Üks õpetlik lugu. Sellist kraami võib ka meie poodide riiulitelt leida.
http://abcnews.go.com/gma/video/aged-ti ... on=4765066
Rehvidest
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mida arvata seejuures siis protirehvidest?
samas arvan, et selles asjas ikka asi nii hull ei ole, et 6 aastat ja kõik!
muidu keelataks isagugune protekteerimine ja protirehvidega kauplemine.
seega tõde on kusagil vahepeal...
samas arvan, et selles asjas ikka asi nii hull ei ole, et 6 aastat ja kõik!
muidu keelataks isagugune protekteerimine ja protirehvidega kauplemine.
seega tõde on kusagil vahepeal...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Kas proti rehvidel on märgistus millal valmistatud?
Kui siis sama moodi valid "värsked" ja sõidad Aga näiteks mitte üle kahe aasta.
Kui siis sama moodi valid "värsked" ja sõidad Aga näiteks mitte üle kahe aasta.
Algselt postitas: ivomets
mida arvata seejuures siis protirehvidest?
samas arvan, et selles asjas ikka asi nii hull ei ole, et 6 aastat ja kõik!
muidu keelataks isagugune protekteerimine ja protirehvidega kauplemine.
seega tõde on kusagil vahepeal...

Eriti kriitiline on rehvi vanus lamellrehvi puhul, kus 2-3 aasta vanune rehv muutub ära kõvaks plastikuks, olenemata sellest, kas sõidad sellega või mitte. Uus rehv ei pea olema mõni "huippumalli" aga kindlasti värskelt toodetud. Kõige kindlam on osta uudismudeleid.
terv, teager
terv, teager
Protirehvi puhul ei ole teada kas karkass on talve või suverehvi oma, need on erineva ehitusega. sellest ujumine ja suunaotsimine.
Tehase eeskirjade järgi vanemat kui 6a ei tohi alla tagasi panna ja üle 10a tuleb vägisi ära võtta ja utiliseerida.
Tehase eeskirjade järgi vanemat kui 6a ei tohi alla tagasi panna ja üle 10a tuleb vägisi ära võtta ja utiliseerida.
Rehvi säilimine ajas sõltub suuresti tingimustest. UV ja osoon on suurimad kummi vaenlased (praguneb ära). Ladudes säilitatakse kummidetaile sobivatel tingimustel 10a ja kauemgi. Kummil keemilise stabiilsusega eriti probleemi pole, see on rohkem plastikute probleem, et aja jooksul stabilisaatorite mõju lakkab ja hakkavad depolümeriseeruma.
Videos oli tegelikult juttu hoopis protektori lahtirebenemisest. Ehk siis sellest, et rehv üleüldse koos püsiks. Protektori püsimine sõltub valmistamise kvaliteedist ja tehnoloogiast. Tulemust iseloomustab rehvi kiirusindeks. Reeglina on protirehvidel see madalam, kui tehaserehvidel. Siit võib midagi järeldada. Samas reaalses elus ja tavapäraste maanteekiirustega toimub neid protektori rebenemisi ikka suht harva, on vist suurem oht nael rehvi saada?
Kui aga plaanis kiiremat sõitu kiirteel või kiiruskatseid teha, siis peaks ikka rehvide seisukorda kriitiliselt hindama ja vana pastlaga ei tasuks riskida.
Videos oli tegelikult juttu hoopis protektori lahtirebenemisest. Ehk siis sellest, et rehv üleüldse koos püsiks. Protektori püsimine sõltub valmistamise kvaliteedist ja tehnoloogiast. Tulemust iseloomustab rehvi kiirusindeks. Reeglina on protirehvidel see madalam, kui tehaserehvidel. Siit võib midagi järeldada. Samas reaalses elus ja tavapäraste maanteekiirustega toimub neid protektori rebenemisi ikka suht harva, on vist suurem oht nael rehvi saada?
Kui aga plaanis kiiremat sõitu kiirteel või kiiruskatseid teha, siis peaks ikka rehvide seisukorda kriitiliselt hindama ja vana pastlaga ei tasuks riskida.
Kiiresti sa nende talvekatega ikka sõidad? Ja palju nende kiirusindeks on, vaata seda. Kui kevadel need ära võtad, siis pese puhtaks ja uuri tähelepanelikult seisukorda, eriti küljed. Muhud ja sügavad praod on selged ohumärgid.
Väliselt ei pruugi miskit viga olla. Lihtsalt ajaga on pehme segu muutunud "kõvaks" ja ta ei toimi nii nagu vaja.
Algselt postitas: olaviv
Kiiresti sa nende talvekatega ikka sõidad? Ja palju nende kiirusindeks on, vaata seda. Kui kevadel need ära võtad, siis pese puhtaks ja uuri tähelepanelikult seisukorda, eriti küljed. Muhud ja sügavad praod on selged ohumärgid.

