Saab 96 Custom, Lepa
Postitatud: R Mai 07, 2004 11:45
Jõudsin siis ka nii kaugele, et riputan oma kaheraudse siia välja. Kevad taas käes ning saab hakata Saabi kallal jälle nokitsema 
Kunagisest igapäevasõidukist on tänaseks saanud hobiauto - hetkel veel projektijärgus, eks näis millal valmis saab
Kindel on see, et talve ja soolaseid teid see auto enam kunagi, vähemalt minu käes, tundma ei saa!
Kui nüüd on siin keegi lugemas, kellele Saabide ümber ehitamine hirmsasti vastu karva käib, siis ei maksa edasi vaadata - eesmärk on ehitada 96 oma maitse järgi ning päris mitmeid tehases väljatöödatud lahendusi ratsides...
Üritan kirjutada enamvähem kronoloogilises järjekorras:
*kusagil üheksakümnendate alguses tõi isa ta Soomest, väidetavalt oli masin kellegi 80 aastase vanamehe oma ning talvel sõidetud väga vähe (kui üldse). Läbisõit võis olla kusagil 140 000km kandis.
*mõni aeg oli ta peres teiseks autoks, peamiselt sai liigeldud siis kui midagi vaja käruga vedada.
*ise hakkasin Saabiga tegelema ca 15 aastaselt - natuke siit ja natuke sealt - ikkagi esimene auto ja huvi suur.
*16 aastaselt sain load ja peale seda oli ta mul igapäevaseks liikuriks, siinkohal ka mõned pildid läbi aja:

Siin juba olemas küljesumpad (siit ka nimetus kaheraudne
)


Põhi peaaegu sile nagu 96-tel ikka

Tagumised veljed laiaks keevitatud, ees prozektorid


*Kõik oli ilus kuni 2002 novembrini, kuni üks VAZ mulle peateele risti ette lendas
Kokkupõrge oli vältimatu ning tabasin teda paremasse esinurka kiirusel ca 50km/h... Pauk oli nii kõva, et lõi kopika risti - tabades ka tagumist tiiba. Samas tuleb au anda Saabi konstruktsioonile: autos magav pisipoeg isegi ei ärganud, samuti pääsesime koos naisega vaid ehmatusega. Pilt räägib rohkem kui tuhat sõna:



*Peale avariid jäi masin kuni kevadeni seisma, igapäevasteks sõitudeks soetasin '92 Accordi. Talve jooksul otsisin tiivad ja muud keredetailid mida taastamisel vaja, palju osi leidsin Tartust Gefi autolammutusest.
*Hetkel siis asi niikaugel, et põhimõtteliselt võib hakata mõtlema värvi eeltöödele, kuigi natuke on veel vaja ka plekitöid teha. Mõningad pildid hetkeseisust:
Tagumised tiivad ca 2 cm laiemaks tehtud:


Esimesed kabariidid/suunad pole mulle sellisel kujul kunagi meeldinud, ka need sai ära kaotatud:


Ühe ukse ning kõik poritiivad võtsin maha - ootavad liivapritsi/tinutust/kruntimist. Samuti lendas garaazinurka kärukonks. Kere muidu tibens-tobens, tegemist tahavad tagumised koopad, mis kohati lausa läbiroostetanud. Kollane õhufiltri korpus on vanast ajast, yellow means performance eksole
seda jubedust sinna jätta pole plaanis.




Et siis selline lugu ja selline Saab. Ehitamisega ei kiirusta - parem üks kord ja korralikult. Mitmeid kordi on peast läbi käinud ka mootori vahetamise plaan V6 vastu, kes teab, kunagi ehk saab ka see tehtud...
Lepa

Kunagisest igapäevasõidukist on tänaseks saanud hobiauto - hetkel veel projektijärgus, eks näis millal valmis saab

Kui nüüd on siin keegi lugemas, kellele Saabide ümber ehitamine hirmsasti vastu karva käib, siis ei maksa edasi vaadata - eesmärk on ehitada 96 oma maitse järgi ning päris mitmeid tehases väljatöödatud lahendusi ratsides...
Üritan kirjutada enamvähem kronoloogilises järjekorras:
*kusagil üheksakümnendate alguses tõi isa ta Soomest, väidetavalt oli masin kellegi 80 aastase vanamehe oma ning talvel sõidetud väga vähe (kui üldse). Läbisõit võis olla kusagil 140 000km kandis.
*mõni aeg oli ta peres teiseks autoks, peamiselt sai liigeldud siis kui midagi vaja käruga vedada.
*ise hakkasin Saabiga tegelema ca 15 aastaselt - natuke siit ja natuke sealt - ikkagi esimene auto ja huvi suur.
*16 aastaselt sain load ja peale seda oli ta mul igapäevaseks liikuriks, siinkohal ka mõned pildid läbi aja:
Siin juba olemas küljesumpad (siit ka nimetus kaheraudne

Põhi peaaegu sile nagu 96-tel ikka

Tagumised veljed laiaks keevitatud, ees prozektorid


*Kõik oli ilus kuni 2002 novembrini, kuni üks VAZ mulle peateele risti ette lendas




*Peale avariid jäi masin kuni kevadeni seisma, igapäevasteks sõitudeks soetasin '92 Accordi. Talve jooksul otsisin tiivad ja muud keredetailid mida taastamisel vaja, palju osi leidsin Tartust Gefi autolammutusest.
*Hetkel siis asi niikaugel, et põhimõtteliselt võib hakata mõtlema värvi eeltöödele, kuigi natuke on veel vaja ka plekitöid teha. Mõningad pildid hetkeseisust:
Tagumised tiivad ca 2 cm laiemaks tehtud:


Esimesed kabariidid/suunad pole mulle sellisel kujul kunagi meeldinud, ka need sai ära kaotatud:


Ühe ukse ning kõik poritiivad võtsin maha - ootavad liivapritsi/tinutust/kruntimist. Samuti lendas garaazinurka kärukonks. Kere muidu tibens-tobens, tegemist tahavad tagumised koopad, mis kohati lausa läbiroostetanud. Kollane õhufiltri korpus on vanast ajast, yellow means performance eksole

Et siis selline lugu ja selline Saab. Ehitamisega ei kiirusta - parem üks kord ja korralikult. Mitmeid kordi on peast läbi käinud ka mootori vahetamise plaan V6 vastu, kes teab, kunagi ehk saab ka see tehtud...
Lepa