"Murtud südamed" ehk Saab 900 2.0 R4 96 kW saaga

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#1

Natuke lisainfot autost.

Auto läks juuni kuus elama Saksamaale koos omanikuga, kelleks on minu ema. Eestis olle sai auto troostis parandatud. Mootoriketi vahetamisel tekkisid probleemid ja sellega seoses vahetati ära mootoriblokk. Eks nende vanemate autodega on probleeme alati, kuid õnnetul kombel oma jõuga auto saksamaale välja ei sõitnud. Tsehhis hakkas põlema õlituli madalatel pööretel, Viki troostist soovitas kontrollida, kas autos on piisavalt õli ja vajadusel juurde kallata. Kuna olin selle päevaga sõitnud maha 1000km, siis arvasin, et ehk on õlitase madalale langenud. valasin suti juurde ja kõik paistis ok olevad, kui õlituli hakkas jälle madalatel pööretel põlema. Kontrollides oli õlitase normis ja kiirteel sõites ka õlituli ei põlenud. Siis aga hakkas õlituli põlema ka kõrgematel pööretel ja hakkasin ootama järgmist mahasõitu, et auto teeäärde parkida ja abi kutsuda. Selleks ajaks kui mahasõit tuli, kostis mootorist juba klobinat. Hea oli, et ema on Saksamaale sissekirjutatud ja ADAC lepingu sõlminud. Selle raames anti meile rendiauto ja õnnetu saab toimetati Saksamaale ema elukohta. Kuna saksas saab väga popp ei ole, siis läheks selle remontimine makma üüratult palju ja seda mõistlik teha ei oleks.

Siinkohal tuli appi jälle troost, õigemini Eleri troostist. Miskipärast läksin täna sinna juhuslikult nõu küsima, et kas oleks mõistlik auto Eestisse tagasi tuua ja siin seda siis remontida või varuosadeks maha müüa. Teadsin, et auto transport saksast siia on suurusjärgus 10k. Eleri uuris ühelt tuttavalt auto toomise asja ja helistas mulle tunni pärast tagasi. Juhuslikult oli ta just Stuttgarti lähedal, kus asub ka see õnnetu saab. Hind tuli oodatust poole väiksem ja täna siis hakkab Saab oma kodumaale Eestisse tagasi liikuma. Esmalt siis troosti, kus see üle vaadatakse ja eks siis paistab, mis sellest edasi saab.

Tänaks omalpoolt Troosti abivalmis inimesi Vikit ja Elerit.

PS! Eestisse jõudes läheb auto müüki. Peale remondi kalkulatsiooni selgub, kas siis tervena või ilma mootorita. Auto on ülihästi hoitud, kuna mu ema on väga suur pedant. Seega kellel huvi, siis võite märku anda - martinarva@gmail.com, 5015527
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#2

Transpordi tänusõnad annaks edasi siinsele kasutajale vahekas - operatiivne organiseerimine.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#3

Kuidagi väga kiiresti lõppes see mootor. Kas oli mootoriblokk peetis või läks paigaldamisel midagi nihu?

http://www.saabservices.com/saab_engine_failure.html
http://www.saabspokane.com/alerts.htm
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#4

See blokk oli ju pärit sama mootoriga sama vanalt masinalt. Pigem võib karta, et see pole viimane millega nii läheb, esimene ta ju ei olnud. Eks kisub ta lahti, ja vaatab mis juhtus.

Hirmuga mõtlen, et mul sama blokk
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#5

Auto jõudis täna troosti ja sõitis omal jõul treilalt maha. Eleri ütles, et kõige õnnetum ei tundunudki. Selle nädala jooksul selgub siis, mis tal viga ja mis saab edasi.

