piktogramm näitab valet asja + tonnise tehasesignast

Teemad elektroonikast...
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#1

nimelt näitab, et kõrvalistuja uks on lahti, kuigi tegelikult on kinni. Vahepeal näitas lahtiolles, et on kinni. nüüd näitab kogu aeg et on lahti. lüliti käib üles alla küll.
aga ikkagi, mis värk on? on kellelgi kogemusi. see häirib natsa.
Nimevahetus vl -> Veiko
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

Ukseluku andur(herkon kontaktid,või nende magnetvastus)peetis.Lihtne,kuid kulukas,kui ise ei viitsi anduri korpust lahti lõigata ja herkonit asendada.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#3

eks ma pean vist asendama kui mõistus ja oskused üle käivad. palju raha ei tahaks maksta selle eest.

aga, mis see herkon on? :red:

ps! trionic, aitüma käsipidurinõuannete eest tlf teel. sai tööle.
Nimevahetus vl -> Veiko
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Sihuke hermeetilisse klaaskolbi suletud kullatud kontaktipaar,mis sulgub
magnetvaljas(lihtsalt seletades).
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#5

magnetvälja siis tekitab sis üldjuhul mähis kust voolu läbi lastakse vastavalt vajadusele ;)
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: KrikU
magnetvälja siis tekitab sis üldjuhul mähis kust voolu läbi lastakse vastavalt vajadusele ;)

Sellisele kirjeldusele vastab täpsemini asjandus nimega "relee". Herkon on siiski ainult klaasampullis olev kontaktipaar, justnagu Trionic seletas. See, millega herkonit mõjutav magnetväli tekitatakse, on teine teema, aga osades (kuna ma ei julge hetkel öelda "valdavas enamustes") rakendustes on selleks siiski püsimagnet, nagu arvatavasti ka konkreetses ukseanduris.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#7

ok, aga vabandust lolli küsimuse pärast, kus see asub? füüsiliselt
Nimevahetus vl -> Veiko
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#8

asub ukseluku küljes. selline sinine ja piklik, 2 juhet ja pistik küljes. alati ei pruugigi peetis olla. vahest on lihtsalt paigast ära või kui on välimist lukupoolt eemaldatud ja valesti tagasi pandud, siis ka valetab.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

Vahel on magnet lihtsalt ära surnud,jube raske nii pisikest magnetit leida,
viimati lammutasin ristilapse mingist lelust sellise sobiva välja.Orig.magnetit
minuteada üldse osta ei saa.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#10

välimist lukupoolt olen eemaldanud küll paar korda. eemaldasin veel paar korda, aga herkonit ei kohanud:)
Nimevahetus vl -> Veiko
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

Esiukse puhul:
Pos 5 - magnet Part no 95 08 011
Pos 6 - herkon, pistik ja juhe Part no 95 05 454

Lisatud failid
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#12

assaraisk, see on küll peen värk. aitüma.
Nimevahetus vl -> Veiko
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#13

no vot ja nr.7 tagasi panemisel on oluline alumise( peenema) tifti õige asend. see peab minema magnetiga hoova soonde. paraku 7 eemaldamisel nihkub see hoob vedru mõjul kõrvale ja kui seda ei tea, siis tavaliselt satub tift soonest mööda. lukk toimib, kuid andur valetab. vahest väänab vale paigaldus ka tifti kõveraks.
95.a edasi orig. signa puhul ei tööta ka pult kui andur näitab, et uks lahti on.
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#14

justament, vale paigaldusega väänasin tifti kõveraks.:wall:
Nimevahetus vl -> Veiko
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

Heh seeda temat loe niikui anektooti head väljendid:thumb:
Tegelikult küsimus qdwin'le, et kust sa need skeemid ja instruktsioonid välja nuhkinud oled igaljuhul RESPECT, ehk oleksid nõus neid ka siin laialt jagama, jääks ehk palju küsimusi esitamata, kui ise näpuga paberilt järge saaks ajada!
Vähemalt mina oleks küll huvitatud igasugu saab 9000-de skeemidest ja instruktsioonidest (eriti huvitaks võimalikult detailne elektriskeem)!:poke:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Loe vanemaid jutte, EPC vene saitidel vabalt saadaval,kasulike linkide all vist oli ka.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#17

Saabil on olemas selline vinge asi nagu EPC (Electronic Parts catalogue). Ilmselt sealt on see pilt ka pärit.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

Teemasse tagasi:

Enda autol pole piktogramm mitte kunagi juhiukse lahti/poolkinni olemist näidanud. Samas on signa täiesti töökorras, mistõttu eeldan ka herkon kontaktide töökorras olemist.
Kust sellisele veale lahendust otsida? Või äkki polegi viga? :freak:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

HErkon kontaktide remondist leidsin tuntud vene saidilt ühe asjaliku õpetuse:
http://faq.saabnet.ru/_9000/zamochnaya_epopeya.pdf
http://photofile.ru/album.php?id=587818

