ja usun, et 90% inimestest ei panekski seda tähele, aga endale tundub see harjumatu, kuna varasematel masinatel on hästi pehmelt ja sujuvalt käinud.

Ivomets, mis vedelikku sa silmas pead ja kuidas või kust seda kontrollida - on üldse koduste vahenditega see võimalik?

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Mär 13, 2009 12:36
Postitas ivomets
et siduri vedelikku äkki vähe...

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Mär 27, 2009 2:17
Postitas mihkeltt
Algselt postitas: 95SELaunch
mul külmaga 1 käigu lülitus natuke raskendatud, peale seda kõik ok, 2-3-4-5 lähevad korralikult
2002a

täpselt sama teema, sama aasta jne, ainult 2,3t. soojalt läheb ka esimene korralikult. mida kõrgem käik, seda paremini sisse läheb.

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Mär 27, 2009 8:49
Postitas mm17
täpselt sama värk mul ka, esimese ja tagumise käigu lülitamiseks peab siduri korralikult vasta põrandat pressima. ja üldse on see sidur mul kuidagi raske.

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Mär 27, 2009 11:10
Postitas kaamel
minu kasutataval 9-5-l esineb pea samasugune anomaalia. eriti teravalt tuleb see välja tagurpidi käiku sisse pannes. viimasel ajal läheb see ikka väga vaevaliselt, tihti tuleb kõik käigud kohapeal läbi lapata või autot nõksu võrra edasi liigutada. on päris totter linna vahel tagurdama hakates käigukangi otsas võimelda ja poole meetri kaupa edasi nõksutada. sõitu alustades esimene rakendub ka paraja raksakaga.

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Juun 04, 2010 8:40
Postitas Rauno
Nii nüüd siis plaan kasti õli ära vahetada - nii igaksjuhuks, aga teab keegi mis õli seal kasutada ja palju teda minna võiks?

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: R Juun 04, 2010 23:21
Postitas miku
minu varasematel autodel on selline käigu mitte korralik sisseminek viidanud:
1. Siduri kalale (tsiteerides ivometsa, võib olla vabalt vedeliku vähesus)
2. Hoovastik paigast ära / rõveda lõtkuga juba
3. Kastis endas juba kõvasti miskit mäda (sünkrod hakkavad näiteks väsima)

Nüüd. Kui hoovastik paigast ära või lõtkuga ja seda pikemalt lasta freesida valesti, siis tulemuseks see, et ühel hetkel, kui saad hoovastiku korda ja mõtled, et elu ilus, on tüng. Kast on laiali ca paarituhande kiltsaga. Isegi kiiremini. Oma kogemus.

Mis õli kasti läheb, seda ütleb sulle kindlasti manual või kõikvõimas Internet. Vanasti läks tavaline mootoriõli.

PS. reeglina esimene ja tagurpidi käik lähevadki raskemalt sisse. Vanadel klassikutel oli veel tagurpidi käik sünkrota ka (võibolla uuematel on sünkrod, ei oska kommenteerida), seega pold haruldane, kus tagurpidikäik lisaks raskemale sisseminekule veel rõvedat raginat ka tegi.

Ni. Sellega lõpetan oma diletantliku sõnavõtu ;)

EDIT: ei saa veel kommenteerimata jätta siduriketta kulumisest tingitud sümptomeid. Need on risti vastupidised, ehk siis sidur ei _ühenda_ enam korralikult, ehk siis lahutab juba kusagil esimese poole sees ja lahti lastes haagib alles üleval otsas. Päris peetis ketas ei haagigi korralikult ära enam ja jääbki libisema. See, et põhja täiesti pead suruma, viitab pigem sellele, et see jublakas, mis sidurit lahutab (vedelikajamiga siduri puhul peasilinder + töösilinder) ei toimeta korralikult ja siis pead otsas trampima seal.

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: E Juun 07, 2010 10:55
Postitas Rauno
Algselt postitas: miku
minu varasematel autodel on selline käigu mitte korralik sisseminek viidanud:
1. Siduri kalale (tsiteerides ivometsa, võib olla vabalt vedeliku vähesus)
2. Hoovastik paigast ära / rõveda lõtkuga juba
3. Kastis endas juba kõvasti miskit mäda (sünkrod hakkavad näiteks väsima)

Nüüd. Kui hoovastik paigast ära või lõtkuga ja seda pikemalt lasta freesida valesti, siis tulemuseks see, et ühel hetkel, kui saad hoovastiku korda ja mõtled, et elu ilus, on tüng. Kast on laiali ca paarituhande kiltsaga. Isegi kiiremini. Oma kogemus.