Kuna emal sakas nüüd uus auto ja seda reaalsuses seal mõistlik pidada ei ole, siis läheb auto müüki, kui tehniliselt korda saab. Niiet, kui kellegil on olnud mõtted Cabio ostmisest võiksid märku anda.

m.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: MadMan
Kuidagi väga kiiresti lõppes see mootor. Kas oli mootoriblokk peetis või läks paigaldamisel midagi nihu?

http://www.saabservices.com/saab_engine_failure.html
http://www.saabspokane.com/alerts.htm

Päris huvitav lugemine. Kuna õli oli vahetatud ja õpitase normis, siis tundus mulle ka, et midagi on ummistunud ja õli ei jõua sinna kus ta peaks olma. Sellest ka siis auto hääl, nagu töötaks ilma õlita..
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#7

Raamsaaled puruks, vändale kalli kalli tehtud, väntvõll surnud.....
Õlivõttur oli puhastatud ketivahetuse käigus juba.
ehk.... siiski pean vist kordama, ei olnud see esimene ja karta et pole ka viimane.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#8

Nagu eleri kirjutas, siis mootoriplokk ikkagi õhtal. Päris julm tegelikult - 16000 tööraha + mootoriplokk ja sellega sai sõita siis ca. 3000 kilomeetrit.


Uus mootoriplokk hinnajärgus 6000 krooni + uuesti 160000 tööraha ploki vahetamise eest (troosti pakkumine) teeks kokku 22k remondiarvet. Korras auto väärtus on suurujuärgus 55 000 - 60 000 krooni.

Andke nõu, kas teha korda ja müüa, või leiab äkki ostja ilma mootorita autole!

Muus osas on auto väga heas korras ja hästi hoolitsetud. Hiljuti poleeritud ja värvkate läigib nagu uus. Seest istmed on ajaga kannatada saanud. Mootoril on ka ilmselt päris uusi detaile. Näiteks mootoriketi osa täiesti uus.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Soovitan osta sul teine mootor, tuleb ilmselt odavam. Või müü auto varuosadeks, kui endale ei soovi jätta.

Hiljuti elasin sarnase matsu üle, samuti jooksis kokku tänu puudulikule õlitusele. Tehti korda, pandi uus plokk, vänt lihviti, ühesõnaga jamamist rohkem kui rubla eest.
Maksma läks see jama mul ca 15k, sain 4000 sõita ja...täpselt sama asi uuesti :wall:

Seejärel Rootsist teine mootor, koos pealepanemisega ca 17k ja asi toimib.

Kui juba jooksis korra kokku, pole mõistlik sama mootoriga jännata ja raha sisse taguda, ma arvan.
Eks teadjamad parandavad, aga minu meelest uus plokk ei anna veel garantiid, et üsna pea uuesti kokku ei jookse.

edit: ka mul oli õli ju äsja vahetatud, õlirõhk normi piirides, ehkki mõned kõikumised tegid murelikuks: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... #pid136294
Korraliku õlirõhu andurita poleks sedagi kõikumist teadnud. Saabi enda õlirõhu andur (õigemini lüliti) paneb märgutule hõõguma alles 0,5 baari juures. Selleks momendiks on mootori saatus enamasti juba hukule määratud :red:
vahekas
Postitusi: 45
Liitunud: P Veebr 22, 2009 19:42
Asukoht:
Auto:

#10

Kui vajad soodsalt teist mootorit siis võid mulle helistada
52 88 224
Müün sae- ja höövelmaterjale.
Aitan tuua autosid Soomest Rootsist ja Usast
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

Uus mootoriplokk hinnajärgus 6000 krooni + uuesti 160000 tööraha ploki vahetamise eest (troosti pakkumine) teeks kokku 22k remondiarvet. Korras auto väärtus on suurujuärgus 55 000 - 60 000 krooni.

parandan veidi..

komplektne mootoriplokk koos kolvide,väntvõlli jm.pudi padiga 36405 eek konkreetsele mudelile(oe 4611976)
6000-9000 maksvad kahjuks siiski kasutatud plokid

16t polnud siiski ühekordne ploki vahetuse tööraha,vaid mitmekordne topeltöö koos lisadega..

