1. leht 1-st

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 8:32
Postitas RAF
auto on viimane 5 ukseline klassik 1993. a. 2.0 l mootoriga 900 S.
võimsust olla 107 kw ja väidetavalt turbo mootoriga AGA spidokal pole turbo seierit kuigi tavaliselt ee nagu seal on.
küsimus siis selline, et kas müüa ajab soga või selline nähtus on normaalne?
ma proovin millalgi kapotialuse pildi kah siia saada.
ahjaa mootor veel 16 klapiga sisepritsega ja mingi tähis oli juures (CU14 - B202)....

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 8:42
Postitas janek555
107 kw ei peagi seierit olema.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 9:21
Postitas Andrus99
107kW on nn LPT ehk madalsurve turbo, ilma APC ja vahejahutita.
ja seierit vist ei pea jah olema.
CU14 peaks tähistama Lucas mootorijuhtimissüsteemi.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 9:32
Postitas Cyber
Algselt postitas: AndrusFJR
CU14 peaks tähistama Lucas mootorijuhtimissüsteemi.
* The Lucas motto: "Get home before dark."
* Lucas is the patent holder for the short circuit.
* Lucas - Inventor of the first intermittent wiper.
* Lucas - Inventor of the self-dimming headlamp.
* The three position Lucas switch - Dim, Flicker and Off.
* The Original Anti-Theft Device - Lucas Electrics.
* Lucas is an acronym for Loose Unsoldered Connections and Splices

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 10:07
Postitas RAF
seda mootorit siis ei pea kartma? Ma üldiselt ioska sellest mitte midagi arvata. mina mõistan hetkel vaid kilovatte, liitraashi, turbo mõistet, sissepritse vs karpa, ja kogu lugu vist ongi :conf:
ja mida see madalsurve turbo üldse tähendab ning miks sellel ei pea seierit olema?

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 10:09
Postitas ivomets
klassikul pead keret kartma, ei miskit muud.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 10:46
Postitas Andrus99
Algselt postitas: RAF
seda mootorit siis ei pea kartma? Ma üldiselt ioska sellest mitte midagi arvata. mina mõistan hetkel vaid kilovatte, liitraashi, turbo mõistet, sissepritse vs karpa, ja kogu lugu vist ongi :conf:
ja mida see madalsurve turbo üldse tähendab ning miks sellel ei pea seierit olema?

Madalsurveturbo tähendab seda, et surve on madalam kui kõrgsurveturbol ;)
Puhub miski 0,5 bar-i vs 0,75 bar-i ja madalsurveturbol pole APC-d ehk siis elektroonilist rõhujuhtimise süsteemi, mis mõõdab ka mootori detonatsiooni.
Ehk siis lihtsam ja ökonoomsem süsteem, samas väiksema võimsusega. Seierit pole - ilmselt kokkuhoid.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 10:53
Postitas RAF
kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 11:06
Postitas Andrus99
Algselt postitas: RAF
kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?

Muidugi on võimalik (spidoka ploki aastakäik peab enam vähem sobima, vanemad-uuemad erinevad), samas saad panna ka eraldiseisva turborõhu kella, on veel lihtsam ja näitab konkreetseid rõhunumbreid ka, mitte kollast-punast.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 11:11
Postitas RAF
:thumb::head:

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 11:51
Postitas mart96
900S madalrõhuturbomootoriga on üks kõige lollikindlamaid ja kestvamaid Saabe. Ise olen omanud ühte ja teisega(sugulase oma) sõidan ikka aeg-ajalt.

Seierit seal ei ole jah ja ei ole ju ka mõtet-seda tunneb ka tagumikuga, kas ülelaadimine on või ei ole;)
Seieril on siis mõtet kui teed tast FPT ehk siis täisrõhkturbo-siis saad vaadata, kas on ainult baasrõhk või tuleb rohkem vunki.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 18:45
Postitas RAF
ei hakka eraldi teemat tegema ja küsin siia otsa:
http://nagi.ee/photos/kaev/14897069

vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 18:49
Postitas Andreas187
Enda omal paigaldasin vanema aastakäigu seieri, kuid plug & play variant see tõesti polnud. Samas ka ei midagi keerulist. Aga noh, mõtet tal suurt ei ole. Jookseb sinna kollase keskele ja sinna ta jääb. Ohutu endale ja mootorile.
Algselt postitas: AndrusFJR
Algselt postitas: RAF
kui seierit pole ilmselt kokkuhoiu pärast siis teoreetiliselt on sellele ikkagi võimalik panna spidokas turboseieriga ning see turboga ära ühendada. Samas kuivõrd mõtekas see on?

Muidugi on võimalik (spidoka ploki aastakäik peab enam vähem sobima, vanemad-uuemad erinevad), samas saad panna ka eraldiseisva turborõhu kella, on veel lihtsam ja näitab konkreetseid rõhunumbreid ka, mitte kollast-punast.

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 18:50
Postitas mart96
kui mootor seisab, siis peabki osuti olema valge ja kollase ala piiril.
nagu minu kunagisel Aerol siin;-)

Lisatud failid

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 18:53
Postitas tõh
Algselt postitas: RAF
ei hakka eraldi teemat tegema ja küsin siia otsa:
http://nagi.ee/photos/kaev/14897069

vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?
Nii palju, kui klassikute kuulutusi olen vaadanud, on kõigil see seier x kohas.

1300 euro eest peaks seal autot olema küll. ;)

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 19:02
Postitas Cyber
Algselt postitas: RAF
vaadake pilti tähelepanelikult kõik seierid on nullis välja arvatud turbo seier, mida sellest arvata??? :conf: kas tasub säärat isendit edasi vaadata?
See ongi "nullis".Nimelt on valge-kollase piir 0 bari..:) ehk õuerõhk sisuliselt. Kollane-punane näitavad ülerõhku ja valge vaakumit (seal alas on see seier ilmselt enamuse ajast). Ülerõhk tekib siis, kui turbo juba piisavalt toodab. Seisval mootoril on sisselaskes sama rõhk mis õues, ehk 0.

Ehk siis vaata AndrusFJR-i signatuuri "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson"

kas tõesti turbo?

Postitatud: K Mai 05, 2010 19:05
Postitas RAF
ok, lahe jälle teravõrra targem :)