1. leht 2-st

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 14:37
Postitas Rauno
Tere,

sai hunnik samalaadseid teemasid läbi loetud, aga kusagilt ei lugenud seda ikka välja, mis mind huvitab.

Nimelt nullist madalamate kraadidega ei taha mootor kuigi hästi soojaks minna.
Masinat ostes sai kusagil deagnostikas käidud aastaid tagasi ning seal väideti, et ainuke viga on puuduv tsirkulatsiooni pump (et avatud on kogu aeg suur veeringe), sai siis carringust uuritud, ning nemad kostsid, et lisa tsirkulatsiooni pump käib ainult lisa soojendus ahju vahele.

Nüüd jääbki arusaamatuks, et kes kellest mööda rääkis ning.

On see 2.2 TID puhul normaalne, et sooja hakkab -5 kraadi juures salongi puhuma alles peale 6-7 km sõitu?

...ja veel üks küs, mis asi on mootoriruumi taga seinas, must karp millesse läheb paar juhet ja voolik ning teiselt poolt tuleb välja sisekeermaga tühi toruväljavõte - nimelt just selle tühja väljavõtte otsa pidavat deagnostiku sõnul see tsirkulatsiooni pump minema.

Nii palju, kuimina aru saan, siis tal lisasoojendus ahi puudub kuna tegu Itaaliasse toodetud isendiga.

Vabandan segase jutu pärast, aga täpsemalt ei suutnud sõnastada :red:

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 14:41
Postitas tõh
Kui lõpuks soojaks läheb, siis püsib stabiilselt keskel tempseier?
Termostaati pole mõelnud vahetada? Sellist asja kuulen küll esimest korda, et pidevalt suur veeringe avatud.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 14:43
Postitas ivomets
aga...
kui opaned käima ja lased töötada 4...5 minutit ja siis seisma jätad, kas siis lisa soojendus jääb tööle?
mu autol jäi.
seal vist mingi selline värk, et kui välitemp madalam +4 kraadist, siis lylitab lisakytte sisse automaatselt.
samas see 5...6 km ju normaalne , et soojaks läheks...

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 14:45
Postitas Rauno
seier püsib keskel kenasti, kuid salongi tuleva õhu soojus just kui kõiguks (mitte järsult ja pidevalt vaid sujuvalt ning umbes 30 min intervallide jooksul)

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 14:49
Postitas Rauno
Algselt postitas: ivomets
aga...
kui opaned käima ja lased töötada 4...5 minutit ja siis seisma jätad, kas siis lisa soojendus jääb tööle?
mu autol jäi.
seal vist mingi selline värk, et kui välitemp madalam +4 kraadist, siis lylitab lisakytte sisse automaatselt.
samas see 5...6 km ju normaalne , et soojaks läheks...


peale auto seisma jätmist mingeid hääli küll ei kuule ja õhku ka kusagilt salongi ei tule, ainult terav põrin kostub peale süüte välja keeramist umbes 5-10 sekundit.

Normaalsuse kohapealt ei oska ma väga kaasa rääkida kuna valdavalt olen bensiinimootoritega masinaid omanud, mis juba paari esimes km-ga leiget puhuma hakkavad ja ka eelmise masina 3.0 diisel suutis minu meelest salongi kiiremini soojaks puhuda.

Soojaks minemise all pean silmas sooja õhu puhumise algust.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 15:02
Postitas aednik
Kas see tsirkulatsioonipump näiteks mootori veepumba tööd ei sega seal, kui koos töötavad? Ehk, et kui parking-heater töötab, kas siis võib kohe käivitada ja see tsirkulatsioonipump jääb seisma sel hetkel?
Rauno, kui sul auto alt tossu ei tule ega ükski lõdvik 5 minuti jooksul ei soojene, siis võib sul leegiküünal läbi olla. Jutt siis ahjust, kui sul on ahi. Jutt on nii segane, et ei saa aru, kas jutt käib üldse ahjust.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 15:20
Postitas tõh
Algselt postitas: Rauno
seier püsib keskel kenasti, kuid salongi tuleva õhu soojus just kui kõiguks (mitte järsult ja pidevalt vaid sujuvalt ning umbes 30 min intervallide jooksul)
Äkki ei olegi siis probleem üldse mitte mootori soojenemises? Salongiradikas vms?