uue ploki paigaldus ca 10-12tundi,mis meie hinnas teeb siis hetkel soodusega 6264 eek

nt ainuüksi väntvõll ( oe 9139403) maksab uuest peast juba 20188 eek,millest võib järeldada,et garantiiga odavaim tee on siiski komplektne kolvigrupp ehk siis mootori alumine osa soetada

pealegi raami remontmõõt puudub sellel versioonil(kui just ei klooni jne) ja reeglina raami kael rikutud, mis omakorda tekitab puuduliku õlisurve jne..kepsu rem on,kuid sellest jääb väheks kahjuks

kõikvüimalikud riiskod on võimalikud kui klient julgeb riskida..paigaldada läbisegi 900,9000,9-5 alumisi otse..lasta remontmõõtu vänt(juhul kui on 1 õlitusauguga saaled)jne ,kuid garantiid siiski anda ei saa kasutatud kraamile..või kui,siis annab selle müüja

põhimõtteliselt on jabur ju loota garantiile nt romula osadele kui neńdel osadel lõpes garantii a`la 10 a tagasi tehase poolt jne..kurb, kuid tõsi
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#12

Need hinnad tunduvad juba sõbralikumad..

Plokile on tehtud järgmised pakkumised:
Vääna Autolammutus - mootor - 7000 krooni
MP Varuosad - mootori alumine ots - 6000 krooni
Männiku AL - mootor - 4500 krooni
eraisik? Andris Asu - plokk - 2000 krooni

Ei oska nüüd midagi peale hakata. Kas korda teha ja müüa või müüa ilma mootorita. Igaljuhul läheb auto müüki...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

selle 16000+ k eest, mis mõni kysib, sa saaksid vähemalt 3 mootorit ja 3 vahetust tehtud. no ok, 2 kui valija oled ;)
sul tavaline e. vabalthingav moto. osta see, mis töökorras on ehk töötab ehk komplektne ja hea oleks muidugi mootori õlisurve ära mõõta,.ja siis lase karteripõhi maha võtta ja õlisõel puhastada ja moto peale ja sõida naerul näoga edasi. Päev töötegemist ja bueno!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#14

Terve mootor on kõige mõttekam osta. Fendernetist jms kohtadest tasub ka küsida. Kunagi maksis Rootsi lammarist pärit 98kW mootor 8000.-

mad1: raamsaalede 0.050 mm remontmõõt on täiesti olemas, kood 30551892.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#15

Siin troosti inimesed selgitasid juba natuke seda eelarve asja. Muideks, ühe kuulutuse peale helistades öelda mulle, et müüakse mootoriplokk kellegile Ivo Metsale pärnust, kes pidi nende saabudega päris palju tegelema. Paistab et sina see oledki.

Sul ei oleks soovi seda autot mõistliku hinnaga ära osta, korda teha ja vaheltkasuga müüa?

Martin
Algselt postitas: ivomets
selle 16000+ k eest, mis mõni kysib, sa saaksid vähemalt 3 mootorit ja 3 vahetust tehtud. no ok, 2 kui valija oled ;)
sul tavaline e. vabalthingav moto. osta see, mis töökorras on ehk töötab ehk komplektne ja hea oleks muidugi mootori õlisurve ära mõõta,.ja siis lase karteripõhi maha võtta ja õlisõel puhastada ja moto peale ja sõida naerul näoga edasi. Päev töötegemist ja bueno!
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#16

Tsiteerin teisest teemast:
ööde maht 10-12 tundi on vaid uue komplektse ploki paigaldusel..kasutatud detailidega tööaeg ilmselgelt suureneb vähemalt poole võrra:wise:

lisaks kulumaterjal, filter,õli jne

Ehk et, ikkagi jääb Troosti pakkumine sellesse hinda..
Algselt postitas: arva
Siin troosti inimesed selgitasid juba natuke seda eelarve asja. Muideks, ühe kuulutuse peale helistades öelda mulle, et müüakse mootoriplokk kellegile Ivo Metsale pärnust, kes pidi nende saabudega päris palju tegelema. Paistab et sina see oledki.

Sul ei oleks soovi seda autot mõistliku hinnaga ära osta, korda teha ja vaheltkasuga müüa?