Algselt postitas: andres
Väliselt ei pruugi miskit viga olla. Lihtsalt ajaga on pehme segu muutunud "kõvaks" ja ta ei toimi nii nagu vaja.
Nii ongi. Kunagi ei tahtnud suverehvid vihmase ilmaga kuidagi pidada, kuigi muster oli OK ja tootja samuti tuntud(kui mälu nüüd ei peta, siis Dunlop). Mõtlesin alguses, et võibolla olen lihtsalt liiga raske jalaga, aga probleem lahenes kui uued rehvid ostsin.
Eelmise aasta lõpus oli sama lugu talverehvidega(Nokian) - kui maja ees juba 3-4cm lund oli, siis oli liikuma saamine paras ukerdamine. Ostsin uued rehvid ja pidamine oli nagu öö ja päev kuigi visuaalselt vaadates oli ka vanadega kõik korras - muster OK, naelad suurem osa alles ja muhke ega pragusid samuti polnud.
Ise olen tegelenud rehvimüügiga mingi 6 a ja tean omastkäest öelda, et mitte ainult talverehv ei muutu ajapikku kõvaks, vaid on näpu vahelt läbi käinud ka kolm aastat vana kordagi kasutamata suverehv mis uuest peast on väga hea rehv, kuid see konkreetne eksemplar oli muutunud päris kivikõvaks.
Kokkuvõttes, siis nagu eelpool mainitud oligi, et aastatega muutuvad rehvi käitumisomadused totaalselt ja pole kaugeltki enam need mis tootmishetkel olid.
Ladustamisel on ka omad protseduuri reeglid, et mispidi tohib rehve ladustada, mis temperatuuril ja mis aja tagant neid tuleks keerata ! Vaevalt keegi viitsib keldris, või kus iganes, talvel rehve käia poputamas
Kokkuvõttes, siis nagu eelpool mainitud oligi, et aastatega muutuvad rehvi käitumisomadused totaalselt ja pole kaugeltki enam need mis tootmishetkel olid.
Ladustamisel on ka omad protseduuri reeglid, et mispidi tohib rehve ladustada, mis temperatuuril ja mis aja tagant neid tuleks keerata ! Vaevalt keegi viitsib keldris, või kus iganes, talvel rehve käia poputamas

Algselt postitas: djk
Ladustamisel on ka omad protseduuri reeglid, et mispidi tohib rehve ladustada, mis temperatuuril ja mis aja tagant neid tuleks keerata ! Vaevalt keegi viitsib keldris, või kus iganes, talvel rehve käia poputamas![]()
Hmm, ma arvan, et nii mõnigi käiks kui teaks mida teha. Ehk valgustad meid pimedaid?
Iga ratas veab and then some!
Algselt postitas: napoleonAlgselt postitas: andres
Väliselt ei pruugi miskit viga olla. Lihtsalt ajaga on pehme segu muutunud "kõvaks" ja ta ei toimi nii nagu vaja.
Nii ongi. Kunagi ei tahtnud suverehvid vihmase ilmaga kuidagi pidada, kuigi muster oli OK ja tootja samuti tuntud(kui mälu nüüd ei peta, siis Dunlop). Mõtlesin alguses, et võibolla olen lihtsalt liiga raske jalaga, aga probleem lahenes kui uued rehvid ostsin.
Eelmise aasta lõpus oli sama lugu talverehvidega(Nokian) - kui maja ees juba 3-4cm lund oli, siis oli liikuma saamine paras ukerdamine. Ostsin uued rehvid ja pidamine oli nagu öö ja päev kuigi visuaalselt vaadates oli ka vanadega kõik korras - muster OK, naelad suurem osa alles ja muhke ega pragusid samuti polnud.
Selge. Ma võin öelda, et eelmisel talvel need olid veel täica korras, ja oli väga okay libeteel sõitma. Sel talvel aga, on väga raske just see liikuma saamine. Muster on okay ja naelad. Arvan et ongi nii, et rehvid ei ole enam funktsionaalsed, ehk mingid omandused on kadunud. Järgmisel talvel vahetan neid ära.
Seega minu taktika tonnisega, kus ma sõitsin aasta läbi lamelliga, mis pidas vastu siis kaks hooaega ei olnudki nii vale? Lõpuks oligi 3 aastat vana rehv (koos laos seisuga).
Ja lõpuks jõuame sinna nagu vanal vene ajal paned "all seasonid" alla ja sõidad jooksu rehve läbi (~40tuhat kilomeetrit)

.... sõitsin aasta läbi lamelliga, mis pidas vastu siis kaks hooaega ei olnudki nii vale? Lõpuks oligi 3 aastat vana rehv (koos laos seisuga).