Ning nagu ivomets ütles, ei tundu see 5-6km üldse midagi hullu.

Ma lähen oma traktoriga paari tunni pärast sõitma - eks ma vaatan, kui ruttu ta minul leiget puhuma hakkab.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 15:28
Postitas Rauno
Algselt postitas: ml
Kas see tsirkulatsioonipump näiteks mootori veepumba tööd ei sega seal, kui koos töötavad? Ehk, et kui parking-heater töötab, kas siis võib kohe käivitada ja see tsirkulatsioonipump jääb seisma sel hetkel?
Rauno, kui sul auto alt tossu ei tule ega ükski lõdvik 5 minuti jooksul ei soojene, siis võib sul leegiküünal läbi olla. Jutt siis ahjust, kui sul on ahi. Jutt on nii segane, et ei saa aru, kas jutt käib üldse ahjust.

Ei käi üldiselt, pigem mure selles, et umbes -5 kraadi juures hakkab sooja/leiget õhku salongi tulema alles peale 7km sõitmist ja eelmisest aastast meeles, et kui temp. väljas üle - 15 siis ei suutnud ka mootor üle poole töötemperatuurist saavutada..

mingi deagnostik väitis, et mul tsirkulatsiooni pump puudu ning suur ring koguaeg avatud.

Lisasoojendus ahju puudutab jutt niipalju, et mul mootori taga seinas üks must 20x20 cm karbike millest tuleb välja tühi tori ja just selle toru otsa viitas deagnostik, et sealt puuduvat tsirkulatsioonipump - kas see karbike võib olla lisasoojendi?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 15:38
Postitas aednik
See karbike võib olla küll lisasoojendi.
Auto mootoril on ju enda "vee"pump, tsirkulatsioonipump on lisasoojendi jaoks.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Nov 02, 2009 15:42
Postitas tõh
Tsirkulatsioonipump on vajalik siis, kui sa tahad, et su auto hommikuti ise soojeneks sel ajal, kui sina alles toas kohvi jood.
Minul ei ole ka seda, aga sõites läheb soojaks ikkagi nii, nagu peab.

Kui mootor sul -15 juures eelmine talv töötempi ei suutnud hoida/saavutada, siis on ainus loogiline lahendus termostaat ära vahetada.
Räägin enda kogemusest sama mootoriga.

edit:
Käisin just sõitmas. Tänase -1-ga läks aega 5 minutit, et salongi leiget puhuma hakkaks. Selle ajaga sain sõita umbes 600 m (ummikud). Selle valguses tundub see 6 km tõesti palju.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Nov 03, 2009 8:50
Postitas Rauno
tänud - nüüd hakkab juba pilt selginema.

täna -3 juures sai siis 12 km sõidetud, sellest 8 maanteel ning mootor ei suutnudki töö temperatuuri saavutada, natuke jäi puudu. Usun, et kui oleksin veel 5 km sõitnud siis oleks ta selle ehk saavutanud.

Kas termostaate on kahesuguseid, et ühed soojamaa masinale ja teised põhjamaadesse?
Selle vahetamisega peaks tõenäoliselt kodu garaažis hakkama saama?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Nov 03, 2009 9:26
Postitas ivomets
mulle hakkab tunduma, et sa lausa otsid vigu :notworthy:

mootor ei saagi kibekähkusti soojaks minna, eriti veel kaasaaegne diisel.
samas seda abiahju häält peaksid ikka kuulma, kui seisma jätad....

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Nov 03, 2009 9:49
Postitas Cyber
Kui suurte majade parklates autokapotil kassi käpajälgi näed, siis on see ilmselt bensukas..:) Kassid diislit ei armasta, see ei lähe nii soojaks, et tasuks sinna otsa ronida..:)

Ma millegipärast arvan, et Rauno pingutab muretsemisega pisut üle. Pisike 4 potine mootor ei lähegi nii kiirelt soojaks, kui mõni v8 või v12..;) Ja sooja hakkab pisut hiljem puhuma. Algul tuleb sealt ikka vaid leiget õhku, päris tuliseni läheb nii mõnigi hea kilomeeter aega. Millestki oled sa seal diagnostiku juures pisut valesti aru saanud. See lisapump ja suurel ringil olemine on üsna erinevad asjad.