Jutt küll vene keeles, aga see-eest piltidega.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#21

Hmm... Mina ei saa nüüd aru, mis eesmärki see herkon seal siis täidab.
Kas piktogrammiga ei suhtle lülitid, mis on "uksepiida" küljes.
Juhul, kui siiski herkon lüliti töö näitab piktogrammil, kas uks lahti või kinni, mis siis kesklukule infot annab, kui võtmest keerata??
Nimelt on mul enda Saabikul probleeme kesklukuga. Aegajalt töötab ja siis vahel mitte. Kui auto isand Trionicu juures ravil oli, märkas ka tema seda viga ja jootis üle keskluku aju (seal pidavat vahel külmjooteid olema), kuid see ei aidanud. Trionic arvas, et mul juhtmed "väsinud", mis juhi ukse ja salongi vahel. Ei viitsinud kohe väljavahetama hakata ning tegin katse ja sildasin kõik uksesisse suunduvad juhtmed ajutiselt "krokodillidega" kuid tolku ei midagi.
Ise arvasin, et kesklukku juhib see sama herkon ja plaanisin selle vahetust. kuid praegu seda teemat lugedes tundub mulle siiski, et see on ainult piktogrammi tarvis.:freak:
Tehke "totule" (loe Factorile) selgeks, mis siis õige on!:fight:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#22

Mina saan hetkel asjast aru nii, et herkonid lukumehhanismides on piktogrammi jaoks, PLUSS juhiukse herkon kontrollib ka keskluku käitumist (kas lubada lukustamist või mitte, olenevalt juhiukse olekust). Otseselt JUHIVAD kesklukku esiuste lukusüdamike taga olevad kontaktid + keskkonsoolil olev nupp.

http://saabfaq.msk.ru/_9000/electro-sch ... r-lock.pdf
http://saabfaq.msk.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf

Uksepostides olevad lülitid peaksid juhtima sisevalgustust, uksetulesid ja alarmi.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

Kui võtmest keerata, siis kesklukule annabki infot seesama herkon seal ukses. Vahe lihtsalt selles, et teiste uste herkonid lähevad otse piktogrammi, aga juhiukse oma läheb läbi keskluku kontrollmooduli...seesama must karbike, kus tinutatama peab.
Ongi siis sellised võimalused:
1. Herkoni ja kontrollploki vahelised juhtmed mädad
2. Herkon ei saa püsimagnetiga kontakti, järelikult ei lüli või teeb seda pisteliselt.
3. Keskluku kontrollploki trükkplaadi ülejootmine ei aidanud.

Selle viimase kohta ütleks niipalju, et minul see trikk toimis. Kah sulges-avas uksi nagu jumal juhatas.
Aga üsna kindlalt ei ole seal külmjooteid, vaid kuumutamine mõjutab mingit detaili. Ise pakuks, et releed trükkplaadil on süüdlased.
Kui sul Factor võimalik, proovi kellegi teise sarnast kontrollplokki. See käib ju imelihtsalt ära.

ps. Kõrvalistuja ukse herkon ei lähe ka keskluku kontrollmoodulisse.
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#24

oot.. nüüd on jälle minul segadus. Parandage mind, kui ma eksima juhtun, aga kas lukumehhanismide küljes olevad herkonid ei näita hoopis konkreetse ukse lahti või kinniolekut, mitte ukse lukusolekut? Piktogrammgi (mille küljes ülejäänud kolme ukse herkonid ju suisa otse on) näitab ju ukse lahti või kinniolekut. Seega, minu arusaamine oli sellest kesklukusüsteemist selline, et see juhiukse herkon blokeerib keskluku poolt uste lukustamise kui juhiuks lahti on, kuid lukku/lukust lahti käsu annab kesklukule ikkagi esimeste uste linkide küljes lukusüdamike taga asuvad mikrolülitid.

EDIT: virutasin teisest teemast esiukse lingi pildi, sealt siis see jublakas nr 11

Lisatud failid
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

Kurjam...mul kah segadus :mad:
Aga esiuste mikrolülitid on omavahel paralleelselt, vähemalt minu 97. aasta tonnise skeemil küll. Lülitite "neutraal" läheb massi ja teistele otstele antakse mass vastavalt sellele, kas võtit keerata vasakule või paremale.

Kui on sihuke asi, et teiste uste mootorid reageerivad ka kõrvalistuja lukku keerates, siis on sul ptrt õigus ja mina panin puusse.
Kui reageerivad ainult juhipoolset lukku keerates on minul õigus (sest mikrolülitid ju paralleelselt...järelikult pole vahet kumba lülida).
Küsimus selles, et missugune lülija kesklukke blokeerib, kas herkon või mõlemad mikrolülitid.

Ehk keegi teab, kas kõrvalistuja ukse võtme keeramine mõjutab teisi uksi?

Herkonid+piktogramm näitab jah uste lahti/kinni olekut, muidu põleks piktogramm täies hiilguses juba siis kui lukud lahti.
Vasta