1. leht 1-st

mis reguleerib laadimisvoolu?

Postitatud: R Juul 16, 2010 18:38
Postitas AndresV
Ei ole küll mudelikohane ega isegi mitte otseselt saabiküsimus aga küsin ikka ära - mismoodi reguleeritakse sõiduauto el.süsteemis laadimisvoolu?

Pingeregulaator tegeleb minuteada pingega. Aga miski peaks ju ka voolu regullima, et kogu genekast saadaolev võimsus pidevalt akut ei laeks? Kuidas seda tehakse? Kas genekas ise teeb seda?

mis reguleerib laadimisvoolu?

Postitatud: L Juul 17, 2010 8:36
Postitas ivomets
seda kõike teeb nn.pingeragulaator, mis oma olemuselt natukene keerulisem systeem , kui vaid pinge reguleerimiseks.
ja asub tavaliselt kaasaja masinates generaatori sees nn. tablett harjadehoidikus.

mis reguleerib laadimisvoolu?

Postitatud: L Juul 17, 2010 19:28
Postitas Trionic
Natukene tuleks põhikooli füüsikat ja elektrotehnikat meenutada:cool: .Pingeregulaatori ülesanne on pinget stabiilsena hoida,sõltumata generaatori pööretest ja tarbijate hulgast("küsitavast"võimsusest).Tarbitava voolu väärtuse määrab ikka ära tarbija,ehk siis auto el.süsteem.Generaator toodab voolu nii palju,kui tarbija "küsib",kuni kriitilise piirini,mil seade ise "maha põleb".
Ei viitsi siin Ohmi- ja Kirhoffi seaduseid lahti seletada.Kel puudulik kooliharidus,võib end interneti abil harida.:headbang:

mis reguleerib laadimisvoolu?

Postitatud: L Juul 17, 2010 20:44
Postitas napoleon
Ehk kui Trionicu jutt nüüd algse küsimuse valguses lihtsustatult kokku võtta, siis akule antakse voolu täpselt niipalju, kui ta seda ise soovib ja laadimisvoolu mõjutab peamiselt aku enda sisetakistus;)

mis reguleerib laadimisvoolu?

Postitatud: L Juul 17, 2010 23:39
Postitas triibutu
Ei reguleerita seal mingit laadimisvoolu, nagu ülal juba mainitud siis see "reguleerub" ise. Pliiakule võib (ja autodes nii ka tehakse) laadimiseks konstantse (selle eest hoolitseb pingeregulaator) pinge peale anda ja asi ants. Laadimine lõpeb kui purgid on saavutanud vajaliku pinge.
Kogu genekast saadaolev võimsus ei lae kunagi akut, sest laadimisvool rehkendub generaatori ja aku pingete vahe ning aku sisetakistuse järgi.