Termostaadi koha pealt on muidugi õigus. Neid on erinevate temperatuuridega. Aga ma olen täiesti kindel, et esimese salongisooja kohale jõudmise koha pealt pole vahet, kas sul on 80C või 90C termostaat. Kui see termostaat töötab muidugi..;)

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Nov 03, 2009 10:24
Postitas Rauno
Algselt postitas: Cyber
Kui suurte majade parklates autokapotil kassi käpajälgi näed, siis on see ilmselt bensukas..:) Kassid diislit ei armasta, see ei lähe nii soojaks, et tasuks sinna otsa ronida..:)

Ma millegipärast arvan, et Rauno pingutab muretsemisega pisut üle. Pisike 4 potine mootor ei lähegi nii kiirelt soojaks, kui mõni v8 või v12..;) Ja sooja hakkab pisut hiljem puhuma. Algul tuleb sealt ikka vaid leiget õhku, päris tuliseni läheb nii mõnigi hea kilomeeter aega. Millestki oled sa seal diagnostiku juures pisut valesti aru saanud. See lisapump ja suurel ringil olemine on üsna erinevad asjad.

Termostaadi koha pealt on muidugi õigus. Neid on erinevate temperatuuridega. Aga ma olen täiesti kindel, et esimese salongisooja kohale jõudmise koha pealt pole vahet, kas sul on 80C või 90C termostaat. Kui see termostaat töötab muidugi..;)

See koidab mul endal kah natuke, et pigem suure ringi sulgejaks ja avajak on termostaat. Aga ikkagi läheb jube aeglaselt soojaks ehk siis tõesti pole harjunud nii pisikese diisli omapäradega, samas kolleegil a4 1.9TD ja tiksub tühikäigul salongi 10 min. jooksul juba soojaks - vb on ivometsal ja cyberil õigus, et otsin vigu :notworthy:

Lihtsalt jäi kripeldama see deagnostiku jutt, et ainukese veakoodi viskas tsirkulatsioonipumba puudumise kohta, mille kohta ta soovitas sinna otsa suvalise tsirkulöatsiooni pumba keerata ja asi olevatki korras - seda tean juba, et päris nii lihtsalt see ei lähe kuna mul see isegi SID-is aktiveerimata.

Seega teie soovitus, et ei jookse kohe termostaati vahetama?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: P Dets 27, 2009 16:47
Postitas tõh
Noh, vahetasid termostaadi ära? :)

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: P Dets 27, 2009 18:48
Postitas kasparius
Ära muretse Rauno. Modernne diisel ei lähegi talvel täissoojaks. Siis alles hakkab soojenema kui pöörded pidevalt üle 2k rpm. Soojaks läheb ka kehvasti. Mul üks 2,0 mootor ja ka väga kaua tuleb sinisest alast välja. Mul termostaat 80C näiteks.
Asi on ökoks aetud, et tühikäigul ikka võimalikult vähe kütet võtaks ja nii ongi , et seistes vaevu püsib soe. Opelil vähemalt nii.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: P Dets 27, 2009 18:54
Postitas S9K
Näiteks VW G4 TDI on jahutussärgis kolm küünalt, mis soojendavad jahutusvedelikku. Sama on Sharanil ning lisaks on sel veel taga mingi ahi kus omakorda küünal. Diisel ei lähe tõesti soojaks.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: P Dets 27, 2009 19:01
Postitas Vitautas
Mul kah näide VW diisli kohalt. 2.4 vabalthingav saavutab korraliku töötemperatuuri (arvestades välistemp. u. 0 kraadi) alles peale u 12-15 km. mnt sõitu. Kohapeal lõristades vist ei hakkagi normaalselt sooja puhuma.
Termostaat sai kah äsja vahetatud.
Ja niipalju, kui mul neid diisleid olnud on, on nendest ikka valdav enamus soojenemas umbes sama kiiresti. See-est, kui soojaks saavad siis tavaliselt puhub ikka korralikku kuuma.