Mis õli kasti läheb, seda ütleb sulle kindlasti manual või kõikvõimas Internet. Vanasti läks tavaline mootoriõli.

PS. reeglina esimene ja tagurpidi käik lähevadki raskemalt sisse. Vanadel klassikutel oli veel tagurpidi käik sünkrota ka (võibolla uuematel on sünkrod, ei oska kommenteerida), seega pold haruldane, kus tagurpidikäik lisaks raskemale sisseminekule veel rõvedat raginat ka tegi.

Ni. Sellega lõpetan oma diletantliku sõnavõtu ;)

EDIT: ei saa veel kommenteerimata jätta siduriketta kulumisest tingitud sümptomeid. Need on risti vastupidised, ehk siis sidur ei _ühenda_ enam korralikult, ehk siis lahutab juba kusagil esimese poole sees ja lahti lastes haagib alles üleval otsas. Päris peetis ketas ei haagigi korralikult ära enam ja jääbki libisema. See, et põhja täiesti pead suruma, viitab pigem sellele, et see jublakas, mis sidurit lahutab (vedelikajamiga siduri puhul peasilinder + töösilinder) ei toimeta korralikult ja siis pead otsas trampima seal.


Tundub, et see käikude teravam sisseminek on SAABi puhul normaalne. Lihtsalt polnud harjunud sellega kuna eelmisel masinal käis see väga pehmelt. (sidur on küll kulunud, aga ei usu, et sellest)

Mis õlisse puutub, siis sai Carringust võetud spets õli.

Aga soovitage kuidas seda vahetada, nimelt käigukastist oli väljalaskmise punnile jääb ette sillatala.
Kas peaks laskma õli imuriga välja tõmmata?

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: E Juun 07, 2010 11:14
Postitas iisak
Kustkohast sa imuriga seda välja tõmbad?
Keera lühikese "8" kuuskandi ja lehtvõtmega punn eest ära ja lase õli välja.:wise:

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: E Juun 07, 2010 12:51
Postitas Rauno
Algselt postitas: iisak
Kustkohast sa imuriga seda välja tõmbad?
Keera lühikese "8" kuuskandi ja lehtvõtmega punn eest ära ja lase õli välja.:wise:

jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.

Imeda oleks kavatsenud pealevalamise august?

Oleks ka varjant mootorit tungiga tõsta natuke, et võibolla lasevad mootoripadjad nii palju painduda, et saaks võtmega keerata tala pealt :conf:?

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: E Juun 07, 2010 14:11
Postitas iisak
Algselt postitas: Rauno
jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.
Oeh...
Puust ja punaseks.
Võtad nr.8 kuuskandi-igas korralikus tööriistakohvris on selline ca 3cm pikk. Võid lõigata u. 1cm lühemaks. Topid sinna auku ja keerad "8" silmusega lahti. Kõik.
Ja reeglina õlivahetusega kasti ei remondi:wise:

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: E Juun 07, 2010 14:55
Postitas Rauno
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: Rauno
jah, aga kuuskant ei lähe sinna otse sisse - läheb vildakalt kuna tala jääb ette.
Oeh...
Puust ja punaseks.
Võtad nr.8 kuuskandi-igas korralikus tööriistakohvris on selline ca 3cm pikk. Võid lõigata u. 1cm lühemaks. Topid sinna auku ja keerad "8" silmusega lahti. Kõik.
Ja reeglina õlivahetusega kasti ei remondi:wise:

Puust ja punaseks aitas. Proovin ja kui õnnestub siis ole tänatud ;)

Mis mul seal terves kastis ikka remontida :conf:

Manuaal kasti õli vahetus ja jõnksuga sisse minevad käigud?

Postitatud: K Juun 16, 2010 11:11
Postitas Rauno
Nii - sai siis ostetud 8 kuuskant, lõigatud see 2cm lühemaks ja jõuõlga pikendatult sai kasti ilusti lahti jah.

Õli panin 2l.