Olen juba pikemat aega mõelnud selle üle, et miks on meil siin Eestimaal üldiselt kehtiv arvamus: kui auto on toodud Euroopast (v.a. Skandinaaviast), ta on 10-12 aasta vanune ja tema läbisõit odomeetri järgi on alla 200 000 km siis = see enam kui kindlasti tagasikerimisega.
Oletame, et selline arvamus (tagasikerimine) EI VASTA tõele, siis teeb see aasta keskmiseks läbisõiduks a 17-20 tuhat km, mis on minu arust täiesti aksepteeritav tulemus. Absoluudina tähendaks see igapäevaselt 55 km läbimist. Aga keegi meist ei sõida 365 -el päeval aastas, järelikult peaks igapäevane läbisõit kui autot kasutatakse olema veelgi suurem, et sellist aastast läbisõitu saavutada.
Kui lisada siia asjaolu, et neil (rikastel) eurooplastel on enamasti majapidamises kaks autot, siis suureneb see võimalus, et odokas ei ole keritud veelgi , kuna igaüks eraldi oma autoga oma sõitusid tehes sõidab ilmselt vähem läbi kui ühe autoga perekonna asju (maal käimisi, matkamisi jm.) ajades. Vaatasin oma auto hooldusraamatut (toodud saksast, omanik oli proua ja tema oli ka auto esimene omanik) ja tulemused olid:
- esimese aasta jooksul läbis a 20000 km
- teise aasta lõpus oli läbisõit a 40000 km
- neljandal aastal peale ostmist oli läbisõit 63000 km (edasi andmed puuduvad)
... seega täiesti reaalne tulemus, et kümne aastaga koguneb läbisõitu siis a 200 000 km. Ise sõidan tööpäeval tööle ja tagasi kokku 8-10 km ja viimase kahe aasta keskmine läbisõit 7000 km/aastas. Mõtlete vist nüüd, et mille jaoks siis üldse autot vaja on kui nii vähe sõita aga ega siis ainult sõitmise pärast sõida, vaid ikka vajadusest ja mugavusest. Autoga jõuan tööle 5 minutiga, bussiga kuluks 20-30 mintsi. Hea küll, oletame, et punnitaksin ja saaksin 10 tuhat aastas täis aga ikka ei veaks 10 aastaga 200 000 välja. Eelmise autoga läbisin aastas 15000 km aga siis tegin ka müügitööd ja tubli kolmandiku jagu tuli sellest ametisõitusid. Asjaolu, et Eestis sõidab müügimees oma töökäruga aastas 30 tuhat ja kolme aasta vanune 100 tuhat läbinud pann näeb tõesti välja nagu kümmne aastane ei tähenda veel seda, et meile siia ainult müügimeeste autosid tuuakse, veel vähem usun ma, et müügimehe autoks on Saab. Või on keegi näinud ?
Oletame, et teooria tagasikerimisest VASTAB tõele, sellisel juhul tekivad küsimused:
- kui keegi nagunii odomeetri näitu ei usu ja vaadatakse auto seisukorda, siis mille kuradi pärast seda tagasikerimist üldse praktiseerida, kas psühholoogilise emotsiooni tekitamiseks, või võimalike "tüsistuste" esilekutsumiseks oskamatust kerimisest või ei ole automüüjatel lihtsalt mitte midagi muud teha ?
- kui istud Euroopast toodud 10 aastase auto rooli taha ja näed läbisõitu 190 tuhat, kui palju oma mõtetes talle otsa lisad ja eeldad tegeliku läbisõidu olevat ?
- kui paljud meist suudaksid mootori või mis iganes hääle järgi ära öelda tegeliku läbisõidu ilma, et nad odomeetrile pilgu oleks heitnud ?
Kui palju teist keegi aastas läbi kulgeb, mingi vahemik a +/- 5000 km ulatuses, siis saab näha. Kui oskaksin siis selle tulpdiagrammi tekitada, siis tekitaksin.
Ja veel, kas lasete välismaalt toodud autol ka siin hooldusraamatut täita kui teeninduses käite või jääb see unarusse ?
Korgi all ei olnud midagi. ROCK ´i korgi all ei olnud midagi, nüüd on kood sildi peal


:head:
Before The Dawn.