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: P Jaan 03, 2010 15:29
Postitas ivomets
kas keegi teab, kus asub eelsoojendil küünal ja temperatuuriandurid, mis seda eelsoojendust juhivad?
ehk kuidas sinna ligi pääseks ja neid kontrollida saaks?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Jaan 04, 2010 10:10
Postitas ivomets
lisasoojendus

Lisatud failid

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Jaan 04, 2010 17:54
Postitas similar
Mis probleem sul soojendil täpsemalt on? Kõigepealt soovitaks veakoodid teada saada.
Aga kui näpud eriti sügelevad...
Temperatuuri(-ja leegiandurit) saab kontrollida takistuse järgi.
http://www.vw-bus-t4.de/Forentipps/d3w_reinigung.htm
http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?get ... c.pdf&d=sh
Algselt postitas: ivomets
kas keegi teab, kus asub eelsoojendil küünal ja temperatuuriandurid, mis seda eelsoojendust juhivad?
ehk kuidas sinna ligi pääseks ja neid kontrollida saaks?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: E Jaan 04, 2010 18:40
Postitas ivomets
suured tänud sõber!

eks hakkan pilte vaatama ja numbreid ja pilte kokku panema, sest saksa keelest ei tea midagi.

aga niipalju sain endaarust täna sotti, et pump töötab: paned voolu peale ja tõnks ja tilk tuleb; paned 2 korda voolu peale ja 2 tilka tuleb. selline pulseeruv värk.!?

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: N Jaan 07, 2010 11:59
Postitas ivomets
nüüdseks siis ka lisasoojendisse sisse vaadatud.
tunniga sai masinalt maha. hästi tehtud, et kõrgemas kohas asub ja jah. vedelik välja ei jookse.
asi maha ja avajaga kallale.
ja surnud oli süüteküünal. testimine lihtne. küünal maha ja 12 V peale. surnud, mis surnud oli.
kohaliku elektriku käest sain kohe abi, et kus poest saada ja poes letikaup 513 krooni.
siis asi kokku ja tööle.
hoov oli taas nagu esmaspäeva hommikune bussipark- paksult musta suitsu täis. aga tuul ajas selle kenasti laiali ja asi töötab! kokku 2 h nokitsemist.

küünla mark kah: E133

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Jaan 03, 2012 13:54
Postitas evil
mul ka ahjuga jama,hakkab manual stardist tööle ahi undab kütusepump plõksib ,aga mida pole on soe õhk sumbutist,tuleb nagu ainult diislilõhnaline jahe õhk ja käib mingi 1min ja siis jääb seisma ja hakkab mingi aja pärast uuesti üritama.kas võib loota,et küünal läbi:)
kuda leegiandurit kontrollin kas ka voolu peale andes nagu küünaltki:freak:
kliimatesti tehes viskab mingi service kirja etteseal veel mingid 2 sõna aga ei suuda lugeda,kuna piksleid veel pole õieti:(kliima muidu ise töötab kenasti:)

Mootor soojeneb aeglaselt

Postitatud: T Jaan 03, 2012 17:00
Postitas heikiw
Kui suve lõpul Vikile kurtsin oma muret lisaahju puudumise üle, siis ta ütles, et 1.9 TiD mootori puhul pole see nii suur probleem kui just 2.2 Td mootori puhul, mis pidi üldse talvel halvasti soojenema.Termostaadid on aga erinevatele turgudele mõeldud autodel erinevad.Ma usun, et Itaaliasse müüakse Saabe madalamal temperatuuril avaneva termostaadiga kui nt. Rootsi-Soome-Norra. Ja diiselauto ikka ei taha talvel tühikäigul soojeneda kuidagi, samas tahaks ju aknaid puhtaks ja ise kah õuest sooja. Ma eelmises elukohas elasin küll kortermajas, aga 1. korrusel ja lasin panna diisel Opelile elektrisoojenduse (Galix ). Pikendusjuhtmega vool autoni, hommikul tõustes soojema talveilmaga juhe kontakti, külmemate ilmadega oli pool ööd järel, samas saab panna ka taimeriga sisse lülitama. Ja auto mootor tänab teid, sest hakkate sõitma kuskil 40 kraadise jahutusvedeliku temperatuuriga. Kulumine kordi väiksem igatahes.Ja pole see elektrikulu kah nii suur.