Väikese läbisõidu juures paraku nii vist ongi mõtekam, majanduslikust seisukohast. Kahjuks on lamellid mürarikkad ja mõned mudelid kuival asfaldil keskpärase pidavusega.
Siin kipub kaks eri teemat segi minema - protektori rebenemine (sellest oli video) ja pinnakihi omaduste muutumine ehk kõvaks minemine. Mõlemad on olulised aga tekkepõhjused erinevad ja tagajärjed sootuks teised. Rebenemine toimub äkki ja reegline ei hoiata ette, pidamise kadumine on pikaajaline protsess ja juht saab sellest aru.
Lamellidega on veel see teema, et ideaalis peaks lamellrehv nii kuluma, et lamell jääb nö. irvakile ja see haakuv serv säilib. Paraku ei pruugi see praktikas nii olla ja lamellid kuluvad ära. Niiet uurige neid lamelle lähemalt. Muster, ükskõik milline, annab lumes keskpärase pidavuse, teravad lamellid on need, mis hästi "kaevavad".
Siin kipub kaks eri teemat segi minema - protektori rebenemine (sellest oli video) ja pinnakihi omaduste muutumine ehk kõvaks minemine. Mõlemad on olulised aga tekkepõhjused erinevad ja tagajärjed sootuks teised. Rebenemine toimub äkki ja reegline ei hoiata ette, pidamise kadumine on pikaajaline protsess ja juht saab sellest aru.
Lamellidega on veel see teema, et ideaalis peaks lamellrehv nii kuluma, et lamell jääb nö. irvakile ja see haakuv serv säilib. Paraku ei pruugi see praktikas nii olla ja lamellid kuluvad ära. Niiet uurige neid lamelle lähemalt. Muster, ükskõik milline, annab lumes keskpärase pidavuse, teravad lamellid on need, mis hästi "kaevavad".
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: olaviv
teravad lamellid on need, mis hästi "kaevavad".
jep; nii on , pange rattad tagurpidi jooksma ja näete paremat pidamist/vedamist ! eriti hästi kuluvad lamellide teravad servad ümarguseks veetaval sillal.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma kogesin sügisel täiesti vastupidist..
Lamellid osutusid vaiksemaks, kui suvekad, mida ma ka tagelikult vaikseteks pidasin..
Niiet alati peaks lisama "minu kogemuste põhjal" sellistele väidetele.


Algselt postitas: olavivAlgselt postitas: Lepp
Lamellid mürarikkad?:wtf:
Muidugi, suverehvidega võrreldes (vaata eelnevat juttu). Naelikutest on nad jällegi vaiksemad (reeglina).
Ma nagu rohkem loetud testide ja arvustuste toel seda väidan. Pole veel lugenud, et mõni talvekas erilise vaikusega silma oleks paistnud. Samas võib tõesti olla, et mõned suvekad on samuti eriliselt lärmakad, siis võib ehk tõesti vastupidi olla....
Algselt postitas: Cyber
Ma kogesin sügisel täiesti vastupidist..Lamellid osutusid vaiksemaks, kui suvekad, mida ma ka tagelikult vaikseteks pidasin..
Niiet alati peaks lisama "minu kogemuste põhjal" sellistele väidetele.
Algselt postitas: olavivAlgselt postitas: Lepp
Lamellid mürarikkad?:wtf:
Muidugi, suverehvidega võrreldes (vaata eelnevat juttu). Naelikutest on nad jällegi vaiksemad (reeglina).
Täiesti samal arvamusel Cyberiga, olen juba viimased 10 aastat lamelle talvel kasutanud (Conti) ja alati on need palju vaiksemad kui suverehvid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mul talverehvid vaiksemad kui suverehvid et talvel nokian nast ja pirelli terassnael rehv ,siis eelmine suvi ostsin kiiruga Star perfomance omad ja nüüd kahetsen müra naduge kõrgem kui talverehvil.

Algselt postitas: AndrusFJRAlgselt postitas: Cyber
Ma kogesin sügisel täiesti vastupidist..Lamellid osutusid vaiksemaks, kui suvekad, mida ma ka tagelikult vaikseteks pidasin..
Niiet alati peaks lisama "minu kogemuste põhjal" sellistele väidetele.
Algselt postitas: olavivAlgselt postitas: Lepp
Lamellid mürarikkad?:wtf:
Muidugi, suverehvidega võrreldes (vaata eelnevat juttu). Naelikutest on nad jällegi vaiksemad (reeglina).
Täiesti samal arvamusel Cyberiga, olen juba viimased 10 aastat lamelle talvel kasutanud (Conti) ja alati on need palju vaiksemad kui suverehvid.
Suhteliselt loogiline on ju tegelt, et mida pehmem rehvisegu, seda vaiksem rehv teel on...
Aga üleüldse - ei pea mina suureks miinuseks rehvide "müra" - see ju täiesti normaalne heli, mis tekib auto sõitmisel...