Martin
Algselt postitas: ivomets
selle 16000+ k eest, mis mõni kysib, sa saaksid vähemalt 3 mootorit ja 3 vahetust tehtud. no ok, 2 kui valija oled ;)
sul tavaline e. vabalthingav moto. osta see, mis töökorras on ehk töötab ehk komplektne ja hea oleks muidugi mootori õlisurve ära mõõta,.ja siis lase karteripõhi maha võtta ja õlisõel puhastada ja moto peale ja sõida naerul näoga edasi. Päev töötegemist ja bueno!
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#17

Algselt postitas: MadMan
Terve mootor on kõige mõttekam osta. Fendernetist jms kohtadest tasub ka küsida. Kunagi maksis Rootsi lammarist pärit 98kW mootor 8000.-

mad1: raamsaalede 0.050 mm remontmõõt on täiesti olemas, kood 30551892.

leidsin tõepoolest vin järgi ka 0,25 mm sellele mootorile 30551891, sinu pakutud oli siis 0,50mm

samas ma pole enam kindel,kas sellele isendile läks sama alumine ots,mis algupäraselt oli( riknenud on saaled kolme auguga..kas rem mõõdud pole mitte vaid 1 auguga..sellest eelnevalt ka kirjutasin..kui pole 3 auguga,siis pole siiski varianti antud hetkel
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

Arva, aga Väänast mootor ja Ivomets paneb päevaga peale, nagu ta ise ütles:P ?
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#19

Nüüdseks on selgunud, et auto läheb kindlasti müügiks. Seega peab mõtlema, et kas ta korda teha ja tervena müüa, või ostab keegi ta praeguses seisus ära..

Eelistaksin just viimast tegelikult. Mõni osavamate näppudega mees saaks ise tehes ja pärast müües kena kasumit teha..
Algselt postitas: vallikas
Arva, aga Väänast mootor ja Ivomets paneb päevaga peale, nagu ta ise ütles:P ?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

ei mina pole juba ammust ilma ngl-e yhtegi mootoriplokki kuskilt kuulutuse peale otsind. seega päris huvitav oleks ka ise teada, kes mulle myya tahab....


samas kui myygingid 32K ja vajab motot ja vahetust, siis palun vabandage mind väga mu ebakompetentsuse koha pealt,see suur et, kust see kasum peaks pärast tulema?? :red:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: ivomets
ei mina pole juba ammust ilma ngl-e yhtegi mootoriplokki kuskilt kuulutuse peale otsind. seega päris huvitav oleks ka ise teada, kes mulle myya tahab....


samas kui myygingid 32K ja vajab motot ja vahetust, siis palun vabandage mind väga mu ebakompetentsuse koha pealt,see suur et, kust see kasum peaks pärast tulema?? :red:

Võtsin aluseks vaheka müüdava 96. aasta 900 cabio hinna 55 000 krooni. Kui moto ca. 7000, oma töö ja 16000 krooni võiks selleks tuluks tulla.

Mootorit pakkus keegi andre.est@gmail.com. See oli vist 9-5 oma, kui ma ei eksi.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#22

Algselt postitas: arva
Nüüdseks on selgunud, et auto läheb kindlasti müügiks. Seega peab mõtlema, et kas ta korda teha ja tervena müüa, või ostab keegi ta praeguses seisus ära..

Eelistaksin just viimast tegelikult. Mõni osavamate näppudega mees saaks ise tehes ja pärast müües kena kasumit teha..
Algselt postitas: vallikas
Arva, aga Väänast mootor ja Ivomets paneb päevaga peale, nagu ta ise ütles:P ?

loomulikult oskajal tegijal on kulud piseimad kui ta teeb ise kodus omale ning samas vastutad ja teab ise mida ta sinna paigaldab..meie ei näe mootori sisse ..kui me ei kuluta selleks lisaaega..80% juhtudest tuleb kas nn kasutatud "uus" plokk samamoodi vanarauda visata või vajab samuti põjalikku remonti,mis teeb siis nn soodsa hinna ebasoodsaka ja taas vaat et kallimaks kui koheselt uus soetada jne

kui paneks pimesi kliendi hangitud ploki külge,siis tõepoolest teeb päevaga vabalt ära ja kiireminigi ,kuid seda suuremad on riskid...
arva
Postitusi: 17
Liitunud: T Juul 14, 2009 13:36
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: mad1
Algselt postitas: arva
Nüüdseks on selgunud, et auto läheb kindlasti müügiks. Seega peab mõtlema, et kas ta korda teha ja tervena müüa, või ostab keegi ta praeguses seisus ära..

