kas tõesti turbo?

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#1

auto on viimane 5 ukseline klassik 1993. a. 2.0 l mootoriga 900 S.
võimsust olla 107 kw ja väidetavalt turbo mootoriga AGA spidokal pole turbo seierit kuigi tavaliselt ee nagu seal on.
küsimus siis selline, et kas müüa ajab soga või selline nähtus on normaalne?
ma proovin millalgi kapotialuse pildi kah siia saada.
ahjaa mootor veel 16 klapiga sisepritsega ja mingi tähis oli juures (CU14 - B202)....
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#2

107 kw ei peagi seierit olema.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#3

107kW on nn LPT ehk madalsurve turbo, ilma APC ja vahejahutita.
ja seierit vist ei pea jah olema.
CU14 peaks tähistama Lucas mootorijuhtimissüsteemi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Algselt postitas: AndrusFJR
CU14 peaks tähistama Lucas mootorijuhtimissüsteemi.
* The Lucas motto: "Get home before dark."
* Lucas is the patent holder for the short circuit.
* Lucas - Inventor of the first intermittent wiper.
* Lucas - Inventor of the self-dimming headlamp.
* The three position Lucas switch - Dim, Flicker and Off.
* The Original Anti-Theft Device - Lucas Electrics.
* Lucas is an acronym for Loose Unsoldered Connections and Splices
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#5

seda mootorit siis ei pea kartma? Ma üldiselt ioska sellest mitte midagi arvata. mina mõistan hetkel vaid kilovatte, liitraashi, turbo mõistet, sissepritse vs karpa, ja kogu lugu vist ongi :conf:
ja mida see madalsurve turbo üldse tähendab ning miks sellel ei pea seierit olema?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

klassikul pead keret kartma, ei miskit muud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#7

Algselt postitas: RAF
seda mootorit siis ei pea kartma? Ma üldiselt ioska sellest mitte midagi arvata. mina mõistan hetkel vaid kilovatte, liitraashi, turbo mõistet, sissepritse vs karpa, ja kogu lugu vist ongi :conf:
ja mida see madalsurve turbo üldse tähendab ning miks sellel ei pea seierit olema?

Madalsurveturbo tähendab seda, et surve on madalam kui kõrgsurveturbol ;)
Puhub miski 0,5 bar-i vs 0,75 bar-i ja madalsurveturbol pole APC-d ehk siis elektroonilist rõhujuhtimise süsteemi, mis mõõdab ka mootori detonatsiooni.
Ehk siis lihtsam ja ökonoomsem süsteem, samas väiksema võimsusega. Seierit pole - ilmselt kokkuhoid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#8

kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

Algselt postitas: RAF
kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?

Muidugi on võimalik (spidoka ploki aastakäik peab enam vähem sobima, vanemad-uuemad erinevad), samas saad panna ka eraldiseisva turborõhu kella, on veel lihtsam ja näitab konkreetseid rõhunumbreid ka, mitte kollast-punast.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#10

:thumb::head:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#11

900S madalrõhuturbomootoriga on üks kõige lollikindlamaid ja kestvamaid Saabe. Ise olen omanud ühte ja teisega(sugulase oma) sõidan ikka aeg-ajalt.

Seierit seal ei ole jah ja ei ole ju ka mõtet-seda tunneb ka tagumikuga, kas ülelaadimine on või ei ole;)
Seieril on siis mõtet kui teed tast FPT ehk siis täisrõhkturbo-siis saad vaadata, kas on ainult baasrõhk või tuleb rohkem vunki.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#12

ei hakka eraldi teemat tegema ja küsin siia otsa:
http://nagi.ee/photos/kaev/14897069

vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#13

Enda omal paigaldasin vanema aastakäigu seieri, kuid plug & play variant see tõesti polnud. Samas ka ei midagi keerulist. Aga noh, mõtet tal suurt ei ole. Jookseb sinna kollase keskele ja sinna ta jääb. Ohutu endale ja mootorile.
Algselt postitas: AndrusFJR
Algselt postitas: RAF
kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?

Muidugi on võimalik (spidoka ploki aastakäik peab enam vähem sobima, vanemad-uuemad erinevad), samas saad panna ka eraldiseisva turborõhu kella, on veel lihtsam ja näitab konkreetseid rõhunumbreid ka, mitte kollast-punast.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

kui mootor seisab, siis peabki osuti olema valge ja kollase ala piiril.
nagu minu kunagisel Aerol siin;-)

Lisatud failid
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 776
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#15

Algselt postitas: RAF
ei hakka eraldi teemat tegema ja küsin siia otsa:
http://nagi.ee/photos/kaev/14897069

vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?
Nii palju, kui klassikute kuulutusi olen vaadanud, on kõigil see seier x kohas.

1300 euro eest peaks seal autot olema küll. ;)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

Algselt postitas: RAF
vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?
See ongi "nullis".Nimelt on valge-kollase piir 0 bari..:) ehk õuerõhk sisuliselt. Kollane-punane näitavad ülerõhku ja valge vaakumit (seal alas on see seier ilmselt enamuse ajast). Ülerõhk tekib siis, kui turbo juba piisavalt toodab. Seisval mootoril on sisselaskes sama rõhk mis õues, ehk 0.

Ehk siis vaata AndrusFJR-i signatuuri "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson"
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#17

ok, lahe jälle teravõrra targem :)
Vasta