Tonnise jahutusega jama

Tonnised ja nende mured
Vasta
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#1

Masinaks 96 a 2,3, (pole vahepeal rikkamaks saanud, et midagi muretseda ;))
Täna hommikul jättis check radiator i tule põlema, ei saa salata, tase oli ikka madal ka. Valasin külma mootoriga jutini max peale, tuli kustund - mured kadund.
Õhtul töölt tulles aga jama jälle majas. Koju jõudes viskas tule põlema. Mootor ise oli normaalsel temperatuuril, ei keenud ega midagi. Tegin kapoti lahti - paagist kenasti antifriisi terve kapotialune täis.
Läksin proovisin vähe aja pärast uuesti. Tase oli alla vajunud, kuid tuli - check radiator - põles ega kustunud.
Mis kotermann nüüd siis masinat piinab? Ja kas töökotta kannataks limpida?
Andke hüva nõu!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

ma sain sellistest jamadest lahti, kui lekked likvideerisin ning paagikorgi ja termostaadi ära vahetasin. Kui lekkeid ei leia, siis vaheta esimese asjana paagikork ära. Paisupaagikorgi põhifunktsioon on jahutusspüüsteemis rõhku kindlas vahemikus hoida. Kui rõhud paigast ära, siis on oht, et läheb kergemini keema (pressib jah. vedeliku välja).
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

Lisaks suure mainitule proovi,ega äkki silindritest rõhk veesärki pääse.Selleks hoia radiaatori-termistaadi vahelist lõdvikut töötava mootoriga peo vahel.Teise käega anna drosselklapist vahelduvalt,üpris tugevalt gaasi(ETS`ga masinal tuleb abilist pedaalima paluda). Gaasitades tunned,kuidas veepumba tootlikus muutub,tõuseb-langeb.Juhul,kui lõdvik hakkab tormiliselt kõvenema-paisuma ja pöörete langedes rõhk kiiresti ei alane,on plokikaanetihend vigane,või pragu kaanes.
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#4

Mõtlesin korgi peale ise ka, loodetavasti see lahendab mured. Termostaat sai vahetatud mineva suvel - peaks ehk OK olema.
Trionic oskab muidugi tuju heaks teha :), aga lootus sureb viimasena ja ehk läheb kergemini.
Tänan nõuannete eest!
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#5

Kas "Fill coolant fluid" teade viitab ka sarnastele võimalikele probleemidele?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Teade viitab vähesele vedelikukogusele.
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#7

Tegin siis ära Trionicu soovitatud katse. Ja tulemused on järgnevad:
1. Voolik oli lausa lõtv, kuni mootor saavutas töötemperatuuri, seejärel oli tunda vastusurvet, kuid kivikõvaks ei muutunud.
2. Gaasitamisel ei olnud erilist vahet vooluhulgas tunda, vooliku vastusurve vajutusele tugevnes tuntavalt (ehkki mitte "tormiliselt" :)) ning mõne minuti jooksul pärast gaasitamise lõpu eriti ei alanenud.
3. Paisupaagis tase pidevalt tõusis, kohe ikka laeni , välja ei löönud (ega ma väga pikka aega ei katsetanud ka). Kui mootori suretasin siis hakkas tase suht kiirelt alanema. Enne katset oli paagi eile päris kuivaks löönud, täitsin selle eelnevalt min ja max vahele.
4. Pärast mootori suretamist muutus koos paagis taseme alanemisega ka voolik täiesti lõdvaks.

Ja miks ma arvan, et läheb vist kehvasti:
1. Sest umbes kolm neli päeva tagasi hakas masin ootamatult käivitamise järel minuti paari jooksul jubima tugeva vibratsiooniga mootorist, ka pööded käisid 800 - 1200 vahel üles-alla. Paari päeva pärast kadus ise ära.
2. Täna lahtise kapotiga käivitades tõusis kusagilt väljalaskekollektori alt hõre valkjas vine, mis varsti kadus. Ja küsige, kas see vine haises rõvedalt :wtf:!

Seega on üks kahest halvasti nii ehk nii - kas kollektori tihend või plokikaane tihend kollektori piirkonnast.

Kui on mõtteid - kommentaarid on oodatud! :(
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Et plokikaane versiooni kinnitada-ümber lükata,tuleks teha keemiline CO2 test.Et kas vingugaasi lekib veesärki.
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#9

No nii! Saaga jätkub!

Nädalavahetusel tehti Carringus CO test, mis oli negatiivne. Oleks alust oletada, et viga on korgis.

Sain siis ühelt 92a 2.3 vabalthingavalt korgi. See kork oli musta värvi ja ka peal oli mingi teine number kui eelmisel kollasel korgil. Aga minu mõistus ütleb, et jahutussüsteemi rõhku peaksid nad olema küll samuti hoidma reguleeritud. Ei tahaks uskuda, et 147 kW masina veepumba tootlikkus või süsteemi rõhk megalt suuremad on.

Ja täna hommikul algas asi otsast. Käivitasin, läks nagu pisut raskelt. Tuld põlema ei löönud, hakkasin sõitma. Kuid seekord tuli sumpast heledat suitsu, mis oli tihe nagu jõuluvana habe. Foori all oli kui suitsukate maas. Ja varsti algas mingi spetsiifiline veidi metalse alatooniga kägin ja süttis tuli check radiator.

Koduni jäi paarsada meetrit, mille ära venitasin. Lõpuks hakkas juba mootor vahele jätma, samas oli töötemp ikkagi justkui normi piires.

Et mis siis nüüd? termostaadiga midagi? Ikkagi kuskil plokis mingi jama?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#10

Mille üle sa juurdled? Üleval on telefoninumber. Helista ja lepi aeg kokku. Ilmselt oleks mõistlik masin töökotta vedada.

Kui juba valge pahvaka välja lõi, siis võid vist kergemalt hingata, pääsed äkki ainult tihendiga :)

PS. Oh pagan, sa ju Tartus...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Ja kustkohast Carring CO`d mõõtis? Paisupaagist tuleb mõõta,soovitavalt külma mootoriga.Vedelikutase tuleb eelnevalt nii madalale viia,et jahutusvedelik kuidagi testrisse ei sattuks.
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#12

Carring mõõtis CO-d ikka paisupaagist, kuid kui madala nivooga teab ainult jumal taevas.

Ja Arnol on muidugi õigus - ma olen Tartus ning siin ei parandata (heal) Saabe. Siin remonditakse (repair) neid, et oleks võimalik jälle remontida :wall:
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#13

Lasin siis plokikaane tihendi vahetada. Nüüd on aga uus mure - tühikäigul jätab mootor vahele. Annad gaasi ja sõidad on kõik nagu muiste, jääd seisma on selline tunne nagu töötaksid ainult kolm silindrit.

Kas on võimalik, et näiteks kett ei ole õigesti peale saanud vms:?? Ma näen juba igasuguseid kotermanne varsti uneski!:mad:
Vasta