Eelistaksin just viimast tegelikult. Mõni osavamate näppudega mees saaks ise tehes ja pärast müües kena kasumit teha..
Algselt postitas: vallikas
Arva, aga Väänast mootor ja Ivomets paneb päevaga peale, nagu ta ise ütles:P ?

loomulikult oskajal tegijal on kulud piseimad kui ta teeb ise kodus omale ning samas vastutad ja teab ise mida ta sinna paigaldab..meie ei näe mootori sisse ..kui me ei kuluta selleks lisaaega..80% juhtudest tuleb kas nn kasutatud "uus" plokk samamoodi vanarauda visata või vajab samuti põjalikku remonti,mis teeb siis nn soodsa hinna ebasoodsaka ja taas vaat et kallimaks kui koheselt uus soetada jne

kui paneks pimesi kliendi hangitud ploki külge,siis tõepoolest teeb päevaga vabalt ära ja kiireminigi ,kuid seda suuremad on riskid...

Samas paistab, et eelmisel korral ei olnud sellest vähemast riskist mitte mingit tolku.. 16k maha visatud raha. Siinkohal jään vastuse võlgu, kas see oli kindlasti mu ema jäik soov hankida teine mootor, millelt ainult plokk ümber tõsta, mitte komplektselt paigaldada. Plokki oleks võinud siiski kontrollida, kuna minul vähemalt rakse uskuda, et sellist viga, mis laseb autol kõigest 2000km sõita, tõesti välja ei paista kuskilt.
Kuna ei ole mootorite hingeeluga nii kursis, siis vabandan ette ära, kui ma milleski valesti olen aru saanud.

Praegu olen asjast aru saanud nii, et soetati uus plokk, millele kulutati nö. lisaaega (ehk ei pandud peale pimesi) veendumaks, et see plokk on korras ja sobib, ning see pidas vastu 2000km. Raske on näha selle lisaaja kasu meile, kui klientidele, sest praegu seisab auto katkise plokiga samas seisus, mis ennem seda remonti. Asja teeb veel eriti kurvaks tõik, et kogu jama sai alguse keti vahetusest, peale mida jooksis esimene mootor kokku ja seda kaks korda, kui ma ei eksi. Enne ju auto sõitis ja probleeme ei olnud..

siinkohal ma ei soovi ma kedagi otseselt süüdistada, vaid küsimus on pigem ideoloogiline, sest mulle tundub, et selles jamas on minu ema viga suhteliselt raske näha, kuna tema ju ei tea sellest teemast midagi ja seetõttu on ta pöördunud asjatundjate poole
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

Algselt postitas: arva
Plokki oleks võinud siiski kontrollida, kuna minul vähemalt rakse uskuda, et sellist viga, mis laseb autol kõigest 2000km sõita, tõesti välja ei paista kuskilt.
Seda kindlasti kontrolliti, aga viga ei tarvitse välja paista. Piisab sellest, kui mõni kuivanud "õlitükk" (ja neid mootoriõlis ikka ujub, eriti, kui eelnevalt pole korralikult õlisid vahetatud või sõidetud mingi suvalise margariiniga) satub mõne õlituskanali ette ja ongi abi antud - tulemuseks ühe/mitme saale õlitus puudulik või katkenud hoopis. Niisuguses olukorras ei töötagi mootor rohkem, kui mõnetuhande kilomeetri jagu.
Siin on mõni härra oma mootori seest piinlikult ära puhastanud, kõik nähtav ja mittenähtav sodi mootorist eemaldatud. Ja tulemus - mõne aja möödudes jookseb ikkagi kokku.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#25

Arva:
Asja teeb veel eriti kurvaks tõik, et kogu jama sai alguse keti vahetusest, peale mida jooksis esimene mootor kokku ja seda kaks korda, kui ma ei eksi. Enne ju auto sõitis ja probleeme ei olnud..

Nii see siiski ei olnud, ketivahetuse käigus ilmnesid saaled karteripõhjas.....mille peale otsiti teine plokk (täiesti teadmata ajalooga), sama vana, millel nüüd siis samasugune lõpp.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Vasta