1. leht 1-st
B202s mootor katkub
Postitatud: P Aug 23, 2009 20:23
Postitas Andreas187
Mõne päeva eest on mu 93 aasta 900 hakanud veidralt käituma. Nimelt täiesti rahulikul sõidul ja ka paigalt võtul on hakanud aegajalt, kuid järjepidevalt esinema järsku katkumist. Siduriga ruttu ära lahutades langevad pöörded normi ning üldjuhul masin välja ei sure. Kui teinekord on ka välja surnud, siis taaskäivitamisel küll käivitub, kuid võib ka seejärel koheselt välja surra. Kiirendamisel seda probleemi ei esine, kuid maanteekiirusel kulgedes siiski.
Esialgu ei oska paremini antud olukorda seletada.
B202s mootor katkub
Postitatud: P Aug 23, 2009 21:10
Postitas ivomets
kas pihustitorudes ka õhumulle??
B202s mootor katkub
Postitatud: P Aug 23, 2009 23:50
Postitas farmacoma
Ma küll oletada ei oska, viiks remonti. Mul oli 201'ga taoline asi, siis oli jagajal midagi viga.
B202s mootor katkub
Postitatud: E Aug 24, 2009 9:53
Postitas D116
Filtrid, küünlad, ka võivad olla
B202s mootor katkub
Postitatud: K Aug 26, 2009 19:14
Postitas Andreas187
Sai nüüd vea põhjust natukene otsitud. Kätte jäi gaasiasendi andur, mis paistab olevat vigane. Multimeetriga mõõtes ja samal ajal gaasi siibrit ühtlaselt avades peaks takistus kerkima 1000-3000ni (võin veidi eksida nende numbritega), kuid multimeeter suutis mõõta vaid 1/3ni täisgaasist. Olen ma nüüd selles osas õigel teel? Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.
Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.
Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
B202s mootor katkub
Postitatud: N Aug 27, 2009 8:55
Postitas Andrus99
Mis mootorijuhtimine sel autol on? Lucas? LH2.4.2?
Bentley ütleb LH2.4.2 puhul:
Throttle closed - 2600-3000ohm
Throttle wide open - 1100-1500ohm
Seega peaks takistus klappi avades hoopis vähenema 3000 -> 1100 ohm
Boschi LH 2.2 ja 2.4 puhul peaks gaasiklapil olema mitte reostaat vaid lüliti, mis paneb ühe kontakti kinni tühikäiguasendis ja teise kontakti kinni täisgaasil.
B202s mootor katkub
Postitatud: N Aug 27, 2009 10:29
Postitas Cyber
Algselt postitas: Andreas187
Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.
Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.
Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
Tee nüüd oma jutust järeldus..

Ei tööta korralikult -> ühendasid lahti -> ühendasid kokku -> töötab...

Kus on viga...

? Ilmselt ühenduses...
B202s mootor katkub
Postitatud: N Aug 27, 2009 10:37
Postitas mart284
Algselt postitas: Cyber
Tee nüüd oma jutust järeldus..

Ei tööta korralikult -> ühendasid lahti -> ühendasid kokku -> töötab...

Kus on viga...

? Ilmselt ühenduses... [/quote]
Itimeeste parandus - tee restart ja kõik on korras:wise:
B202s mootor katkub
Postitatud: N Aug 27, 2009 19:02
Postitas Andreas187
Mootorijuhtimine on Lucas.
Ühenduse viga see ka nagu olla ei saaks. Andur sai pärast pulkades võetud ning mõõdetud seal sees olevat klemmide vahelist "riba", kus too sama katkestus pärast 1/3 tööpiirkonnast esines. No tahaks igatahes loota, et too sama kokku-lahti ühendamine selle probleemi ka lahendas.
B202s mootor katkub
Postitatud: N Sept 17, 2009 17:49
Postitas KT100
On kellelgi Lucase kohta takistuste andmeid? Äkki jagate, saaksime üle mõõta. Õhulugejad ja värgid..
B202s mootor katkub
Postitatud: N Sept 17, 2009 20:22
Postitas janek555
Viga endiselt alles ? Kas tal see tühikäigu mootor ka on , mis õhku gaasisiibrist mööda laseb?
B202s mootor katkub
Postitatud: N Sept 17, 2009 20:54
Postitas KT100
on küll, puhastada oleme ka proovinud
B202s mootor katkub
Postitatud: N Sept 17, 2009 22:01
Postitas janek555
Pakun , et viga selles mootoris - puhastamine ei aita.
B202s mootor katkub
Postitatud: N Sept 17, 2009 22:35
Postitas ptrt
ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 0:19
Postitas KT100
ptrt jutus loogika sees. Sain Autodata programmist mõned takistused, mida mõõta. Mõõdame üle. Kui sealt midagi ei avasta, on ainuke variant lihtsalt komponente vahetada. Teadaolevalt on siin mõned Lucase masinad, ehk saame jutule

B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 7:30
Postitas janek555
Algselt postitas: ptrt
ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.
See klapp annab suurel hulgal lisaõhku, kui ta ei tööta ja see viib mootori töö täiesti metsa hoolimata pööretest.
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 8:30
Postitas ivomets
selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.
aga kas katkumise ajal kytusevoolikutes õhumulle ei paista liikumas??
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 10:49
Postitas KT100
Kas ma saan õigesti aru, et "ECM multi-plug" all peetakse silmas mootori aju pistikut?
Kuidas õhumulle kontrollida? Originaalis läbipaistvaid voolikuid pole.
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 11:30
Postitas Factor
Algselt postitas: KT100
On kellelgi Lucase kohta takistuste andmeid? Äkki jagate, saaksime üle mõõta. Õhulugejad ja värgid..
System type: Lucas CU 14
Lisatud failid
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 15:38
Postitas KT100
Tänud Factor'ile info eest. Mõõtsime õhulugejat - 500 oomi, lubatud 331-341. Tähendab see automaatselt, et lugeja õhtal?
Pihustite takistused jäävad kõigil neljal 6 oomi kanti, lubatud 2 - 2,8. Mida sellest järeldada?
B202s mootor katkub
Postitatud: R Sept 18, 2009 18:27
Postitas Factor
Pihustid jäid vist puudu.

Kui juba alustatud sai, paneme need siis kah....
Lisatud failid
B202s mootor katkub
Postitatud: L Sept 19, 2009 15:40
Postitas janek555
Algselt postitas: ivomets
selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.
Et siis tps ja õhulugeja kooslus pole oluline?